Oprava sedlčanské trati za 114 milionů finišuje, dostala ocelové Y pražce

Práce mimo jiné zahrnují sanaci skalních zářezů mezi Červeným Hrádkem a Sedlčany a výměnu železničního svršku.
Velká rekonstrukce středočeské lokálky Olbramovice – Sedlčany se blíží do finále. Nepřetržitá výluka, která začala 24. března, má skončit 12. května. Postupem prací se na Facebooku pochlubila společnost Swietelsky Rail, která spolu s firmou GJW Praha na trati pracuje.
Kompletní rekonstrukce se týká 11 kilometrů trati, z čehož zhruba na 1,5 kilometru v obloucích budou použity odolné ocelové pražce typu Y.
Práce zahrnují sanaci skalních zářezů mezi Červeným Hrádkem a Sedlčany, výměnu železničního svršku, instalaci moderních výstražných systémů na přejezdech a výstavbu nových nástupišť ve stanicích Štětkovice, Sedlčany, Kosova Hora, Vrchotovy Janovice a Voračice.
Smluvní cena činí 114,5 milionu korun. Samostatnou zakázku za téměř 19 milionů pak představuje osazení závor a světelné signalizace na přejezdu v Kosově Hoře, kde byly dosud jen kříže.
Podle společnosti Swietelsky Rail se kdysi opomíjená trať mění „v moderní regionální spojení budoucnosti“. Firma tak připomněla, že zejména v 90. letech se uvažovalo o zrušení provozu na trati, která je dnes součástí systému Pražské integrované dopravy.
Práce budou pokračovat i po skončení výluky, firmy mají na stavební dokončení tři měsíce.