Oprava pražského Barrandovského mostu má 27 dní zpoždění, byla nasazena 3. směna
Oprava Barrandovského mostu (červenec 2022). Pramen: Porr
Důvodem zpoždění je podle náměstka mimo jiné to, že armatur v mostě je více a jsou silnější, než se očekávalo.
Nedavno psali (treba tady: https://radiozurnal.rozhlas.cz/hrib-oprava-barrandovskeho-mostu-tento-rok-potrva-110-dni-za-jeden-den-prodleni-8746471) ze za den prodleni je pokuta 5 mil. Kc, pokud se jin to nepodari stahnout, tak asi letosni etapu delaji skoro zdarma. Ta pokuta vychazi aktualne na 135 mil.!
když stav konstrukce neodpovídá zadání, tak se jaksi asi nebude platit pokuta…
Takze to s tou pokutou bylo jen takove placnuti, ve skutecnosti to bude jako vzdy bez jakychkoliv sankci, at se deje co se deje? Nebo jak to myslite? Ve smlouve neni nic o zjistenich o stavu konstrukce a ze v pripade zjisteni odchylek v prubehu rekonstrukce je automaticke prodlouzeni lhuty pro dokonceni. Je to FIDIC smlouva a ta predpoklada, ze zhotovitel musi dat co nejdriv claim, pokud se dozaduje prodlouzeni lhuty. Nikde neni informace o tom, ze by tak ucinil. Vy snad vite neco vic nez z medii? Tedy ze by Porr uz vznesl claim a hodil vinu za zpozdeni… Číst vice »
> Důvodem zpoždění je podle náměstka mimo jiné to, že armatur v mostě je více a jsou silnější, než se očekávalo.
Je evidentní, že nejdůležitější pro stavební firmu je osoba, co vymýšlí výmluvy, proč to nestihli v termínu, v jakém to slíbili.
Pokud to je pravda, příprava stavby, evidentně, proběhla obvyklým způsobem; akorát bylo okolo toho mnohem víc potištěného papíru, a propagace obecně. Vůbec bych se nedivil, kdyby to byl další z promyšlených kousků šikany řidičů od náměstka proti dopravě.
hele, vy jeden hejhulo, mohl byste mi vysvětlit, jak na mostě poznáte, kolik a jakého železa je uvnitř?
pokud nejste akorát tlachal, tak si požádejte o podklady podle zákona o svobodném přístupu. a jistě máte takovou kvalifikaci, že jasně poznáte, jaké to je spiknutí.
kecy o protiautomobilním náměstkovi si pak už vsuňte kamsi, pokud vám vadí, že dělá i něco pro chodce a uživatele MHD, tak doporučuju se přestěhovat do saudské arabie, tam se pěšky skoro nechodí, protože to ani nejde.
Tak v letních měsících (červenec, srpen) by mělo být automatické, že výchozí směna pracuje jenom v noci, poněvadž pracovat na silnici ve 30° a více, je za trest a výkon pracovníků je o 50% pomalejší, možná i víc.
Vlastní zkušenost z festivalů. V noci a brzy po ránu se toho postavilo nejvíc, od 11 se už každý plíží a hledá stín a jak to přežít do 8 večera.
V noci ale nejde delat vsechny cinnosti, neni idealni svetlo. A navic mate hygienicke hlukove limity.
Myslím, že je to tak týden, co se psalo, že se nasazuje třetí směna kvůli tomu, aby se dorovnalo těch pár, co se ztratilo….
Teď se přiznává, že jsou půl času ve skluzu…. Všechno bylo dokonale připraveno, udělány sondy atd…..
A je to tak, že teď maj 27 dní sekeru a tak nasazujou třetí směnu, aby jí stáhli nebo úplně dohnali, nebo tak, že i s tou třetí směnou teď čekaj 27 dní zpoždění?
Jestli ono to nebude spíš tak, že zhotovitel díla si na léto nabral spoustu zakázek, teď nestíhá, a snaží se různými argumenty ospravedlnit zpoždění prací a očekávané navýšení rozpočtu. Tyto praktiky jsou ve “velkém” stavebnictví naprosto běžné 🙁 A kdo na to doplatí? Jako obvykle uživatelé, kterým bude zpoždění komplikovat dopravu o dost déle. To bylo na začátku chvástání politiků, jak se podařilo stlačit čas opravy na minimum. Tak jsem zvědavý, jestli ta plánovaná třetí směna zabere a zpoždění stavby se aspoň zkrátí.
Tohle nepredpokladam, hodne projektu z doby socializmu melo papiry mimo reality ..tehdy se to nedelalo papirove az tak pozadne a zaroven je to referencni stavba takze spatnou organizaci by si “ obrazne receno“ skodil sam
Typicky všechny inženýrské sítě. Snad nebylo město, kde by při opravách neprokopli kanalizaci nebo nepřekopli nějaký kabel, protože byl úplně jinde, než měl podle plánů být…
na stavbě je denně mraky lidí, až zbytečně moc, takže nedostatkem kapacit to není.
Jo to se dříve stavělo kvalitně to koukáte co kapitalisti.Jenom umíte nadávat na komunisti jaký byli špatný tak alespoň když se něco dělalo tak pořádně
Například střílení na hranicích nebo věšení opozice?
Jasně. Tak pekny zbytek života v KLDR.
Pořádně? Jakože pořádně znamená výztuž železobetonu je jinde a jiná než má být?
A napadá mě jeden dotaz do pléna: Když tam jsou pruty většího profilu, nejedná se o záměnu 10 216 za 10 335, čili hladká namísto pevnější žebírkové?
Byl jsem nerozumny a mladý, ale spíš bych to viděl následovně. Karle, nejsou 15 roxory. Máme jen nějaké 30… Tak jsou větší, dej je tam. Zítra přijedou mixy. Víš, že jsem tam musel skemrat. Tak je nemůžeme teď odmítnout…
Ostatně o pár článků vedle je zpráva, že ve stropní desce metra na Florenci je zase konstrukce slabší, než měla podle projektu být. Takže nejspíš jeli na průměr…
Ve zprávě se píše: „Důvodem zpoždění je podle náměstka mimo jiné to, že armatur v mostě je více a jsou silnější, než se očekávalo podle projektu“
Oblečení Adidas z tržnice je taky kvalitnější, než ze značkového obchodu, protože má víc pruhů 🙂
Myslíte ta zkorodovana lana cca po 35letech k nepoužité?
Pane nechtel jste jit nahodou misto chatu do Bohnic nebo do Moskvy..na obou mistech by jste se citil fajn… nas nechte v civilizaci..
Stavělo se, ale nic se neudržovalo. Mosty, opravy rozpadajících se domů, věčné lešení, černé omítky. To už si nepamatujete?
Takoví si to nepamatují…obvykle totiž takoví měli za minulého režimu výsady…znám jednoho, co se z demokratického režimu hroutí způsobem, který hraničí s cílenou sebedestrukcí…a pak z něj vyleze, že už od roku 72 byl zvyklý jezdit každý rok na zimu na jachtu v Karibiku…🤷♂️
A ještě řekněte, že za státní peníze, a bude to dokonalé…
Jo, to se pak nemůže člověk divit, jak snadno a rychle se zapomíná.
Zajímavé…my tu v Praze máme zajímavou zkušenost s potrubím z let normalizace, která se rozpadají a kontaminují vodu, oproti potrubí z dob první republiky, která jsou v téměř bezvadném stavu. Divné.
Tak ještě dodejme že ona potrubí z dob normalizace jsou tuším polska.
Kupředu levá, soudruhu!
To tedy koukam – napr na D10 se po 40 letech musi bourat a znovu stavet vsechny mosty, ktere na dalnici jsou …
To že někam nacpu železo, které tam být nemá, o kvalitě prací opravdu moc nevypovídá…
3. směna byla v plánu od začátku, tak nevím, proč to Scheinherr teď předkládá jako důvod ke zrychlení…
No, řekl bych, že jestli se jim takovouhle průserovou stavbu podaří dokončit se zpožděním do čtrnácti dnů, tak stejně smekám, protože co tam nacházej a nešlo zjistit předem je docela mazec.
Tak snad to dopadne co nejlépe a dopravně to evidentně zatím stále funguje i s omezením a zásadně se nehroutí, takže nás nějaké krátké zpoždění asi nemusí týrat. Smluvní pokuty ale budou husté asi tak jako tak.
Výhodou bude, že pro další fázi oprav jsou už poučeni a vědí, co čekat. Takže by mohlo naopak tu a tam dojít ke zkrácení…
Smluvní pokuty…..
Pokud je reálné provedení konstrukce odchylné od stavu deklarovaného v dokumentaci dodané investorem, neviděl bych to s tou smluvní pokutou až tak jednoznačné.
To spíš vidím na doplatek viceprací.
rekonstrukce je vzdy pruser, zejmena u stavebnich del poznamenanych lidovou tvorivosti… 🙂
Jsem zvědavý na ten Libeňák a garantovaných 365 dní uzavírky pro tramvaje.
ten si tipnu, ze bude v lepsim stavu, protoze jej nedelali soudruzi
Kdyby ho dělali soudruzi, tak už leží ve Vltavě. Jen mne děsí, kdy se začnou s*ať prahradni hráze, most Vysočina a kontejnment Dukovan.
Jen pro upřesnění: Dukovany nemají kontejnment.
děkuji za opravu.