Oprava pražského Barrandovského mostu má 27 dní zpoždění, byla nasazena 3. směna

Oprava Barrandovského mostu (červenec 2022). Pramen: PorrOprava Barrandovského mostu (červenec 2022). Pramen: Porr

Důvodem zpoždění je podle náměstka mimo jiné to, že armatur v mostě je více a jsou silnější, než se očekávalo.

42 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Ten Onen

Nedavno psali (treba tady: https://radiozurnal.rozhlas.cz/hrib-oprava-barrandovskeho-mostu-tento-rok-potrva-110-dni-za-jeden-den-prodleni-8746471) ze za den prodleni je pokuta 5 mil. Kc, pokud se jin to nepodari stahnout, tak asi letosni etapu delaji skoro zdarma. Ta pokuta vychazi aktualne na 135 mil.!

Gwann

když stav konstrukce neodpovídá zadání, tak se jaksi asi nebude platit pokuta…

Ten Onen

Takze to s tou pokutou bylo jen takove placnuti, ve skutecnosti to bude jako vzdy bez jakychkoliv sankci, at se deje co se deje? Nebo jak to myslite? Ve smlouve neni nic o zjistenich o stavu konstrukce a ze v pripade zjisteni odchylek v prubehu rekonstrukce je automaticke prodlouzeni lhuty pro dokonceni. Je to FIDIC smlouva a ta predpoklada, ze zhotovitel musi dat co nejdriv claim, pokud se dozaduje prodlouzeni lhuty. Nikde neni informace o tom, ze by tak ucinil. Vy snad vite neco vic nez z medii? Tedy ze by Porr uz vznesl claim a hodil vinu za zpozdeni… Číst vice »

Hejhula

> Důvodem zpoždění je podle náměstka mimo jiné to, že armatur v mostě je více a jsou silnější, než se očekávalo.
Je evidentní, že nejdůležitější pro stavební firmu je osoba, co vymýšlí výmluvy, proč to nestihli v termínu, v jakém to slíbili.

Pokud to je pravda, příprava stavby, evidentně, proběhla obvyklým způsobem; akorát bylo okolo toho mnohem víc potištěného papíru, a propagace obecně. Vůbec bych se nedivil, kdyby to byl další z promyšlených kousků šikany řidičů od náměstka proti dopravě.

Gwann

hele, vy jeden hejhulo, mohl byste mi vysvětlit, jak na mostě poznáte, kolik a jakého železa je uvnitř?

pokud nejste akorát tlachal, tak si požádejte o podklady podle zákona o svobodném přístupu. a jistě máte takovou kvalifikaci, že jasně poznáte, jaké to je spiknutí.

kecy o protiautomobilním náměstkovi si pak už vsuňte kamsi, pokud vám vadí, že dělá i něco pro chodce a uživatele MHD, tak doporučuju se přestěhovat do saudské arabie, tam se pěšky skoro nechodí, protože to ani nejde.

Codycheck

Tak v letních měsících (červenec, srpen) by mělo být automatické, že výchozí směna pracuje jenom v noci, poněvadž pracovat na silnici ve 30° a více, je za trest a výkon pracovníků je o 50% pomalejší, možná i víc.
Vlastní zkušenost z festivalů. V noci a brzy po ránu se toho postavilo nejvíc, od 11 se už každý plíží a hledá stín a jak to přežít do 8 večera.

Petr Barta

V noci ale nejde delat vsechny cinnosti, neni idealni svetlo. A navic mate hygienicke hlukove limity.

Jirka

Myslím, že je to tak týden, co se psalo, že se nasazuje třetí směna kvůli tomu, aby se dorovnalo těch pár, co se ztratilo….
Teď se přiznává, že jsou půl času ve skluzu…. Všechno bylo dokonale připraveno, udělány sondy atd…..

původní Jakub P

A je to tak, že teď maj 27 dní sekeru a tak nasazujou třetí směnu, aby jí stáhli nebo úplně dohnali, nebo tak, že i s tou třetí směnou teď čekaj 27 dní zpoždění?

Panoramix

Jestli ono to nebude spíš tak, že zhotovitel díla si na léto nabral spoustu zakázek, teď nestíhá, a snaží se různými argumenty ospravedlnit zpoždění prací a očekávané navýšení rozpočtu. Tyto praktiky jsou ve “velkém” stavebnictví naprosto běžné 🙁 A kdo na to doplatí? Jako obvykle uživatelé, kterým bude zpoždění komplikovat dopravu o dost déle. To bylo na začátku chvástání politiků, jak se podařilo stlačit čas opravy na minimum. Tak jsem zvědavý, jestli ta plánovaná třetí směna zabere a zpoždění stavby se aspoň zkrátí.

Paolo

Tohle nepredpokladam, hodne projektu z doby socializmu melo papiry mimo reality ..tehdy se to nedelalo papirove az tak pozadne a zaroven je to referencni stavba takze spatnou organizaci by si “ obrazne receno“ skodil sam

blue

Typicky všechny inženýrské sítě. Snad nebylo město, kde by při opravách neprokopli kanalizaci nebo nepřekopli nějaký kabel, protože byl úplně jinde, než měl podle plánů být…

projekt2501

na stavbě je denně mraky lidí, až zbytečně moc, takže nedostatkem kapacit to není.

Jaroslav

Jo to se dříve stavělo kvalitně to koukáte co kapitalisti.Jenom umíte nadávat na komunisti jaký byli špatný tak alespoň když se něco dělalo tak pořádně

Kebab

Například střílení na hranicích nebo věšení opozice?

Jan Sůra

Jasně. Tak pekny zbytek života v KLDR.

Jiří Kocurek

Pořádně? Jakože pořádně znamená výztuž železobetonu je jinde a jiná než má být?

Jiří Kocurek

A napadá mě jeden dotaz do pléna: Když tam jsou pruty většího profilu, nejedná se o záměnu 10 216 za 10 335, čili hladká namísto pevnější žebírkové?

František

Byl jsem nerozumny a mladý, ale spíš bych to viděl následovně. Karle, nejsou 15 roxory. Máme jen nějaké 30… Tak jsou větší, dej je tam. Zítra přijedou mixy. Víš, že jsem tam musel skemrat. Tak je nemůžeme teď odmítnout…

původní Jakub P

Ostatně o pár článků vedle je zpráva, že ve stropní desce metra na Florenci je zase konstrukce slabší, než měla podle projektu být. Takže nejspíš jeli na průměr…

Aleš

Ve zprávě se píše: „Důvodem zpoždění je podle náměstka mimo jiné to, že armatur v mostě je více a jsou silnější, než se očekávalo podle projektu“
Oblečení Adidas z tržnice je taky kvalitnější, než ze značkového obchodu, protože má víc pruhů 🙂

Gwann

Myslíte ta zkorodovana lana cca po 35letech k nepoužité?

Paolo

Pane nechtel jste jit nahodou misto chatu do Bohnic nebo do Moskvy..na obou mistech by jste se citil fajn… nas nechte v civilizaci..

Jan

Stavělo se, ale nic se neudržovalo. Mosty, opravy rozpadajících se domů, věčné lešení, černé omítky. To už si nepamatujete?

Ondřej

Takoví si to nepamatují…obvykle totiž takoví měli za minulého režimu výsady…znám jednoho, co se z demokratického režimu hroutí způsobem, který hraničí s cílenou sebedestrukcí…a pak z něj vyleze, že už od roku 72 byl zvyklý jezdit každý rok na zimu na jachtu v Karibiku…🤷‍♂️

blue

A ještě řekněte, že za státní peníze, a bude to dokonalé…
Jo, to se pak nemůže člověk divit, jak snadno a rychle se zapomíná.

Ondřej

Zajímavé…my tu v Praze máme zajímavou zkušenost s potrubím z let normalizace, která se rozpadají a kontaminují vodu, oproti potrubí z dob první republiky, která jsou v téměř bezvadném stavu. Divné.

Gwann

Tak ještě dodejme že ona potrubí z dob normalizace jsou tuším polska.

Ferda Vomáčka

Kupředu levá, soudruhu!

Kamil

To tedy koukam – napr na D10 se po 40 letech musi bourat a znovu stavet vsechny mosty, ktere na dalnici jsou …

bkv

To že někam nacpu železo, které tam být nemá, o kvalitě prací opravdu moc nevypovídá…

Martin Černocký

3. směna byla v plánu od začátku, tak nevím, proč to Scheinherr teď předkládá jako důvod ke zrychlení…

Hafan

No, řekl bych, že jestli se jim takovouhle průserovou stavbu podaří dokončit se zpožděním do čtrnácti dnů, tak stejně smekám, protože co tam nacházej a nešlo zjistit předem je docela mazec.
Tak snad to dopadne co nejlépe a dopravně to evidentně zatím stále funguje i s omezením a zásadně se nehroutí, takže nás nějaké krátké zpoždění asi nemusí týrat. Smluvní pokuty ale budou husté asi tak jako tak.

blue

Výhodou bude, že pro další fázi oprav jsou už poučeni a vědí, co čekat. Takže by mohlo naopak tu a tam dojít ke zkrácení…

Karl vB.

Smluvní pokuty…..
Pokud je reálné provedení konstrukce odchylné od stavu deklarovaného v dokumentaci dodané investorem, neviděl bych to s tou smluvní pokutou až tak jednoznačné.

František

To spíš vidím na doplatek viceprací.

Georg

rekonstrukce je vzdy pruser, zejmena u stavebnich del poznamenanych lidovou tvorivosti… 🙂

Jan

Jsem zvědavý na ten Libeňák a garantovaných 365 dní uzavírky pro tramvaje.

Zakon kaze

ten si tipnu, ze bude v lepsim stavu, protoze jej nedelali soudruzi

Gwann

Kdyby ho dělali soudruzi, tak už leží ve Vltavě. Jen mne děsí, kdy se začnou s*ať prahradni hráze, most Vysočina a kontejnment Dukovan.

Jarda Š.

Jen pro upřesnění: Dukovany nemají kontejnment.

Gwann

děkuji za opravu.