Doprava ve městě Infrastruktura Metro Parkování Zprávy

Oprava Opatova skončila, Praha u stanice postaví nové parkoviště pro stovky aut

Nový výtah ve stanici metra Opatov. Autor: Daniel Šabík/DPP
Nový výtah ve stanici metra Opatov. Autor: Daniel Šabík/DPP
Cestu ke stavbě nového parkoviště otevře směna 35 pozemků

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) po roce dokončil modernizaci stanice metra Opatov na lince C a uvedl jí do plného provozu. Mimo jiné zde byly instalovány výtahy, díky kterým je stanice nově bezbariérová. Rada hlavního města Prahy dnes zároveň odsouhlasila složitou směnu pozemků v blízkosti stanice, díky které má vzniknout nové parkoviště P+R až pro 600 aut.

Opatov je první stanicí pražského metra, jejíž nástupiště a vestibul jsou osvětleny pouze pomocí LED technologie. V rámci modernizace dostala stanice například nové podhledy, rozvody, vzduchotechniku, hydroizolaci stropní desky nebo akustické majáčky pro osoby s omezenou schopností orientace.

Součástí prací byla i rekultivace části Centrálního parku nad nástupištěm. Závěrečným krokem modernizace bylo pokrytí stanice a přilehlých tunelů signálem všech mobilních operátorů. Celkové investiční náklady činily téměř 300 milionů.

Stanice by se měla zároveň dočkat nového parkoviště P+R o kapacitě 400 až 600 míst. Radní města Prahy dnes odsouhlasili směnu 35 pozemků, která v majetkově roztříštěné lokalitě otevírá cestu k výstavbě nového parkoviště.

„Směna vytvoří ucelené pozemky pro budoucí výstavbu městského centra, které je předurčeno územním plánem, a současně umožní vytvořit kompaktní pozemek ve vlastnictví Prahy před domem s pečovatelskou službou, který umožní výstavbu parkoviště P+R,“ upřesnil radní pro oblast majetku Jan Chabr. Vypořádání ještě musí schválit zastupitelstvo.

Územní rozhodnutí ke stavbě P+R Opatov nabylo právní moci už letos v únoru. Do loňského roku bylo v této lokalitě v provozu povrchové P+R parkoviště s kapacitou 181 míst. Většina plochy parkoviště se však nacházela na soukromých pozemcích, proto byl jeho provoz ukončen.

Umístění nového parkoviště P+R na Opatově. Pramen: Město Praha
Umístění nového parkoviště P+R na Opatově. Pramen: Město Praha
18 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
libcha

To doplnění výtahu na úkor zúžení schodiště je opravdu velká chyba. Udělalo se to už na Roztylech, kde to moc nevadí, na Chodově, kde se ukázalo, jaký je to problém, a teď na Opatově, a doufám, že už se to nikde jinde neudělá. Už to původní schodiště bývalo dost zacpané, teď se lidé jdoucí v „protišpičkovém“ směru prostě nedostanou skrz a musejí počkat, až vlna opadne. A do toho je tam ještě častokrát silný vítr, a to nepřeháním, já tedy jsem poměrně sportovní typ, ale jednou jsem měl po současném odjezdu vlaků potíže schody vyjít. Jindy to pánovi servalo čepici… Číst vice »

mirek

Mít výtah na druhé straně do parku a ne k autobusům? To by vám všichni poděkovali 🙂 Jinak ano, druhý výstup by se hodil tady i na Chodově, je chyba, že se nepostavil, když už se tam kutalo…

Michal

trolling

Greenbitch

Možná jen nechápete podstatu těchto parkovišť. A možná jste jen obyčejný troll.

Bob

Jezdit autem do centra města? A do obýváku jezdíte taky autem? 🙂

Jiří Kocurek

A jak jinak by se do centra dostal takový poslanec Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky a dopravní expert Stanislav Huml?
Ano, správně, zaparkoval kde neměl. Odtáhli mu auto, byl vzteky bez sebe. JEMU?! Bývalému dopravnímu policistovi.

Jan

V pořádku, klidně si můžete parkovat v komerčním podzemních parkovištích v centru.

Poudy

Na Opatově by to chtělo o jeden řád větší parkoviště, pro auta z D1 je to ideální a těch 600 míst je celkem směšných.

ABC

dalších 650 je na Chodově, dohromady je to celkem slušné….

Kalanis

2000 trapné minimum.

Jan

Dobré to je, ale moc slušné to není. Bude ten úbytek v ulicích vůbec znát? A kolik lidí by chtělo to už tak plného céčka? Dohromady je to jako počet obyvatel jedné ulice na Jižním městě.

ABC

Tak na rozdíl od jiných krajů Prahy tam není problém zaparkovat (na p+r) po osmé ráno. Lepší to samozřejmě může být vždy….

ABC

Většina plochy parkoviště se však nacházela na soukromých pozemcích, proto byl jeho provoz ukončen.

¿Que? Po nějakých sporech bylo znovu otevřeno a pokud se nepletu, minimálně letos na jaře fungovalo normálně. Jak od té doby tedy nevím…. Jinak samozřejmě dobrý počin, pokud to vyjde – tam kde má být nové je částečně louka a částečně divoké parkování, tak proč ne.

https://prazsky.denik.cz/zpravy_region/na-opatove-otevreli-parkoviste-p-r-den-stani-vyjde-na-dvacet-korun-20191002.html

ABC

ovšem tedy když na to teď zpětně koukám tam ta mapka v článku je fakt vtipná – hlavně tedy ohledně P+R Klánovice, Horní Počernice, Veleslavín :)))

mirek

Bylo roky uzavřené. Pak se až současné nové vedení Prahy dohodlo s majitelem na dočasném využívání s tím, že situaci vyřeší výměnou pozemků (což teď právě probíhá) a stavbou nového parkoviště vedle.

Tomáš

Takové místo by si místo obyčejného parkoviště zasloužilo skutečné mrakodrapy. Dobrá dopravní obsluha, mrakodrapy by generovaly dopravní proudy přesně v opačném směru než stávající Jižní město (ráno vlaky vozí lidi do centra a zpět vozí vzduch, večer naopak) a navíc by se Praha začala aspoň trochu přibližovat vyspělejším městům jako je Bratislava.

Poudy

Jo jenže Bratislava je jiný kafe než Praha. Té zoufale chyběla kancelářská plocha, po revoluci si prošla přesně tím stejným co Praha za první republiky. Hlavně je tam všechno úplně jinak a zrovna do Bratislavy se to nové výškové centrum podle mého hodí, je to krásná moderní metropole. Ale v jejich stopách by mohlo jít spíše Brno nežli Praha. A když už tak třeba prostor bývalého nákladového na Žižkově, samozřejmě kdyby se tam natáhlo to metro.

Tomáš V.

Vidíte, Bratislava, to mi připomíná… Vskutku jako v katalogu cestovní kanceláře. 😃

https://youtu.be/PB1E5nskmVs