Oprava mostu mezi Krejcárkem a Palmovkou je hotová, dlouhá tramvajová výluka skončí v sobotu

Měřící tramvaj "Pomeranč" na úseku mezi Palmovkou a Krejcárkem. Pramen: DPPMěřící tramvaj "Pomeranč" na úseku mezi Palmovkou a Krejcárkem. Pramen: DPP

Dnes úsek testuje měřicí tramvaj přezdívaná Pomeranč.

40 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
JaŠm

Škoda, že není TT v Koněvově ulici, to by se to cestovalo a pak Hybernskou až na Nám. Republiky – to by byla nádhera. Snad se to jednou obnoví a bude to super.

David

Mohli tam dát 70. Stejně se budou pořizovat nové tramvaje.

JGR

uffff to je dost

Jan

Při povodních 2002 byla tato tramvajová trasa jedna z mála průjezdných, schopných přiblížit obyvatele severu města k centru, protože metro i tramvaje v centru města byly pod vodou…

Zbynek

Manipulační chodníky na mostě jsou stále nepřístupné pro chodce a cyklisty.

Další promarnena příležitost.

Clovek

Taky me to docela stve. Pesky to nicmene na Palmu neni o moc delsi po silnici a pres park. Na kole by to naopak pomohlo dost, protoze tramvajovy most hezky rozklada stoupani.

Frantík

Nahoru můžete jet tramvají (linka 1), tak aspoň to mají pořešené v PID. Samozřejmě musíte zaplatit.

Georg

a nemusel by se tim ten most zasadne rozsirit?
proc se neudelaly sirsi chodniky na mladsim automobilovem…

HK~

Stačilo by přidat na levou či pravou stranu lávku, nějaké peníze by to stálo, ale určitě nic nemožného dneska

určitý problém spíš může nastat na konci u Palmovky, protože tam není tolik místa vedle tratě

DonVinkrozzo

Přímo u kolejí se z Pa. -> Krej. bude stavět bytový komplex. Už nyní tam jedna stavba téměř u kolejí je a bude tam další. Umím si představit jak by protestovali lidi co tam už nyní bydlí že jim mohou „chodci a cyklistické“ vlézt téměř do domu…

MaT

Tak domy většinou mají dveře a ty bývají zamčené. Představte si, dům ve kterém bydlím, má také hned před vchodovými dveřmi chodník a po něm chodí lidí. Bohužel občas projede i nějaké pako na kole nebo elektrické koloběžce.

Nebo jinak, pokud by jim v tom domě vadilo, že jim tam může vlézt nějaký chodec nebo cyklista, tak kdyby jim do domu vlezla tramvaj, tak by to jako považovali za lepší? 🙂

Divák

V Praze v ulici Slévačská si jeden podivín vydupal zrušení chodníku s tím, že mu lidé koukají do oken.

Jiří Kocurek

Unese ji ten most?

Jiří Kocurek

S poznámkou: Konstrukce se navrhují na nejnepříznivěšjí kombinaci zatížení, musí to vydržet. Nelze počítat s tím, že na lávce budou jenom 3 lidi, musí se počátat, že bude plná lidí.

Tenhle spadnul, když po něm jela kavalerie:
https://en.wikipedia.org/wiki/Egyptian_Bridge

Herold

To je argument jak víno…v Rusku před 120 lety spadl most…

Jiří Kocurek

Ano, když zatížíte most něčím, na co nebyl stavěný, tak i v dnešních dobách může spadnout.

Leinad

Tedy evakuaci cestujících z tramvaje a práci záchranářů ten most vydrží za podmínky, že tam nebude moc cizích?
No pokud by k nějakému zásahu izs došlo, nemotal bych tam s foťákem ani kdyby tam nebyla zákazová cedule.

Jiří Kocurek

Prostě to musí vydržet i případ, že tam někdo uspořádá protestní pochod a bude jich tam jak ve fotbalovém kotli na Barceloně – hlava na hlavě od jednoho konce na druhý.
Přecijen je to v Praze, není to houpačák přes potok uprostřed lužních lesů.

Leinad

Tedy musí vydržet i několik přeplněných vozů, jejich naštosování, současné zahoření všech tramvají a následné pokusy o evakuaci, při pokusech o příjezd hasičů.

Majkl

Vedle je most pro auta, pěší i cyklisty. Nebo ne?

Zbynek

Tak si tam zkuste jet na kole, obzvláště ze
Sokolovské. Ztracené spady a plno potěšenych řidičů, při ohleduplnem předjíždění cyklisty.

Lukáš Kníže

Super.. toto spojení je velmi důležité.
Obecně mám raději TT v rostlém městě, pokud však jsou na samostatném tělese (periferie), měly by umožňovat maximální možnou rychlost (60-80 km/h).

Jan T.

Zastávky mají ještě rozkopané, tak za 4 dny to snad bude hotové. Nechápu harmonogram těch prací, kdy minulý rok se nic moc nedělo. Most měl zabírat nejvíc času kvůli omezeným výlukám na železnici pod ním, to chápu. Ale proč se zbylý úsek na pevné zemi dodělává až v posledních měsících to už ne.

Frantisek

Třeba by hrozilo poničení stavebními stroji, co my víme. Tahle ‚kosmetika‘ se obvykle dělává až nakonec.

Y.K.

Na ty dilatační spáry jsem zvědavý. To byla horzná bolest toho mostního úseku.

JaŠm

Doufám, že to udělali jako na Trojském mostě – tam si myslím, že to je super.

Tomáš

3x hurá! Tahle výluka byla příšerná svým dopadem na dopravu i svou délkou. Tak snad to udělali dobře a další desítky let to bez problémů vydrží!

Radim

Pořád se ty tramvaje přes ten most budou ploužit dvacítkou (pocitově to občas vypadalo i méně) jako před tím? Člověk měl pocit že by byl z Palmovky na Krejcárku rychleji pěšky 🙂

zubozrout

„Vyměněny byly kolejnice a staré dřevěné pražce za nové betonové. Díky tomu se bude moci zvednout rychlost až na 60 km/h, před opravou byly tramvaje v místech dilatačních spár zpomalovány až na 10 km/h.“

watslaw

Ale zase např. podle obrázku číslo 8 to vypadá, že koleje jsou i po re klopeny ven z oblouku, nechápu proč, a 60 km/h si na tom nedovedu představit. Směrem z kopce bude asi rychlost stále omezena, vždyť tam bylo i bezpečnostní zastavovací místo.

Y.K.

Proč by měly být „klopeny“ ven z oblouku (říká se tomu převýšení)? Prostě optický klam na fotce stolika šikmými plochami.

Tuňák

Není tam omezení kvůli bezpečnosti? Jako na Barrandově, také by tramvaje mohly dolů po estakádě jezdit 50/60 km/h a v 99,99 % případů by řidič dole bezpečně zastavil.

Leinad

Já bych předpisové ustanovení „plyn naťuknout do 20km/h, pak zrychlovat maximálně výběhem“ bral taky jako úsporu energie. (Možná mělo smysl se zrychlovačem)

Frantisek

Na Barrandově je to souvislé klesání údajně tak dlouhé, že by to neuchladili. Nevím, zda by tomu pomohlo zřízení zastávky Terasy v prostranství mezi mosty, která by současně obsloužila nyní obnovované Terasy, kromě přilehlých vil.

Leinad

Normálně se na Barrandově rekuperuje, T3M a spol tam nesmí protože se vaří odporníky. (Nicméně existují nějaké šotofotky, ono se kromě zvýšení teploty nedělo nic zajímavého, a vychlazení netrvalo moc dlouho)
Bezpečnostní zastavovací místo je dneska zastávka Geologická, přidat tam ještě další by šlo, ale k čemu to? Mít na rychlostníku víc a průměr srážet zastavováním, to nebude o moc rychlejší. Jo zastávka Terasy pro cestující by asi šla.

Radim

A jo… zase někdo neumí číst no… Tak do mne!

Saljack

Škoda, že neexistuje náhrada za X10. Spojení Odlehlá/Skloněná Palmovka bylo dost využívané a mě teda ohromě vyhovovalo. Jinak spojení z Nových Vysočan na Palmovku je dost mizerné a přitom je to opravdu kousek. Nejlepší by bylo protáhnout 207 z Ohrady na Palmovku přes Krejcárek, Odlehlá, Skloněná a Balabenka.

Jenda

Máte na jednu stranu pravdu, ale 207 se má brzy protáhnout na Basilejské náměstí, aby již nyní přetížená tramvaj devítka nemusela přibírat veškerou další zátěž z nové zástavby kolem NNŽ. Takže přes Skloněnou na Palmovku by musela jedině další nová linka.

Frantík

Tak možnost je jít vrchem se 136, ale nemusí ti být vždycky příjemný interval.

Divák

Svého času tam jezdila linka 140. Z Palmovky na Jiřího z Poděbrad.