Oprava mostu mezi Krejcárkem a Palmovkou je hotová, dlouhá tramvajová výluka skončí v sobotu
Měřící tramvaj "Pomeranč" na úseku mezi Palmovkou a Krejcárkem. Pramen: DPP
Dnes úsek testuje měřicí tramvaj přezdívaná Pomeranč.
Škoda, že není TT v Koněvově ulici, to by se to cestovalo a pak Hybernskou až na Nám. Republiky – to by byla nádhera. Snad se to jednou obnoví a bude to super.
Mohli tam dát 70. Stejně se budou pořizovat nové tramvaje.
uffff to je dost
Při povodních 2002 byla tato tramvajová trasa jedna z mála průjezdných, schopných přiblížit obyvatele severu města k centru, protože metro i tramvaje v centru města byly pod vodou…
Manipulační chodníky na mostě jsou stále nepřístupné pro chodce a cyklisty.
Další promarnena příležitost.
Taky me to docela stve. Pesky to nicmene na Palmu neni o moc delsi po silnici a pres park. Na kole by to naopak pomohlo dost, protoze tramvajovy most hezky rozklada stoupani.
Nahoru můžete jet tramvají (linka 1), tak aspoň to mají pořešené v PID. Samozřejmě musíte zaplatit.
a nemusel by se tim ten most zasadne rozsirit?
proc se neudelaly sirsi chodniky na mladsim automobilovem…
Stačilo by přidat na levou či pravou stranu lávku, nějaké peníze by to stálo, ale určitě nic nemožného dneska
určitý problém spíš může nastat na konci u Palmovky, protože tam není tolik místa vedle tratě
Přímo u kolejí se z Pa. -> Krej. bude stavět bytový komplex. Už nyní tam jedna stavba téměř u kolejí je a bude tam další. Umím si představit jak by protestovali lidi co tam už nyní bydlí že jim mohou „chodci a cyklistické“ vlézt téměř do domu…
Tak domy většinou mají dveře a ty bývají zamčené. Představte si, dům ve kterém bydlím, má také hned před vchodovými dveřmi chodník a po něm chodí lidí. Bohužel občas projede i nějaké pako na kole nebo elektrické koloběžce.
Nebo jinak, pokud by jim v tom domě vadilo, že jim tam může vlézt nějaký chodec nebo cyklista, tak kdyby jim do domu vlezla tramvaj, tak by to jako považovali za lepší? 🙂
V Praze v ulici Slévačská si jeden podivín vydupal zrušení chodníku s tím, že mu lidé koukají do oken.
Unese ji ten most?
S poznámkou: Konstrukce se navrhují na nejnepříznivěšjí kombinaci zatížení, musí to vydržet. Nelze počítat s tím, že na lávce budou jenom 3 lidi, musí se počátat, že bude plná lidí.
Tenhle spadnul, když po něm jela kavalerie:
https://en.wikipedia.org/wiki/Egyptian_Bridge
To je argument jak víno…v Rusku před 120 lety spadl most…
Ano, když zatížíte most něčím, na co nebyl stavěný, tak i v dnešních dobách může spadnout.
Tedy evakuaci cestujících z tramvaje a práci záchranářů ten most vydrží za podmínky, že tam nebude moc cizích?
No pokud by k nějakému zásahu izs došlo, nemotal bych tam s foťákem ani kdyby tam nebyla zákazová cedule.
Prostě to musí vydržet i případ, že tam někdo uspořádá protestní pochod a bude jich tam jak ve fotbalovém kotli na Barceloně – hlava na hlavě od jednoho konce na druhý.
Přecijen je to v Praze, není to houpačák přes potok uprostřed lužních lesů.
Tedy musí vydržet i několik přeplněných vozů, jejich naštosování, současné zahoření všech tramvají a následné pokusy o evakuaci, při pokusech o příjezd hasičů.
Vedle je most pro auta, pěší i cyklisty. Nebo ne?
Tak si tam zkuste jet na kole, obzvláště ze
Sokolovské. Ztracené spady a plno potěšenych řidičů, při ohleduplnem předjíždění cyklisty.
Super.. toto spojení je velmi důležité.
Obecně mám raději TT v rostlém městě, pokud však jsou na samostatném tělese (periferie), měly by umožňovat maximální možnou rychlost (60-80 km/h).
Zastávky mají ještě rozkopané, tak za 4 dny to snad bude hotové. Nechápu harmonogram těch prací, kdy minulý rok se nic moc nedělo. Most měl zabírat nejvíc času kvůli omezeným výlukám na železnici pod ním, to chápu. Ale proč se zbylý úsek na pevné zemi dodělává až v posledních měsících to už ne.
Třeba by hrozilo poničení stavebními stroji, co my víme. Tahle ‚kosmetika‘ se obvykle dělává až nakonec.
Na ty dilatační spáry jsem zvědavý. To byla horzná bolest toho mostního úseku.
Doufám, že to udělali jako na Trojském mostě – tam si myslím, že to je super.
3x hurá! Tahle výluka byla příšerná svým dopadem na dopravu i svou délkou. Tak snad to udělali dobře a další desítky let to bez problémů vydrží!
Pořád se ty tramvaje přes ten most budou ploužit dvacítkou (pocitově to občas vypadalo i méně) jako před tím? Člověk měl pocit že by byl z Palmovky na Krejcárku rychleji pěšky 🙂
„Vyměněny byly kolejnice a staré dřevěné pražce za nové betonové. Díky tomu se bude moci zvednout rychlost až na 60 km/h, před opravou byly tramvaje v místech dilatačních spár zpomalovány až na 10 km/h.“
Ale zase např. podle obrázku číslo 8 to vypadá, že koleje jsou i po re klopeny ven z oblouku, nechápu proč, a 60 km/h si na tom nedovedu představit. Směrem z kopce bude asi rychlost stále omezena, vždyť tam bylo i bezpečnostní zastavovací místo.
Proč by měly být „klopeny“ ven z oblouku (říká se tomu převýšení)? Prostě optický klam na fotce stolika šikmými plochami.
Není tam omezení kvůli bezpečnosti? Jako na Barrandově, také by tramvaje mohly dolů po estakádě jezdit 50/60 km/h a v 99,99 % případů by řidič dole bezpečně zastavil.
Já bych předpisové ustanovení „plyn naťuknout do 20km/h, pak zrychlovat maximálně výběhem“ bral taky jako úsporu energie. (Možná mělo smysl se zrychlovačem)
Na Barrandově je to souvislé klesání údajně tak dlouhé, že by to neuchladili. Nevím, zda by tomu pomohlo zřízení zastávky Terasy v prostranství mezi mosty, která by současně obsloužila nyní obnovované Terasy, kromě přilehlých vil.
Normálně se na Barrandově rekuperuje, T3M a spol tam nesmí protože se vaří odporníky. (Nicméně existují nějaké šotofotky, ono se kromě zvýšení teploty nedělo nic zajímavého, a vychlazení netrvalo moc dlouho)
Bezpečnostní zastavovací místo je dneska zastávka Geologická, přidat tam ještě další by šlo, ale k čemu to? Mít na rychlostníku víc a průměr srážet zastavováním, to nebude o moc rychlejší. Jo zastávka Terasy pro cestující by asi šla.
A jo… zase někdo neumí číst no… Tak do mne!
Škoda, že neexistuje náhrada za X10. Spojení Odlehlá/Skloněná Palmovka bylo dost využívané a mě teda ohromě vyhovovalo. Jinak spojení z Nových Vysočan na Palmovku je dost mizerné a přitom je to opravdu kousek. Nejlepší by bylo protáhnout 207 z Ohrady na Palmovku přes Krejcárek, Odlehlá, Skloněná a Balabenka.
Máte na jednu stranu pravdu, ale 207 se má brzy protáhnout na Basilejské náměstí, aby již nyní přetížená tramvaj devítka nemusela přibírat veškerou další zátěž z nové zástavby kolem NNŽ. Takže přes Skloněnou na Palmovku by musela jedině další nová linka.
Tak možnost je jít vrchem se 136, ale nemusí ti být vždycky příjemný interval.
Svého času tam jezdila linka 140. Z Palmovky na Jiřího z Poděbrad.