LOT_PRAGA_X-2021---WWW---III_728x90_new

Oprava metra: Po stanici Náměstí Republiky je na řadě Karlovo náměstí a Anděl

Metro B Náměstí republiky, eskalátory, foto: Zdopravy.cz/Josef PetrákMetro B Náměstí republiky, eskalátory, foto: Zdopravy.cz/Josef Petrák

Dopravní podnik hlavního města Prahy (DPP) otevřel v sobotu cestujícím výstup z metra na náměstí Republiky. Opravy stanic tím ale

Zpět na článek
4 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Juraj Kováč

Pred pár dňami sme pri návšteve novej linky 9 v Barcelone uvažovali, prečo Praha (a vôbec východní projektanti) trvajú na superdlhých eskalátoroch, ktoré zákonite musia byť náročnejšie a drahšie, plus subjektívne menej bezpečné (keď eskalátor náhle zastaví, pád môže byť horší). Napr. prestup z L1 na L9 v stanici Torrassa v Barcelona má šesť eskalátorov, každý zhruba vo výške jedného poschodia. Podobne na tom dlho bola stanica Legazpi v Madride, ale tiež niektoré stanice v Kodani alebo napr. nová zastávka prímestských vlakov na letisku v Helsinkách. Musí existovať nejaký pádny dôvod, prečo prakticky nikde vo svete, okrem bývalého sovietskeho impéria,… Číst vice »

Vít Jůza

Při jízdě eskalátorem nejnáročnější a nejrizikovější je nástup a výstup – kterých je v případě 6 eskalátorů místo jednoho 6x více. Navíc na krátkých eskalátorech v případě pádu se nemusí podařit situaci napravit (vstát, postavit dotyčného, zastavit eskalátor) včas před dojetím na konec.

X 1

A taky potřebuješ 6 pohonů. Což znamená (v Českém, nejlevnějším případě) 6x víc možností, že se to podělá.

Jan

Já bych naopak viděl jako bezpečnostní riziko těch víc eskalátorů. V jednom směru se porouchá a v mezipatře se najednou budou hromadit lidi. Navíc to otravuje pořád přecházet na nové schody a stát další frontu.