Doprava ve městě Infrastruktura Metro Stavebnictví

Oprava metra: Po stanici Náměstí Republiky je na řadě Karlovo náměstí a Anděl

Metro B Náměstí republiky, eskalátory, foto: Zdopravy.cz/Josef Petrák
Metro B Náměstí republiky, eskalátory, foto: Zdopravy.cz/Josef Petrák

Dopravní podnik hlavního města Prahy (DPP) otevřel v sobotu cestujícím výstup z metra na náměstí Republiky. Opravy stanic tím ale nekončí. Přinášíme přehled nejbližších uzavírek. 

Od 9. října tohoto roku plánuje DPP zahájit výměnu eskalátorů ve stanici metra Karlovo náměstí (východní vestibul), doba realizace se předpokládá 10,5 měsíce. Proběhne modernizace trojice pohyblivých schodů ve výstupu Karlovo náměstí/Resslova s tím, že v provozu bude pro cestující vstup z Palackého náměstí.

Na rok 2019 je plánována výměna eskalátorů na Andělu ve směru Na Knížecí. Předpokladem zahájení příští rok je bezproblémový výběr zhotovitele. Chystá se zde modernizace trojice pohyblivých schodů v jižním výstupu Na Knížecí, součástí bude rekonstrukce eskalátorového tunelu.

Plánovaná je i modernizace stanice Jiřího z Poděbrad, kde proběhne s výměnou eskalátorů revitalizace celé stanice včetně doplnění bezbariérového přístupu. Nyní je DPP ve fázi získávání územního rozhodnutí, následně stavebního povolení a poté proběhne výběr zhotovitele. Předpoklad zahájení prací v této stanici odhaduje (v optimistickém scénáři) na závěr roku 2019.

V roce 2020 chce DPP zahájit rekonstrukci i druhého vstupu do stanice Náměstí Republiky (od Masarykova nádraží).

Zatím bez termínu jsou plány na rekonstrukci stanic Opatov a Flora, řada má dojít například i na Českomoravskou nebo Kačerov.

4 komentáře

Klikni pro vložení komentáře
  • Pred pár dňami sme pri návšteve novej linky 9 v Barcelone uvažovali, prečo Praha (a vôbec východní projektanti) trvajú na superdlhých eskalátoroch, ktoré zákonite musia byť náročnejšie a drahšie, plus subjektívne menej bezpečné (keď eskalátor náhle zastaví, pád môže byť horší).
    Napr. prestup z L1 na L9 v stanici Torrassa v Barcelona má šesť eskalátorov, každý zhruba vo výške jedného poschodia. Podobne na tom dlho bola stanica Legazpi v Madride, ale tiež niektoré stanice v Kodani alebo napr. nová zastávka prímestských vlakov na letisku v Helsinkách. Musí existovať nejaký pádny dôvod, prečo prakticky nikde vo svete, okrem bývalého sovietskeho impéria, extradlhým eskalátorom neholdujú.

    • Při jízdě eskalátorem nejnáročnější a nejrizikovější je nástup a výstup – kterých je v případě 6 eskalátorů místo jednoho 6x více. Navíc na krátkých eskalátorech v případě pádu se nemusí podařit situaci napravit (vstát, postavit dotyčného, zastavit eskalátor) včas před dojetím na konec.

      • A taky potřebuješ 6 pohonů. Což znamená (v Českém, nejlevnějším případě) 6x víc možností, že se to podělá.

    • Já bych naopak viděl jako bezpečnostní riziko těch víc eskalátorů. V jednom směru se porouchá a v mezipatře se najednou budou hromadit lidi. Navíc to otravuje pořád přecházet na nové schody a stát další frontu.

Newsletter

Partneři