Oprava lokálky ze Zruče do Červených Janovic může začít, oproti odhadu vyjde levněji
Nádraží Zruč nad Sázavou. Autor: Zdopravy.cz/Ondřej Kubala
Oprava trati za 193 milionů korun nepřinese její zrychlení.
Oprava trati za 193 milionů korun nepřinese její zrychlení.
Trať ideální pro vlakotramvaj ze Zruče až do Kutné Hory, kde zajistí i místní obslužnost.
Za kolik let přinese tahle trať (kde jezdí autobus v podobné trase a kratší dobu) zisk 193 milionů korun?
Dá se to odhadnout?
Nejde o zisk, ale o dopravní obslužnost.
Bezstyková kolej 🙁 A jízda bude zase nudná.
Rozumím, že kvůli přejezdům se bude jezdit pomalu. Ale na jakou teoretickou rychlost se ta trať dnes vlastně modernizuje? Jestli mezi-přejezdovém úseku lze zrychlit třena až na 60 km/h?
Škoda, že se nezřídí i nová výhybna ke křižování, to dvacetiminutové čekání ve Zbraslavicích je otravné.. 🙁
špatná držebnost upevňovadel
špatná držebnost upevňovadel
špatná držebnost upevňovadel
Promiňte, je to příliš fascinující.
Špatná držbnost špatně držících upeňovadel upevněných v nepevném upevnění. 😀
Tak si zkus říkat:
volné šrouby
volné šrouby
volné šrouby (a vrtule)
Už to chápeš? Na lokálkách bys mnohde našel upevňovadla vložená za 2. světové války… je divné, že už nedrží?
Tady jsou: https://mapy.cz/s/fujonodaha
A kde na této trati leží Červené Janovice?
Takto Správa zeleznic pojmenovala zakázku a já bych si rozhodně tuto organizaci nedovolil opravovat. Odkaz do registru v textu
Tady https://mapy.cz/s/kocokucube Jo, je to poněkud obsolentní.
Jako nákladiště to ale funguje stále.
To jsem ani nevěděl a co se tam nakládá ?
Tak dříví a uhlí
Uhlí?
To se spíš vykládá/vykládalo.
Náhodou, za mě fajn pro začátek. O nějaké „nesmyslnosti tratě“ v tomto případě nelze uvažovat, rozbité to bylo celkem jasně, takže se koncentrovanou opravou vytvoří solidní základ pro budoucí zrychlení po nějaké „technologické stavbě“ (DOZ+PZZ). Ideálně kdyby se pak dodělala nějaká ta výhybna v místě potřebném pro křižování, aby to pasovalo na GVD, plus zastávka pod Vlašským dvorem v KH.
Jako já bych s vámi souhlasil, ale kde už došlo k posunu za ten začátek?
Myslím si podobné – pro začátek dobré. Výstavba PZZ může být realizována následně ze společného balíku pro zabezpečení přejezdů a pak zůstane jen příjemná akce – „posbírání“ rychlostníků.
Proč to neudělat naráz? Protože za rok se udělá další výluka….
Tak ten zásah do provozu, kvůli instalaci PZZ, už bude celkem nevýznamný ve srovnání s tím, jak se maří jinde výlukový čas k tomu, co se mohlo udělat a neudělá, prtože na to teď zrovna není žádný balíček peněz.
A jaký má ta trať smysl? Jsou tam relevantní přepravní výkony v osobní dopravě? Je tam nákladka? Potenciál k růstu výkonů tam nevidím.
Jo, v současné podobě tam nemůže vidět potenciál nikdo. Časté propady rychlosti, nízká traťová rychlost, líné regionovy (někdy i 810) nebo dvacetiminutové čekání na křižování ve Zbraslavicích nikoho skutečně nenaláká. Ale i přesto ty vlaky jezdí obsazené hodně slušně, protože zastávky jsou situovány alespoň na kraji obcí. Úplně mimo jsou snad jen zastávky Bykáň, Hodkov, Hodkov zastávka a Želivec. A třeba pro Zruč by bylo celkem žádoucí veřejnou dopravu směrem k okresnímu městu (nebo jakékoliv civilizaci) zatraktivnit. Pětitisícové město, které tak trochu připomíná Alabamu. Uzavřený ekosystém. Bez auta se tam neobejdete, protože ve městě není prakticky nic. Doktoři, úřady, kulturní… Číst vice »
Jako zručský rodák Vám tedy musím v některých věcech oponovat. S něčím naopak souhlasím. Děti tam vlastně nemají moc volnočasových aktivit? To jako vážně? Spolky se tam přetahují o každé dítě. Provozuje se tam spousta sportů na relativně vysoké úrovni, ZÚŠ a další spolky. Nevím co si představujete, že bude pro děti v 5tisícovém městě vše dostupné. Cestování do školy připadá v úvahu až na střední škole, jelikož ve Zruči je velká základka. Také jsem 4 roky jezdil vlakem do Ledče na gympl (odjezd v 7.00 ze zastávky, kam se úvraťovalo z hlavního) a světe div se, přežil jsem a… Číst vice »
Budou opravovat i stanici Zruč nad sázavou?
Ta už opravena byla v minulých letech. Koleje, nástupiště, zřízení odjezdových návěstidel u každé koleje (dřív tam na Kácov bylo jedno skupinové, na KH a Ledeč nic),…
Nejlepší by bylo důkladně zvážit, zda má vůbec smysl provozovat danou trať před rekonstrukcí, aby se neplýtvalo penězi na opravu něčeho, co je méně efektivní než autobus.
Tak opravit se to musí ne a vy myslíte že je dostatek řidičú autobusu.
no nemusi. a ridicu autobusu je a vzdy bude vic nez strojvedoucich, je to mene kvalifikovana profese.
Taky hůře placená
A má smysl opravovat kulturní dům nebo divadlo, když sledování kultury je v televizi efektivnější?
Jsi génius. Na co třeba kapely dělají koncerty když si to může každý poslechnout v rádiu nebo pustit z netu.
Na co opravovat záchod když stejně efektivně a dost levněji si můžete zajít udělat potřebu za barák na hnůj.
Fakt plejtvani tohleto
Zaprvé – tady nikdo provoz rušit nechce, teda aspoň zatím. A za druhé – i kdyby chtěl, tak to neznamená, že se trať může nechat rozpadnout. Objednávka pravidelné osobní dopravy a údržba trati jsou úplně něco jiného.
Důkazem budiž např. tratě do Trhového Štěpánova nebo Kouřimi, které byly nedávno dost nákladně opraveny, o zdvižném mostě v Lužci radši ani nemluvě.
Nezrychlení z důvodu přejezdů?
Jinde se zas přejezdy udělaly, ale ne trať. Výsledek je stejný- rychleji se nejezdí.
Takové lokálky zrychlení reálně nepotřebují.
To má být pro náklady a místní železniční „autobus“.
I ten autobus může jet svižně.
Nemůže. Klikatou cestu je zcela nereálné narovnat, zastávky jsou časté, a vlak má násobně delší brzdnou dráhu než skutečný autobus. I kdyby se měli stavět „jen“ ty závory, elektrizovat okolí, a přidávat podél tratě dráty a čidla, tak by ta rekonstrukce byla násobně dražší a delší.
Takže nám výhodněji vyjde autobus po silnici a trať ponechat pro vožení dřeva a řekněme víkendovou dopravu?
https://mapy.cz/s/dudazavoha
Pozor, řeč je u Červených Janovicích, ne o Uhlířských 🙂 . Tohle je jiná trať.
Štwe vás, že se tu nadále bude objednávat pravidelná osobka? Takové problémy bych teda chtěl mít.
Samozřejmě nenavrhuju nějaké přeložky, ale minimálně by stálo zato se podívat, jestli tam fakt musí být tolik lesních a polních přejezdů, jako dnes.
Tak hlavně hodně modrého zábradlí, přístřešků „antivandal“!
A přidal bych perony 350 mm nad t.k. Protože jít naráz na 550 mm nad t.k. by bylo příliš, musí se to dělat postupně.
Když už chcete být zbytečně vtipný, tak 330 a ne 350.
Inu, Dobrá Správa!
Škoda, že se k těmto dlouhodobým výlukám na koncentrovanou údržbu nedá přilepit alespoň malá investice na přejezdy (odstranění TOR). Za rok tu trať budou zavírat na čtvrt roku opět na přejezdy…
„Malá“, tento týden jsem se ještě tak nenasmál, díky.
Jak málo stačí k dětské radosti. 😀 😀
Máte bohužel pravdu… Malá investice to není. S jedinou a správnou firmou to nikdy malá investice nebude.
Ono spíš jde o to, proč přejezdy má platit jen SZ. Ty koleje tam ve většině případů byly dřív a je to o bezpečnosti jak pro vlaky, tak i pro automobily. Tohle by mělo jít půl napůl SZ a Správa silnic
„Ty koleje tam ve většině případů byly dřív“
To je oblibený blud. Tedy lživé tvrzení. Ty vesnnice tam totiž byly 5 století před železnicí a mezi nimi vedla cesta. Pro žebřiňáky, bedňáky, bryčky a v neposlední řadě zemědělské nářadí pro práci na pole, počínaje pluhem.
A že nekecám: Žádná železnice tam vidět není: https://mapy.cz/s/gadecazoka
To není možné, vždyť „na počátku byl Metropol“, jak praví Necyklopedie v Teologickém výkladu jízdního řádu….
A co zplastizovaná hornina?
Dal jsem plus, a to proto, že to zabezpečení slouží oběma druhům dopravy. Je jedno, co tam bylo dřív, jestli ten který konkrétní přejezd nebo samotná dráha.