Oprava Karlovarské ulice v Praze skončí o týden dříve, otevře se v sobotu
Rekonstrukce Karlovarské ulice v Praze (stav 7. 7. 2025). Foto: Zdopravy.cz

Na přibližně dvou třetinách rekonstruovaného úseku byla pro úpravu podkladu vozovky využita technologie recyklace za studena.
Nevím čím se chlubit a co oslavovat? Jak dlouho už čekáme na zrušení toho špuntu? Minimálně směrem ven z Prahy už dávno měly být pruhy dva.
Mně tam už dávno a (bohužel) stále leží v žaludku hlavně neřešená křižovatka na Vypichu – přitom je tam tolik místa minimálně na nějaký obří „kruháč“ s bypassy, díky jemuž by se zmenšily i kolony působené současnou světelnou signalizací na všech tamních příjezdových trasách.
Je skvělé, že to bylo dokončeno dříve, ale nelze to nazvat rekonstrukcí, spíš opravou současného stavu.
Nebylo přidáno žádné veřejné osvětlení, takže celá silnice ve tmě, a pokud nepřidali alespoň další (bus) pruh, mohli alespoň přidat odbočovací pruhy do ulice na Belehorské pláni a dalších bočních ulicích. Odbočující vozidla budou i nadále blokovat veškerý provoz a stále to bude vypadat jako předměstí malého východoevropského okresního města, jen s novým asfaltem a vesnickym odvodnenim strouhou po strane.
Právěže toto se dá nazvat rekonstrukcí, to co navruhjete vy už by byla víceméně stavba úplně nové silnice v nové stopě, vyžadovalo by to EIA, uzemní řízení, atd.
Jinak ale souhlas, že alespoň ty odbočovací pruhy tam mohli postavit.
A souhlas prahy 6…
Hlavně to osvětlení, ten úsek mezi Bílou Horou a Hornbachem je jak půlnoční království.
No nevím jak vy, ale já ve svém voze naštěstí mám osvětlení vlastní 😄
A co se týče toho zkapacitnění, to je zřejmě úmysl, jelikož P6 se snaží snížit v tomto místě provoz a má přání, aby kdo nemusel, tudy autem nejezdil.
Jediné co, tak by byl ku prospěchu bus pruh, ale jak tu již poznamenali jiní, to by s největší pravděpodobností vyžadovalo mnohem více různých povolení.
Představte si, že existují i chodci 🤦♂️
Navíc zkapacitnění tohoto úseku by stejně nepřineslo žádné podstatné vylepšení, protože na Karlovarské do centra je jeden pruh v přímém směru už na křižovatce s Drnovskou a potom je jeden pruh v obou směrech v úsecích Bílá Hora – Malý Břevnov a Vypich – Říčanova (Břevnovský klášter). Takže ty špunty by stejně zůstaly.
Některým cestujícím autobusem by určitě přišlo vhod přijet BUS pruhem na konečnou tramvaje a tam přestoupit.
S IAD je to tam marné, protože větší kapacita stejně dovede auta do fronty na tunel, ale aspoň VHD by tam mohla začít rozumně fungovat.
Tam je hlavním problémem Vypich: nejen to, že tam není místo klasické křižovatky obří „kruháč“, ale také fakt, že zprasené prodloužení trasy „A“ metra tam nemá stanici (ačkoli třeba při výstavbě tam byl pro techniku stavební vjezd do tunelů, takže udělat tam stanici by zjevně nebyl problém) a u ní obří parkovací kapacita „P+R“ pro nejlépe aspoň 1000 aut (místa na parkovací dům je tam dost): vlaky metra tam stejně jezdí jen skoro prázdné, takže by aspoň byly využitější, a především Patočkově ulici by to výrazně ulevilo. Přitom u FNM ani na Petřinách žádné jiné vhodné místo na takový parkovací… Číst vice »