Oprava Gotthardského tunelu potrvá měsíce, dočasně z něj bude jednokolejka pro nákladní vlaky
Vykolejení nákladního vlaku v Gotthardském tunelu. Foto: SBB
Celkem se musí vyměnit kolem 8 kilometrů kolejí a 20 000 betonových pražců.
Kdepak máme komentáře: Ale v Číně by to opravili za víkend ?
Ještěže tam ta objízdná trať je, jinak by neměli kudy jezdit!
Mali. Cez Brenner.
Tam je výluka.
Pre vyššiu bezpečnosť bude potrebné zvážiť rozloženie detektorov horúcich ložísk aj plochých kolies. Stavadlári sú minulosťou, výpravcovia väčšinou tiež. Vlak nikto vizuálne nesleduje, akurát z mašiny oproti. Už bolo viac väčších nehôd ale čo ak sa to s cisternami? Čaká sa na reprízu Viareggia? Nie sú v Gottharde betónové podvaly zaliate v betóne ako pevná dráha? Tam bude oprava náročná.
Nevím kolik kdy bylo hradlářů a stavědlářů v Simplonském tunelu. NIkdy se tam za 100 let provozu žádná podobná nehoda nestala, až na požár v roce 2011.
Problém je mimo jiné v tom, že teploty do 300 ˚C neuvidíte, tuhle vlnovou délku lidské oko nezvládne. Stejně tak neprovedete defektospokpii pohledem za jízdy, aby jeden zjistil, že je něco naprasklé. Takže dřív byli hradláři a když se pod ma
pokračování: a když se pod mašinou zlomila výhybka, tak na to čuměli. Když vlak vykolejil, tak uviděli, až se to stalo.
V tunelech nebyli nikde.
Uviděli jak dlouho po té, co se to stalo (vzdálenost bábobloku na Berounce). Ne že vykolejený vlak jel x km a voral všechno kolem trati.
Tím neříkám, že je to potřeba- byl vynalezen detektor vykolejení. Asdek by kdeco vyřešil.
Vpodstatě stala. Brigem 26.7.2006 projížděl vlak naložený hlínou někde z německého Westerwandu někam do Itálie. 3000t. Před poslední vyhýbkou praskla osa vozu, na vyhýbce vlak vykolejil a dál to jelo než vlak roztrhl. Část vlaku vč. části vykolejených vozů zastavil až po roztržení vlaku právě v Simplonském tunelu. Podrobnosti ve zprávě SUST zde:
https://www.sust.admin.ch/inhalte/BS/4020499.pdf
V podstatě štěstí v neštěstí. Mohlo to praknout o pár minut později ve výhybně tunelu. Nebo na jižní rampě?…
To tam všechno mají, včetně laserového snímání obrysu vlaku. Ale některé akutní závady nemusí jít vysledovat (třeba lom nápravy). Murphyho zákon se pak postará o to, aby se taková událost stala právě v tunelu.
Jestli by nebylo lepší se vrátit ke štěrku… tady už ne, ale v budoucích tunelech. To se opraví rychleji.
A nejsou v těch tunelech náhodou takové tlaky, že to začne metat šutry před sebou?
Taky je problém s výškou šterkoveho lože… což by vedlo k zvětšení průřezu a enormně naavysilo náklady…
Přesnot udržení polohy kolejnice je dost důležitá, aby nakonec výluky na podbíjení nezabraly víc času..
Ještě že tu původní trasu „vrchem“ nechali.
Někdy před 10+ lety jsem četl článek, kde bylo psáno, že původní trasa má být zrušena.
(Nevím tedy, jestli byla chyba v tom článku, anebo skutečně původní předpoklad byl takovýto.)
Tak hlavně není důvod ji rušit jednak objízdná trasa a za druhé co by bylo s těmi starými tunely? a ty vlaky obsluhují místní vesnice které by byly bez obshluhy
Cyklostezka 😀
To bude spíš nějaká „JPP“. Kolik takových zaručených zpráv jsme četli o tom, jak Borecký zruší vlaky v celém středočeském kraji a vytrhá koleje.
Hysterické reakce těch, co v Mochově v životě nebyli a teď už se tam chudáci nedostanou. A tak chtěli ze msty zcela neznámým lidem uřezávat přípojky elektřiny.
Ano, taky mám v podvědomí takovou informaci. No třeba v Itálii Pontebana je od r. 2000 v nové stopě dvojkolejná a z původní trati je nyní pozoruhodná cyklostezka https://www.youtube.com/watch?v=4UUDqLzA9os
Pontebanu na kole doporučuji každému šotoušovi. Z Tarvisia do Gemony to zdatnější dají za den, méně zdatní a kochající se za dva.
A do jednotlivých míst jako obvykle už jen auty?
2 vesnice o 50 domech, jedna maličko větší.
Kvůli tomu se mají zdržovat vlaky vezoucí tisíce lidí denně, jen aby někde nemusel 1x za hodinu projet autobus. 🤪
tak pak je to v pořádku ale na gothardské dráze je více vesnic i větších
Na dovolené sme vysedli z auta vedle bistra….
Si říkám to je nějaké podezřelé bistro…
A ono to bylo nedaleko Tarvisia😁😁😁
Alla Vecchia Stazione
Via Stazione 8, Malborghetto Valbruna, Itálie
https://mapy.cz/s/nanutazuzo
ASDEK do každé rodiny 😂
Odhalí ta věc prasklé kolo předtím než ono praskne?
Odhalí vysokou teplotu toho kola.
Otázka znie, čo je to „prasklé kolo“. To môže byť v preklade stratená závada ložiska alebo obruče (ktoré by ASDEK našiel podľa teploty) ale tiež nemusí…
„ale tiež nemusí…“
proto se ptám
To tam asi mají…
Pokud to už v Bellinzoně odcucávali, pak na tom v Chiassu udělali znovu brzdu s výsledkem dobrým, pak to znovu zůstalo přibrzděné (stačí kousek) a kolo bylo někde na hraně povoleného ojetí, tak by to nemuselo dát ani tolik práce. Umělé špalky nechladí…
Když jsem jezdil na nákladech a zůstal přibrzděný jeden vůz, vypínal jsem ho vždy z brzdy. Už jsem tomu nevěřil.
Tady: https://www.bahnonline.ch/31084/reparatur-von-gotthard-basistunnel-wird-mehrere-monate-dauern/
se píše, že ten přibržděný vůz co na něm v Bellinzoně uvolnili brzdu není ten co vykolejil jako první. Zároveň před vjezdem do tunelu je taky dignostika.
V čem spočívá ta diagnostika před tunelem?
Předpokládám, že je to podobné jako u nás. Teploty ložisek, teploty kol, kontrola korektnosti chodu, vážení.
Pravděpodobně jsou vady, které nelze zjistit těmito metodami. Např. předchozí tepelné přetížení a související změna vlastností materiálu. Např. toto: https://www.eisenbahn-unfalluntersuchung.de/SharedDocs/Downloads/EUB/Untersuchungsberichte/2012/149_Winterhausen.pdf?__blob=publicationFile&v=2
Jde na výkonu lokomotivy poznat, že vykolejil vagón? By tam měla vzrůst spotřeba.
To záleží na mnoha okolnostech. Nedá se jednoznačně říci, že to vždy lze poznat…
Podle šéfa SBB Vincenta Ducrota nehoda ukázala, že tunel je jedním z nejbezpečnějších na světě.
Rozbiť si 8 km koľají a zničiť koľajové lôžko bez zachytenia pred samotným vykoľajením hovorí skôr o opaku.
Našťastie sa nejednalo o osobný vlak.
Prasklo mu kolo.
I v ČR se stalo, že nákladní vlak vykolejil a po několika kilometrech se vykolejný vagon na první výhybce nahodil zpátky. Zbylo po něm rozryto z Adamova až do Maloměřic.
Dôvod nehody nerozporujem. Ani to, že to nebolo zachytiteľné rušnovodičom. Ide o to prehlásenie o najbezpečnejšom tunele na svete. Ten vlak prešiel niekoľko kilometrov tunelom bez záchytu bezpečnostných systémov. To nemá s bezpečnosťou tunelu nič spoločného.
Aj ten vlak čo oral z Adamova až do Majlonta hodinu a pol predtým prešiel cez ASDEK v Opočínku a tiež tam nebolo namerané nič, čo by nasvedčovalo, že o 100km pôjde náprava von… Diferenčne to ložisko teplejšie bolo, ale niekde na hranici chyby merania. Dnes už je ASDEK aj na Dolní Lhotě, tak by to snáď chytil, ale úplne s určitosťou to tiež povedať nejde.
No dobře, ale dávat ASDEK či jeho obdobu co kilometr?
Čo kilometer asi nie. Ale trebárs čo 50-70km, resp. po nejakých dlhých spádoch, pred tunelmi a pred uzly (čo ale zasa vyjde cca. tých baj vočko 50-70km). A hlavne na vyťažené a kritické úseky. Inak SŽ má ASDEKy rozložené viď druhá mapka v tomto PDF: https://www.spravazeleznic.cz/documents/50004227/50159407/15sb.pdf Dokument je z doby, keď koncepcia vznikala, takže všetky tam uvedené ASDEKy sú už nejakú dobu v prevádzke, plus veľká časť zariadení, ktorá v tej koncepcii pôvodne nemala mať IPK (plochá kola) ho nakoniec dostala.
Bezpečnost tunelu se nehodnotí tím, že se tam nemůže stát žádná nehoda, ale tím, že při tom nedojde ke zraněním a ni úmrtí, což je v tunelu hned.
K vykolejení bych řešil i vlastnosti vozů 😀
Proč nemá vagon detektor vykolejení?
Protože detekují vykolejení až příliš často…