Oprava Gotthardského tunelu pokročila. Od prosince se do něj vrátí více osobních vlaků
Dosud jezdí nejdelším železničním tunelem jen dva osobní vlaky týdně.
Švýcarské spolkové dráhy od změny jízdního řádu 10. prosince navýší počet vlaků osobní dopravy, které budou moci projet nejdelším železničním tunelem na světě. Umožní to pokrok v opravě Gotthardského úpatního tunelu po srpnové nehodě a úpravy v organizaci dopravy. Namísto dvou vlaků týdně má začít jezdit 31 spojů týdně. Půjde o spojení v pátek a o víkendu.
SBB svůj plán oznámily v tiskové zprávě, v které současně informovaly o navýšení kapacity pro nákladní dopravce během všedních dnů. Kvůli srpnové nehodě je jeden tunelový tubus částečně neprůjezdný. „Nové přidělení tras je výsledkem pečlivého zvážení potřeb nákladní a osobní dopravy a také průběhu oprav poškozeného západního tubusu,“ uvedly SBB. Rozšíření nabídky podléhá ještě schválení Spolkovým úřadem pro dopravu (BAV).
Větší škody, než se čekalo. Oprava nejdelšího železničního tunelu potrvá až do září 2024
Gotthardský úpatní tunel o délce 57 kilometrů je nejen nejdelším železničním tunelem na světě, ale také důležitým severojižním spojením pro celou Evropu. Osobní vlaky se mají do tunelu vrátit o víkendech, kdy není taková poptávka po nákladní dopravě. Dosud s výjimkou dvou spojů musí všechny po původní trase přes Göschenen. Ta sice nabízí hezčí výhledy, ale jízda po ní trvá o hodinu déle.
SBB nasadí celkem 17 vlaků v pátek večer a v sobotu ráno ve směru ze severu na jih, v neděli odpoledne pak 14 z jihu na sever. Podle dopravce je v této době poptávka po cestování nejvyšší.