Oprava Barrandovského mostu začíná. Čekají se dlouhé kolony, dráhy posílí zbraslavské vlaky
Barrandovský most. Foto: Petr Jedelina
První etapa je naplánována na 110 dní a zahrne jižní polovinu mostu. Dojde k uzavření nájezdu na most od Strakonic.
Jdeme na to! Uz aby bylo hotovo. Kdo rika ze neni informovan, tak zije na jine planete. Kdo se o to aspon trosku zajima, tak musi vedet kdy to zacne, jak dlouho to potrva, ze se rozsirila rampa do Modransky, ze se dokoncuje rampa na Lihovaru, ze je otevren najez u Pisnice atd. I muj tchan zijici v KV kraji ktery do Prahy neprijede jak je rok dlouhej mi radi kudy jezdit. Zaroven jako uzivatel MHD budu drzet palce at se nezpozdi Dvorecky most a budou problemy zase o neco mensi. ODS – probudte se, chapu ze potrebujete body, ale… Číst vice »
Je skutečně vidět, jak je Ropid přefinancovaný!! Opravdu vyhazuje peníze naprosto zbytečně a nesprávným směrem! Už vidím ty přeplněné vlaky, které zajistí od ČD. Lepší hloupost se nedala vymyslet…
coze?
To rozdělení linky 125 už mohii udělat rovnou natrvalo a oběma vzniklým linkám dát normální čísla. Číslo 125 mělo zůstat spíš té smíchovské půlce, která ho měla od počátku. Obnovená linka 271 by mohla být třeba 126.
Osvědčilo se linku naopak nedělit – 1)i v rámci Prahy cestujete s X přestupy, nač přidávat další 2)na Hájích by zbytečně prostávaly spoje 2 vytížených linek (možná by se ani nevešly) 3)na C Háje-Muzeum opravdu není potřeba cpát další cestující 4) místo rozrůstání vymetáků je potřeba skutečná analýza a na jejím základě zřejmě více i tangenciálních bagrů
Výborně. Je tady zpráva, že Barrandovský most bude méně průjezdný. Ona ta zpráva o opravě tady byla samozřejmě předtím. Ale fascinuje mě, jak jsou točvolanti vždycky překvapení, když stojí v kolonách. Oni o té špatné situaci vědí, ale stejně jedou ucpat město, protože jejich minimozek jim brání vymyslet jinou alternativu. 😀
Já tu jejich logiku prostě nechápu. 😀
Otázka je, jaké alternativy skutečně jsou (jv část okruhu v nedohlednu, severní též, komořanská radiála též, hostivařská také nic, severní část obchvatu také nic, vlak smíchov vršovice hostivař také nic …, dvorecký most nic, libeňský také nic, výtoňský také nic, busovou tangentu 125 roztrhneme …)
A co alternativa nejet autem ale MHD či na kole apod.?
Třeba jak to, že Praha má z metropolí EU jeden z nejvyšších poměrů počtu aut na milion obyvatel, přestože má dost dobrou MHD?
Vložáky na S8/80 asi moc klientely nezískají, z důvodu odlehlosti zastávek v Komořanech…a ve Zbraslavi to už je úplně na špatné straně řeky. Zatímco z jistého úhlu pohledu lze chápat logiku posílení linky 17 na úplně opačném konci města, obtížněji přebírám informaci, že linka 21 nepojede v celodenním a celotýdenním režimu. Ta si lidi najde. Rozpůlení 125 v oblasti Hájů logické a správné. Čekal bych však trochu větší empatii vůči linkám 129, 241 nebo i 170, možná i komořanských linek… (alespoň mírné posílení, jako motivace nejet autem), 244 posílená je, ale ze zcela jiného důvodu. S7 jezdí v režimu náhodných… Číst vice »
cekat s opravou barandaku na blby koleje… to by se porad na neco cekalo.
navic – ve spicce tam ty vlaky jezdi (v pidu) v intervalu 10-20 minut. takze to, ze obcas jedou mimo grafikon je v podstate sumafuk – vzdycky neco za chvili pojede.
jak slivenec a radotin souvisi s timto? jako ze by byly alternativni objizdnou trasou? nebo?
Kde je logika rozpůlení 125 ? Pro mne je to signál jet autem …pokud se bojím váznutí vhd, mám zřídit buspruhy, řízená světla (to ale není ani na Hájích…), případně pro nouzi přidat 125x Skalka Háje
Tak večer a o víkendu to jsou přímé spoje… jde o to, abyste nemuseli půl hodiny čekat na Skalce, než něco přijede.
Jo jasně, ucpaná Praha je pro vás signál jen autem. 🙂 Podle toho to pak vypadá. 🙂 Ovšem zbytečně nespolehlivá a nepravidelná MHD i v té části Prahy, kde zrovna zácpy nejsou, skutečně může někoho do auta přesměrovat. Zvlášť pokud vyhledávače spojení dodnes neumějí s nepravidelným provozem efektivně pracovat, zatímco silniční navigace už to dávno umějí.
Taková hysterie kvůli uzavření JEDNÉ ČTVRTINY mostu? Neuvěřitelný.
Přesně tak, je to dobře připravené, budou 3+3pruhy. Problematický sjezd na Modřanskou je vylepšen přidátám pruhu na rampě. Já bych si tipoval, že dokonce budou směr Jižní spojka menší kolony než nyní. Z opačné strany nějaké kolony budou, ale nic extrémního.
no, kdyz ona to je asi ta nejdulezitejsi dopravni infrastruktura v praze.
staci jedna mala komplikace a stoji pul prahy
Most se prakticky stal obětí vlastního úspěchu. A točvolanti by měli pochopit, že jednou za čas je údržba podobného typu prostě nutná.
Důležitější dopravní infrastruktura je metro, železniční tratě, nejspíš i mnohé tramvajové tratě.
Lidi můžou chodit po městě pěšky, když bude nejhůř, ale zboží pěšky do obchodů nenanosíte.
Jenže rozvoz zboží má na silniční dopravě v Praze jen malý podíl. Většinu tvoří IAD. Kdyby po Barrandovském mostě jezdila jen MHD a rozvoz zboží, stačil by tam jeden pruh v každém směru.
Kolik z aut jezdících po městě či konkrétně po Barandovském mostě veze zboží do obchodů? Kolik málo procent ze všech aut?
Tak silniční, ne kolejové, no. Když praskne metro, taky je docela v centru kolaps.
a?
Tak vzhledem k tomu, že zrovna ta Strakonická před Barranďákem bývá v ranní špičce ucpaná pravidelně už několik let, tak lze celkem logicky očekávat, že tam bude ucpáno ještě víc. To není žádná hysterie, to je prostě fakt, se kterým je nutno počítat a který je možné se pokoušet nějak kompenzovat.
Dnes jsem se od kadeřnice doslechl, že bude zavřený Baranďák a vůbec se nedostane v pondělí do práce. Všeobecná hysterie vrcholí.
Zkrátí otevírací dobu a bude vyřešeno 😀
Nečekám, že by lidi nějak zásadně přesedali z aut do MHD. Většina radši bude zkoušet jakoukoliv cestu než jít do MHD. Myslím, že díky mediální panic bude začátek v pohodě, ale jakmile se zjistí, že se to projede s nějakým čekáním, tak budou zácpy
Ono taky přes léto v tom vedru do MHD, zlatě na kole.
Zejména když třeba 14T na lince 17 nejsou zásadně klimatizované…
Zlaty home Office…2 roky s covidem, v rámci uzaver provozu skoro nebyl, ale najednou musi lidi vysedavat v kanclech a být kvůli tomu dlouho v kolonach?
Jenže ona ta MHD má stejnou cestu, taky přes ten most. Dával DPP nějaké avízo, že MHD posílí?
Tak když někdo chce, může si vystoupit třeba na Přístavišti a zbytek dojet tramvají.
Ano, dával. Posílí 21 a roztrhne 125.
ono moc jinych zpusobu, jak se dostat pres reku, neni 🙂
Tak přívoz by asi trochu posílit šel, ale myslím, že to asi ani nebude potřeba.