Oprava Barrandovského mostu se nebezpečně prodražuje. Beton i horolezci se už musejí platit zvlášť

Komplikující se opravy severní části Barrandovského mostu v Praze. Foto: TSKKomplikující se opravy severní části Barrandovského mostu v Praze. Foto: TSK

UHPC betonu je na severní stranu mostu potřeba větší množství než pro jižní.

101 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
J.Š.Hájek

Barrandovský most bylo těžké sousto pro stavitele v 80-tych letech. Komplikované stavební provedení versus socialistické závazky zúčastněných firem hnali stavbu vpřed bez ohledu na nedržování některých technologických postupů, což se při současné rekonstrukci projevilo. Současní pražští politici by měli projevit jednotu na příč politickým spektrem v tom že pokud naroste cena tak je to pouze dáreček bývalých soudruhů který je potřeba přijmout, řešit a zbytečnými diskuzemi celou věc ještě více nekomplikovat.

Vlastimil Kocurek

Všechny stavby se prodražují, hlavně že se levně vysoutěží. Vždyť to není normální situace, už jsem o tom psal 5 x, ale to stále dokola.

Petr

Kdyby nechali Cinany postavit novej…je to rychlejsi a levnejsi..Zase to Hrib zpackal..no nekdo se zase nazvejk a prace bude kvality kurniku..Tsk dokazuje…ze je to jen pracka penez..Prazskych radnich..tak jste ty Piraty na ne pustily..je na case je vykopat

bkv

„prace kvality kurniku“ proběhla během stavby mostu. Teď se to musí opravit a to něco stojí a také to déle trvá…

Filip Jirsák

Jste z placené trolí farmy, nebo to děláte zadarmo? Je pozoruhodné, jak se takovéhle komentáře objevují opakovaně vůči některým konkrétním politikům, bez ohledu na fakta nebo smysl komentáře.
Nevadí vám, že rekonstrukce měla být podle původního plánu dokončena až příští rok, takže je ještě dost času? Nevadí vám, že nikdo nebránil těm Číňanům, aby se do soutěže přihlásili? Nenapadlo vás, že asi nejde jen tak zbourat celý Barrandovský most a čekat, že auta Vltavu přebroděj?

Vlastimil Kocurek

Zase ty vaše hloupé kecy.

superhero

Bylo vůbec možné vůbec možné s takovou intenzitou provozu a zatížením počítat, když se stavěl? V té době asi nikdo nepředpokládál, že se průměrná hmotnost vozidel bude v roce 2024 nadále zvyšovat. Není spíš cestou přiznat si, že technologicky to možná nebudeme schopni při současném stavu vědění ani dlouhodobě vyřešit a omezit ten provoz trvale do 2-3 jízdních pruhů nebo omezit hmotnostním limitem vozidel? Když se to dělá za provozu s velkým zatížením a spoustou mikrootřesů, tak se to musí projevit i na tvrdnutí betonu ne? Takové extrémní podmínky při samotné výstavbě určitě nepanovaly.

Petr

„nepřilnavost“ „velké množství kotev navíc“ „přetížily nosné konstrukce“ „poklesly“ „praskaly“
..totální úlet.
Snad jsem to ani neměl číst..

MasoxCZ

Barranďák je zlatej. Osobně mě víc trápí železniční přejezd v hotlrnich Počernicích na Bystré. Zavřený je už teď déle, než běží rekonstrukce barranďáku. Poláci se nám smějí zcela oprávněně. Zatímco oni s jen minimální nadsázkou postavili dálnici od Lehnice do Lubawky, my jsme nedokázali opravy jedny blbý šraňky.

bkv

Krátkým pohledem do internetu se z prosté opravy železničního přejezdu stává stavba nového podjezdu pod tratí plus navazující úpravou komunikací v okolí v délce přes 600 m…

Ivan_pha

stavět něco na zelené louce je jiná disciplína. Na D6 to taky roste rychle.

Sova

Rychle možná na české poměry, v porovnání se zmiňovaným Polskem je to pořád těžká bída.

A to na D6 nejsou prakticky žádné spory ani protesty. Takže nezafungují ani tradiční výmluvy o tom jak zlí nedemokratičtí Poláci staví infrastrukturu rychleji, protože tam odpůrci mají míň prostoru.

ehm

Zajímavé, že když na Islandu dělali dost složitý tunel tak firma co zakázku vysoutěžila nejen, že garantovala cenu, ale i termín a každý den zpoždění obrovské penále. No ikdyž v půlce prací vznikly nepředvídatelné komplikace a náklady stouply o XX% dokončili včas a za sjednanou cenu! No nejvtipnější je, že to byla česká firma Metrostav… Holt někde jdou smlouvy napsat jednoduše a jasně a někde ne…

DavidS

Jistě je to taky možnost, ale pak počítejte s výrazně vyšší cenou hned u podání nabídky, protože ta firma musí rizika v ceně zohlednit. Pak už se jen radujete, že firma staví za sjednanou cenu a včas a tudíž jste zaplatil pravděpodobně zbytečně vyšší částku. Každopádně si myslím, že u oprav tak velkého rozsahu je s nutnými vícenáklady počítat vždy. Nikdy nevíte, co se před desítkami let během prací stalo, jak to odflákli, co kde udělali jinak proti dochovaným dokumentacím. To je pro zhotovitele tak obrovské riziko, že by šel logicky do nabídky s cenou, která by mu to riziko… Číst vice »

SYN

Neboli, funguje tam „pojistná matematika“… pokud je firma hodně „velká“ (finančně) může pojistit sama sebe, pokud ne musela by se pojistit někde externě, a za to zaplatí (a ne úplně málo).
Jako sorry ale ani ve Finsku to firma nemůže si dovolit udělat stylem „když se nedej bože vyskytnou větší komplikace, tak na tom zkrachujem“…

Air Traveller

Nevidite drobny rozdil v kopani noveho tunelu a rekonstrukci mostu, jez kdysi postavili tak, ze to neni ani v puvodni dokumentaci, nemluve o tom, ze realny stav zjistite az kdyz ho rozeberete?

Filip Jirsák

Nebyl náhodou v případě toho tunelu udělán mnohem podrobnější předběžný průzkum, který byl součástí zadání, aby firmy věděly, do čeho jdou? Nebyly ty nabídky rovnou dražší o to riziko? Neměly ty firmy třeba rovnou v zadání výběrového řízení povinnost být proti takovému riziku pojištěné? Jistě, jde to i jinak, než se to dělá u nás. Pravděpodobně lépe. Ale je potřeba si také říci, že to „lépe“ znamená dráž v předem odhadovaných nákladech. My to máme radši jinak. Chceme to slíbit zalevno, a pak být strašně překvapení a frflat, že se to nakonec prodražilo. Asi na Islandu – na rozdíl od… Číst vice »

Jackub

Nedělal se podobný průzkum i před v stavbou tunelu Pohůrka na D3 u Českých Budějovic? 🤔 A jak to, na rozdíl od Islandu, zabránilo posunutí termínu a navýšení ceny? 🤔 Jestli ono to na tom Islandu opravdu nefunguje trochu jinak .. 🤷

Filip Jirsák

Asi ten průzkum nebyl tak podrobný, jak vyžadoval tamní terén.

liborvavrik82

Víte od té doby co se stavěla ta železniční trať se velmi zkomplikovalo povolování staveb a soutěžení dodavatelů

nowas

To máme hezké zákony.

Jan z Rokycan

To bylo mínusů, když jsem psal, že se oprava nestihne a UHPC není čistá výhra… Tím nechci nikomu nasazovat psí hlavu, je to komplikovaný projekt (projekčně, stavebně, logisticky) a držím každopádně palce, ať se opravě další komplikace vyhnou.

Ivo Hury

Chudáčku, jenže ty palce dolů jsi dostal proto, že se vždy najde nějaký Ichtyl, který maluje čerta na zeď, jen aby pak mohl psát „sem vám to říkal“, a „to bylo palců dolů“ ;o)

Filip Jirsák

Není to náhodou tak, že kdyby se nepoužil UHPC beton, byly by problémy ještě větší? Protože klasického betonu by bylo potřeba víc, tudíž by byl ještě těžší a prohýbání říms by bylo ještě větší?

Jan Tichavský

Tehdy byla práce velmi levná, na bezpečnost se moc nehledělo, takže nebyl problém nahnat tam tisíc dělníků přehazovat kamení, pokládat pražce atd. s tím, že tam nějaká část zařvala. Stejně tak se nehledělo na nějakou budoucnost, aby se za čas mohla trať modernizovat na vyšší rychlost. Prostě se vedla tam, kde to bylo nejjednodušší postavit, moc cestujícím nevadilo, že se to tam bude klikatit nízkou rychlostí, protože to byla stále nejrychlejší možnost dopravy. Tady se staví za provozu a pokud by peníze nebyly problém, tak klidně by se dal zbourat a postavit most nový za kratší dobu. Ale to nikdo… Číst vice »

Karl vB.

Vaše věta:
„Stejně tak se nehledělo na nějakou budoucnost, aby se za čas mohla trať modernizovat na vyšší rychlost.“
mi poněkud přípomíná první období budování našich slavných železničních koridorů, které dle MD údajně skončilo v roce 2004.
https://www.mdcr.cz/Dokumenty/Drazni-doprava/Zeleznicni-infrastruktura/Tranzitni-zeleznicni-koridory

Petr

Zalez do nory, blbe

Lysimachia

Selektivní mazání diskuse je v tomto případě kontraproduktivní…

Petr

No vy jste se povedl

Aussiger

„Podle registru smluv ji získala firma PHRocknet za 11 228 317 korun bez DPH“…cítím odér podkrušnohorského Palerma..

Obyvatel

Tak snad to Rocknet dokončí po tom co lapili chomutovského primátora.

Mickey

Rekonstrukci zahájil Schrenherr, za stav mostu nemůže ani on ani Hřib. Bez rekonstrukce by nebylo možné ho dál plnohodnotně používat, a to by vadilo i vám.

Zlámalík

No jo, von Hřib staví metro a ten most furt není hotový! Řekl jste mu to, že je na blbé stavbě?

Mickey

může vás ten Hřib sr*t hodně, ale přičítejte mu alespoň to, co je v jeho kompetenci. Že mají u vás ve večerce tvrdý rohlíky, za to taky nemůže.

Zlámalík

Je vidět, že jste v Rakousku dlouho po ničem nejel. Dálnice jsou u nás aktuálně technicky v lepším stavu, jak u nich.

Aussiger

Kde v AT jsou v horším stavu??

MrMarkus

Chtělo by to upřesnit, kde konkrétně. Ano, někde je povrch nevalný, hodně orezlých prvků (ale to je na jihu tak nějask všude – asi počasí), ale je to funkční. Špatně se mi to srovnává, když mé poslední opuštění republiky bylo přes Znojmo, návrat přes Valtice a cesta do Prahy vzhledem k dopravní situaci rychlejší přes Vlašim a Benešov 🙂 Alespoň pro mě je pak jízda po rychlostní S3 kolem Hollabrunnu doslova pohlazením po duši.

Air Traveller

No, pár stovek kilometrů po rakouských dálnicích každoročně dám, a že by tedy jejich stav byl nějak špatný … no, nevím .)

Ne, že bychom u nás měli špatné dálnice – poté, co se vyspravila největší ostuda – D1 – bych klidně řekl, že až na pár vyjímek máme u nás dálnice s rakouskem zcela srovnatelné.

Lukáš

Teď už je na to pozdě, mnoho betonu proteklo. Ale nebylo by ve finále lepší a možná i levnější? postavit most nový? Ten by měl životnost min 50 – 70let, spíše delší. Takto se vyhodí stovky milionů a zjistí se za 20 nebo 30 let, že bude nutná další – rozsahlá rekonstrukce. Nemluvě o nutném rozšíření mostu na více pruhů, které už nyní nepokryje dopravní poptávku. Nejsem stavař, jsem jenom obyčejný laik, ale někdy je prostě lepší něco zbourat a postavit znovu, než donekonečna rekonstruovat.

Frantisek X

Těch více pruhů zaústíte kam? Navíc ani objemy přeprav nemohou růst donekonečna, nelze pořád jen přidávat.

ehm

no zatim se jen ubírá místo čtyř pruhů směr centrum je 1 pruh + cyklo čára…. strašně nutná tady když hned vedle vede samostatná cyklostezka…. ANO z modřan až k vyšehradu mají cyklysté 4 pruhy a auta 2 KOCOURKOV už aby ten Hřib vysmahnul pryč

Michy

„ANO z modřan až k vyšehradu mají cyklysté 4 pruhy a auta 2 KOCOURKOV už aby ten Hřib vysmahnul pryč“
Proč lžete?

Mickey

Problémové průplety můžou vyřešit spíš bypassy a rampy než pouhé rozšíření.

123

Bylo.
Jen je tu takový drobný a v podstatě bezvýznamný detail … po dobu demolice stávajícího a výstavby nového, což si vůbec nedovolím tipovat na kolik let by bylo, ta auta … a že jich tedy je … budou jezdit kudy?

Jan

Pravděpodobně nebudou jezdit vůbec. Most byl již jednou, čekala se apokalypsa a nic se nestalo.

SYN

Řekněme že by se sehnala firma a peníze na stavbu v režimu „nepřetržitém“… tak řekněme dva roky. Když hodně dobře.

Air Traveller

a ten most by se postavil kde?

ehm

staví se o kus vedle u plaveckého stadionu… jo aha on je jen pro cyklisty 😀 😀 😀

SYN

A tam se vejde kolik, jeden pruh pro auta? Jedenapůl? Nosnost do 3,5t nebo ještě míň?

Michy

Zase lžete – bude pro MHD, pěší, cyklisty a složky IZS.
Ano, vyloučena bude doprava osobními a nákladními auty, ale ty mohou využít osm pruhů na Barrandovském mostě o kilometr vedle.

Honza D

Zkuste si o novém mostu něco přečíst, hlavně pasáž o tom, jaká vozidla po něm budou jezdit. Takhle vypadáte jako absolvent VŠŽ.

Air Traveller

jak souvisi post u plvecaku s tim, ze predrecnik navrhuje zbourat barandovsky most, 3-4 roky zde stavet novy most a tom padem na 4 roky paralyzovat dopravu v Praze?

Viktor Šedivý

Třeba tak, že kdyby se Dvorecký most stavěl jako plnohodnotný, ne jako paskvil (rozdíl v ceně by zas tak děsivý nebyl), byla by to aspoň částečná objízdná trasa.

Air Traveller

castecna objizdna trasa?

skvely napad – a ty masy aut by se na nej dostaly jak? 🙂 jako ze ze spojky by sjely na modranskou a pokracovaly na dvorecky most?

a ty masy aut z barandova by tam jely po strakonicke?

uzasny napad 🙂

Filip Jirsák

Dvorecký most se staví jako plnohodnotný. To, že na něj nebudou moci auta, je proto, že by blokovala dopravu. To, že tam bude zákaz vjezdu aut, nezpůsobuje most, ale auta.

Fanda

JOJO takového dobrosrdečného moraváka už na magistrátu máme. Jak tak koukám takových je tu víc. Čím pro pražáka hůř, tim na Moravě líp.

Filip Jirsák

Primátor Svoboda je ale Pražák.

J.J.

A co to svést opět na Babíše?

Petr

I jako vtip je to dost blbý

DavidS

Chovej se slušně! A nový most staví kupodivu SŽ a ne Hřib! Tak kdo je tady blbej, že?

DavidS

Ano může za to Hřib! Mimochodem všiml jste si, že je článek o Barrandovském mostu a ne o metru?

Ivan_pha

Co to takhle nechat zaplatit projekční firmu? Projekt je zfušovaný, když se kvůli němu nedá polovina mostu opravit, tak ať zaplatí vícepráce oni. Kdyby byl udělám řádně průzkum skut. stavu mostu, mohl se to zohlednit v projektu a řádně vysoutěžit.

Michal M

Ty jseš nějakej chytrej, hele. Kolik jsi toho zrekonstruoval?

Ivan_pha

To tykání si můžete odpustit. Právě, že o projekci něco vím… u takového mostu se musí předpokládat, že stav bude jiný než v PD, proto se měly udělat na mnohem více místech, již v přípravě. Samozřejmě je také možné, že to projektant navrhl, objednatel nechtěl platit, pak je z toho samozřejmě venku.

bkv

A kdo vám zaručí, že v rámci půzkumu trefíte všechny problematická místa?

Mickey

Právě, protože se dělal průzkum skutečného stavu, tak se musel řešit jiný postup rekonstrukce.

MartinS.

No, na některé parametry mostu, které neodpovídají projektové dokumentaci, se přišlo až po odkrytí všech těch vrstev. Jak byste si takový průzkum skutečného stavu mostu bez dlouhodobého vyloučení provozu představoval? Když navíc jsou severní a jižní část mostu postaveny každá trochu jinak. Bohužel stavělo se to v době, kdy se na nějakou přesnou dokumentaci skutečného provedení kašlalo, aby se nepřišlo na to, kolik kubíků betonu, kolik tun armatur a dalšího materiálu skončilo někde jinde než na mostě.

Ivan_pha

To samozřejmě vím. Jenže zrovna u takových stavby je již v přípravě potřeba realizovat sondy a prověřit stav. Lze to realizovat za částečné uzavírky, ale není to zas tak na dlouho. Ve výsledku by krátká uzavírka navíc ušetřila dost času. Neříkám, že by se přišlo na úplně všechno, ale byli bychom s přípravou jinde.

Mišák

Ono se na dost přišlo dodatečnými vrty, které se skutečně dělaly. Ale stejně se tím nepřijde na všechno.

Kozor24

Hřibe ty šašku hlavně že jsi do médií dělal chytrého jak se oprava stihne do konce prázdnin

none

Má na to ještě 13 měsíců

Mickey

Když se pak objevily problémy s římsou, tak o konci prázdnin fakt nikdo nemluvil.

MartinS.

Ve chvíli, kdy zrekonstruujete jednu polovinu mostu, nabydete nějaké zkušenosti a můžete dobu rekonstrukce druhé poloviny zkrátit. Jenže, to by ta druhá polovina nesměla být postavena jinak, než ta první… jenže na to se dá přijít až ve chvíli, kdy se to celé odkryje. Tohle se moc předvídat nedalo.

Petr

Další chytrák, co zrekonstruoval maximálně psí boudu

Tomáš

Ještě by mohli zrekonstruovat ten chodník na jižním mostě, který se tak hrbolatý, že po něm nejde jezdit na koloběžce. Ještě před prý lety byl v pohodě ;-).

Jarda

Proč to nezaplatí Porr? Dal cenu, takže žádné vícepráce se nikomu platit nebudou … Kdo dělal smlouvu? Proč tam je Rocknet? V souvislosti s chomutovskou kauzou okamžitě odstavit …

Ivan_pha

Protože je zpackaný projekt, podle kterého nelze stavět.

Air Traveller

Pán je expert na rekonstrukce staveb?

Air Traveller

Chapete aspont trosku, co to je rekonstruovat neco, co je bambilion let stare , a je postavene jinak, nez tvrdi dokumentace, podle ktere to staveli? 😀

Michal M

Pochopení této věci je nad intelektuální možnosti zdejších Brouků Pytlíků, kterých se bohužel zapomněli zeptat.

MartinS.

Porr dal cenu na rekonstrukci podle projektové dokumentace. Pokud se při rekonstrukci zjistí, že uvnitř toho mostu je to jinak, což se jen těžko dalo zjistit, než se to celé odkrylo, musí se projekt předělávat a cena se mění. To je úděl rekonstrukcí… nikdy nevíte, kdy na vás vypadne nějaký kostlivec ze skříně, tedy kdy zjistíte, že to původně postavili jinak než měli, ale povedlo se jim to zakamuflovat tak, že to nebylo poznat nejen na první pohled, ale ani na druhý.

JacobSGC

Měli by si přiznat že přecenil své síly, do konce prázdnin dodělat tu půlku a poslední část udělat příští rok, jak bylo původně plánováno. Jinak se s tím budou pytlíkovat do prosince.

Mickey

ono hrozí, že by se to do prosince stejně nestihlo, takže vaše varianta je na stole.

Fr_von_Dr

No, chtělo by to alespoň ještě 2 mosty (do Modřan a Hodkoviček) pro pěší, cyklisty a tuktuky, aby se mostu Antonína Zápotockého (názvu odpovídá kvalita stavby) odlehčilo. Už aby piráti vedli celou Prahu. To bysme se mohli i dočkat vysokorychlostní trati Nebušice-Cholupice! (trocha ironie…)

Mickey

úplně zbytečný hejt. A jestli vám vadí budoucí využití Dvoreckého mostu, tak si o tom něco zjistěte, ať se tu zbytečně neztrapňujete.

Jan

Prostě zlatý důl…

Jiří Kocurek

Spiknutí je ovšem letité, jedou v tom i předrevoluční soudruzi, kteří konstrukci stavěli a projekt nedodrželi.

Pája

Nojo, ale co s tím teď? Most je docela vytížený….

Mates

Jak čo s tým? Opraviť a zaplatiť. Easy.

DavidS

Na nejvytíženějším mostě se realita neshoduje s původní dokumentací, použije se lepší a trvanlivější beton a celkově se stejně dost pravděpodobně skončí před plánovaným termínem. No to je fakt zlatý důl…

Joker

Inu, v Praze se vždycky všechno prodražuje.

Mickey

A Joker není vždy vtipnej.

Pavel Nocar

Vidím dobře panáčky s vestou firmy ROCKNET?

Pavel Kopeček

Že by Chobotnice z Ústí, měla tak dlouhé chapadla až do Prahy? Nebo je to jiná firma?

Aussiger

Z Chomutova..

Mates

A čítať text to je olympijská disciplína, či ako?

Tom

Někdo jen prohlíží obrázky a z toho odhaduje, co se v článku píše a komentuje to.

Jmeno

No a snad tam ti panáčci nejsou? Místo zamyšlení jak dalece je to kvůli aktuální kauze problém, se tu řeší, že je firma kromě obrázků napsaná i v textu

Michal M

Tak se zamyslete, jen teda nevím, na co přijdete.

XXyy

Škoda že nemáte tak skvělé oči i na text v článku, kde se to dokonce i píše

Mickey

Chcete pochválit nebo stačí odkázat na článek, kde je to napsané?