Oprava 75 km koridoru za pět měsíců. DB slibuje rekonstrukci vytížené trati za rekordní čas
DB koncentruje všechny stavební práce do jedné výluky.
Deutsche Bahn chystá v roce 2024 kompletní opravu a údržbu jednoho z nejvytíženějších železničních úseků v zemi: 74,8 kilometru dlouhé trati z Frankfurtu nad Mohanem do Mannheimu. Uživatelům koridorové trati přezdívané jako Riedbahn slibuje rekordně krátké omezení na tak velké stavbě: jen pět měsíců. Pro srovnání: v Česku se pár kilometrů koridoru opravuje obvykle několik let.
Plán na nový způsob oprav oznámila DB v tiskové zprávě. Půjde i pilotní projekt zrychleného tempa prací, aby byly dopady na dopravce co nejmenší. Úsekem denně projede zhruba 300 vlaků. Rekonstrukce začne v červenci 2024.
Podle DB bude zásadní důkladná koordinace všech činností. Poprvé dojde během jedné výluky ke sdružení všech prací najednou. Dojde tak k výměně svršku, spodku i trakčního vedení. Dojde k obnově všech zabezpečovacích zařízení a modernizaci dvaceti stanic.
Podle člena představenstva DB Infrastructure Bertholda Hubera je rekonstrukce první pro testování nového systému oprav. „S celkovou rekonstrukcí radikálně modernizujeme, nahrazujeme všechny systémy náchylné k poruchám a vytváříme naléhavě potřebnou kapacitu pro větší provoz na železnici šetrné ke klimatu,“ řekl Huber. Náklady na rekonstrukci jsou odhadovány na 500 milionů eur.
DB zahájí generální rekonstrukci Riedbahn den po finále mistrovství Evropy ve fotbale 2024. Do té doby bude DB dávat do pořádku odklonové trasy. Během oprav bude na trati vyloučen zcela provoz. „Stojí za to vytrvat, protože koridor Frankfurt-Mannheim bude po generální rekonstrukci v příštím desetiletí ušetřen velkých stavebních prací,“ dodal Huber.
V Česku trvají práce na opravách koridorů podstatně déle. Například úsek Velim – Poříčany nechala Správa železnic opravovat v červnu 2020, práce skončily letos v srpnu. U toho si ještě Správa železnic stihla rozkopat hlavní odklonovou trasu.