Oprava 75 km koridoru za pět měsíců. DB slibuje rekonstrukci vytížené trati za rekordní čas

Stavební práce na trati Frankfurt .- Manheim. Foto: DBStavební práce na trati Frankfurt .- Manheim. Foto: DB

DB koncentruje všechny stavební práce do jedné výluky.

82 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
A. Mikulka

Proč něco takového DB nepředvedly na „Elbtalbahn“ mezi Děčínem a Drážďany?

PepaM

Protože tady jsou k dispozici další 2 dvoukolejné elektrifikované tratě (a v budoucnu přibude další), kolem Elbtal široko daleko žádná taková není.

Alibaba

Akorát tenhle úsek nejde zavřít, takže se opravuje jen jedna kolej v jednom mezistaničním úseku.

A. Mikulka

Ale jde a pravidelně ho zavírá matka příroda a na kratší časové úseky i DB Netz.
Dopravci by se rozhodně raději smířili s pěti měsíci totální výluky a objížďek přes Cheb, Furth im Wald a přes Polsko, než s pár dny v měsíci po x let.

Alibaba

A už to teda ŽESNAD a SVOD vyhlásil?

František Hučava

Něco takového bych chtěl někdy videt u nás.

Alibaba

Až bude mít naše železniční síť takové možnosti odklonových tras, tak to možná uvidíme.

Plecháč

Dvě další souběžné dvoukolejky… To budeme mít akorát z Prahy do Ústí, jestli bude VRT.

Ondřej

Zase to naše české rybníčkování a stěžování…jde o pilotní projekt, který tím pádem nejde s ničím srovnat. My tam ale MUSÍME dodat, že v ČR je masivní rekonstrukci rozplánována do několika let…pánové redaktoři, nechtěli byste začít konečně psát trochu rozumněji, než do toho stále tahat tyto nakyslosti? 🤷🏻‍♂️

Varlos Kémola

Přesně tak.

Paja

Píšou tam pro srovnání, to je korektní. Pravda úplně korektní by bylo kdyby udělali srovnání s tím, jak se to v Německu dělá teď.
Ale kyselé rýpnutí do toho, že ŠZ si během oprav koridoru rozkope i odklonovou trasu je naprosto OK, protože takto tristně se u nás chovají všichni správci inrastruktury ať už železniční nebo silniční. A to je skutečný průšvih.

Jiří Kocurek

Brno-Vyškov. Ideální je rozkopat dálnici, souběžnou silnici II. třídy (bývalá jednička, široká) a také souběžnou železniční trať.

xyz

Existuje množina srovnatelnějších a množina téměř nesrovnatelných případů jak u nás, tak i v rámci Německa.

Pokud by se mělo říct „A“, tedy zavřít úsek Poříčany – Velim kompletně a zkusit to stihnout za 5 měsíců, pak je potřeba dodat „B“ – tedy že nemalá část vlaků by byla odřeknuta bez náhrady, protože odklonová trasa přes Poděbrady by to nepobrala.

Mimochodem různé zdroje uvádějí, že takový počet vlaků, jako jezdí mj. po t-011, byl v Německu na konkrétní, obdobně kapacitní trati vůbec nedostal přidělenu kapacitu dopravní cesty, a to ani v bezvýlukovém provozu.

Varlos Kémola

Tady zase pánové redaktoři potřebují zarýpat a zkritizovat všechny a všechno jen proto, aby byli zajímaví. Ono je to přece tak snadné že. Tady jde o pilotní projekt, který kdo ví jak dopadne. U nás by to taky samozřejmě šlo, ale tomu by samozřejmě odpovídala i cena. A to by hned tady byl zase článek, jak to dělá SŽ špatně, když je to za tuto cenu. Ale to, že teď děláme fakt dobře úsek Brno – Blansko, který se tehdy dělal 3 roky, kdežto teď v daleko větším rozsahu a kvalitě se dělá rok, o to samozřejmě pánové redaktoři v… Číst vice »

Ondřej

Njn, my Češi se neumíme pochválit, jen samá kritika a sebemrskačství 😀 Takže se nemůže napsat o tom, že to děláme lépe, než minule, ale o tom, že je kvůli tomu výluka 🤷‍♂️

HonzaEM

No, konečně už přišli na to, že je lepší trať zavřít celou a udělat všechno najednou.

Jiří Kocurek

Však v údolí Svitavy se něco takového právě děje, Brno-Blansko bere Správa zgruntu. Pravda v menším, je to asi třetinová délka. Doufejme, že §1 byl prolomen.

Paja

Souhlas, teď ještě doladit tu délku trvání těchhle big bangů. Pak to bude naprosto růžové.

Zbynek

Brno – Svitavy se za plné výluky dělá už minimálně podruhé. Takže o prolomení paragrafu 1 nemůže být řeč.

Pavel Skládaný

Prohnilí kapitalisti s nacistickou minulostí, kteří nechápou, že práce kvapná málo platná. Z těch si tedy příklad v žádném případě brát nebudeme!

Jiří Kocurek

a že rekonstrukce trati je totéž jako rekonstrukce trati a výkaz výměr potřebují jenom buržousti. Materiál se prostě vezme a lidi se tam naženou kvérem.

Lumiere

No tak zpátky nohama na zem, tohle u nás neuvidíme. My totiž máme jiné, lepší technologie stavby. Proto stavíme v řádově delších lhůtách, ale zato v pravé české kvalitě. Ta se projeví třeba tím, že v čerstvě rekonstruovaném úseku u Kolína praskne kolej a my se pak v ranní špičce díváme na zoufalou snahu dispečerů protlačit jednokolejnou odklonovou tratí maximum vlaků.

Paja

Závady mají samozřejmě i v tom Německu, to není nic nového. Prasklá nová kolejnice je samozřejmě průšvih, ale bohužel to je součást vychytávání dětských nemocí.

Martin Hanzal

Ne, je to ostuda!

Bobodej

Nějak se mi nezdá ta cena za 13,5 miliardy Kč to se předpokládám nebude kompletní rekonstrukce včetně mostů a technologií…

bkv

I pro DB se jedná o pilotní projekt. Pro srovnání: v Německu se pár kilometrů koridoru opravuje obvykle kolik let?

Kamil Novotný

Prosím autory zdporavy aby byl tento článek zablokován pro manažery SŽ. Kdo by pak říkal že to nejde.

Rejpal

Tak to by mělo jet vedení SŽ na exkurzi, aby vidělo jak se mají rekonstruovat vytížené tratě.

Z výluky

A až to uvidí, tak přijdou na to, že v Česku by to musely dělat všechny firmy dokupy, protože jinak na to tady nejsou kapacity…

Alibaba

A je k těm vytíženým tratím taky ještě stejně kapacitní trať, po které se to dá objet?

xyz

A taková trať Pirna – Bad Schandau – Schöna (Gr.) patří do které kategorie co do koncentrace údržby? 🙂

P. S. Jedna věc je nickolejný provoz (+ v případě tratě Frankfurt – Mannheim každopádně bez tunelů, jejichž rekonstrukce může prodlužovat dobu výluky; dále asi bez realizace nových peronizací – opět srov. s „peronizací dosud neperonizovaného“ u nás) a jiná věc stav, kdy je (mj. s ohledem na obtížné, ba nemožné odklony) potřeba stavbu etapizovat (do čehož bych zařadil i zmiňovaný úsek Pirna – Schöna Gr.).

Georg

jojo, stejne tak zasahy do spodku nemusi byt tak masivni a muzou se realizovat strojove.

xyz

Srov. s obdobnou kompletní výlukou (léto 2016 – léto 2017) v úseku Zossen – „před Elsterwerdou“, trvající téměř přesně rok, kdy ale byly budovány nějaké nové silniční podjezdy (= přerušení tělesa trati).

Pavel Skládaný

Hlavně bylo zrušeno všech 18 přejezdů a trať stavebně připravena na 200 km/h.

Z výluky

A taky mosty, kolik jich tam bude?

Jiřik

Nějak mi nesedí ta čísla. 75 km délka trati, 117 délka km kolejí a 140 km délka trolejí?

Hajnej

Délka trolejí o 20 % větší než délka kolejí mě vcelku nepobuřuje – ve výměnných úsecích (zpravidla 3 rozpětí mezi napínacími stožáry) jsou troleje dvojmo.
Naopak u kolejí bych čekal, že jich bude víc, než dvojnásobek délky tratě (pokud je to dvojkolejka).

Jiřik

Přesně tak.

jonáš

„Během oprav bude na trati vyloučen zcela provoz.“ A je to.

Marek

„Do té doby bude DB dávat do pořádku odklonové trasy.“ A je to

J.K.

To umíme taky, akorát to trvá rok , ne 5 měsíců, a kilometrů se udělá cca 15, ne 75… A ne samozřejmě komplet, za těch 12 měsíců…

Pezos

Ale no tak, dokážou udělat i 75…

Metrů

Beny

Hleďme se koukat a učit!

Georg

chtel byste zavrit bezpravi?

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

No kdyby to bylo možný někudy objet…
Jenže není.

Frantisek

Museli bychom dát do patřičného stavu odklonové trasy, a to se nechce = hlavní problém.

Jiří Kocurek

Odklonová trasa má být přes Skuteč nebo přes Vysočinu? Kde se nechce až tak, že na mnoha místech už reko proběhla a teď se nedělá ze vcelku zřejmých důvodu.

Surobijec

Je možné to objet přes Letohrad a Hanušovice.

PepaM

Proč proboha až přes Hanušovice, když je řeč o Bezpráví? Každopádně je to čistě teoretická možnost, kterou jen tak někdo do praxe uvádět nebude, vzhledem k jednokolejnosti, traťové třídě C3, absenci elektrizace a potřebě minimálně dvou úvratí. Bylo by náročné tamtudy odklánět část vlaků, natož pak všechny, včetně těžkých Nex.

MilanSima

Přes Hanušovice do Zábřehu by to teoreticky šlo, ale charakter tratě by jízdní dobu výrazně prodloužil. Především úsek Dolní Lipka-Hanušovice, kde se jezdi snad třicítkou, na to není úplně vhodný.

PepaM

O tom právě píšu, samozřejmě, že teoreticky to jde, ta trať tam je. Za reálnou možnost řešení výluky na koridoru se to ale doopravdy považovat nedá, právě vzhledem k parametrům trati.

MilanSima

Zajímavá by byla v úseku Ústí-Hanušovice-Zábřeh časová délka jízdy 😀

Pohádkář

Může mi někdo povolaný vysvětlit, proč se na rekonstrukcích u nás nepracuje i přes noc, kdy nejezdí osobní doprava, tudíž je to výhodnější a méně komplikované? Mám na mysli úsek Choceň – Bezpráví, nebo třeba Poděbrady – Libice?

Paolo

Hlukove normy na hlavu a vyssi naklady na zamestnance….

Jiřik

A zase rychlejší návrat investic, nižší náklady na pronájem techniky, nižší poplatky za zábory staveniště…

Jan

To asi nemají manažeři zahrnuté v jejich tabulkách a odměnách, tak s tím nepočítají.

Alibaba

Rychlejší návrat investic je vám na prd vůči hlukovým normám v noci.

David

Pochopil bych, kdyby se nepracovalo přes noc, ale proč se nepracuje cca 7:00 až 22:00 hod ? To noční klid začíná, takže hlukové normy jsou splněné.
Na takové výluce ŽST Roudnice nad Labem nebo třeba úseku Brandýs – Ústí nad Orlicí by člověk očekávat desítky mechanismů a stovky dělníků …..
Jednoduše MD spolu s dopravci by mělo stanovit nějaký normativ na dobu oprav a SŽ by byla povinná tento normativ splnit. Ale nesměla by být u stanovování.

David

Protože SŽ na provozu nevydělává a dopravcům nemusí kompenzovat zrušené a zpožděné spoje.

Broge

A kde ty stovky delniku proboha vezmete, kdyz nejsou? A i kdyby byli, tak bude stavba drazsi a to zas bude blbe. Nehlede na to, ze omezeni stavebnich praci kvuli hluku muze byt soucasti povoleni stavby. Tak bych nechtel, aby mne v 8 hodin vecer rusily stavebni prace.

Z výluky

Kdyby jenom dělníků. Nejsou ani technici a strojníci. A bude hůř…

Laborec425

A kde jsou?

Z výluky

Kde jsou? Asi raději studuji sociální inženýrství.
Pro ilustraci: Železniční stavitelství, počet absolventů v roce 1993: VŠDS 33, ČVUT 8.
Počet absolventů v roce 2021: ŽU+ČVUT+VUT 12

Až začnou odcházet Husákovy děti do důchodu…

Jiří Kocurek

Nahnat ty študáky rozkazem na obory proti trestu v pracovním táboře…

Nebylo by tohle přesně ono proklínané sociální inženýrství?

Z výluky

Ať si studuje kdo chce co chce. To bylo jenom na vysvětlení, že lidi na stavbu železnic prostě ubývá a i když tomu dáte nekonečně mnoho palců dolů, tak na věci to nic nezmění…

Paja

Jak tohle souvisí tím kolik je dělníků a strojníků?

Jan

Zaplatíte. V dost případech se kratší výluka prostě vyplatí, i když nepřímo. Nedávno u nás dělali rekonstrukci fasády na domě naproti. Začínali s tím už od 7 ráno, bylo to hlučné a taky nepříjemné. Ale za dva týdny měli všechno hotovo a je klid.

pedro74

a) u nás se nic nechce + soutěže jen na cenu, sorryjako, b) jděte se podívat na stavbu Nového Smíchova, stačí zaplatil a lidí je dost, ona tam totiž žádná profese nemusí být po celou dobu stavby (nechytat za slovo), c) noční klid je 22-6(7?), ale tady nikdo nebydlí a už po 14 tam není nikdo z těch 5 lidí co dopoledne

jan v

Určitým problémem je i bezpečnost práce na staveništi ve snížených světelných podmínkách.

Bohumil Pokorný

Mezi stanicemi Choceň a Ústí n.O. s výjimkou Brandýsa n.O. nikdo nebydlí.

Frantisek

I zvěř potřebuje spát. Ale hlavně, někdy je potřeba protáhnout náklady. Už tak jich je příliš na silnicích.

Jiří Kocurek

Že ten nákladní vlak randál zvěři nedělá.

Alibaba

A nákladní auta přes vesnice jezdí minimálně a absolutně potichu.
Mohlo by to asi v omezené míře fungovat, kdyby si firmy navozily (a odvozily) materiál přes den.

M152

Choceň – Ústí se dělá i v noci, zrovna 9/10.10 je noční nickolejno cca 6 hodin.

Bohumil Pokorný

Při nickolejnu musí pracovat i v noci,aby ráno zase bylo jednokolejno.Špatné je,že se v noci nepracuje při jednokolejnu.A náklady se protahují i přes den,oni nemohou jezdit jen v noci.

Zapa

Ale že by se třeba u Schöny nějak pracovně přetrhli, tak to tedy opravdu ne.

Nedbal

Ten počet vlaků za den je jako u nás třeba Poříčany – Kolín ?
Není někde tabulka?

panZdenda

300 vlaků denně je například v úaeku Hranice na Moravě – Prosenice.

Dušan

Mezi Frankfurtem a Darmstadtem má (výhledově) jezdit v roce 2030 cirka cca. 135 vlaků/den a mezi Darmstadtem a Mannheimem pak cca. 224.
U nás aktuálně:
Praha – Český Brod – cca. 430
Český Brod – Poříčany – cca. 390
Poříčany – Pečky – cca. 315
Pečky – Kolín – cca. 320
Čili v tom Německu je to cirka 70 % počtu vlaků vůči relaci Pečky – Kolín a třeba nějakých 52 % vůči Praha – Český Brod, kde je ale tříkolejka.

xyz

Riedbahn ale nevede přes Darmstadt.

Tudy povede ta odklonová trasa.

Dušan

Ano, máte pravdu, koukal jsem do mapy a je to tak, nicméně ty čísla by měla tak nějak zhruba sedět.