Opozice tepe vedení Karlovarského kraje za autobusové fiasko. Nápad s minibusy si prosadilo ANO
Nové autobusy pro Karlovarský kraj. Foto: FB Petra Kulhánka
Kraj získal dotaci na malá vozidla v době, kdy vedlo kraj hnutí ANO 2011. Navrhuje jízdné zdarma.
Nechme tomu nějaký čas a ono si to sedne a bude fungovat.
Tohle přesně je ten velký nešvar velkých změn dopravců a dopravních systémů.
Ano za nějaký čas si to třeba opravdu sedne a třeba i nakonec relativně kvalitně funguje.
Proč to ale krajští a státní úředníci nedokáží skoro nikdy předem připravit tak, aby to fungovalo od prvního dne?
Proč mají cestující, kteří jsou dnes ochotní ještě cestovat veřejnou dopravou a dají přednost před IAD trpět pravidelně takovéto dočasné nefungování veřejné hromadné dopravy při každé velké změně?
Je vcelku pochopitelné, že po každé změně chvíli trvá, než se vychytají běžné dětské nemoci. Ono je to tak vždycky, a nejen v dopravě. Žádný zázračný recept asi neexistuje, pochybuji, že se to dá dokonale připravit předem, spousta věcí se stejně projeví až v ostrém provozu. Ovšem nastalá situace v Karlovarském kraji je unikátní tím, že si možná ani časem nesedne. Hlavní problémem je totiž nízká kapacita autobusů. Kdyby patřily dopravci, kraj by mohl zjednat nápravu tím, že by pohrozil pokutou nebo vypovězením smlouvy. Jenže mu nepatří, patří kraji, který je koupil z dotace. Dotace má též určitá pravidla, a… Číst vice »
změny se dají vyladit i předem, jednak proškolením personálu, což se v těhle případech vůbec neděje a také třeba testovacím provozem, také se opět neděje..zajímavé, že v jíných odvětvích co nejsou spojené s veřejnou správou, věci dokáží fungovat od prvního okamžiku mnohem lépe..
Kapacita se dá zvýšit i jinak než změnou autobusů… najmutím více řidičů.
Abyste mohl mít více řidičů, musíte mít také více autobusů. Když na lince v ranní špičce běžně jezdí 60 lidí a vy nasadíte autobusy, které jich poberou maximálně 30, rázem potřebujete autobusy 2 a řidiče taky 2. To všechno znamená náklady navíc, s čímž krajský rozpočet nejspíš nepočítá.
Zajímavé tedy je, že v soukromém sektoru v různých odvětvích se toto téměř vůbec neděje a pokud ano, tak s obrovskou ostudou pro danou firmu.
Proto se nové systémy testují dlouho předem na nečistoto a personál je řádně školen.
Perfektně zvládnutý první den provozu čehokoliv, je totiž výborná reklama.
A pokud se něco nepovede, tak padají hlavy.
Veřejná doprava je bohužel popelka, hanlivě „socka“
S toho jsem jako příznivec VHD hodně smutný a je rok od roku horší.
Jestli to vycházelo z dat předchozích dopravců, kteří nevydávali jízdenky a točili si do kapsy. Tak se ani nedivím, že to takto dopadlo. 🙂
udájně vzali celodenní průměr…takže když ráno jelo 40, během dopoledne 10 odpoledne za 40 a podvečer 5, tak stačí bus pro 20 lidí ne? Jednoduché počty 😀
Nakoupili autobusy, ale jezdili jim s nima lidi…..
Zatím to vypadá, že problém s kapacitou vznikl dodáním vadných dat od původních dopravců.
Zatím to vypadá, že problém s kapacitou vznikl vadným rozhodováním kraje. Dělat tak zásadní rozhodnutí jen na základě dat od dopravců je naprostý úlet.
Beztak jim bývalí dopravci tvrdili, že vozili vzduch aby jim zůstalo pár korunek tržeb za nehtama. Jak zpíval Visací zámek, „nevěřte nikomu, komu je přes 10…“….
Dělat na základě neověřených dat.
Něco jiného by bylo, kdyby byly častější kotroly, revizoři v busech.
Za to nemůže předchozí dopravce kraj totiž vyhodnocoval data v období covidu. Kdy autobusem skoro nikdy nejezdil.
Dotace se žádala před covidem
Z unikátního projektu, který nemá v Česku obdoby, podle něj udělalo současné vedení ostudnou frašku,
Zdroj: https://www.idnes.cz/karlovy-vary/zpravy/doprava-autobusy-linky-problemy-stiznosti-cestujici.A240109_161426_vary-zpravy_melu
V čem spočívá unikátnost ?
Jako částečně unikátní je Egronet. Až na to, že se horší:
„Dopravce České dráhy, a.s. přestal od 15. 12. 2019 obsluhovat trať 137 z Chomutova do Vejprt. Nový dopravce Die Länderbahn jízdní doklad EgroNet neuznává. Karlovarský kraj nemá s Ústeckým krajem uzavřenu smlouvu ohledně uznávání jízdního dokladu EgroNet.“
Narazil jsem na informaci o dalším „vylepšení“ autobusové dopravy přímo v krajském městě. Od nového roku se meziměstské autobusy údajně nevejdou na přestupní terminál MHD Tržnice a zastavují až u Dolního nádraží, odkud se cestující dopravují pěškobusem na terminál MHD Tržnice.
https://karlovarsky.denik.cz/zpravy_region/trznice-omezila-prijezd-autobusu-prespolni-cestujici-sem-uz-nedojedou-20240109.html
To jsem hodně zvědavý, jak z této šlamastyky vybruslí. Já žádné spásné řešení nevidím. Nevíte někdo na kterých linkách se tam „nepobírá“ ?
Ekonomicky je reseni naprosto jednoduchy. Zdrazit jizdne tak, aby poptavka klesla na uroven nabidky. Jen nevim, jestli je politicky a socialne pruchodny.
Taková liberalizace dopravní obslužnosti je ve světě normální? Takových různých systémů, to jako každý kraj jiný koncept? Jako občan státu a daňový poplatník bych preferoval jednotnou službu. Ne hranice mezi kraji, desítky druhů jízdného, apod. To samé na železnici. Všichni jen chtějí nějakou dotaci a ve finále zjistíme že přemýšlíme většina o ČSAD😅
A jak si to představuješ? Celostátní jízdenka za korunu, abys měl levnější výlety?
Co si to dovolujete? 🙂 mi tykat? Maminka vás neučila, že cizím lidem zásadně vykám?
Ne nechci jezdit za korunu na výlety.
Tak si zase nehraj na něco víc 😉
Je možné objasnit, z čeho v tom příspěvku plyne, že by měl chtít celostátní jízdenku za korunu? Ten myšlenkový tok by mě opravdu zajímal.
Celostátní jízdenka na všechnu veřejnou dopravu by měla být samozřejmost. Nikoliv za korunu (nevím kde jsi na takovou howadinu přišel), to opravdu ne, ale za tak nízkou cenu aby se ve dvou osobách využití automobilu neoplatilo.
By mělo, musí být, má potenciál… Ta rétorika ultras je všude stejná 🤪
Nechápu co tím myslíte.
Celostátní jízdenka i na všechny MHD tu nikdy nebyla.
Různé krajské systémy mi nevadí, pokud je nabytí jízdenky jednoduché a nejsou omezení nějakými zónami uvnitř města atp.
Pokud má kraj nějakou celodenku platnou na vše, co v něm jezdí, je jedno, jak se jmenuje.
Třeba ten Egronet je (byl) pro návštěvníka kraje i příhraničí ideální.
Ale veď One Ticket už u Vás existuje a zahŕňa aj vlaky objednávané krajmi, takže ho stačí rozšíriť aj na autobusy
V krajích, kde platí stejné jízdné pro všechny typy dopravy, je Jedenlístek zbytečný.
Do kraje přijedu na jakýkoliv a koupím místní. Nepotřebuji v Ústí nL koupit jednu jízdenku na vlaky i trolejbus do konkrétní zastávky ve Zlíně.
Nikoli pane Likvidátore, kolega Marcel si představuje čitelné celostátní jízdné. Každý kdo využívá dnes hromadnou dopravu na problém vyznat se v nepřehledném systému slev dle jednotlivých dopravců ,kraji, a nevím čeho.Asi tak.
Mimochodem ty minibusy byly požadované, nebo to byla jenom dolní hranice (a dopravci se skutečně vyplatilo nakoupit minibusy namísto recyklování běžných busů) ?
Přečtěte si znovu, autobusy nekupoval dopravce, ale kraj, a rozhodl o tom v době, kdy tomu velelo ANO a dopravu Hurajčík, který teď kritizuje.
Bohužel volič má krátkou paměť.
Volič ANO nemá paměť.
Autobusy nakupoval kraj. Schváleno Hurajčíkem. Jeho vyjádření rádi přineseme, až odpoví.
Na vyjádření se opravdu těším! 😀😀
Já jsem cosi na toto téma našel.
Sice se tam některé věci pan Hujarčík pokouší vysvětlovat, ale celkové vyznění textu a použití některých velkolepých formulací, jako: „Karlovarský kraj mohl být vzorem pro všechny ostatní“, text prohlášení poněkud znevěrohodńuje.
https://www.karlovarky.cz/2024/01/09/v-karlovarskem-kraji-se-nepovedl-zacatek-noveho-systemu-verejne-autobusove-dopravy-opozice-navrhuje-docasne-jizdne-zdarma/
Proč pan Hujarčík nevyužil nabízené velkorysé možnosti věcně vysvětlit svůj pohled na to novoroční „Karlovarské autobusové fiasko“ a doposud redakci neodpověděl, je mi záhadou.
Pokud se vám to nebude líbit, a budete považovat příspěvek za politický, tak ho smažte.
Viníky jsou všichni. Jak minulé vedení kraje s ANO, tak i to současné vedení kraje bez něj. Hurajčík to zbabral, ale ti, co přišli po něm, to nezastavili a naopak v tom ještě pokračovali a vydávali to za svůj úspěch (viz video Jana Bureše z ODS na FB).
Naopak to bylo ještě okořeněno tím, že se oproti původním předpokladům nekonalo výběrové řízení na dopravce. Vzhledem k tomu, že předseda představenstva DPKV Jiří Vaněček je současně krajským předsedou ODS a jeho bratr Václav Vaněček provozuje autobusovou dopravu na Žluticku, tak bylo jasné, že dopravci DPKV a VV autobusy museli získat svoje.
V Karlovarském kraji je úplně jedno, kdo je zrovna u vesla. Tam politika stála za pendrek vždycky. Navíc ANO a ODS tam v podstatě je jedno a totéž. Vildumetzová (ANO) je bývalou členkou ODS a svou vazbu ještě potvrdila sňatkem s Janem Mračkem, funkcionářem krajské ODS. Co se týká pana Bureše, tak to je typický kumulátor funkcí a prospěchář. Na pozici náměstka pro dopravu předvádí úplně to samé jako dříve ve funkci starosty Ostrova. Nevynechá jedinou příležitost, aby se mohl někde vyfotit, natočit video na fb, kde pózuje s novými autobusy, ale jakmile se ukáže, že to v reálu žádná… Číst vice »
Nechci se p. Bureše zastávat, ale jako starosta fungoval dobře. Kumulace funkcí mi obecně nevadí, protože pak má politik ze sněmovny přehled co se děje v podzámčí. Jen v KV kraji je dost politiků co sedí v obecním, krajském zastupitelstvu i ve sněmovně. mj. p. Bureš, p. Maříková, p. Oulehlová.
Sedět v krajském zastupitelstvu a zároveň být poslancem je něco jiného než být placeným náměstkem hejtmana, poslancem a ještě i starostou, což všechno p. Bureš svého času byl. Jako starosta fungoval ještě celkem obstojně v porovnání s tou bídou, co tam byla, když tam zrovna nebyl. Ale spoustu věcí si prosadil proti vůli všech (např. stěhování knihovny, zajištění školního stravování firmou Eurest), nebyl ochoten o nich vůbec diskutovat a těm, co měli jiný názor, se akorát vysmíval. Když byl v případě Eurestu konfrontován s nastalou situací, ne nepodobnou té současné s autobusy, tam najednou nekomunikoval a na nepříjemné otázky zásadně… Číst vice »
a voličstvu to evidentně nevadí, když je volen dál a dál…
Není moc na výběr, Karlovarský kraj zrovna neoplývá velkými osobnostmi se širokým rozhledem. Lidé mimo Ostrov ho příliš neznají a posuzují jen podle toho, co všechno se za něj ve městě vybudovalo. A pro většinu lidí v Ostrově je sice ztělesněním arogance, ale mnozí ho přesto volí, protože aspoň není alkoholik a nebyl v minulosti pravomocně odsouzen za braní úplatků.
Nevim, jestli jizdne zdarma problem s kapacitou vyresi, nebo naopak zhorsi.
Podle anofertí ekonomiky vyřeší. (Stejně tak drahá data vyřeší, když je lidi budou kupovat)
Menší autobusy klidně, ale musí to taky znamenat menší interval.
Jo, nevím co je to při obecném nedostatku řidičů popadlo.
Pořád je tu napřetřes nedostatek řidičů? 1. Lidí bez práce je více než volných míst. 2. Sokolovská uhelná v minulosti propouštěla, také porcelánky i další zaměstnavatelé, kde ti lidé jsou? 3. Velice populární bylo zaměstnávání cizinců pro výkon regionální autobusové dopravy v Karlovarském kraji. 4. Všichni se snaží propouštět kde se dá a zajistit s minimálním personálem maximum výkonů. V „pracovních nástrojích“, tedy lidech problém není.
Firmy propouštěli, ale tyto lidé jsou z části v důchodu a z části mimo regiony. Stačí se kouknout, do kterých krajů přibývají obyvatelé a které se vylidňují.
Jde o to, zda ti propuštění jsou rekvalifikovatelní pro pozici řidiče autobusu.
Ahaa… Takže ANO to zmršilo, a teď radí, co by mělo současné vedení kraje dělat?
Tyvole, to dovedou fakt jen ANOnisti.
Současné vedení kraje mělo projekt zastavit okamžitě poté, co se ujalo funkcí. Měli na to 3 roky. Bohužel, nestalo se tak, proto i oni nesou vinu.
Současné vedení je u kormidla 2 roky. Nějaký čas projekt zastavit měli, ale 3 roky ne.
To je vlastně pravda. Já jsem to počítal od krajských voleb (2020), ale neuvědomil jsem si, že v Karlovarském kraji se koalice sestavovala nejdéle ze všech krajů, takže to mělo přesah i do roku 2021. Omlouvám se za nepřesnost.
Pokud už byly podepsané příslušné smlouvy, nejde zastavit vůbec nic. Nebo jen za cenu obřích pokut a náhrad.
Což se teď může stát, protože porušují podmínky dotace. Může se reálně stát, že jim bude dotace reálně odebrána.
Doufám, že ji tu škodu pak budou vymáhat po těch, kdo tu situaci zavinili.
Obráceně by To fungovalo úplně stejně.
Lidi co se nevejdou do dodávky, půjdou pěšky zadarmo. A to se vyplatí 🤣
Těm cestujícím by mělo zaplatit ANO taxíka – na své náklady.
Podle mě je to celé kachna. Na tyhle venkovské regiony to bohatě postačuje. Vím jak to vypadá na Vysočině. Všude velké busy, co vymetají vesnice po úzkých cestách. Nezvládnou pak předjet ani traktor. Spíše to všude zavazí. Zázrak, když v tom někdo jede….
já mám tedy zkušenost s Nepomukem a okolí, tady jezdí „velké“ busy a když vidím počet lidí, tak si říkám proč tak velké pro 5 až 10 lidí?
Myslím, že dva příspěvky nade mnou jsou přesným důkazem toho, že doprava se nedá dělat podle takových pocitů. Ono bývá celkem jedno, že ten region třeba není až tak zalidněný, cílem těchto busů je navézt děti do škol a lidi plus mínus hlavně ráno do práce, což znamená, že spousta lidí jede najednou do stejných míst na stejný čas. No a samozřejmě chcete vypravit co nejméně autobusů s řidiči, tak vezmete standardní vozy, které ten jednorázový nápor kapacitou zvládnou. V případě minibusů potřebujete busy a řidiče navíc, a po celý zbytek dne po prázdnu jezdící standard je levnější než jeden… Číst vice »
Kapacita musí dostačovat na ranní/odpolední školák. V malých obcích prostě školy nejsou. Když začínáte v práci v 6, nemůže vozit děti do školy autem.
Pokud někam jedu, mám časovou rezervu, takže mě žádný traktor ani autobus nerozhází.
Ano i ne, kolikrát by stačila na obslužnost dodávka, nebo i osobní auto s řidičem, ale máte i špičky a to už chce velký bus. Nejde takhle generalizovat.
Nejste vy z vedení kraje? Jak vidno z podivného vyjádření. Podle toho dopravě vůbec nerozumíte.
K tomuhle už jde jen dodat obdivuhodný výkon kraje. Takový bizár v této republice snad ještě nikdo nedokázal. Budou kupovat alespoň k minibusům i přípojné vozíky, aby tomu dodali třešničku?
Myslíte něco takového?
https://www.youtube.com/watch?v=-X1b7PA0l7w&t=39s
Hej, to je úžasný!
V zájmu férovosti dodejme, že před rokem o tento titul velmi zdatně usiloval Pardubický kraj v konsorciu s BusLine. Dejme tomu pár dní, výsledky budou těsné.
Zas a znovu, problémy v Pardubickém kraji byly dány jen a pouze Buslinem. V ostatních oblastech jsme zaznamenali kvalitativní skok k lepšímu. Za mě (jako obyvatele PK) dobrá práce na KÚ
Je to uplne jednoduchy. Pocty osob v autobusech se brali z dat od dopravcu a protoze ridici berou mnohdy jizdne „pod rukou“ neboli bez listku, tak nejsou data… takze realne lidi jezdili, ale v systemu nebyly (a to ani trzby) :-))))
Deje se to vsude v bus…
Máte nějaký důkaz nebo jen pomlouváte.
Děje se to i v PID, jenom trochu jinak. Několikrát se mi na lince 317 stalo , že jsme všichni cestující jeli zadarmo, protože nefungoval počítač.
Tak to asi nebere do kapsy, ne? Chápete rozdíl?
To je běžná věc… I lidí na kontrolu je málo! Dělá se to většinou víc nenápadně. Lístky se nevydávají známým nebo když někdo zjevně ne-místní jede neobvyklou relaci atd atd atd
Fakt? Slyšel jsem to mockrát. Ještě nikdo nikdy nepředložil nezpochybnitelný důkaz. Jen samé pomluvy.
No vidíte, když sem jezdil na střední 5 let zpět. Dělo se to úplně běžně. Jízdné stálo 14,- a my jezdily za 10,- bez lístku. Tady máš důkaz
Já jezdil taky a nebylo tomu tak.
Jste z města nebo (odlehlé) vesnice? Není to myšleno útočně ale já to druhé a nevydávání lístku je běžná praxe na koncovém úseku – je to už spíš nepsaná dohoda mezi cestujícími a řidiči.
Dál si myslím, že současné dění v KV Kraji je toho taky trochu důkazem.
Také jsem takto jezdil. Nic divného. A právě linky z odlehlých vesniček jsou ideální. Každý cizak je podezřelý.
Já tuhle verzi taky můžu potvrdit.
Minimálně si kraj měl udělat vlastní dopravní průzkum a ne slepě spoléhat na excelovské tabulky, co mu poslali dopravci.
Kraj nemá nastavené standardní kontrolní mechanismy?
Nebo je má nastavené a pouze je nevyužívá?
Kontrolní mechanismy v kraji, jenž proslul světoznámou losovačkou..? 🙂
já to zažil na Slovensku cca přes 6lety, dost jsem čuměl…
Já tam pro změnu několikrát zažil, jak řidič zakřičel za cestujícím do vozu, že si nevzal lístek a že on z toho bude mít průser. Takže když se chce, evidentně kontroly dělat lze.
Tento jev je bohužel dost rozšířený na to, aby to nebyla jen domněnka. Znám nějaká data z kontrol v PIDu a četnost úniku tržeb bývá u některých dopravců značná.
Pak znám i dávnější velmi konkrétní případ, kdy velký lokální zaměstnavatel přispíval na místní linku, aby zajížděla na směnu až k fabrice. Jenže kraj záhy linku zrušil, protože dlouhodobě vykazovala 0-2 cestující. Vzbudilo to pobouření, protože z busu každé ráno prokazatelně vystupovaly desítky lidí do práce – a tak se zjistilo, že všichni dávali peníze řidiči a nebrali si lístky.
A co to bylo za zaměstnavatele?
No tak třeba od Slaného na sever zvládl řidič občas ujet klidně kilometr, než „se pracně proklikal“ k tisku jízdenek. Zajímavé, že většinou předcházelo tak 15 vteřin „nechápání“, proč se po zaplacení pořád nehýbu dál…
A ne, nebyl to vždy tentýž.
Proč takovým žvásťům nevěřím. Protože tohle by se dávno provalilo.
Já bych se pana Tomáše Záruby zastal.
1. Je nutno posuzovat nejen to, CO se říká, ale i KDO to říká. Já bych zrovna jemu věřil.
2. Vzhledem k nedostatku řidičů si dovedu docela dobře představit (to neznamená, že s tím souhlasím), že u některých dopravců o těchto praktikách vědí, ale dělají, že nevědí, protože kdyby to začali řešit, dotyčný zaměstnanec si najde obratem místo u konkurence a jim bude jeden řidič chybět.
Všude? Já využívám služby ČSAD Střední Čechy, což je dopravce nevalné pověsti, ale peníze do kapsy neberou ani ti nejdementější řidiči.
Tak ono se to asi za poslední roky omezilo – začaly chodit kontroly, byť ne časté, ale přeci jen možné.
Skutečně své známé jistě stále nejeden řidič sveze zadara, ale reálně spíše na krátké vzdálenosti – pár zastávek v nějakém „zapadákově“ či na krátkých linkách, ale tam pak právě malá tržba a reálně větší vytíženost spojů dělá problém v jejch statistikách vytíženosti!
A jak víte, že to není jiný zaměstnanec v civilu, co má režijku. A nesnažte se mi namluvit, že u autobusů nikdy nebyly a nejsou.
Pokud ho řidič nezná, tak si prohlidne průkazku. Pokud řidič pozná kolegu, tak se pozdraví ale neproběhne mezi nimi transakce, kolega nedá peníze.
Však ano. Přesně potvrzujete mou výtku.
Pár známých nezahýbe celou statistikou.
Busem jezdím už přes 35 roků pravidelně v Královéhradeckém kraji různými linkami a pokaždé jsem dostal lístek se správně uvedenou cenou.
Přesně tak. Nespíš jako obvykle.
Ahoj Rudo, Pepo, Jozefe, Honzo,… dej 20, bez lístku, přece nebudeš platit 30.
Vy nejste zdejší, kam to bude? Za 30.
Busem jel jeden cestující….
A protože ve vedení dopravních oddělení a IDS krajů jsou obvykle lidé, co veřejnou dopravou nejezdí, netuší, že to takto funguje.
Nejsem už dávno žádný mladík, veřejnou hromadnou dopravou jezdím často a to nejen na mém domovském Plzeňsku. Musím říci, že korektní jízdenku jsem nedostal za celý život jen 2x a oba případy byly v 90. letech v busu na pražském příměstě. Dopravce si už nepamatuji. Ve vlaku jsem dostal jízdenku vždy a vždy správnou. Nejsem tak naivní, abych si myslel, že krádeže jízdného neexistují, ale myslím si, že to rozhodně není masový jev. Víte, ono plivnout na nějakou profesi je snadné…
To je zase domněnek a nadávání…já v KK vozil revizory na kontroly, tak bych k tomu rád uvedl, že nevydané jízdenky se samozřejmě vyskytovaly, ale byly to jednotky případů. Nikdy to nebylo třeba půl plného autobusu na lince Slavkov – Sokolov, kde přijelo Rošero místo 12m. Takže poukazování na chybná data od dopravců není nic jiného než pouhopouhá výmluva a alibismus. I v koncových úsecích, o který se tady píše, to není až tak velký problém, aby se to projevilo v objednávce nových autobusů: V takových úsecích jednak nějaká ZDO být musí tak jako tak a za druhé tam prakticky… Číst vice »
Jeden malý příklad. Jezdím velice často linku Chodov – Ostrov. Obsazenost ráno v Ostrově cca 50-70 lidí, všichni řidiči poctivě vydávali jízdenky, doteď je lince jezdí minibus, tzn. cca 30 studentů zůstává stát na zastávce.
Neříkám, že se podvody dopravců neděly, ale na druhou stranu těm jejich datům vůbec nevěřím.
Já jsem vždy říkal, že brutto smlouvy jsou dost nebezpečné, neboť narušují dlouhodobou motivaci zůčastněných, a nakonec dochází postupně k nezadržitelnému úpadku morálky, který se často nezvládne dorovnávat ani přísnějšími kontrolami a tresty.
Měli by vždy ponechávat alespoň nějakou malou část třeba čtvrtinu z vybraného jízdného pro dopravce.
Sice to nemá s brutto či netto smlouvami nic společného, ale proč si nenapsat nějakou tu demagogii, že. Úpadkek morálky bych hledal u některých diskutujících a ne v typech smluv. Zejména by se nad sebou měli zamyslet Ti, co dostali ban a nedávno amnestii.
A proto Plzeňský kraj má díky brutto smlouvám vyšší příjmy z cestovného než čekal…
A vy víte, že minulé smlouvy byly brutto? Ono totiž v minulosti naopak u přímých zadání převažovaly netto smlouvy, obracet se to začalo v posledních letech.
1. Toto nebezpečí je ovšem jen jedním z řady aspektů při rozhodování o typu smlouvy.
2. Řidičům nevydávajícím a cestujícím nepožadujícím jízdenku je typ smlouvy ukradený.
Jízdné zdarma lidem, kteří se nevlezou do dodávky nebo kterým ujíždí přípoj a spojení je nepoužitelné moc nepomůže. Pokud mají v kraji přes 100 dodávek, počítám přes dotace, a po týdnu fungování zjistí, že kapacitně část z nich nestačí, co s nimi budou dělat? Dotace předpokládám nasazení mimo kraj nebo prodej neumožňuje, tak jak chtějí problémy s kapacitou řešit a zdůvodnit případné nevyužití daných vozidel pořízených přes dotace?
Snad jedině dodávky posílat v kratších intervalech, aby se lidi vlezli a na zbytek nasadit standartní busy. Jenze na to je třeba nalrat další řidiče a vyjde to tak pekelné draho. Nu, ale co jiného se dá dělat, když v tom mělo prsty ANO. Všude tam pak několik let rava neroste, a tohle je toho důkazem.
Vyřešit chybějící kapacitu jízdným zdarma dokáže fakt jen asi ta parta od Babiše.
Aáááá, ANO. Jak jinak. Tak hlavně jim to tam zase nezapomeňte hodit…
Máte snad něco proti agentovi nebo ANOfertu?!
Kdybych to řekl naplno, pan Sůra mě zase zablokuje. 😀
Jo, mám, asi stovku argumentů a důvodů jej nevolit. Který chcete přečíst, ten o daňovém podvodu, dotačním podvodu, tlaku na justici, spolupráci s StB, zbytečných mrtvých za covidu, micromanagementu, populismu, nedemokratičnosti, nebo něco jiného? 🙂