Opět nezájem. Krušnohorské nádraží nikdo nechtěl, Moldava řeší snížení ceny

Moldava v Krušných horách. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czMoldava v Krušných horách. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Vyvolávací cena byla 3 miliony korun.

Odebírat
Upozornit na
guest
47 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
sklenář

Tuto budovu čeká v budoucnosti stejný osud jako nádraží Praha-Vyšehrad. A to bude nemlich demolice.

Petr Frýdlant

Ta budova je v tak špatném stavu, že i za korunu je to drahé. Investice do rekonstrukce je značná. Potenciál ta budova částečně má. Ta oblast není špatná, ale chce to správného investora a hlavně vymazat určitou skupinu jedinců, co se motá kolem Moldavy a okolí.

test

proč to prostě někomu neprodají za korunu aby se o to nějaký dobrý člověk postaral a opravil

Stráťa

Bude to někdo chtít i za tu korunu? Je to obrovská budova před drahou rekonstrukcí kolem které nic moc zajímavého není.

Leipaer

Krásná, významná a památkově chráněná nádražní budova vysoko v horách není kompatibilní se sociálním bydlením. Částečnou inspirací by mohla být například opravená a fungující budova na Jedlové. Přebytečné kapacity pak raději zakonzervovat než… rozsekat na sociální bydlení.

Stráťa

Co je na ní významného?

M19

Trollové trolí a normální lidi si to prostě zjistí. 😉
https://www.pamatkovykatalog.cz/stanicni-budova-nadrazi-moldava-v-krusnych-horach-7850742

q89

Bez té památkové péče by možná investora našla…

Daddy

Ani se nedivím. Ono na Moldavě minulé vedení nemělo vůbec zájem o zvednutí cestovního ruchu. A teď se to bude těžko dohánět

Johnyka

Pokud to nikdo nebude chtít, tak demolice.

Kubrt

I ta by pro takhle malou obec byla nákladná. Nejspíš to prostě samo spadne.

Happy

Tak podstatně menší budova v Holzhau asi taky spadne, pokud mě paměť nezklame, tak je to pěkná ruina…

Franta

SaZd tam měli dílny s ubytovnou pro učnovské školství, už někdy v 80 letech to byla ratejna

Ingip

Byl jsem tam v prvním ročníku SOUŽ Sobědruhy ve školním roce 1979/80, měli jsme tam dílny pro zamečnický výcvik (v přízemí), v 1. patře byl internát. Ratejna to nebyla, budova byla v dobrém stavu. Samozřejmě se topilo uhlím, žádný velký komfort to nebyl, ale vyhovovalo to v pohodě. Pak se otevřelo nové učiliště v Ústí nad Labem a pro budovu nebylo využití.

Karl vB.

Otázky, které mně v souvislosti s touto ruinou napadly: – Jak vysoké asi tak mohou být náklady na rekonstrukci silně zchátralého objektu z roku 1884 o výměře 1.600 m2 i bez té parádičky, jakou je památková ochrana? – Nějaký smysluplný soběstačný způsob celoročního využití objektu – bez nutnosti dotací na provoz? – Existuje věcné břemeno z důvodu polohy u železniční trati? – Co v roce 2016 vedlo vedení obce s ca. 200 obyvateli k tomu, že si za 3,2 mil Kč na krk uvázali takový balvan (barák je dlouhý asi 95 m), kterého se teď nemůžou zbavit ani pod kupní… Číst vice »

Kubrt

Ten dům je nepoužitelný a neprodejný, a holandská dražba to nevyřeší. I ta idea se sociálním bydlením je nesmysl. Pokud někdo má sociální problémy, bydlením na horské polosamotě se k jejich řešení nepřiblíží, ba naopak.
S těma výškama to asi bude opisovaná chyba. Dřív se u nás měřilo podle Jadranu, dnes podle „Baltu po vyrovnání“ nicméně jejich rozdíl je kolem 40 cm, ne 10 metrů 🙂

xyz

Zrovna Moldava jako obec má se „sociálním bydlením“, resp. „přitěhováváním obyvatel“ své zkušenosti: https://www.irozhlas.cz/volby/moldava-teplice-komunalni-volby_2210251311_pj (a že se ten dům i trochu podobá tamní nádražní budově 🙂 )

Happy

Dříve se užíval jadranský výškový systém, u nás po 2. sv. válce se přešlo na baltský. A to je ten rozdíl. Jde jen o to, kde hledat onen nulový referenční bod.

Kubrt

Ten rozdíl je plus mínus 40 cm, ne 10 m 🙂

Karl vB.

Rozdíl mezi měřením nadmořské výšky od Jadranu a Baltu asi 40 cm – viz pan Kubrt.
Příčina rozdílu hodnot měřených od Jadranu je větší odpar vody na jihu, než v Baltu na severu.

Tomáš Záruba

Jak si někdo s aspoň půlkou mozku v hlavě mohl myslet, že to někdo koupí za víc než korunu? I to by byl v podstatě zázrak.

Jan

Pro účely cestovního ruchu je to paradoxně trochu moc velké, ale hřebíček do rakve tomu zarážejí památkáři se svými obstrukcemi…

Nemel

Pokud je budova kulturní památkou, tak ať si jí laskavě dá do kupy ministerstvo kultury, obestaví plůtkem a přidá módní QR kód pro načtení informací. Tu budovu prakticky nelze prodat, když je nevyužitelná. Budou to řešit tak dlouho, až to spadne.

Stráťa

Pád budovy je možná nejlepší řešení. Využitelný to není a vyhazovat veřejné peníze na rekonstrukci je škoda.

filias

„Budova je kulturní památkou“. To bude možná ten hlavní problém proč se do toho investorům moc nechce.

Stráťa

Nevím jestli v té dlouhé řadě problémů je některý z nich hlavní.

Ale proč je proboha pitomý nádraží kulturní památkou? Co je na něm proboha tak cenné aby to stálo za památkovou ochranu?

Happy

Památkovou ochranu má kde co. Třeba nádraží Klatovy…socialistický realismus, prý cenný… Ve Vejprtech zůstal z budovy jen fragment. Tak těžko říct, co je vlastně dobře.

Jiří Kocurek
Happy

To sice ano, ale i památka může dožít a rozpadnout se. Stačí si vzpomenout na nádražíčka na nedaleké trati Kovářská, Rusová… Ty sice na zápisu KP nebyly, ale jak o stavbu není pečováno, tak přichází konec…

xyz

Pozor, zrovna Kovářská stojí, ba i v rámci možností je zvelebována.

O. K., na rozdíl od Rusové, Dominy, koneckonců i velké části budovy vejprtské stanice.

Stráťa

Jednou památka vždycky památka? Památková ochrana se snad dá i zrušit.

A zrovna tahle „památka“ je další z mnoha dobrých důvodů k zahájení diskuze o omezení pravomocí památkářů. Stav kdy jsou památkáři motivování vyhlašovat památkou kdejakou kravinu protože si tím zvyšují důležitost a nic je to nestojí je prostě špatnej.

Zdrasa

Bavil bych se o reformě, nikoliv o omezování pravomocí. To bychom také mohli skončit s tím, že se všechny historické budovy osekají, naplácá se tam polystyren a natře nějakou krásnou oranžovou, červenou nebo toxicky zelenou. A lidi budou jásat, jak to těm zlým památkářům, co je léta létoucí štvali, konečně nandali.

xyz

Kulturní památkou je celá trať z Louky na Moldavu. Tzn. včetně budov.

Standa

A je to skutečně hodnotná věc?? Nebo ta ochrana má jen za cíl posloužit senilním starcům aby měli pocit že věci musí zůstat jak jsou dokud tady budou žít…

Standa

No????

xyz

Pokládáte sugestivní „otázku“, na které očekáváte svoji vytouženou odpověď.

Mmch. ta ochrana tam je už od 90. let 20. stol. Nic nového.

Standa

Záleží jestli v místě žije zájmová skupina

Standa

O ničem jiném to není … O kulturních hodnotách nemůže být řeč

Karl vB.

Zájmová skupina byla, dotace 50 mil. Kč přislíbená také byla, ale hrozilo nebezpečí jejího vrácení, z důvodu možného nesplnění přísných kritérií.
To by tak malou obec mohlo lehce položit.
I pokud by se záměr povedl, bylo by nutné z rozpočtu obce dotovat provozní náklady objektu, což u 95 m dlouhé, patrové budovy, v nadmořské výšce 782 m., není pro obec s 200 obyvateli vůbec žádná legrace.
Trošku to průběhem připomíná anabázi starého nádraží v Ústí nad Orlicí.

standa

200 obyvatel:??? twe tak o čem se bavíme??? kdo by tam jezdil??? ta vesnice časem degraduje sama a celá plocha se zalesní. tak na co vyhazovat prachy na opravu nádraží?? venkov je před klinickou smrtí.. tam nikdo investovat nebude

Karl vB.

Obec Moldava má roční rozpočet ca. 9,5 mil. Kč a oni celou 1/3 z těchto peněz v roce 2016 vložili do koupě toho ohromného zanedbaného baráku.
Jestli jim to pro nezájem zbyde na hrbu, tak až jim to jednoho krásnýho dne samo spadne, budou muset ještě minimálně jednou tolik zaplatit za vyčištění pozemku a likvidaci stavebního odpadu.

Emanuel

Se mi libi, jak to za 3mio nikdo nechce, ale SZ neco takovyho bezne rekonstrujuje za 100+

Frantík

Právě proto to nikdo nechce, protože by ta rekonstrukce stála moc.

Kubrt

No, SŽ sice rekonstruuje řadu nesmyslných budov, ale mohl bych poprosit o příklad, srovnatelný s Moldavou?

Rudolf 33

Už to tady někdo řekl: ÚSTÍ nad Orlicí. Totéž v bleděmodrém.

Michal M

To je menší, ne?

Zbynek

Jaka je souvislost s Ustim? O Moldavu nikdo nestoji. Nedivim se.