posily_do_teamu

Operace Talgo končí. Třetinu ve výrobci rychlovlaků získá Sidenor, centrála se přesune do Baskicka

Vysokorychlostní jednotka Talgo Avril. Foto: TalgoVysokorychlostní jednotka Talgo Avril. Foto: Talgo

Mezi zájemci o spolupráci byla také česká Škoda Group, nabídku zvažovala i Czechoslovak Group.

Odebírat
Upozornit na
guest
15 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Karl vB.

Myslím, že cílem prodeje zhruba třetinového podílu v Talgu britským finančním fondem Trilantic bylo zbavit se účasti v problemové firmě, což se povedlo, takže v Trilanticu můžou slavit.
Prvotní problémy, které byly impulsem k prodeji podílu (nekvalita, nedodržování termínů a hrozba sankcí od zákazníků), tzv. zachování národní identity přesunem centrály problémové firmy v rámci teritoria, nijak neřeší. Španělská vláda odkazuje až na další etapu.
Celé mi to připomíná podobné záchranné operace u nás skrz bývalý státní podnik Osinek, který existoval do roku 2008.

Michal M

A navíc všechny detaily, co vyplavaly na povrch, ukazují ten bordel v Talgu a asi i skutečnost, že španělský železniční mikrosvět existuje hlavně sám pro sebe.

Karl vB.

Transakce mezi Trilantic a Sidenor za 30% podíl vyšla na 177 mil EUR. Renfe kvůli malérům s dodávanými jednotkami Talgo Avril po výrobci požaduje odškodné 116 milionů EUR, což je (v cenách aktuální transakce) hodnota přibližně 20% podílu. Zmíněná vozidla byla u Renfe nasazena v květnu 2023 a za první tři měsíce došlo v provozu k 479 poruchám; 30 jednotek bylo dodáno se dvouletým zpožděním, k tomu se přidal globální výpadek řídícího systému jednotek dne 1.1.2025. Z toho lze odvodit: a) že Firma Talgo nemá až tak velkou hodnotu nebo b) že rozsah průšvihů, které Talgo u Renfe zapříčinilo, je… Číst vice »

Xaver

Talgo zůstalo Španělské. V postatě nejlepší řešení.

Michal.S

Takže to vlastně dopadlo dobře.

noerf

Britský fond prodal podíl ve firmě Talgo španělské firmě. Talgo má spoustu dojednaných zakázek, tedy fond obdržel dobrou cenu. Problém je, že se nevyřešila nízká kapacita výroby.

Sáček

To už je klidně vyřešené, jenom to nevíme. Zůstává otázka, kdo to bude, PL, ČR, Ind.

v

Aby to nebyli všichni tři… a nevzniknul další Siemens

Argo

Doufám že to bude ČR, bylo by hezké mít alespoň částečně vlastní kapacity na výrobu Vysokorychlostních vlaků, když se to bude tady zavádět.

Navíc jsme přeci „evropští lídři ve stavbě vysokorychlostní železnice“ /s

Sáček

„Lídři budoucího rozvoje VRT.“ Nečtěte jen titulky. Fakt, hlavně v dnešní mediální době.

Argo

Však jsem ten druhý odstavec bral s humorem. Vím co ve skutečnosti říkal.

bently

Uvedeného přetrvávajícího problému jsou si Talgo i španělská vláda dobře vědomi. Proto taky v posledních dnech vláda opakovaně „uklidňovala“ neúspěšné uchazeče o majetkový vstup ze stran Poláků i Indů ve smyslu, ať si počkají na „druhou fázi“ transformace Talga, v rámci které se bude řešit mj. i (externí) výrobní kapacita.

Michal M

A ta externí kapacita bude vyrábět co a pro koho?

Mates

Vlaky pre zákazníkov. Praktickejšie je vyrobiť súpravy pre DB a DSB v Poľsku či Česku ako v Španielsku. Detto lokomotívy Travca.

czhunter

Což popravdě moc nechápu, protože k předání výroby subdodavatelům není potřeba žádná „transforamce“.

Automobilky to zvládly zcela bez transformací a ani vlády na to nemusely dohlížet (a to jsou to MNOHEM větší a a významnější zaměstnavatelé než Talgo)