Opavský dopravní podnik koupí osm elektrobusů, shání i nabíjecí systém
Trolejbus 32 Tr v ulicích Opavy. Foto: MDPO
Předpokládaná hodnota vypsané veřejné zakázky je 120,4 milionu korun bez DPH.
Předpokládaná hodnota vypsané veřejné zakázky je 120,4 milionu korun bez DPH.
Opavě by slušelo trochu rozvinout trolejovou síť a hned by většina linek mohla jezdit čistě elektricky, resp. parciály by někam „propadly“.
Není to zbytečné, když tam mají parciální trolejbusy? C MSK jsou i další města, kde elektrobusy nejezdí. Třeba Kravaře ve Slezsku.
Že by měli linku, kde se parciální trolejbus nedá uplatnit, protože linka vede pod trolejí příliš krátce?
Nebylo by z dlouhodobého hlediska levnější prodloužit trolejové vedení, než budovat „nabíjecí systém“?
Tak takováhle ekonomická rozvaha přesahuje možnosti příspěvku, to je na bakalářku.
Brno za tyhle love koupilo z opce 10x 32Tr. Tady je k tomu ještě nějakej nárichtung na nabíjení a dojezd to má mít 10x takovej. Mi to spíš připadá nějak podstřelený cenově…
Netuší někdo, kam by to MDPO mohlo nasazovat? Ideální asi bude něco nezadrátovaného ve městě, třeba linka 215?
Spíš 213, ta jede pod dráty jen malý úsek od Divadla na most na Ratibořské a patří mezi páteřní (maličký úsek na Bílovecké ani nestojí za řeč).
Přeji Městskému dopravnímu podniku Opava, aby se oba systémy potkaly – tedy aby nabíječky byly vhodné k nakoupeným autobusům a aby se po vyřízení všech odvolání nevybraných firem daly ještě baterie nabít.