Zdraží a zruší,to je teda cesta,jak udržet zákazníka
Apten
2 let
Tak nevím, proč je Englisova konečná zastávka, kde blokuje průjezd jednosměrkou, když před tím stojí u Alberta, kde je zázemí pro řidiče. Linka 204 a u konečné Kylešovice škola zázemí není.To když pojedu na Engliše, tak budu stát u Alberta aby řidič měl možnost si ulevit? Super vymyšlené.
A na cestující jste pomyslel? Nikde zavazet nebudou, ihned po příjezdu pokračují jako spoj zpět. Podle vašeho návrhu, kdyby cestující jel na Englišovu, tak by musel u Alberta vystoupit a pak znovu nastoupit, nebo jak?
Apten
2 let
No konečně opraveny nesmysly v článku.
Vít Jůza
2 let
Trochu neúplný obraz o tom zdražení vzniká jen na základě článku tím, že tam nejsou uvedeny případné dlouhodobě platné jízdenky, které se v MHD využívají z velké části. Jinak pro většinu jednotlivá jízdenka za 15 je přesně dvakrát lepší než např. v Praze.
Ale Opava asi nemá jen o polovinu hustší síť MHD, že? 😉
Twix
2 let
Vidím že šetřit už se začalo, novou mapku linek nejspíš někdo vytvořil v Malování, a asi nebyl zaplacen ani aby zarovnal ty názvy zastávek, které se nabourávají do čar. Vtipný je ten červený čtvereček (asi vozovna) s naprosto nečitelným obsahem, nebo ten (druhý) nápis Kateřinky, který je umístěn jako by to byl popisek zastávky Vrchní. Pak má MHD působit atraktivně na zákazníky, když uvidí takový lowcostový plánek.
Přesně tak, to S asi není obráceně, akorát je to tak neostré že to není poznat. Stejně jako to téměř neviditelné podtržení konečných zastávek (nehledě na to že u dvouřádkových názvů někdy podtrhli oba řádky, někdy jen spodní, a Praskova je podtržena asi omylem, navíc to celé podtrhávání je dost zbytečné).
robert
2 let
Opava začíná být podobná tragédie jako Chomutov. Místo aby si najali nějakého dopravního inženýra na optimalizaci, tak redukují spoje a zdražují jízdenky. Jestli si tím ti úředníci a ostatní diletanti myslí, že povezou množství cestujících úměrné tomu co teď, tak se fakt pletou. Je vidět, že MHD berou jako „socku“ a přítěž pro svůj rozpočet. Vůbec s touto službou neumí nakládat. Doufám, že se jim to vymstí. Taky teda nevím, čemu pomůže přečíslování linek, ale vypadá to, že to má být trvalý stav. Nicméně ke zhoršení služby dojde stejně. Tak ať se pak nediví. Počet přepravených cestujících klesal i před… Číst vice »
201
202
203
204
To je podle mne 4 linky. Kde jsou další dvě? Trolejbusy budou čekat na sebe u Divadla na přestup. Tak že, kdo pojede přímo bude mít o 6 Kč levnější jízdné, než s přestupem byť by jel stejně dlouhou trasu. A jinak to ani nepůjde, bo bez přestupu se nedostane třeba z Globusu k Nemocnici. Ani autobusem. Dobře vymyšleno. Tak že, se nezdraží o 2Kč, ale některým o 8Kč.
U Nemocnice je velké sídliště. Tak proto tam jezdí hodně lidí. Proto Nemocnice s velkým N, jako název zastávky. Trochu se koukat i na mapku než plácnu blbost
Tomáš Záruba
2 let
Pro skutečné zhodnocení by to chtělo znát konkrétně nové JŘ, ale v zásadě mi to nepřijde špatné, snížení počtu linek myslím vhodné je. Jak tak koukám do té mapy, tak jde do značné míry o návrat do „starých dobrých“ časů. Jen večer bych místo obecného prodlužování intervalů až na v městském provozu fakt nepřijatelných 30 minut šel raději cestou „vypnutí“ některých linek, ale to by bylo pak nutné znát vývoj i u busů, aby některá místa nezůstala úplně bez spojení.
Těch 30 miniut je večer už teď, nové jízdní řády jsou na webu MDPO
Pepa
2 let
Zajímalo by mě, co by místní odborníci dělali, kdyby měli rozhodnout oni.
Zadání: Ubývají peníze z jízdného (ne, nebudeme žádat radnici o víc), náklady na provoz stoupají, dlouhodobě chybí řidiči.
Potřebujeme obsloužit relativně velké území s návaznostmi mezi spoji, přestávkami pro řidiče, ideálně tak, aby intervaly mezi spoji byly co nejkratší a relativně atraktivní s tím, aby využití vozového parku bylo efektivní.
Proč těm odborníkům nedat šanci? Snad máme nějaké vysoké školství, kde se probírají různé optimalizační metody, které nejsou na úkor jízdného. Lze přece upravit oběhy vozidel a turnusy řidičů tak, aby to vyhovovalo řidičům i městské kase i legislativě. Tarifní politika a odbavovací systém taky na přitažlivosti systému nepřidají, ale tohle je jiná kapitola. Ale nemůžu si přece myslet, že dopravní podnik bude nějaká super výdělečná činnost. Je to především služba obyvatelům města a jeho návštěvníkům. Jasně, nemá to být ani charita. Ale jde o to, že takhle velké město se bez MHD neobejde a je nutné přinést nějakou oběť.… Číst vice »
Řekl bych, že optimalizace oběhů a směn proběhla už dávno, že už se toho moc optimalizovat nedá. Ono se to taky nedá optimalizovat do nekonečna, někde je prostě ta hranice, kde to řešení je téměř optimální. Dopravní podnik výdělečná činnost není (pokud by měl být, lidi by se nesměli pohoršovat nad zdražením jízdenky o 2 Kč), ale taky nesmí být dírou na peníze, protože tím utrpí jiná odvětví financovaná městem, a musí se prostě najít nějaký kompromis financování. S tím hledáním dalších příjmů to není zas tak jednoduché, hlavní příjem dopravního podniku je (kromě dotací města) jízdné, a pak nějaké… Číst vice »
Pro některé 2Kč pro některé 8Kč.Zalezi odkud kam jedete s nutnosti přestoupit. Z Jaktaře a Globusu sr k Nemocnici bez přestupu nedostanete.
Pavel
2 let
Je to návrat ke stavu, který byl cca do 80. let, v počtu linek i v délce intervalů. Akorát se tehdy jezdilo za 1 Kčs dospělí, 50 hal. děti a důchodci 😉
Také se počet obyvatel Opavy vrátil do počátku 80. let.
Kamui
2 let
Už se asi blížíme stavu jako je mnohde v zahraničí, a ne jen na západě ale třeba i Polsku: silnice plné aut, ale tramvaje jezdí i ve špičce poloprázdné.
To spíš na východě. Tam mají trolejbusy a tramvaje jízdné zadarma pro důchodce, pro ostatní je to levnější než maršrutky, resp. autobusy, ale stejně tím jezdí hlavně ti důchodci. Ale to bude taky tím v jakém stavu je tam vozový park.
Spíš bych řekl, že to bude tím, že ve špičce jezdí cestující do práce/z práce, k tomu na nákupy, vyřizovat věci na úřadech apod. Agenda kterou musí jeden člověk v průběhu celého dne vyřídit prostě permanentně narůstá, pokud MHD nenabídne dostatečnou konektivitu k tomu, aby ji mohl oběhnout rychleji, než autem, tak pro něj ve srovnání s autem ztrácí konkurenční výhodu. Co je pro Vás pohodlnější zajed po práci nakoupit autem, nebo se tahat s taškama autobusem s x přestupy??
Pro mě je jednodušší kombinace, pěšky, kolo, MHD. S autem je akorát zbytečné starání. Ano, člověk musí přemýšlet trochu jinak, ale zase ušetří čas a peníze, které stojí vlastnictví a provoz auta.
A myslím, že lidí, pro které by to bylo výhodné je víc (zdaleka ne všichni), ale neumí si to představit, protože jsou na auto až příliš zvyklí. Ale bydlím tedy tak, že málokdy musím přestupovat.
Je to tak. MHD má být dotované a za ceny, aby jej lidé využívali. Toto je pravý opak. Navíc je to začarovaný kruh – zdrazim – ubude lidí – náklady rostou = zdrazim -……
Tohle není cesta, auto vyjde přinejmenším stejně, časově úplně jinde.
Poslední zdražení proběhlo cca před 2 lety, určitě ne 2013 (ne, neschováte to slovíčkem „větším“)
Zdraží a zruší,to je teda cesta,jak udržet zákazníka
Tak nevím, proč je Englisova konečná zastávka, kde blokuje průjezd jednosměrkou, když před tím stojí u Alberta, kde je zázemí pro řidiče. Linka 204 a u konečné Kylešovice škola zázemí není.To když pojedu na Engliše, tak budu stát u Alberta aby řidič měl možnost si ulevit? Super vymyšlené.
A na cestující jste pomyslel? Nikde zavazet nebudou, ihned po příjezdu pokračují jako spoj zpět. Podle vašeho návrhu, kdyby cestující jel na Englišovu, tak by musel u Alberta vystoupit a pak znovu nastoupit, nebo jak?
No konečně opraveny nesmysly v článku.
Trochu neúplný obraz o tom zdražení vzniká jen na základě článku tím, že tam nejsou uvedeny případné dlouhodobě platné jízdenky, které se v MHD využívají z velké části. Jinak pro většinu jednotlivá jízdenka za 15 je přesně dvakrát lepší než např. v Praze.
Ale Opava asi nemá jen o polovinu hustší síť MHD, že? 😉
Vidím že šetřit už se začalo, novou mapku linek nejspíš někdo vytvořil v Malování, a asi nebyl zaplacen ani aby zarovnal ty názvy zastávek, které se nabourávají do čar. Vtipný je ten červený čtvereček (asi vozovna) s naprosto nečitelným obsahem, nebo ten (druhý) nápis Kateřinky, který je umístěn jako by to byl popisek zastávky Vrchní. Pak má MHD působit atraktivně na zákazníky, když uvidí takový lowcostový plánek.
Zrcadlově převrácené písmeno „s“ ve slovech „město“ a „Kylešovice“ se taky povedlo. 😁
Artefakty z přehnané jpeg komprese, šetřili i místem na disku. Na takovéhle věci je lepší formát png.
Přesně tak, to S asi není obráceně, akorát je to tak neostré že to není poznat. Stejně jako to téměř neviditelné podtržení konečných zastávek (nehledě na to že u dvouřádkových názvů někdy podtrhli oba řádky, někdy jen spodní, a Praskova je podtržena asi omylem, navíc to celé podtrhávání je dost zbytečné).
Opava začíná být podobná tragédie jako Chomutov. Místo aby si najali nějakého dopravního inženýra na optimalizaci, tak redukují spoje a zdražují jízdenky. Jestli si tím ti úředníci a ostatní diletanti myslí, že povezou množství cestujících úměrné tomu co teď, tak se fakt pletou. Je vidět, že MHD berou jako „socku“ a přítěž pro svůj rozpočet. Vůbec s touto službou neumí nakládat. Doufám, že se jim to vymstí. Taky teda nevím, čemu pomůže přečíslování linek, ale vypadá to, že to má být trvalý stav. Nicméně ke zhoršení služby dojde stejně. Tak ať se pak nediví. Počet přepravených cestujících klesal i před… Číst vice »
Mimo velká města je MHD v delším horizontu ekonomicky neudržitelná.
To ano, ale v takovém případě ji taková města nebudou zavádět vůbec.
Na to jste přišel jak?
Všude je MHD prodělečná
Revoluce opavských trolejbusů se blíží: nové číslování, trasy a rušení linek
Toto měl být odkaz na článek. Nějak to neumím.
https://opavsky.denik.cz/zpravy_region/revoluce-opavskych-trolejbusu-se-blizi-nove-cislovani-trasy-a-ruseni-linek-20220.html
201
202
203
204
To je podle mne 4 linky. Kde jsou další dvě? Trolejbusy budou čekat na sebe u Divadla na přestup. Tak že, kdo pojede přímo bude mít o 6 Kč levnější jízdné, než s přestupem byť by jel stejně dlouhou trasu. A jinak to ani nepůjde, bo bez přestupu se nedostane třeba z Globusu k Nemocnici. Ani autobusem. Dobře vymyšleno. Tak že, se nezdraží o 2Kč, ale některým o 8Kč.
Otec Šebek z Pelíšků: Zůstaň doma, aspoň neuděláš žádnej průser.
IQ houpacího koně
On někdo potřebuje po nákupu rovnou do nemocnice? Jsou mi věci…
U Nemocnice je velké sídliště. Tak proto tam jezdí hodně lidí. Proto Nemocnice s velkým N, jako název zastávky. Trochu se koukat i na mapku než plácnu blbost
Pro skutečné zhodnocení by to chtělo znát konkrétně nové JŘ, ale v zásadě mi to nepřijde špatné, snížení počtu linek myslím vhodné je. Jak tak koukám do té mapy, tak jde do značné míry o návrat do „starých dobrých“ časů. Jen večer bych místo obecného prodlužování intervalů až na v městském provozu fakt nepřijatelných 30 minut šel raději cestou „vypnutí“ některých linek, ale to by bylo pak nutné znát vývoj i u busů, aby některá místa nezůstala úplně bez spojení.
Večer a v noci může být člověk rád, pokud vůbec něco jede!
V noci jezdí autobus hvězdicově. Vozí vzduch. 1-2 lidi
To sice ano, ale to platí řekněme 23-04 hod, ne v 8 večer. 🙂
Těch 30 miniut je večer už teď, nové jízdní řády jsou na webu MDPO
Zajímalo by mě, co by místní odborníci dělali, kdyby měli rozhodnout oni.
Zadání: Ubývají peníze z jízdného (ne, nebudeme žádat radnici o víc), náklady na provoz stoupají, dlouhodobě chybí řidiči.
Potřebujeme obsloužit relativně velké území s návaznostmi mezi spoji, přestávkami pro řidiče, ideálně tak, aby intervaly mezi spoji byly co nejkratší a relativně atraktivní s tím, aby využití vozového parku bylo efektivní.
Proč těm odborníkům nedat šanci? Snad máme nějaké vysoké školství, kde se probírají různé optimalizační metody, které nejsou na úkor jízdného. Lze přece upravit oběhy vozidel a turnusy řidičů tak, aby to vyhovovalo řidičům i městské kase i legislativě. Tarifní politika a odbavovací systém taky na přitažlivosti systému nepřidají, ale tohle je jiná kapitola. Ale nemůžu si přece myslet, že dopravní podnik bude nějaká super výdělečná činnost. Je to především služba obyvatelům města a jeho návštěvníkům. Jasně, nemá to být ani charita. Ale jde o to, že takhle velké město se bez MHD neobejde a je nutné přinést nějakou oběť.… Číst vice »
Řekl bych, že optimalizace oběhů a směn proběhla už dávno, že už se toho moc optimalizovat nedá. Ono se to taky nedá optimalizovat do nekonečna, někde je prostě ta hranice, kde to řešení je téměř optimální. Dopravní podnik výdělečná činnost není (pokud by měl být, lidi by se nesměli pohoršovat nad zdražením jízdenky o 2 Kč), ale taky nesmí být dírou na peníze, protože tím utrpí jiná odvětví financovaná městem, a musí se prostě najít nějaký kompromis financování. S tím hledáním dalších příjmů to není zas tak jednoduché, hlavní příjem dopravního podniku je (kromě dotací města) jízdné, a pak nějaké… Číst vice »
Pro některé 2Kč pro některé 8Kč.Zalezi odkud kam jedete s nutnosti přestoupit. Z Jaktaře a Globusu sr k Nemocnici bez přestupu nedostanete.
Je to návrat ke stavu, který byl cca do 80. let, v počtu linek i v délce intervalů. Akorát se tehdy jezdilo za 1 Kčs dospělí, 50 hal. děti a důchodci 😉
A průměrná mzda byla 2500 Kčs. To jen aby ta čísla byla trochu srovnatelná.
Také se počet obyvatel Opavy vrátil do počátku 80. let.
Už se asi blížíme stavu jako je mnohde v zahraničí, a ne jen na západě ale třeba i Polsku: silnice plné aut, ale tramvaje jezdí i ve špičce poloprázdné.
To spíš na východě. Tam mají trolejbusy a tramvaje jízdné zadarma pro důchodce, pro ostatní je to levnější než maršrutky, resp. autobusy, ale stejně tím jezdí hlavně ti důchodci. Ale to bude taky tím v jakém stavu je tam vozový park.
Spíš bych řekl, že to bude tím, že ve špičce jezdí cestující do práce/z práce, k tomu na nákupy, vyřizovat věci na úřadech apod. Agenda kterou musí jeden člověk v průběhu celého dne vyřídit prostě permanentně narůstá, pokud MHD nenabídne dostatečnou konektivitu k tomu, aby ji mohl oběhnout rychleji, než autem, tak pro něj ve srovnání s autem ztrácí konkurenční výhodu. Co je pro Vás pohodlnější zajed po práci nakoupit autem, nebo se tahat s taškama autobusem s x přestupy??
Pro mě je jednodušší kombinace, pěšky, kolo, MHD. S autem je akorát zbytečné starání. Ano, člověk musí přemýšlet trochu jinak, ale zase ušetří čas a peníze, které stojí vlastnictví a provoz auta.
A myslím, že lidí, pro které by to bylo výhodné je víc (zdaleka ne všichni), ale neumí si to představit, protože jsou na auto až příliš zvyklí. Ale bydlím tedy tak, že málokdy musím přestupovat.
Myslim, ze budete uvazovat jinak, az budete mit deti 😉 Jinak souhlas, kdyz to neni nezbytne, auto nebrat.
Je to tak. MHD má být dotované a za ceny, aby jej lidé využívali. Toto je pravý opak. Navíc je to začarovaný kruh – zdrazim – ubude lidí – náklady rostou = zdrazim -……
Tohle není cesta, auto vyjde přinejmenším stejně, časově úplně jinde.
Poslední zdražení proběhlo cca před 2 lety, určitě ne 2013 (ne, neschováte to slovíčkem „větším“)
Tomu se říká anulační spirála.
Oni lidé bydlí i dál, než je konečná tramvaje.