Opava zdraží MHD a proškrtá provoz trolejbusů. Zůstanou čtyři linky

Trolejbus 32 Tr v ulicích Opavy. Foto: MDPOTrolejbus 32 Tr v ulicích Opavy. Foto: MDPO

Město proškrtá výkony trolejbusů o zhruba 5 %.

43 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Miloš

Zdraží a zruší,to je teda cesta,jak udržet zákazníka

Apten

Tak nevím, proč je Englisova konečná zastávka, kde blokuje průjezd jednosměrkou, když před tím stojí u Alberta, kde je zázemí pro řidiče. Linka 204 a u konečné Kylešovice škola zázemí není.To když pojedu na Engliše, tak budu stát u Alberta aby řidič měl možnost si ulevit? Super vymyšlené.

M19

A na cestující jste pomyslel? Nikde zavazet nebudou, ihned po příjezdu pokračují jako spoj zpět. Podle vašeho návrhu, kdyby cestující jel na Englišovu, tak by musel u Alberta vystoupit a pak znovu nastoupit, nebo jak?

Apten

No konečně opraveny nesmysly v článku.

Vít Jůza

Trochu neúplný obraz o tom zdražení vzniká jen na základě článku tím, že tam nejsou uvedeny případné dlouhodobě platné jízdenky, které se v MHD využívají z velké části. Jinak pro většinu jednotlivá jízdenka za 15 je přesně dvakrát lepší než např. v Praze.

Mravenečník

Ale Opava asi nemá jen o polovinu hustší síť MHD, že? 😉

Twix

Vidím že šetřit už se začalo, novou mapku linek nejspíš někdo vytvořil v Malování, a asi nebyl zaplacen ani aby zarovnal ty názvy zastávek, které se nabourávají do čar. Vtipný je ten červený čtvereček (asi vozovna) s naprosto nečitelným obsahem, nebo ten (druhý) nápis Kateřinky, který je umístěn jako by to byl popisek zastávky Vrchní. Pak má MHD působit atraktivně na zákazníky, když uvidí takový lowcostový plánek.

Lumiere

Zrcadlově převrácené písmeno „s“ ve slovech „město“ a „Kylešovice“ se taky povedlo. 😁

Jiří Kocurek

Artefakty z přehnané jpeg komprese, šetřili i místem na disku. Na takovéhle věci je lepší formát png.

Twix

Přesně tak, to S asi není obráceně, akorát je to tak neostré že to není poznat. Stejně jako to téměř neviditelné podtržení konečných zastávek (nehledě na to že u dvouřádkových názvů někdy podtrhli oba řádky, někdy jen spodní, a Praskova je podtržena asi omylem, navíc to celé podtrhávání je dost zbytečné).

robert

Opava začíná být podobná tragédie jako Chomutov. Místo aby si najali nějakého dopravního inženýra na optimalizaci, tak redukují spoje a zdražují jízdenky. Jestli si tím ti úředníci a ostatní diletanti myslí, že povezou množství cestujících úměrné tomu co teď, tak se fakt pletou. Je vidět, že MHD berou jako „socku“ a přítěž pro svůj rozpočet. Vůbec s touto službou neumí nakládat. Doufám, že se jim to vymstí. Taky teda nevím, čemu pomůže přečíslování linek, ale vypadá to, že to má být trvalý stav. Nicméně ke zhoršení služby dojde stejně. Tak ať se pak nediví. Počet přepravených cestujících klesal i před… Číst vice »

Roman Čadek

Mimo velká města je MHD v delším horizontu ekonomicky neudržitelná.

robert

To ano, ale v takovém případě ji taková města nebudou zavádět vůbec.

M19

Na to jste přišel jak?

Miloš

Všude je MHD prodělečná

Apten

Revoluce opavských trolejbusů se blíží: nové číslování, trasy a rušení linek

Apten

Toto měl být odkaz na článek. Nějak to neumím.

Apten

201
202
203
204
To je podle mne 4 linky. Kde jsou další dvě? Trolejbusy budou čekat na sebe u Divadla na přestup. Tak že, kdo pojede přímo bude mít o 6 Kč levnější jízdné, než s přestupem byť by jel stejně dlouhou trasu. A jinak to ani nepůjde, bo bez přestupu se nedostane třeba z Globusu k Nemocnici. Ani autobusem. Dobře vymyšleno. Tak že, se nezdraží o 2Kč, ale některým o 8Kč.

Wenzel

Otec Šebek z Pelíšků: Zůstaň doma, aspoň neuděláš žádnej průser.

Apten

IQ houpacího koně

M19

On někdo potřebuje po nákupu rovnou do nemocnice? Jsou mi věci…

Apten

U Nemocnice je velké sídliště. Tak proto tam jezdí hodně lidí. Proto Nemocnice s velkým N, jako název zastávky. Trochu se koukat i na mapku než plácnu blbost

Tomáš Záruba

Pro skutečné zhodnocení by to chtělo znát konkrétně nové JŘ, ale v zásadě mi to nepřijde špatné, snížení počtu linek myslím vhodné je. Jak tak koukám do té mapy, tak jde do značné míry o návrat do „starých dobrých“ časů. Jen večer bych místo obecného prodlužování intervalů až na v městském provozu fakt nepřijatelných 30 minut šel raději cestou „vypnutí“ některých linek, ale to by bylo pak nutné znát vývoj i u busů, aby některá místa nezůstala úplně bez spojení.

Vít Jůza

Večer a v noci může být člověk rád, pokud vůbec něco jede!

Apten

V noci jezdí autobus hvězdicově. Vozí vzduch. 1-2 lidi

Tomáš Záruba

To sice ano, ale to platí řekněme 23-04 hod, ne v 8 večer. 🙂

Zdeněk

Těch 30 miniut je večer už teď, nové jízdní řády jsou na webu MDPO

Pepa

Zajímalo by mě, co by místní odborníci dělali, kdyby měli rozhodnout oni.
Zadání: Ubývají peníze z jízdného (ne, nebudeme žádat radnici o víc), náklady na provoz stoupají, dlouhodobě chybí řidiči.
Potřebujeme obsloužit relativně velké území s návaznostmi mezi spoji, přestávkami pro řidiče, ideálně tak, aby intervaly mezi spoji byly co nejkratší a relativně atraktivní s tím, aby využití vozového parku bylo efektivní.

robert

Proč těm odborníkům nedat šanci? Snad máme nějaké vysoké školství, kde se probírají různé optimalizační metody, které nejsou na úkor jízdného. Lze přece upravit oběhy vozidel a turnusy řidičů tak, aby to vyhovovalo řidičům i městské kase i legislativě. Tarifní politika a odbavovací systém taky na přitažlivosti systému nepřidají, ale tohle je jiná kapitola. Ale nemůžu si přece myslet, že dopravní podnik bude nějaká super výdělečná činnost. Je to především služba obyvatelům města a jeho návštěvníkům. Jasně, nemá to být ani charita. Ale jde o to, že takhle velké město se bez MHD neobejde a je nutné přinést nějakou oběť.… Číst vice »

Pepa

Řekl bych, že optimalizace oběhů a směn proběhla už dávno, že už se toho moc optimalizovat nedá. Ono se to taky nedá optimalizovat do nekonečna, někde je prostě ta hranice, kde to řešení je téměř optimální. Dopravní podnik výdělečná činnost není (pokud by měl být, lidi by se nesměli pohoršovat nad zdražením jízdenky o 2 Kč), ale taky nesmí být dírou na peníze, protože tím utrpí jiná odvětví financovaná městem, a musí se prostě najít nějaký kompromis financování. S tím hledáním dalších příjmů to není zas tak jednoduché, hlavní příjem dopravního podniku je (kromě dotací města) jízdné, a pak nějaké… Číst vice »

Apten

Pro některé 2Kč pro některé 8Kč.Zalezi odkud kam jedete s nutnosti přestoupit. Z Jaktaře a Globusu sr k Nemocnici bez přestupu nedostanete.

Pavel

Je to návrat ke stavu, který byl cca do 80. let, v počtu linek i v délce intervalů. Akorát se tehdy jezdilo za 1 Kčs dospělí, 50 hal. děti a důchodci 😉

Martin_L

A průměrná mzda byla 2500 Kčs. To jen aby ta čísla byla trochu srovnatelná.

Ondros

Také se počet obyvatel Opavy vrátil do počátku 80. let.

Kamui

Už se asi blížíme stavu jako je mnohde v zahraničí, a ne jen na západě ale třeba i Polsku: silnice plné aut, ale tramvaje jezdí i ve špičce poloprázdné.

Jan

To spíš na východě. Tam mají trolejbusy a tramvaje jízdné zadarma pro důchodce, pro ostatní je to levnější než maršrutky, resp. autobusy, ale stejně tím jezdí hlavně ti důchodci. Ale to bude taky tím v jakém stavu je tam vozový park.

Jirka

Spíš bych řekl, že to bude tím, že ve špičce jezdí cestující do práce/z práce, k tomu na nákupy, vyřizovat věci na úřadech apod. Agenda kterou musí jeden člověk v průběhu celého dne vyřídit prostě permanentně narůstá, pokud MHD nenabídne dostatečnou konektivitu k tomu, aby ji mohl oběhnout rychleji, než autem, tak pro něj ve srovnání s autem ztrácí konkurenční výhodu. Co je pro Vás pohodlnější zajed po práci nakoupit autem, nebo se tahat s taškama autobusem s x přestupy??

Ondřej

Pro mě je jednodušší kombinace, pěšky, kolo, MHD. S autem je akorát zbytečné starání. Ano, člověk musí přemýšlet trochu jinak, ale zase ušetří čas a peníze, které stojí vlastnictví a provoz auta.
A myslím, že lidí, pro které by to bylo výhodné je víc (zdaleka ne všichni), ale neumí si to představit, protože jsou na auto až příliš zvyklí. Ale bydlím tedy tak, že málokdy musím přestupovat.

Ondros

Myslim, ze budete uvazovat jinak, az budete mit deti 😉 Jinak souhlas, kdyz to neni nezbytne, auto nebrat.

Tomáš Opava

Je to tak. MHD má být dotované a za ceny, aby jej lidé využívali. Toto je pravý opak. Navíc je to začarovaný kruh – zdrazim – ubude lidí – náklady rostou = zdrazim -……
Tohle není cesta, auto vyjde přinejmenším stejně, časově úplně jinde.
Poslední zdražení proběhlo cca před 2 lety, určitě ne 2013 (ne, neschováte to slovíčkem „větším“)

robert

Tomu se říká anulační spirála.

Jiří Kocurek

Oni lidé bydlí i dál, než je konečná tramvaje.