Dopravci Železnice

Opava – Ostrava 3 Kč, Praha – Brno 44 Kč. První dopravce už prodává se státní slevou

Cestující na pražském hlavním nádraží. Foto: Jan Sůra
Cestující na pražském hlavním nádraží. Foto: Jan Sůra

RegioJet začal jako první prodávat jízdenky na cesty po 1. září i pro skupiny občanů, kterým předchozí vláda bez důvěry výrazně zlevní cestování. V řadě případů zlevní jízdenky na ceny pod dvacet haléřů za kilometr.

Například za 28 kilometrů dlouho cestu z Opavy do Ostravy – Svinova zaplatí od 1. září senioři nad 65 let 3 koruny, tedy necelých jedenáct haléřů na kilometr. V ceně přitom bude i lahev vody nebo denní tisk. Podobně klesnou i ceny na ostatních linkách. „Cestující se slevami budou mít nárok ve své třídě na stejný servis, jako naši ostatní klienti,“ potvrdil mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj.

I když ministerstvo financí v cenovém výměru uvedlo, že „zlevněné (zvláštní) jízdné platí v železniční osobní dopravě v rámci integrovaných veřejných služeb pouze ve 2., základní, ekonomické vozové třídě odpovídající nejnižšímu standardu nabízenému dopravcem“, nakonec bude platit v případě RegioJetu nejen ve třídě Lowcost, ale i Standard a Relax. Tak jako dosud v případě studentských slev nebo pro zdravotně postižené.

V minulosti jsme s RJ o tom, jak uchopit jejich tarify jednali. Bylo nám vysvětleno že tarify nejsou třídy, resp. tarif „Relax“ nemá charakter 1. třídy a je možné ho považovat za 2. třídu. Nižší tarif je pak pouze dodatečnou komerční slevou zohledňující odlišný charakter poskytovaných služeb,“ řekla Lenka Rezková z tiskového oddělení ministerstva dopravy. Ministerstvu podle ní systém komerčních slev nevadí. „Pokud ušetří cestující, ušetří na kompenzacích i ministerstvo dopravy,“ dodala Rezková. Kompenzace se dopočítávají do plnocenné jízdenky v rámci této komerční slevy.

České dráhy zatím s prodejem jízdenek s novými státními slevami čekají na 1. září. „Platnost slev je od 1. září a jízdenky za nový tarif začneme prodávat od 1. září,“ řekl mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.

Slevy začnou platit ve vlacích a autobusech 1. září pro seniory nad 65 let a studenty až do 26 let. Za jízdenku zaplatí 25 % toho, co bude platit běžný cestující.

 

146 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
  • Na trati Praha – Ostrava se zrušily dotace. Bohužel ale jen u přímých vlaků. Např. tzv. Slovácký expres R18 v téměř tom samém souběhu se dotuje stále, přitom by se měl logicky dotovat jen úsek Olomouc – Luhačovice, u linky EX2 (Praha – Žilina přes Vsetín) by se měl dotovat jen úsek Hranice – Horní Lideč (Púchov) apod. A vlaky Praha – Brno se dotují stále, byť to jiné společnosti odjezdí bez dotací.
    Kompenzace nejsou dotace. Je to dorovnání povinných slev. Když například jízdenka stojí 100 Kč a dopravce ji je povinen (nanucen) prodávat za 60 Kč, tak logicky by mu měl někdo těch 40 Kč vyrovnat. To není nic navíc, to není dotace, ale narovnání křivého stavu. Ale jak jsem psal v jiném příspěvky, stát by měl tyto povinné slevy v dálkových vlacích omezit a nemusel by pak tolik dorovnávat. Místo toho by se měl zaměřit na regionální tratě, tam je podpora cestování mnohem důležitější než na hlavních tratích.

    • když si u vás objednám aby jste mě každý den vozil z místa A do B a zpět tak také nebudete dostávat dotace ale platbu za objednanou službu…

  • Tak jsem vznesl námitku na MD že mají u Regiojetu proplácet kompenzace i za služby které cestujícím poskytují a nikoliv jen za jízdné. Čekám co odpoví.

    • Tak by to mělo být, jak píšeš, plně souhlasím. Na tak vytížených tratích, kde jízdné až tak vysoké není (mimo nízkých cen soukromníků i ČD není až tak drahé díky např. Včasné jízdence), by stát vůbec neměl dávat slevy a pak by nemusel nic kompenzovat. Z levnějšího jízdného by neměly být slevy.
      Slevy by měly být na méně vytížených tratích (spojích), kde to jízdné je nehorázně vysoké…

    • Ta namitka nemela jit jen na MD, ale i na MF, protoze pokud plati a definice uvedena v clanku:
      „zlevněné (zvláštní) jízdné platí v železniční osobní dopravě v rámci integrovaných veřejných služeb pouze ve 2., základní, ekonomické vozové třídě odpovídající nejnižšímu standardu nabízenému dopravcem“
      Pak to u RJ sedi pouze na Lowcost, jelikoz je pouze toto „nejnizsi standard nabizeny dopravcem“ a je jedno jak si to ktery dopravce pojmenuje, takze MD si tuto definici ponekud ohyba. Pokud MD trva na definici pojmenovani 2. vlakove tridy, pak RJ nema narok nikde, protoze neco jako „lze povazovat“ pro vyplatu penez sverenych danovym poplatnikem neexistuje. Bud tam je, nebo neni a pokud neni, je povinnosti MD drzet se definice nejnizsiho standardu.

  • Ještě dodatek – s tímto jízdným nesouhlasím, ale zajímalo by mě, jak dlouho bude ještě autor zdůrazňovat, že to schválila vláda bez důvěry. Nyní už má vláda důvěru, takže předpokládám, že autor je spokojen. Možná by měli novináři přitlačit na vládu, aby tu hovadinu schválila pro jistotu znova.

    • Toto opatření schválila vláda bez důvěry. Vzhledem k tomu, že toto opatření považuji za škodlivé pro veřejnou dopravu, budu nadále zdůrazňovat, že ho schválila vláda bez důvěry vedená trestně stíhaným premiérem. Nerad bych, aby lidé brali něco takového za samozřejmost.

      • Podobné opatření existuje zcela regulérně i v jiných státech v Evropě, a to i v mnohem větším rozsahu, než v jakém to nakonec dopadlo v ČR, a veřejné dopravě jako takové tam rozhodně neškodí, takže evidentně vůbec nezáleží na tom, zda je zařídila vláda „s důvěrou“ nebo bez ní. U nás ale opravdu škodlivé zčásti bude, protože přihraje „hafo“ peněz z veřejných prostředků zcela nestandardně a neoprávněně privátním dopravcům – to bude jediný jeho skutečně škodlivý následek.

        • Vláda bez důvěry nemá přijímat rozhodnutí, které vede k výraznému zvýšení rozpočtových výdajů. To je otázka principu. V jiných státech Evropy existuje také v mnohem menším rozsahu, pokud chcete argumentovat stylem „jinde to taky mají“. Přihrání veřejných prostředků nestandardně těm správným dopravcům nevadí?

          • Jak jste napsal: „Přihrání veřejných prostředků nestandardně těm správným dopravcům nevadí?“
            Samozřejmně to vadí a divím se proč jako novinář „nešťouráte“ do toho proč by se kompenzace měli vyplácet za služby a nikoliv jen za jízdné.
            jak jsem se z tohoto článku dozvěděl tak ty kompenzace za služby už stát RJ proplácí i nyní a nikde jste moc do toho „nešťoural“.

            • Píšu každý rok přehled, kolik to stojí a kdo tyto peníze dostává, s jakým výsledkem probíhají kontroly. Co více máte na mysli?

              • z vašeho článku“ nakonec bude platit v případě RegioJetu nejen ve třídě Lowcost, ale i Standard a Relax. Tak jako dosud v případě studentských slev nebo pro zdravotně postižené.“
                proč nebyl od vás dotaz na MD že v Lowcost cestující nemají žádný servis a z toho důvodu je jízdné levnější o proti tarifu v Relax kde cestující mají plný servis a ještě jsou přednostně obsluhovány a tudíž proto je to jízdné dražší.. tak proč neproplácejí tedy jen to jízdné z tarifu Lowcost a platí i za služby cestujícím? Tím pádem by vám na to mělo MD podat vysvětlení proč tomu tak je… ale vy jste se na to nikdy nezeptal asi proto že Jančura…

                • Však to MD vysvětlilo. Mimochodem, Relax je často levnější, než 2. třída v pendolinu, z které se rovněž dopočítává kompenzace ČD. Vám by přišlo v pořádku, že jeden dopravce má jen z nejnižší ceny a druhý z výrazně vyšší? (mimochodem, servis je víceméně stejný v relaxu i dvojce pendolina – voda, noviny – v RJ pouze kafe navíc).

              • Působí to, jako by se nikomu nechtělo do těchto věcí složitě vrtat, např. že by z těchto slev bylo vyjmuto právě to Pendolino nebo alespoň Relax Rj, jakožto prémiové produkty, protože to je všechno dělané dost na rychlo a navozuje to pocit populistického, než nějak hlouběji promyšleného účelného kroku. Můj osobní typ je, že to bude znamenat v naších podmínkách velmi vysoké zvýšení výdajů, stane se to hodně diskutovaným tématem při dalších volbách a nějaká regulace, nikoliv však návrat do původního stavu, můžeme čekat jak od současné, tak případné budoucí vlády.

                • S tím mohu jedině souhlasit. Druhý problém je značně dynamické jízdné na této trase.

          • „Vláda bez důvěry nemá přijímat rozhodnutí, které vede k výraznému zvýšení rozpočtových výdajů.“
            A jaký je rozdíl v tom, zda takové – podle Vás a priori špatné – rozhodnutí přijme vláda „s důvěrou“ nebo „bez důvěry“, je-li v obou případech výsledek stejný? Nebo si snad (přihlouple) myslíte, že by v případě rozhodování až poté, kdy vláda získá (získala) důvěru, byl výsledek jiný (= podle Vás lepší), N.B. když nejbližší předvolební období začne naplno teprve poté, kdy vláda nakonec důvěru získala?

            „Přihrání veřejných prostředků nestandardně těm správným dopravcům nevadí?“
            Je-li tím „správným“ dopravcem ten, u koho si „stát“ nějaký výkon objednal, pak mi jeho dotování ze „státních“ prostředků nevadí. Pokud ale kdokoli vyhlásí, že bude poskytovat služby bez dotací a bez toho, že by je u něj „stát“ objednal, a pak si přesto nechá „po haluzi“ státními úředníky nastavit takové podmínky, aby na jejich základě „v reálu“ dotace pobíral, pak je to špatně – ano, je to chyba těch státních úředníků, ale příliš se jim nedivím, protože ta nesmyslná neoprávněná kampaň proti údajné „diskriminaci“, která by okamžitě vypukla, jim nestojí za dohady s politiky a soudní spory o tom, komu na tu slevu smí „stát“ přispívat.
            Principiální chyba pramení u EU, ale Češi svým hodně specifickým výkladem toho, co z Bruselu vychází, dovádějí situaci ad absurdum: kde-kdo nadává ještě i teď na „bolševika“, že byl „rovnostář“, ale na takový přístup, jaký předvádějí postbolševické garnitury, „bolševik“ ani zdaleka neměl: všichni sice musejí mít teoreticky formálně „rovné“ podmínky, aby to nebyla „diskriminace“, ale to, co na tom „rovném“ přístupu získají někteří nelogicky do projektu zapojení účastníci na úkor celé společnosti, už politiky nezajímá.

            • Rozdíl je to značný. Už třeba tím, že se dodržují jistá pravidla demokracie. (v tomto případě je to i rozdíl, že by ANO nestihlo rozdat tuto předvolební koblihu před komunálními volbami, u kterých opět část jejich voličů zajásá, jak se Andrej stará).
              Stát si na lince Ex1 neobjednává v úseku Praha – Ostrava nic. Kompenzace není dotace, stejně tak platba za objednaný výkon není dotace. Tolik pojmy.

              • Nějak se do toho zamotáváte, takže znovu: jaký je rozdíl v tom, zda rozhodnutí přijme vláda „s důvěrou“ nebo „bez důvěry“, je-li v obou případech výsledek stejný? Vláda sestavená presidentem pověřenou osobou na základě výsledků demokratických voleb má vládnout, a tedy činit rozhodnutí aktuálně a bez ohledu na to, zda důvěru už získala, nebo ji teprve získá – to je princip demokracie: odvolávat se na „dodržování jistých pravidel demokracie“ je samozřejmě právem všech v demokratických volbách poražených, ale slabina toho práva je v termínu „JISTÝCH pravidel“, protože to si každý poražený vykládá po svém, tedy tak, jak se to hodí právě jemu.
                A proč by ANO nemělo nestihnou „rozdat tuto předvolební koblihu před komunálními volbami“, když ty budou až v říjnu t.r.? Spíše s tím značně nedokonalým (či lépe asi ve výsledku značně zprzněným, aby aspoň zčásti vyhovělo nevůli zhrzené opozice) opatřením přišlo naopak ještě dost pozdě, což způsobilo odsun startu nových podmínek až na konec období dovolených, takže je ti, kdo by z nich mohli těžit již v letní sezóně, o ten „bonus“ přišli.
                Souhlasím, že mezi termíny „kompenzace“ a „dotace“ je určitý rozdíl, ale jestliže státní úředníci umožnili využívání toho systému kompenzací i dopravcům provozujícím výkony „státem“ neobjednané (a navíc halasně vykřikující, že tak činí výhradně „na vlastní triko“), pak to není nic jiného, než jejich faktické dotování „státem“ formou těch kompenzací.

                • Výsledek může být stejný, ale nemusí: pokud se vyjednává například koalice, podmínkou koaličního partnera může být i to, že toto utrácení nebude přijato.
                  Slevy vláda schválila v březnu, odstartují v září. Tedy 6 měsíců. Vláda získala důvěru v červenci, tedy při tomto tempu by k zavedení došlo v lednu. Jelikož někteří voliči ANO mají zjevně velmi špatnou paměť, tak jim snad do října nezapomenou, že koblihu dostali v září a že je to zásluha trestně stíhaného premiéra. Na to, co se stalo v létě, by už mohli zapomenout. Nezaznamenal jsem nikde, že by vláda bez důvěry řekla, že okleštění slevy ze 100 na 75 % je vyhovění „zhrzené opozici“, můžete zaslat odkaz na tuto informaci?

            • To je marný. Pan Sůra roky lezl A.B. do … a najednou dělá hrdinu a káže o morálce. To je asi jako když Lidovci jsou schopni vládnout s KSČ, ODS, ČSSD, ANO, … a nyní káží o morálce, přitom žádnou nemají. Nebo mistr Kalousek, který v roce 2006 škemral u KSČM o podporu vládě a nyní v pracovní době běhá po náměstí a protestuje. Je to marný, je to marný, lidská paměť je neskutečně krátká! A pane Sůro – hrajete-li si na novináře, měl byste zastávat jistý stupeň objektivity, ikdyž s tím nesouhlasíte. Své názory si můžete ventilovat leda v diskuzi nebo v hospodě u piva. Oceňuji vaše znalosti o dopravě, ale podívejte se, jak vypadají jiné dopravní weby – zasáda č. 1 – nekydá se tam jen hnůj a špína! Asi tak

              • Můžu poprosit o jediný důkaz, kdy jsem lezl AB do…? To, že jsem byl zaměstnancem firmy dávno před tím, než ji koupil AB, je lezení do ? Znovu opakuji, ani jednou mi v MF DNES nikdo za doby AB neřekl, jak a co mám psát ve prospěch AB. Výpověď jsem dal čistě jen proto, že jsem se nemohl dívat na personální devastaci MF DNES a současně chování. Jak jistě vidíte, názory ventiluji v diskuzi. Napsat o někom, že je vládou bez důvěry, není vyjádření názoru, ale vyjádření skutečnosti.

                • Asi nejsem jediný, komu přišly trochu podivné ty soustavné oslavné články pro Regio jet v rámci IDNES. To že jste byl nakloněn panu Jančurovi, toho si nedalo nevšimnout. Pan Jančura, jeden z největších podporavatelů ANO. Tak dnes dopřejte panu Jančurovi, že konečně pořádně vydělá a stát oškube.

          • A to jste našel kde, že vláda bez důvěry nemá přijímat rozhodnutí XX…? To si myslíte možná vy a pár dalších klaunů v PS. Zkuste hledat, ale nic takového nenajdete.

        • Nezáleží, jaká vláda to schválí. Všechny jsou stejné, ať je politicky taká nebo taká.
          Důchodci si určitě slevy vzhledem k jejich těžké finanční situaci a nízkým důchodům zaslouží. Ale jak jsem psal už jinde, slevy by se měly dávat rozumně. Na trati Praha – Ostrava, kde se jezdí na vlastní triko, by se slevy neměly dávat vůbec, nebo max. těch 25 procent, jak bylo kdysi. Z nízké ceny není třeba dávat slevy. Toto platí i pro další hlavní tratě, kde je cena např. díky Včasné jízdence ještě jakžtakž přijatelná.
          Naopak v osobních vlacích se slevou 75 procent plně souhlasím a na nevytížených tratích bych nechal důchodce klidně cestovat i zdarma.

      • Poslanci mj. schválili „urychlení výstavby liniových staveb“ – že nezdůrazňujete s takovou silou například to, že pravice i levice de facto schválila zásadní zásah do vlastnických práv lidí. A když vám tolik vadí „trestně stíhaný“, vadí vám i soudem pravomocně obviněný pan MUDr. Svoboda, který se podílí na schvalování zákonů (a ne pouze vyhlášek)? Chápu, že máte spory s trestně stíhaným premiérem, ale pokud si hrajete na novináře, měl byste si tyto osobní spory odpustit, příp. nechat do diskuze. Možná se ale pletu a novinář nejste, tak to potom O.K.

        • Protože to schválila Sněmovna většinou hlasů, tedy demokratickou většinou, to je ten zásadní rozdíl. Slevy schválila vláda složená z ministrů strany, kterou volil 30% lidí a tedy ne rozhodně většina. Nevím, co znamená pojem soudem pravomocně obviněný, můžete mi to prosím vysvětlil?

          • Vadí vám, že něco schvaluje „vláda bez důvěry“, která má to (byť třeba bohužel) právo, ale že jiný již odsouzený poslanec schvaluje zákony, tak to vám asi nevadí. Musíte požádat o změnu Ústavy a dalších zákonů – tam je uvedeno, že k té či oné věci vydá Vláda vyhlášku apod. O tom, jestli to vydá vláda s důvěrou nebo bez ní, tam není ani slovo. Reklamujte Ústavu a zákonodárnou moc obecně, jinak jsou to jen dohady, jaky by to asi mohlo být, resp. jak by se to té či oné partaji hodilo.

      • Nezáleží jaká vláda to schválila. Každá vláda by měla konat pro lidi, ne pro sebe. Měla…. (ale žádná do doposuď neudělala, jestli je pravá. levá. střední, modrá, červená, zelená, smíchanina všeho a kdoví ještě jaká v tom nehraje vůbec žádnou roli)
        Už z úcty k šedinám nejsem zásadně proti slevám. Ale mělo by se to nějak regulovat. V osobních vlacích ano, případně v rychlících na lokálních tratích (tj. rychlíky se čtyřmístnými čísly), kde částečně nahrazují i osobní vlaky, případně ještě v jiných rychlících v úsecích, kde nejsou osobní vlaky (např. Brno – Vyškov). Jinak v dálkové dopravě místo 75 procent zavést zpět slevu 25 procent, kterou asi před 2 roky necitlivě zrušili. V autobusech samozřejmě jen příměstských, nikoliv dálkových.
        U studentů zase tuto slevu omezit jen na trať z místa bydliště do školy a samozřejmě jen v období školního roku, ne o prázdninách.
        Takto by proti slevám už určitě nikdo nic nenamítal.

  • Tohle budou především pro soukromé dopravce žně. Jančura pak bude řvát, že ČD jezdí pod cenou a za 3 kč dostanete i vody v hodnotě 10 kč a noviny v hodnotě dejme tomu 10 – 15 kč… Jančura bude vysmátej, páč to bude státu počítat z nějaký fiktivní ceny, za kterou nikdo nejezdí – jako doteď. A pak že stát nepodporuje soukromníky… Dřív by se tohle nazvalo příživnictvím!??? Dnes se to nazývá podnikání.

    • Ona ta malá voda má reálně cenu asi pod korunu. Srovnejte třeba s 1,5L flaškou běžně prodávanou za 4 Kč nebo méně. Pitná voda (už to ani není minerální) je v takovém objemu velmi levná a ten kousek plastu jakbysmet. Balená voda je jeden z byznysů kde jsou marže v řádu stovek procent, tedy alespoň u těch značkových. Spíš nemám rád ten plastový odpad který vznikne kvůli levnému dárku vody v objemu jednoho hrnku.

  • Pane Sůra, je možné zjistit, o kolik milionů se navýšily dotace na dopravu na železnici od doby, co začali jezdit RegioJet a LeoExpress oproti dotacím jen pro České Dráhy ??

    • Příkladem je zmíněná železnice Praha–Ostrava. Když měly monopol České dráhy, inkasovaly sedm milionů na úhradu ztráty a 17 milionů jako dorovnání slev pro studenty a důchodce. Pak byl zaveden komerční provoz a ztráta už se nikomu nehradila. Za slevy ovšem stát loni doplatil 109 milionů, z toho 58 milionů bylo pro RegioJet, i když provozuje necelou třetinu spojů.
      https://echo24.cz/a/wkPgu/zrozen-z-nasich-dani-jak-skutecne-podnika-radim-jancura

      • Jančura postavil byznys hlavně na cestování studentů, šak se jeho firma jmenovala student agency, jestli lžu nebo kecám, to nechám na Vás.

        • Petr.R: Netrpěl jste v nejrannějších obdobích svého života fatálním nedostatkem jódu?

    • To je špatně položená otázka – zkusím ji lépe přeformulovat :

      Pane Sůra, je možné zjistit jakou daň z příjmů zaplatil Regiojet v posledních letech a jaký byl poměr této daně ku obdrženým dotacím , resp. kolik % daně z příjmů to je ? Myslím, že tak max 3 %, takže je lepší soukromníky hned zrušit a rvát prachy do molocha České Dráhy. A to se prosím vyplatí !

      • Dušan: Vzhledem k tržbám společnosti Regiojet (vlaky) okolo 400 milionů Kč, platí minimálně 40 milionů Kč (pokud je DPH u jízdenek 10 %) ročně jako DPH. Plus sociální a zdravotní pojištěné zaměstnancům, daň z elektřiny, apod.)

        • DPH, dane a pojisteni zamestnancu, dan z elektriny plati i CD, takze to do srovnani nema smysl zahrnovat (to by bylo stejne tak jako tak). Zde jde o problem navyseni plateb statu na tuto linku po vstupu konkurence, takze srovnavat lze pouze vysi dane ze zisku dopravce vs to, kolik dopravce dostava od statu.
          Pokud je dan vyssi, nez kolik stat zaplati, tak je to OK. Pokud stat plati vic, nez kolik mu soukromnik vrati na dani ze zisku, pak je situace pro stat mene vyhodna, nez pred vstupem konkurence a stat by s peci radneho hospodare mel v zajmu danoveho poplatnika jednat, protoze jinak vyhazuje penize oknem.

          • Bery: Slevy pro studenty, důchodce, ZTP určuje stát zpravidla vyhláška MD nebo vládní nařízení. Pokud by nebyli, je otázka, jak by se změnil počet cestujících. Dálě je otázka, zda těch 59 milionu nebylo náhodou za vlaky a autobusy dohromady.
            Dále je otázka, kolik lidí přepravuje Regiojet a kolik ČD a daných trasách (Praha-Ostrava/Brno) a jaký je počet pasažérů na vlak.
            Nezapomeňte prosím, že ČD provozovali vlaky SC Pendolino, před nástupem konkurence na vlastní riziko. Podle údajů tehdejšího ředitele ČD pana Žaludy se ztrátou cca 400 milionu za rok 2010 nebo 2011.

            • Drive byla sleva na studenty a duchodce take (a take stanovena cenovym vymerem) a po nastupu „konkurence“ to vylezlo do takovych castek, ze MD z tech slev duchodce vyjmulo.
              Ono tech komercnich spoju bylo tehdy jen par a u objednavkovych spoju to bylo v ramci normalni platby statu, coz znamena, ze ty ostatni spoje (bez pendolin) byly ziskove, protoze platby za objednavku a kompenzace za komercni spoje byly v souctu tak nizke. Teprve nastup „konkurencnich“ dopravcu ukazal, ze na kompenzacich lze stat radne podojit.
              Ano, pendolina byla tehdy ztratova, ale opet je nutne rict i B. Tam to do ztraty srazely odpisy (do roku 2014), protoze pendolina byla „politicka zakazka“ pro CKD a jak to s CKD dopadlo vime. Porizovaci cena byla diky tomu astronomicka. Dnes uz ale na pendolinech tato zatez nelezi, takze to nelze bral jako relevantni argument pro soucasnost.

                • Ano, ale to se pohybuje v beznych cenovych relacich. Za obdobne penize (jen v jinem rozsahu) renovuje ojete vozy i treba RJ. Neni to uz takovy ulet, jako byl tenkrat ten nakup.

    • Na trati Praha – Ostrava se zrušily dotace. Bohužel ale jen u přímých vlaků. Např. tzv. Slovácký expres R18 v téměř tom samém souběhu se dotuje stále, přitom by se měl logicky dotovat jen úsek Olomouc – Luhačovice, u linky EX2 (Praha – Žilina přes Vsetín) by se měl dotovat jen úsek Hranice – Horní Lideč (Púchov) apod. A vlaky s Praha – Brno se dotují stále, byť to jiné společnosti odjezdí bez dotací.
      Kompenzace nejsou dotace. Je to dorovnání povinných slev. Když například jízdenka stojí 100 Kč a dopravce ji je povinen (nanucen) prodávat za 60 Kč, tak logicky by mu měl někdo těch 40 Kč vyrovnat. To není nic navíc, to není dotace, ale narovnání křivého stavu. Ale jak jsem psal v jiném příspěvky, stát by měl tyto povinné slevy v dálkových vlacích omezit a nemusel by pak tolik dorovnávat. Místo toho by se měl zaměřit na regionální tratě, tam je podpora cestování mnohem důležitější než na hlavních tratích.

  • Proc mam pocit, ze Petr.R pise z dilny ruske tovarny na dezinformace? Tolik blabolu, co tu od neho je, to se jentak nevidi…

  • Chcou mi tvrdit že cena jízdenky na 28 km trati 3 kč. Dotace tedy 9 Kč a celková cena jízdenky 12 Kč? Pokud počítám dobře? Nebo státu určtují jinou cenu. Včetně bonusových věcí.. Nebo se zase účtuje dotace s tabulkového jízdného.

    • ano, je to tak RJ je levný a proto mnoho lidí s ním jezdí a je velice oblíbený. Stát dá tedy RJ tych 9kč a v případě čd dá 36kč a když to vynásobíme, tak přijdeme ke zjištění, jestli není dobrý dát RJ licenci na více tratí. Ale musíme přihlédnout, že ty slevy bude aji mět autobus a na některých linkách na moravě je to ještě markantější, třeba zemek versus jančuraa tohle je už otázka, jestli ty slevy neměly být jen u RJ aby stát neplítval penězi.

      • „jestli není dobrý dát RJ licenci na více tratí.“

        Kdyby jízdenky u RJ stály stejně nebo více, než u ČD, kdo by s ním jezdil? Nikdo. Takže on by se hezky někam natlačil, vytlačil by ČD, a zdražil by stejně jako ČD! To by se Vám líbilo Petře? Komu, kdo tady furt zbrojí bez argumentů proti cenám u modrých? Myslete trochu proboha.

      • Jenže oba soukromnici jezdí jen na jedné trati. Na které? No jasně že na té, která je nejvýdělečnější. Na jedné jediné v republice a vy z nich děláte div ne spasitele dopravy. Těch několik jednotek procent z celkové přepravy osob je plivnutí do moře

      • Buď tady záměrně lzete a nebo jste úplně mimo. Cena jizdenek ČD opravdu není 4x vyšší než u RGJ. Tak levni zase nejsou.

      • Aha, takže to dotuje? Protože za tyto peníze to nemůže být ziskové. A dělá charitu. Nebo bere vyšší dotaci.

  • Já bych třeba mohl být rád, že něco ušetřím když pojedu s dětmi, ale naopak mě tenhle státní nesmysl pěkně vadí. Ta sleva je nesmyslně vysoká a ničemu nepomůže kromě toho, že někteří se budou vozit zbytečně a budou plnější vlaky/autobusy

    • Na základě čeho tvrdíte, že zavedení slev „ničemu nepomůže“ a „někteří se budou vozit zbytečně“?

    • a proč nenapíšete, že o peníze nemáte nouzi a co je levné nepoužíváte.

    • Ta sleva je tak akorát, aby se víceméně nevyplatilo vozit zbytečně vlastními auty.

  • dataz: když Jančura má rozdílné ceny tak to budou doplácet do ceny co má v relax která je v tom !“standartu“ nejdražší?

    • ten kdo má nárok na jízdné a koupí si ve vagonu lístek s místenkou v relaxu, tak zaplatí 25% seny relaxu, když astru, tak cenu astry atd. Tam se kupují lístky na vagon, místo a vlak, zkus si to nakonfigurovat na jejich stránkách.

    • ČD má taky rozdílné ceny do jednoho vlaku (i když zrovna u těch dětských jízdenek je počet těch levnějších minimální), takže předpokládám, že u nich to bude podobné (pokud nebudou rovnou dopočítávát z obyčejného jízdného…. čili něco jako Relax u RJ)

      • ČD má do 2 třídy cenu stejnou a ne rozdílnou nepočítám nějaké akční ceny.

        • joo to si říkejte někomu, kdo vlakem nejezdí, vy chcete říci, že sedět nad dvoustupnovou převodovkou je stejná třída jak ve dvojce raijletu? Notak, trochu ucty k lidem co jezdí dobytčákem čd.

        • Nepočítat slevy u dopravce, kde se pomalu jinak nejezdí, je samozřejmě nesmysl. Jen E-shop Českých drah mi např. mezi Prahou a Ostravou nabízí ceny od 189Kč až přes 500, když zadám výchozí zastávku, aby vynechal akční slevy … .

    • Ale stát by to teda mohl udělat takhle. Určit pevný ceník pro výpočet slevy pro důchodce a studenty. Např. 1,20 Kč na kilometr pro jakýkoliv vlak a jakoukoliv trať. Dopravce (kterýkoliv) by těmto lidem prodal jízdenku za 0,30 Kč/km a od státu by dostal kompenzaci 0.90 Kč/km. Zde už by bylo jen na dopravci, v jaké třídě nebo tarifu cestujícího odveze, prostě dostane za něj pevných 0,90 Kč/km. Všichni stejně, spravedlivě. A všechny vaše hádky tady ohledně tříd, tarifů a spekulací by se vyřešily. A už by snad někteří notoričtí pisatelé přestali plést pojmy dotace a kompenzace.

  • Teda pěkně napsaný a kdo tedy pojede dražším vlakem než levným tak je škůdce republiky a tak to má být, šetřit pro sebe i stát se má už od narození. Doufám, že učitelé jak dostanou přidaný tak to dětem budou školit. Třeba dp zlín-otrokovice pro děcka budou mět taky parádní slevu.

    • Vás asi nenapadlo, že je to především megatunel pro Jančuru, který i Vy platíte ze svých daní, že? Protože potřebuje nutně a akutně dosyp…

      Bože, i takoví lidé, jako Petr. R mají volební právo…

      • Vy byste důchodce a děcka nahnal kam? Já rád platím daně, které jdou na rozumný výdaje a byl jsem aji volit(ano) a nestydím se za to, pohybuji se mezi pracujícíma a ti mají stejnou myšlenku jak já. S tím nic nenaděláte.

        • Co je na tom rozumného když se všichni RGJ skladame na to aby za 3 Kč vozil lidi z Ostravy do Opavy a rozdával jim kafe a noviny. Vše by mělo mít svou cenu a toto je buď socialismus a nebo tunel. Jancurovi se vyplatí si ten vlak vykoupit i sám když mu tolik doplatí MD.

          • roberte a při kontrole bude co? Ty lidi sním nemusí jezdit a mohou použít za 5kč vlak národního dopravce čd. On za to nemůže, že čd jsou dražší.

        • Pane Petře, co to tu proboha tvrdíte za nesmysly? To nechápete, že Jančura nerespektuje nařízení vlády, že se slevy týkají jen 2. vozové třídy? Pane Petře, začněte konečně přemýšlet a počítejte. Když máte 4 různé třídy jako RJ, tak jsou to pořád 4 různé třídy, jinak byste totiž neměl 4 základní tarify pro každou z nich. A pokud opravdu naivně věříte, že jsou to 3 různé úrovně kvality ve 2. třídě u RJ a 1 úroveň v 1. třídě u RJ, tak byste měl uvažovat, že vrátíte vysvědčení z 8. třídy základní školy.

          • a vy chcete říci, že čd má stejnou dvojku v 810 i railjetu? Už jsem to psal, nenavážejte se pořád do RJ, když nejste schopen se podívat na čd. Trochu sebekritiky by neškodilo.

            • Já vím, že jsem všichni hloupí, když se jdeme hádat s někým, kdo má češtinu na horší úrovni, než přistěhovalec. Ale.. bych poprosil pohled takového člověka na srovnání tedy té „dvojky“ u RJ na osobácích do Dunajské Stredy, kde jezdily na zastávkovém příměstském osobním vlaků do hlavního města koženková Béčka, tedy úroveň horší jak na Balkáně, což vylepšili motoráky, které kapacitou nezvládají na tolik, že lidé zůstávají na nástupišti a mimo hlavní stanici se při cestě do města přes počet cestujících nedá vystoupit? Slovenská vláda by tam navýšení kapacity klidně zaplatila, jen jaksi to někdo nedokáže zařídit..

              • nevím, ale Váš příspěvek nemá hlavu ani patu, o češtině se nebudeme hádat, protože vy sám máte mezery. Nechtěl jste to napsat pod článek o slovensku a nehodách na té trati?

                • Je to komentář, vy češtine, hlavu i patu to má a vím moc dobře na co reaguji, na rozdíl od vás. Na vaše porovnání druhé třídy co do komfortu Railjetu a 810 s kvalitou smlouvou zaháčkovaného dopravce do Bratislavy po cigánskej s jeho dálkovými vlaky, do kterého se vám ale vůbec zjevně nechce zabrušovat.

      • JOO a čekám proč čd jezdí za více než ten pán co ho nemáte rád a chci od vás návrch aby dorovnání bylo stanovený podle jízdného RJ i pro ostatní. Kdybyste neměl režijku, taky by jste si vybral RJ, tak trochu uvažujte než začnete pomlouvat.

        • Když cestuji vlakem a je možnost výběru mezi RJ a ČD, vždy si vyberu ČD. S RJ jsem jel několikrát a prostě se mi nezamlouval, nebyl jsem tolik spokojen. Takže si raději třeba trochu připlatím a pojedu s ČD, to mi problém doopravdy nedělá. A absence vody/kafe a novin mi doopravdy nevadí, to je to poslední, co by mě mělo štvát.
          Servis u RJ je dobrý, o jsem neměl a nemám pochyby, ale cestovat s RJ prostě není ono…
          Toť můj skromný názor

        • tarif jízdného pro ČD je dán z MD mimo trasy PH-OV
          u RJ by to měl být pouze standart a lowcost…

          • ten tarif md je k dispozici kde. Počítám a prostě mně to nevychází.

            • No někdo kdo volí ANO a skoro neumí česky nám snad nebude chtít tvrdit, že umí počítat. 😀

            • Změny tarifu TR 10 jsou zveřejňovány vyhláškami v PTV
              PTV – Přepravní a tarifní věstník Ministerstva dopravy ČR
              tudíž jak jsem psal ceny pro ČD určuje ministerstvo dopravy tudíž ČD si cenu neurčují…

        • Já režijku nemám a taky si vždy radši vyberu ČD, protože stav vozového parku u RJ je v katastrofálním stavu

      • Jak to pomůže Jančurovi? Povídejte. Když má dneska plný vlak, tak za něj dostane úplně stejně v září jako dneska, akorát se změní poměr toho, co dostane rovnou od cestujícího a co později od státu.
        Ano, můžeme se bavit o tom, že se najde pár studentů, co místo ve Standardu pojedou Relaxem, ale to v konečném důsledku nebude nijak extra velká částka. A pokud důchodci hromadně sednou do vlaků, tak by sedli i bez Jančury do ČD za ty ceny.

        • Jenže on nemá plný vlak každý den, ani všechny pátky a neděle, teď se studentovi, který dvakrát rozmýšlí, zda se mu jet na víkend domů do Slezka finančně vyplácí, značně ulehčí, stejně jako důchodcům ve všední dny, studentům, kteří teď na studentské jízdné nedosáhli, neb jim platilo pouze na cestu do jejich školy, po dobu školního roku, takhle budou moct jezdit všichni se statutem studenta do 26 let všude.. Nechápu, že tohle někomu nedochází..

      • brzdic zániku: stačí nastavit omezení, že sleva se proplaci z ceny v hodnotě max 1 Kč /km. To znamená, že při vzdálenosti 300 km, může být cena max 300 Kč.
        Proto si myslím, že se do toho kategorie Relax vejde.

      • Je to megatunel ve prospěch hromadné dopravy se (téměř) všemi jejími dopravci.

    • MHD se to netýká. Ale některá MHD to mohou provozovat na vlastní triko.
      Nad 70 let nějakým způsobem se jezdí zdarma u mnoha, většinou velkých MHD. Tak to možná až tak velká finanční položka nebude.
      A mohlo by to být výhodné pro obě strany. Důchodci by jezdili zdarma, tím pádem auta by nechali doma a určitě by se snížil počet dopravních nehod a následných škod, tak by to mohly podpořit i pojišťovny. I přes mou úctu k šedinám riziko dopravních nehod u starších lidí roste velmi rychle.
      A u studentů je to vlastně obdobné, protože hodně nehod způsobují nezkušení řidiči, a takhle mladí mají sklon k ježdění vyššími rychlostmi a riskováním, takže i tady by se to vyplatilo.

  • Podobne ako na Slovensku, pripravte sa na rapídne zníženie úrovne a kvality cestovania. 1.trieda sa tiež zmení na nepoznanie, a to verím, že nebude možné k študentskej jízdenke doplatiť do 1. triedy. U nás na Slovensku to v tichosti po pár mesiacoch zrušili, chvalabohu. Týždňový doplatok na IN Kartu to istí.

    Buďte radi v Čechách aspoň za tých 75 percent, u nás na SK totiž pri 100 percentnej zľave je veľa spojov „vypredaných“. Ľudia si preto mesiac vopred pre istotu kupujú série lístkov na 14:00, 16:00, 18:00, 20:00 – aby sa následne rozhodli ktorým pôjdu naozaj.

    A teraz kvízová bonusová otázka: Čo myslíte, štát preplatí ŽSSK /Železničnej spoločnosti Slovensku/ vo vyššie uvedenom prípade 1 lístok alebo 4? 🙂

    Želám krásny víkend a užite si Jízdenky na léto, posledný rok v asi akej-takej kvalite.

    • Jestli klesne kvalita cestování tak to nebude u RJ a ty vzpomínaný 4 lístky u rj neprojdou nebot stevardka by ty prázdný místa nedala do tabletu s tou občankou, u čd to projde a ty podvodem dostanou náhradu, u RJ to ojebat nejde, tam chodí i kontrola u čd taky, ale oni nemají jízdenku na sedadlo a tak ani revizor to neodhalí. Bude se muset ty jízdenky v čd uplně změnit aby nedocházelo u nich k podvodům.

      • Jenže nemístenkovost jízdenek u ČD nařizuje MD. A nehodlá s tím přestat.

        Fakt tomu vůbec nerozumíte.

        Tenhle váš bolševismus už jednou republiku rozvrátil. Zas chcete být na úrovni rovníkové Afriky?

        • Já jsem psal, že u čd má být jízdenka s místenkou? Já psal, že musí změnit jízdenky u čd, aby nedocházelo ke skreslení. Podle mně je RJ kapitalistická fa a čd jsou bolševici. Podívejte se na všechny diskuze o RJ(né jen tady) oni modří by ho viděli v pracovním lágru a ten měli bolševici.

          • není problém si stěžovat a do toho občanskoprávního sporu mně dostat, jsem ochoten i jet do prahy, aby nemuseli zástupci čd jezdit na moravu.

      • ČD není narozdíl od RJ existenčně závislá na dosypu za studenty. Třeba v platbě za linku Praha-Brno jsou už nařízené kompenzace zahrnuty, po 1. září se tedy pravděpodobně upraví částka za tyto kompenzace.

  • Jak já jsem rád, že jsem od 1.7.změnil pracoviště a nebudu muset jezdit až do Prahy. Takto byly vlaky plné školních výletů, od září to bude katastrofa. Ano, záměrem slev je přilákat lidi do vlaků, ale kapacita zejména ranních a popoledních a večerních vlaků, kdy jezdí lidi do práce tomu neodpovídá.
    Nevím, možná se pletu, ale ano, do vlaků budou nalákáni studenti a důchodci, ovšem pracující lidé přesednou do aut. Takže efekt bude takový, že dosud dojíždějící autobusem (studenti, žáci) přesednou na vlak a lidé, kteří denně dojíždějí za prací a povětšinou jsou odpoledne unaveni, přesednou do aut, protože stát hodinu a víc na úkor sedící mládeže, na to nebudou mít nervy.
    Za našich mladých let, pravda, už mezitím jsou dvě generace, jsme si nedovolili se ve vlaku roztahovat aby nad námi na tyči stála žena, těhotná mamina, důchodce, starší člověk. Učili nás to tak a vyžadovalo se to. Dnes opak. Mládež sedí a nad nimi se kymácí břicho těhulky.

    • Pro těhotné a invalidy je ve vlacích i autobusech dost vyhrazených míst, nehledě na fakt, že cestující si mohou místo předem rezervovat.

      • když jedete osobákem tak asi těžko si něco rezervujete…a dle času dojezdu do práce ne vždy jede rychlík kde to jde si vzít místenku…

      • Pro invalidy jsou asi jen 2 místa v každém voze, to až tak moc není.
        Je to vše o výchově a osobní odpovědnosti…. Bohužel v tomto směru jsme na tom mnohem hůře než to bylo v totalitě…. Neobhajuji krutou nelidskou červenou totalitu, to v žádném případě ne, ale mezilidské vztahy tehdy byly mnohem lepší, lidé drželi více spolu, protože peníze tehdy nehrály téměř žádnou roli.

    • Pokud někdo nechce pustit těhotnou paní nebo důchodce, musí se dotčený obrátit na průvodčího, který to vyřeší. Jinak to bohužel nejde.

  • No vždyť právě pro Radima se tento megatunel dělá, protože studentské slevy v červenci a srpnu dosud neplatily a tak vždy v tyto měsíce soukromníkům klesla obsazenost, tak teď se bude vesele tunelovat po celý rok. Ale hlavně že nám nevládnou komunisti že!

    • Zajímavé že jeho vlaky jsou plné skoro stejně jako přes školní rok / semestr. Možná někde uprostřed týdne je volněji, ale že by vyrazily mraky studentů v sedlech na výlety si nemyslím, možná na začátku.
      Více z toho bude profitovat ČD, Jančuru to nijak extra neovlivní, jen se změní poměr doplatků (méně cestující více stát)
      A jinak ČD o prázdninách obsazenost neklesá? U nich se to neprojeví (a ještě když to budou počítat z obyčejného jízdného, tak na tom nahrabou daleko víc než Jančura s polovičními cenami)

      • Pokud z toho vyjmeme Praha-Ostrava, tak u ČD celkem nezáleží na obsazenosti, ty vlaky jsou objednané kvůli tomu, aby jezdily a na ty poloprázdné se skládáme všichni. Regiojet je největší příjemce přímých kompenzací za studenty, jak jste přišel na to, že ho to nijak neovlivní? Poptávka po cestování vlakem ve skupině <26 a Senior prostě stoupne, a pokud nastaví dostatečně pružné ceny, zaplní každý vlak.

  • Skvělé za své daně kupuji studentům kafe a vodu a kdoví co ještě.

    • džůs, čaj,noviny a časopisy, levné jídlo, wifi, dobíjení telefonu a notasu, uklid vlaku, platíte i záchranky, hasiče. Máte štěstí, moje daně zase jdou do čd.

      • Vaše daně jdou do ČD? Aby jste se z toho neopupínkoval. Nevím, proč Vám ČD leží tolik v žaludku, žluťásku. Protože to je jediné, s čím tady dokážete stále argumentovat. Ale to, že nejvíce z Vašich daní jde na horší svinstva v tomto státě, to Vám nevadí???? To jste tedy s prominutím hodně divný člověk.

        • čtete diskuzi ze začátku, když pán Vaněk platí daně rj, tak zase já platím daně čd, pochopte to jste rozčílený a nepochopil jste pointu. Préj žlutásek…. pán je gay? Spetl jste se.

          • To, že platíte daně pro ČD myslíte ironicky, protože ČD Vám vadí. Že jste žluťásek jsem psal proto, že holdujete žlutému dopravci. Nevím, co s tím má společného, jestli jsem gay? Vsadím se, že jsem měl víc holek, než Vy. Naučte se laskavě porozumět mému komentáři.

        • Mě nejde o to kdo bude dostávat doplatek od státu na jízdné jestli modrý, žlutý či jiný dopravce. Jen nechápu proč by mělo být státem dotované stravné a pitné ve vlaku a to součástí plnohodnotné jízdenky u Regiojetu v Standartu a Relaxu je. Součástí státního doplatku je vlastně i část ceny jízdného, které toto stravné obsahuje. Proč by si z toho mělo stát bistro za státní peníze? Prostě kdo pojede za státní jízdné, tak by měl být jen dopraven z bodu A do bodu B a nic víc.

          • To by slo realizovat jen tak, ze doplatek by byl rozdil ceny jizdneho po odecteni nakladu za bonusove sluzby.

        • Ale Petr P. má pravdu. Jak hodně jezdí a za drahé jízdné, tak ho plně chápu.
          Já už naštěstí ČD moc nedotuji, po velmi negativních zkušenostech jezdím s nespolehlivou a věčně zpožděnou Černu dírou jen v nejnutnějších případech. Naštěstí existuji alternativy (nemyslím tím osobní auto, to nemám ani řidičák), ale v hromadné dopravě. Možná mám štěstí, že v našem ne moc povedeném kraji aspoň jakžtakž dobře funguje ODIS, který mne ČD v 70 procentech nahradí, ve 25 procentech mne to nahradí Regiojet a těch zbylých 5 procent z mého původního cestování už to nějak jednou za čas s Černou Dírou protrpím. .

  • Skandální!!! Tedy nejen Standard ale i Relax! Tohle je jeden velkej podplacenej kocourkov. Tohle bude pro Jančuru zlatej důl.

    A co s tím můžeme udělat?

    • A že ten Relax stojí kolikrát méně nebo zhruba stejně jako dvojka u ČD, to Vám nevadí? Já jen, jestli vám to dojde, že v Relaxu naprosto žádný problém není, to spíš ve výši obyčejného jízdného ČD pokud to budou počítat ČD z něj…

      • O cenu vůbec nejde. Ať si to každý dopravce stanoví sám. Ale zákon je formulovaln naprosto jasně: nejnižší třída. A proto to platí na tři vlakové třídy u pana Jančury.

  • Uznávání slevy by se mělo vztahovat jen na lowcost, jako na nejnižší třídu, vše ostatní je jen typická česká ochcávka. No a protože to je Radim, tak se sklopí krovky a bude se dělat že je to v pořádku. No a Dan to samozřejmě se svým ministerstvem posvětí. No a pro RJ je to dobrý kšeft, stačí si koupit za 3 Kč jízdenku, vykázat že jel důchodce a vše ostatní dosype stát. Nebude mít RJ nějaký tajný koutek zaměstnanců na „dokupování“ jízdenek… 😀 To bude teprve vejvar…

    • Především by poskytnutí kompenzace ze strany státu dopravci mělo být podmíněnou fyzickou kontrolou nějakého průkazu cestujícího ve vlaku/autobusu, tj. evidencí skutečné jízdy v centrálním systému. Jak se jinak zabrání soukromým dopravcům, aby volná místa neobsadili „virtuálními“ důchodci a studenty?!

      • Tak hlavně že jediný správný dopravce má dokonalý přehled o tom, kdy je daná jízdenka projetá. Co brání jedinému správnému modrému dopravci, aby dělal totéž?

      • ve vlaku kde lowcost je by se to mělo vztahovat pouze na něj. V ostatních vlacích RJ je to otázka dohody např: (standart a relax)

        • Nesmysl (i když by mi to vyhovovalo, kdyby se studenti vozili v Lowcostu a bylo víc místa v jiných vagonech, to zase jo.

      • ve vlaku kde lowcost je by se to mělo vztahovat pouze na něj. V ostatních vlacích RJ je to otázka dohody např: (standart a relax)

        • Stejně to tak dopadne tak, že stát po pár měsících zjistí, jak moc to stojí velký prachy a přiškrtí to jen třeba na ten Low Cost nebo na standart, pokud nebude vagon s Low Costem na spoji…

          Dávám tomu pár měsíců, a systém se stejně upraví tak, aby stát nemusel tolik platit…

          • Ne. Radimek je velkej kamarád pana Babiše. I kdyby na chleba nebylo, tak to tak bude…

            • a kdo je kamarád co se stará o vozový park čd?, nebot vyslat na trat v roce 2018 dvoustupnovou 810 je svinstvo největšího kalibru.

              • 810 je hnus , ale co si kraj objedná to mám.Soukromníci taky jezdí s 810kama .Jančurovi tahle sleva dobře nahrává, šmejdovi.

                • ti soukromníci co jezdím 810 mají levnější jízdné a tohle jsem chtěl napsat, že by čd měli obnovit 3třídu.

                  • Ještě jednou když kraj řekne že tam 810- ku nechce tak tam nepojede.810ka u ČD vám vadí a u soukromníka ne,zvláštní.

                  • Levnější jízdné možná mají, ale o pár haléřů/km. Pokud se budeme bavit o GWTR…

      • To ale neni problem statu, ze… Pravidlo by melo byt jasne, doplatek do nejnizsiho tarifu dopravce, zde tedy do lowcost a vic ani haler. Jestli si tam dopravce lowcost vuz zaradi, nebo si vyhradi cast vozu je pouze jeho problem. CD taky musi preznacit 1. tridu, pokud nema dostatek mist ve 2. tride a nikoho to nezajima.

    • A ochcávka, že ČD mají vyšší ceny kolikrát než Relax (tudíž si spočítejte doplatek u ČD), to nevadí?
      Já jen že se tu spousta milovníků modré a nepřátel žluté naváží do toho, že to bude (asi) platit i v Relaxu, ale že doplatek v Relaxu bude stejný jako pro dvojku ČD ve většině případů, někdy možná i nižší, to už jim nedochází???
      Jinak jeslti má Jančura plnej vlak dneska, tak na to nijak nevydělá, protože na rozdíl od ČD tam lidi nebudou stát na jedné noze aby se jich tam vešlo co nejvíce a byl tak vyšší doplatek…

      • Souhlasim, take mne v téhle diskuzi fascinuje fakt jak se někdo rozčiluje nad tím, ze by sleva mohla být u RJ ze standardu ne-li z relax přitom jak říkáte CD má ceny za dvojku v základu vyšší než RJ, aby to teda bylo fér,museli by se kompenzace proplacet z budoucího národního tarifu, tedy toho co používá CD, ale to by mnozí už vážně nerozdejchali 🙂

        S napětím očekávám co z toho vznikne, osobně si nemyslím ze to bude taková tragédie a pokles kvality cestování jak mnozí tvrdí, se Slovenském se to srovnávat taky nedá, pac tam se jezdí zadarmo úplně, tady se pořad bude něco muset doplácet i když to budou symbolické částky myslím ze by to takové ty cestovatele z nudy mělo odradit, uvidíme.

        Někdo tady psal ze si nepomůže když pojede s dětmi, což si taky nemyslím, i pro rodiny s dětmi budou slevy znamenat jistou úsporu i když třeba ne tak radikální. Pro důchodce to bude taky vytane zlepšení, jenom bych to osobně těm studentům skrouhnul, ale to je můj osobní názor. V celku si myslím ze slevy přinesou víc výhod než nedostatku, vše ale ukáže čas.

Newsletter

Partneři


Výběr editora