Dopravci Železnice

Opava – Ostrava 3 Kč, Praha – Brno 44 Kč. První dopravce už prodává se státní slevou

Cestující na pražském hlavním nádraží. Foto: Jan Sůra
Cestující na pražském hlavním nádraží. Foto: Jan Sůra

RegioJet začal jako první prodávat jízdenky na cesty po 1. září i pro skupiny občanů, kterým předchozí vláda bez důvěry výrazně zlevní cestování. V řadě případů zlevní jízdenky na ceny pod dvacet haléřů za kilometr.

Například za 28 kilometrů dlouho cestu z Opavy do Ostravy – Svinova zaplatí od 1. září senioři nad 65 let 3 koruny, tedy necelých jedenáct haléřů na kilometr. V ceně přitom bude i lahev vody nebo denní tisk. Podobně klesnou i ceny na ostatních linkách. „Cestující se slevami budou mít nárok ve své třídě na stejný servis, jako naši ostatní klienti,“ potvrdil mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj.

I když ministerstvo financí v cenovém výměru uvedlo, že „zlevněné (zvláštní) jízdné platí v železniční osobní dopravě v rámci integrovaných veřejných služeb pouze ve 2., základní, ekonomické vozové třídě odpovídající nejnižšímu standardu nabízenému dopravcem“, nakonec bude platit v případě RegioJetu nejen ve třídě Lowcost, ale i Standard a Relax. Tak jako dosud v případě studentských slev nebo pro zdravotně postižené.

V minulosti jsme s RJ o tom, jak uchopit jejich tarify jednali. Bylo nám vysvětleno že tarify nejsou třídy, resp. tarif „Relax“ nemá charakter 1. třídy a je možné ho považovat za 2. třídu. Nižší tarif je pak pouze dodatečnou komerční slevou zohledňující odlišný charakter poskytovaných služeb,“ řekla Lenka Rezková z tiskového oddělení ministerstva dopravy. Ministerstvu podle ní systém komerčních slev nevadí. „Pokud ušetří cestující, ušetří na kompenzacích i ministerstvo dopravy,“ dodala Rezková. Kompenzace se dopočítávají do plnocenné jízdenky v rámci této komerční slevy.

České dráhy zatím s prodejem jízdenek s novými státními slevami čekají na 1. září. „Platnost slev je od 1. září a jízdenky za nový tarif začneme prodávat od 1. září,“ řekl mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.

Slevy začnou platit ve vlacích a autobusech 1. září pro seniory nad 65 let a studenty až do 26 let. Za jízdenku zaplatí 25 % toho, co bude platit běžný cestující.

 

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Alex, Havířov
Host
Alex, Havířov

Na trati Praha – Ostrava se zrušily dotace. Bohužel ale jen u přímých vlaků. Např. tzv. Slovácký expres R18 v téměř tom samém souběhu se dotuje stále, přitom by se měl logicky dotovat jen úsek Olomouc – Luhačovice, u linky EX2 (Praha – Žilina přes Vsetín) by se měl dotovat jen úsek Hranice – Horní Lideč (Púchov) apod. A vlaky Praha – Brno se dotují stále, byť to jiné společnosti odjezdí bez dotací. Kompenzace nejsou dotace. Je to dorovnání povinných slev. Když například jízdenka stojí 100 Kč a dopravce ji je povinen (nanucen) prodávat za 60 Kč, tak logicky by… Číst vice »

coudy
Host
coudy

když si u vás objednám aby jste mě každý den vozil z místa A do B a zpět tak také nebudete dostávat dotace ale platbu za objednanou službu…

coudy
Host
coudy

Tak jsem vznesl námitku na MD že mají u Regiojetu proplácet kompenzace i za služby které cestujícím poskytují a nikoliv jen za jízdné. Čekám co odpoví.

coudy
Host
coudy

oprava: že budou nikoli že mají…

Alex, Havířov
Host
Alex, Havířov

Tak by to mělo být, jak píšeš, plně souhlasím. Na tak vytížených tratích, kde jízdné až tak vysoké není (mimo nízkých cen soukromníků i ČD není až tak drahé díky např. Včasné jízdence), by stát vůbec neměl dávat slevy a pak by nemusel nic kompenzovat. Z levnějšího jízdného by neměly být slevy.
Slevy by měly být na méně vytížených tratích (spojích), kde to jízdné je nehorázně vysoké…

Bery
Host
Bery

Ta namitka nemela jit jen na MD, ale i na MF, protoze pokud plati a definice uvedena v clanku: „zlevněné (zvláštní) jízdné platí v železniční osobní dopravě v rámci integrovaných veřejných služeb pouze ve 2., základní, ekonomické vozové třídě odpovídající nejnižšímu standardu nabízenému dopravcem“ Pak to u RJ sedi pouze na Lowcost, jelikoz je pouze toto „nejnizsi standard nabizeny dopravcem“ a je jedno jak si to ktery dopravce pojmenuje, takze MD si tuto definici ponekud ohyba. Pokud MD trva na definici pojmenovani 2. vlakove tridy, pak RJ nema narok nikde, protoze neco jako „lze povazovat“ pro vyplatu penez sverenych danovym… Číst vice »

To
Host
To

Ještě dodatek – s tímto jízdným nesouhlasím, ale zajímalo by mě, jak dlouho bude ještě autor zdůrazňovat, že to schválila vláda bez důvěry. Nyní už má vláda důvěru, takže předpokládám, že autor je spokojen. Možná by měli novináři přitlačit na vládu, aby tu hovadinu schválila pro jistotu znova.

To
Host
To

Tohle budou především pro soukromé dopravce žně. Jančura pak bude řvát, že ČD jezdí pod cenou a za 3 kč dostanete i vody v hodnotě 10 kč a noviny v hodnotě dejme tomu 10 – 15 kč… Jančura bude vysmátej, páč to bude státu počítat z nějaký fiktivní ceny, za kterou nikdo nejezdí – jako doteď. A pak že stát nepodporuje soukromníky… Dřív by se tohle nazvalo příživnictvím!??? Dnes se to nazývá podnikání.

Jan
Host
Jan

Ona ta malá voda má reálně cenu asi pod korunu. Srovnejte třeba s 1,5L flaškou běžně prodávanou za 4 Kč nebo méně. Pitná voda (už to ani není minerální) je v takovém objemu velmi levná a ten kousek plastu jakbysmet. Balená voda je jeden z byznysů kde jsou marže v řádu stovek procent, tedy alespoň u těch značkových. Spíš nemám rád ten plastový odpad který vznikne kvůli levnému dárku vody v objemu jednoho hrnku.

Ondra
Host
Ondra

Pane Sůra, je možné zjistit, o kolik milionů se navýšily dotace na dopravu na železnici od doby, co začali jezdit RegioJet a LeoExpress oproti dotacím jen pro České Dráhy ??

coudy
Host
coudy

Příkladem je zmíněná železnice Praha–Ostrava. Když měly monopol České dráhy, inkasovaly sedm milionů na úhradu ztráty a 17 milionů jako dorovnání slev pro studenty a důchodce. Pak byl zaveden komerční provoz a ztráta už se nikomu nehradila. Za slevy ovšem stát loni doplatil 109 milionů, z toho 58 milionů bylo pro RegioJet, i když provozuje necelou třetinu spojů.
https://echo24.cz/a/wkPgu/zrozen-z-nasich-dani-jak-skutecne-podnika-radim-jancura

Petr.R
Host
Petr.R

Jančura postavil byznys hlavně na cestování studentů, šak se jeho firma jmenovala student agency, jestli lžu nebo kecám, to nechám na Vás.

Jiří Šrámek
Host
Jiří Šrámek

Petr.R: Netrpěl jste v nejrannějších obdobích svého života fatálním nedostatkem jódu?

Dušan
Host
Dušan

To je špatně položená otázka – zkusím ji lépe přeformulovat :

Pane Sůra, je možné zjistit jakou daň z příjmů zaplatil Regiojet v posledních letech a jaký byl poměr této daně ku obdrženým dotacím , resp. kolik % daně z příjmů to je ? Myslím, že tak max 3 %, takže je lepší soukromníky hned zrušit a rvát prachy do molocha České Dráhy. A to se prosím vyplatí !

noerf
Host
noerf

Dušan: Vzhledem k tržbám společnosti Regiojet (vlaky) okolo 400 milionů Kč, platí minimálně 40 milionů Kč (pokud je DPH u jízdenek 10 %) ročně jako DPH. Plus sociální a zdravotní pojištěné zaměstnancům, daň z elektřiny, apod.)

Bery
Host
Bery

DPH, dane a pojisteni zamestnancu, dan z elektriny plati i CD, takze to do srovnani nema smysl zahrnovat (to by bylo stejne tak jako tak). Zde jde o problem navyseni plateb statu na tuto linku po vstupu konkurence, takze srovnavat lze pouze vysi dane ze zisku dopravce vs to, kolik dopravce dostava od statu. Pokud je dan vyssi, nez kolik stat zaplati, tak je to OK. Pokud stat plati vic, nez kolik mu soukromnik vrati na dani ze zisku, pak je situace pro stat mene vyhodna, nez pred vstupem konkurence a stat by s peci radneho hospodare mel v zajmu… Číst vice »

noerf
Host
noerf

Bery: Slevy pro studenty, důchodce, ZTP určuje stát zpravidla vyhláška MD nebo vládní nařízení. Pokud by nebyli, je otázka, jak by se změnil počet cestujících. Dálě je otázka, zda těch 59 milionu nebylo náhodou za vlaky a autobusy dohromady.
Dále je otázka, kolik lidí přepravuje Regiojet a kolik ČD a daných trasách (Praha-Ostrava/Brno) a jaký je počet pasažérů na vlak.
Nezapomeňte prosím, že ČD provozovali vlaky SC Pendolino, před nástupem konkurence na vlastní riziko. Podle údajů tehdejšího ředitele ČD pana Žaludy se ztrátou cca 400 milionu za rok 2010 nebo 2011.

Bery
Host
Bery

Drive byla sleva na studenty a duchodce take (a take stanovena cenovym vymerem) a po nastupu „konkurence“ to vylezlo do takovych castek, ze MD z tech slev duchodce vyjmulo. Ono tech komercnich spoju bylo tehdy jen par a u objednavkovych spoju to bylo v ramci normalni platby statu, coz znamena, ze ty ostatni spoje (bez pendolin) byly ziskove, protoze platby za objednavku a kompenzace za komercni spoje byly v souctu tak nizke. Teprve nastup „konkurencnich“ dopravcu ukazal, ze na kompenzacich lze stat radne podojit. Ano, pendolina byla tehdy ztratova, ale opet je nutne rict i B. Tam to do ztraty… Číst vice »

noerf
Host
noerf

Bery: Zase letos přibyly náklady na renovaci pendolin.

Bery
Host
Bery

Ano, ale to se pohybuje v beznych cenovych relacich. Za obdobne penize (jen v jinem rozsahu) renovuje ojete vozy i treba RJ. Neni to uz takovy ulet, jako byl tenkrat ten nakup.

Alex, Havířov
Host
Alex, Havířov

Na trati Praha – Ostrava se zrušily dotace. Bohužel ale jen u přímých vlaků. Např. tzv. Slovácký expres R18 v téměř tom samém souběhu se dotuje stále, přitom by se měl logicky dotovat jen úsek Olomouc – Luhačovice, u linky EX2 (Praha – Žilina přes Vsetín) by se měl dotovat jen úsek Hranice – Horní Lideč (Púchov) apod. A vlaky s Praha – Brno se dotují stále, byť to jiné společnosti odjezdí bez dotací. Kompenzace nejsou dotace. Je to dorovnání povinných slev. Když například jízdenka stojí 100 Kč a dopravce ji je povinen (nanucen) prodávat za 60 Kč, tak logicky… Číst vice »

Martin1
Host
Martin1

Proc mam pocit, ze Petr.R pise z dilny ruske tovarny na dezinformace? Tolik blabolu, co tu od neho je, to se jentak nevidi…

Vašek
Host
Vašek

On je zaslepen a jeho nenávist k ČD už dosahuje takových výšek, že už z nich nespadne…

Otázkou je, jestli tak píše schválně (je za to placen, nebo provádí nějaký sociologicko-psychiatrický výzkum), nebo je opravdu zaslepen, a ČD ho tudíž musely ve svém dobytčáku snad přizabít (vtip).

Petr.R
Host
Petr.R

čemu vy říkáte dobytčák? Jestli jste řadový zaměstnanec, tak proti tobě nic nemám a napiš konkrétně čeho na tobě sem se dotkl.

Vašek
Host
Vašek

Termín dobytčák jsem si s dovolením půjčil od Vás (pokud se někomu chce hledat, najdete níže v diskuzi). Tak si za něj dosaďte, co hrdlo ráčí :-).

Nedotkl jste se mě ničím. Každý může mít názory jaké chce, akorát u některých jsou opravdu úsměvné :-).

Honza
Host
Honza

Plevelí to tady. Ale jedeme v tom všichni, pokud mu někdy odpovíme… Jenom tomu věří, nic víc.

Petr.R
Host
Petr.R

A kde je psaný, že nikdo na modrý nesmí nic pravdivýho napsat? Pište konkrétně, kde jsem napsal lež.

Elb
Host
Elb

Těch věcí je tady mrak, tahle je ale jedna z těch zábavnějších a při odkazech mohu zůstávat na tomto webu, těch 180kč na kilometr za původní motorák je totiž vtipná hlavně v porovnání s cenou dálkových linek. https://zdopravy.cz/prehledne-kolik-doplaci-stat-na-dalkove-vlaky-cd-nejvice-prodelava-praha-rakovnik-2659/

jam
Host
jam

Chcou mi tvrdit že cena jízdenky na 28 km trati 3 kč. Dotace tedy 9 Kč a celková cena jízdenky 12 Kč? Pokud počítám dobře? Nebo státu určtují jinou cenu. Včetně bonusových věcí.. Nebo se zase účtuje dotace s tabulkového jízdného.

Petr.R
Host
Petr.R

ano, je to tak RJ je levný a proto mnoho lidí s ním jezdí a je velice oblíbený. Stát dá tedy RJ tych 9kč a v případě čd dá 36kč a když to vynásobíme, tak přijdeme ke zjištění, jestli není dobrý dát RJ licenci na více tratí. Ale musíme přihlédnout, že ty slevy bude aji mět autobus a na některých linkách na moravě je to ještě markantější, třeba zemek versus jančuraa tohle je už otázka, jestli ty slevy neměly být jen u RJ aby stát neplítval penězi.

Někdo
Host
Někdo

„jestli není dobrý dát RJ licenci na více tratí.“

Kdyby jízdenky u RJ stály stejně nebo více, než u ČD, kdo by s ním jezdil? Nikdo. Takže on by se hezky někam natlačil, vytlačil by ČD, a zdražil by stejně jako ČD! To by se Vám líbilo Petře? Komu, kdo tady furt zbrojí bez argumentů proti cenám u modrých? Myslete trochu proboha.

mirekk
Host

Jenže oba soukromnici jezdí jen na jedné trati. Na které? No jasně že na té, která je nejvýdělečnější. Na jedné jediné v republice a vy z nich děláte div ne spasitele dopravy. Těch několik jednotek procent z celkové přepravy osob je plivnutí do moře

Robert
Host
Robert

Buď tady záměrně lzete a nebo jste úplně mimo. Cena jizdenek ČD opravdu není 4x vyšší než u RGJ. Tak levni zase nejsou.

jan
Host
jan

Aha, takže to dotuje? Protože za tyto peníze to nemůže být ziskové. A dělá charitu. Nebo bere vyšší dotaci.

Petr_766
Host
Petr_766

Já bych třeba mohl být rád, že něco ušetřím když pojedu s dětmi, ale naopak mě tenhle státní nesmysl pěkně vadí. Ta sleva je nesmyslně vysoká a ničemu nepomůže kromě toho, že někteří se budou vozit zbytečně a budou plnější vlaky/autobusy

Milan
Host
Milan

Na základě čeho tvrdíte, že zavedení slev „ničemu nepomůže“ a „někteří se budou vozit zbytečně“?

Petr.R
Host
Petr.R

a proč nenapíšete, že o peníze nemáte nouzi a co je levné nepoužíváte.

Vít Jůza
Host
Vít Jůza

Ta sleva je tak akorát, aby se víceméně nevyplatilo vozit zbytečně vlastními auty.

coudy
Host
coudy

dataz: když Jančura má rozdílné ceny tak to budou doplácet do ceny co má v relax která je v tom !“standartu“ nejdražší?

Petr.R
Host
Petr.R

ten kdo má nárok na jízdné a koupí si ve vagonu lístek s místenkou v relaxu, tak zaplatí 25% seny relaxu, když astru, tak cenu astry atd. Tam se kupují lístky na vagon, místo a vlak, zkus si to nakonfigurovat na jejich stránkách.

Petr_766
Host
Petr_766

ČD má taky rozdílné ceny do jednoho vlaku (i když zrovna u těch dětských jízdenek je počet těch levnějších minimální), takže předpokládám, že u nich to bude podobné (pokud nebudou rovnou dopočítávát z obyčejného jízdného…. čili něco jako Relax u RJ)

coudy
Host
coudy

ČD má do 2 třídy cenu stejnou a ne rozdílnou nepočítám nějaké akční ceny.

Petr.R
Host
Petr.R

joo to si říkejte někomu, kdo vlakem nejezdí, vy chcete říci, že sedět nad dvoustupnovou převodovkou je stejná třída jak ve dvojce raijletu? Notak, trochu ucty k lidem co jezdí dobytčákem čd.

Vít Jůza
Host
Vít Jůza

Nepočítat slevy u dopravce, kde se pomalu jinak nejezdí, je samozřejmě nesmysl. Jen E-shop Českých drah mi např. mezi Prahou a Ostravou nabízí ceny od 189Kč až přes 500, když zadám výchozí zastávku, aby vynechal akční slevy … .

Alex, Havířov
Host
Alex, Havířov

Ale stát by to teda mohl udělat takhle. Určit pevný ceník pro výpočet slevy pro důchodce a studenty. Např. 1,20 Kč na kilometr pro jakýkoliv vlak a jakoukoliv trať. Dopravce (kterýkoliv) by těmto lidem prodal jízdenku za 0,30 Kč/km a od státu by dostal kompenzaci 0.90 Kč/km. Zde už by bylo jen na dopravci, v jaké třídě nebo tarifu cestujícího odveze, prostě dostane za něj pevných 0,90 Kč/km. Všichni stejně, spravedlivě. A všechny vaše hádky tady ohledně tříd, tarifů a spekulací by se vyřešily. A už by snad někteří notoričtí pisatelé přestali plést pojmy dotace a kompenzace.

Petr.R
Host
Petr.R

Teda pěkně napsaný a kdo tedy pojede dražším vlakem než levným tak je škůdce republiky a tak to má být, šetřit pro sebe i stát se má už od narození. Doufám, že učitelé jak dostanou přidaný tak to dětem budou školit. Třeba dp zlín-otrokovice pro děcka budou mět taky parádní slevu.

Brzdič zániku
Host
Brzdič zániku

Vás asi nenapadlo, že je to především megatunel pro Jančuru, který i Vy platíte ze svých daní, že? Protože potřebuje nutně a akutně dosyp…

Bože, i takoví lidé, jako Petr. R mají volební právo…

Petr.R
Host
Petr.R

Vy byste důchodce a děcka nahnal kam? Já rád platím daně, které jdou na rozumný výdaje a byl jsem aji volit(ano) a nestydím se za to, pohybuji se mezi pracujícíma a ti mají stejnou myšlenku jak já. S tím nic nenaděláte.

Robert
Host
Robert

Co je na tom rozumného když se všichni RGJ skladame na to aby za 3 Kč vozil lidi z Ostravy do Opavy a rozdával jim kafe a noviny. Vše by mělo mít svou cenu a toto je buď socialismus a nebo tunel. Jancurovi se vyplatí si ten vlak vykoupit i sám když mu tolik doplatí MD.

Petr.R
Host
Petr.R

roberte a při kontrole bude co? Ty lidi sním nemusí jezdit a mohou použít za 5kč vlak národního dopravce čd. On za to nemůže, že čd jsou dražší.

Petr.R
Host
Petr.R

oprava u čd to není 5kč, ale 12kč.

Marek
Host
Marek

Pane Petře, co to tu proboha tvrdíte za nesmysly? To nechápete, že Jančura nerespektuje nařízení vlády, že se slevy týkají jen 2. vozové třídy? Pane Petře, začněte konečně přemýšlet a počítejte. Když máte 4 různé třídy jako RJ, tak jsou to pořád 4 různé třídy, jinak byste totiž neměl 4 základní tarify pro každou z nich. A pokud opravdu naivně věříte, že jsou to 3 různé úrovně kvality ve 2. třídě u RJ a 1 úroveň v 1. třídě u RJ, tak byste měl uvažovat, že vrátíte vysvědčení z 8. třídy základní školy.

Petr.R
Host
Petr.R

a vy chcete říci, že čd má stejnou dvojku v 810 i railjetu? Už jsem to psal, nenavážejte se pořád do RJ, když nejste schopen se podívat na čd. Trochu sebekritiky by neškodilo.

Elb
Host
Elb

Já vím, že jsem všichni hloupí, když se jdeme hádat s někým, kdo má češtinu na horší úrovni, než přistěhovalec. Ale.. bych poprosil pohled takového člověka na srovnání tedy té „dvojky“ u RJ na osobácích do Dunajské Stredy, kde jezdily na zastávkovém příměstském osobním vlaků do hlavního města koženková Béčka, tedy úroveň horší jak na Balkáně, což vylepšili motoráky, které kapacitou nezvládají na tolik, že lidé zůstávají na nástupišti a mimo hlavní stanici se při cestě do města přes počet cestujících nedá vystoupit? Slovenská vláda by tam navýšení kapacity klidně zaplatila, jen jaksi to někdo nedokáže zařídit..

Petr.R
Host
Petr.R

nevím, ale Váš příspěvek nemá hlavu ani patu, o češtině se nebudeme hádat, protože vy sám máte mezery. Nechtěl jste to napsat pod článek o slovensku a nehodách na té trati?

Elb
Host
Elb

Je to komentář, vy češtine, hlavu i patu to má a vím moc dobře na co reaguji, na rozdíl od vás. Na vaše porovnání druhé třídy co do komfortu Railjetu a 810 s kvalitou smlouvou zaháčkovaného dopravce do Bratislavy po cigánskej s jeho dálkovými vlaky, do kterého se vám ale vůbec zjevně nechce zabrušovat.

Petr.R
Host
Petr.R

JOO a čekám proč čd jezdí za více než ten pán co ho nemáte rád a chci od vás návrch aby dorovnání bylo stanovený podle jízdného RJ i pro ostatní. Kdybyste neměl režijku, taky by jste si vybral RJ, tak trochu uvažujte než začnete pomlouvat.

Josef22
Host
Josef22

Když cestuji vlakem a je možnost výběru mezi RJ a ČD, vždy si vyberu ČD. S RJ jsem jel několikrát a prostě se mi nezamlouval, nebyl jsem tolik spokojen. Takže si raději třeba trochu připlatím a pojedu s ČD, to mi problém doopravdy nedělá. A absence vody/kafe a novin mi doopravdy nevadí, to je to poslední, co by mě mělo štvát.
Servis u RJ je dobrý, o jsem neměl a nemám pochyby, ale cestovat s RJ prostě není ono…
Toť můj skromný názor

coudy
Host
coudy

tarif jízdného pro ČD je dán z MD mimo trasy PH-OV
u RJ by to měl být pouze standart a lowcost…

Petr.R
Host
Petr.R

ten tarif md je k dispozici kde. Počítám a prostě mně to nevychází.

Elb
Host
Elb

No někdo kdo volí ANO a skoro neumí česky nám snad nebude chtít tvrdit, že umí počítat. 😀

coudy
Host
coudy

Změny tarifu TR 10 jsou zveřejňovány vyhláškami v PTV
PTV – Přepravní a tarifní věstník Ministerstva dopravy ČR
tudíž jak jsem psal ceny pro ČD určuje ministerstvo dopravy tudíž ČD si cenu neurčují…

valach
Host
valach

Já režijku nemám a taky si vždy radši vyberu ČD, protože stav vozového parku u RJ je v katastrofálním stavu

Petr_766
Host
Petr_766

Jak to pomůže Jančurovi? Povídejte. Když má dneska plný vlak, tak za něj dostane úplně stejně v září jako dneska, akorát se změní poměr toho, co dostane rovnou od cestujícího a co později od státu.
Ano, můžeme se bavit o tom, že se najde pár studentů, co místo ve Standardu pojedou Relaxem, ale to v konečném důsledku nebude nijak extra velká částka. A pokud důchodci hromadně sednou do vlaků, tak by sedli i bez Jančury do ČD za ty ceny.

Elb
Host
Elb

Jenže on nemá plný vlak každý den, ani všechny pátky a neděle, teď se studentovi, který dvakrát rozmýšlí, zda se mu jet na víkend domů do Slezka finančně vyplácí, značně ulehčí, stejně jako důchodcům ve všední dny, studentům, kteří teď na studentské jízdné nedosáhli, neb jim platilo pouze na cestu do jejich školy, po dobu školního roku, takhle budou moct jezdit všichni se statutem studenta do 26 let všude.. Nechápu, že tohle někomu nedochází..

noerf
Host
noerf

brzdic zániku: stačí nastavit omezení, že sleva se proplaci z ceny v hodnotě max 1 Kč /km. To znamená, že při vzdálenosti 300 km, může být cena max 300 Kč.
Proto si myslím, že se do toho kategorie Relax vejde.

Vít Jůza
Host
Vít Jůza

Je to megatunel ve prospěch hromadné dopravy se (téměř) všemi jejími dopravci.

Alex, Havířov
Host
Alex, Havířov

MHD se to netýká. Ale některá MHD to mohou provozovat na vlastní triko. Nad 70 let nějakým způsobem se jezdí zdarma u mnoha, většinou velkých MHD. Tak to možná až tak velká finanční položka nebude. A mohlo by to být výhodné pro obě strany. Důchodci by jezdili zdarma, tím pádem auta by nechali doma a určitě by se snížil počet dopravních nehod a následných škod, tak by to mohly podpořit i pojišťovny. I přes mou úctu k šedinám riziko dopravních nehod u starších lidí roste velmi rychle. A u studentů je to vlastně obdobné, protože hodně nehod způsobují nezkušení řidiči,… Číst vice »

Pavol
Host
Pavol

Podobne ako na Slovensku, pripravte sa na rapídne zníženie úrovne a kvality cestovania. 1.trieda sa tiež zmení na nepoznanie, a to verím, že nebude možné k študentskej jízdenke doplatiť do 1. triedy. U nás na Slovensku to v tichosti po pár mesiacoch zrušili, chvalabohu. Týždňový doplatok na IN Kartu to istí. Buďte radi v Čechách aspoň za tých 75 percent, u nás na SK totiž pri 100 percentnej zľave je veľa spojov „vypredaných“. Ľudia si preto mesiac vopred pre istotu kupujú série lístkov na 14:00, 16:00, 18:00, 20:00 – aby sa následne rozhodli ktorým pôjdu naozaj. A teraz kvízová bonusová… Číst vice »

Petr.R
Host
Petr.R

Jestli klesne kvalita cestování tak to nebude u RJ a ty vzpomínaný 4 lístky u rj neprojdou nebot stevardka by ty prázdný místa nedala do tabletu s tou občankou, u čd to projde a ty podvodem dostanou náhradu, u RJ to ojebat nejde, tam chodí i kontrola u čd taky, ale oni nemají jízdenku na sedadlo a tak ani revizor to neodhalí. Bude se muset ty jízdenky v čd uplně změnit aby nedocházelo u nich k podvodům.

Já
Host

Jenže nemístenkovost jízdenek u ČD nařizuje MD. A nehodlá s tím přestat.

Fakt tomu vůbec nerozumíte.

Tenhle váš bolševismus už jednou republiku rozvrátil. Zas chcete být na úrovni rovníkové Afriky?

Petr.R
Host
Petr.R

Já jsem psal, že u čd má být jízdenka s místenkou? Já psal, že musí změnit jízdenky u čd, aby nedocházelo ke skreslení. Podle mně je RJ kapitalistická fa a čd jsou bolševici. Podívejte se na všechny diskuze o RJ(né jen tady) oni modří by ho viděli v pracovním lágru a ten měli bolševici.

Petr.R
Host
Petr.R

není problém si stěžovat a do toho občanskoprávního sporu mně dostat, jsem ochoten i jet do prahy, aby nemuseli zástupci čd jezdit na moravu.

Honza
Host
Honza

ČD není narozdíl od RJ existenčně závislá na dosypu za studenty. Třeba v platbě za linku Praha-Brno jsou už nařízené kompenzace zahrnuty, po 1. září se tedy pravděpodobně upraví částka za tyto kompenzace.

PetrB
Host
PetrB

Tak tohle bude hodne draha legrace…

mirekk
Host

Jak já jsem rád, že jsem od 1.7.změnil pracoviště a nebudu muset jezdit až do Prahy. Takto byly vlaky plné školních výletů, od září to bude katastrofa. Ano, záměrem slev je přilákat lidi do vlaků, ale kapacita zejména ranních a popoledních a večerních vlaků, kdy jezdí lidi do práce tomu neodpovídá. Nevím, možná se pletu, ale ano, do vlaků budou nalákáni studenti a důchodci, ovšem pracující lidé přesednou do aut. Takže efekt bude takový, že dosud dojíždějící autobusem (studenti, žáci) přesednou na vlak a lidé, kteří denně dojíždějí za prací a povětšinou jsou odpoledne unaveni, přesednou do aut, protože stát… Číst vice »

Milan
Host
Milan

Pro těhotné a invalidy je ve vlacích i autobusech dost vyhrazených míst, nehledě na fakt, že cestující si mohou místo předem rezervovat.

coudy
Host
coudy

když jedete osobákem tak asi těžko si něco rezervujete…a dle času dojezdu do práce ne vždy jede rychlík kde to jde si vzít místenku…

Alex, Havířov
Host
Alex, Havířov

Pro invalidy jsou asi jen 2 místa v každém voze, to až tak moc není.
Je to vše o výchově a osobní odpovědnosti…. Bohužel v tomto směru jsme na tom mnohem hůře než to bylo v totalitě…. Neobhajuji krutou nelidskou červenou totalitu, to v žádném případě ne, ale mezilidské vztahy tehdy byly mnohem lepší, lidé drželi více spolu, protože peníze tehdy nehrály téměř žádnou roli.

Honza
Host
Honza

Pokud někdo nechce pustit těhotnou paní nebo důchodce, musí se dotčený obrátit na průvodčího, který to vyřeší. Jinak to bohužel nejde.

Gogo
Host
Gogo

No vždyť právě pro Radima se tento megatunel dělá, protože studentské slevy v červenci a srpnu dosud neplatily a tak vždy v tyto měsíce soukromníkům klesla obsazenost, tak teď se bude vesele tunelovat po celý rok. Ale hlavně že nám nevládnou komunisti že!

Petr_766
Host
Petr_766

Zajímavé že jeho vlaky jsou plné skoro stejně jako přes školní rok / semestr. Možná někde uprostřed týdne je volněji, ale že by vyrazily mraky studentů v sedlech na výlety si nemyslím, možná na začátku.
Více z toho bude profitovat ČD, Jančuru to nijak extra neovlivní, jen se změní poměr doplatků (méně cestující více stát)
A jinak ČD o prázdninách obsazenost neklesá? U nich se to neprojeví (a ještě když to budou počítat z obyčejného jízdného, tak na tom nahrabou daleko víc než Jančura s polovičními cenami)

Honza
Host
Honza

Pokud z toho vyjmeme Praha-Ostrava, tak u ČD celkem nezáleží na obsazenosti, ty vlaky jsou objednané kvůli tomu, aby jezdily a na ty poloprázdné se skládáme všichni. Regiojet je největší příjemce přímých kompenzací za studenty, jak jste přišel na to, že ho to nijak neovlivní? Poptávka po cestování vlakem ve skupině <26 a Senior prostě stoupne, a pokud nastaví dostatečně pružné ceny, zaplní každý vlak.

František Vaněk
Host
František Vaněk

Skvělé za své daně kupuji studentům kafe a vodu a kdoví co ještě.

Petr.R
Host
Petr.R

džůs, čaj,noviny a časopisy, levné jídlo, wifi, dobíjení telefonu a notasu, uklid vlaku, platíte i záchranky, hasiče. Máte štěstí, moje daně zase jdou do čd.

JIP
Host
JIP

Vaše daně jdou do ČD? Aby jste se z toho neopupínkoval. Nevím, proč Vám ČD leží tolik v žaludku, žluťásku. Protože to je jediné, s čím tady dokážete stále argumentovat. Ale to, že nejvíce z Vašich daní jde na horší svinstva v tomto státě, to Vám nevadí???? To jste tedy s prominutím hodně divný člověk.

Petr.R
Host
Petr.R

čtete diskuzi ze začátku, když pán Vaněk platí daně rj, tak zase já platím daně čd, pochopte to jste rozčílený a nepochopil jste pointu. Préj žlutásek…. pán je gay? Spetl jste se.

JIP
Host
JIP

To, že platíte daně pro ČD myslíte ironicky, protože ČD Vám vadí. Že jste žluťásek jsem psal proto, že holdujete žlutému dopravci. Nevím, co s tím má společného, jestli jsem gay? Vsadím se, že jsem měl víc holek, než Vy. Naučte se laskavě porozumět mému komentáři.

František Vaněk
Host
František Vaněk

Mě nejde o to kdo bude dostávat doplatek od státu na jízdné jestli modrý, žlutý či jiný dopravce. Jen nechápu proč by mělo být státem dotované stravné a pitné ve vlaku a to součástí plnohodnotné jízdenky u Regiojetu v Standartu a Relaxu je. Součástí státního doplatku je vlastně i část ceny jízdného, které toto stravné obsahuje. Proč by si z toho mělo stát bistro za státní peníze? Prostě kdo pojede za státní jízdné, tak by měl být jen dopraven z bodu A do bodu B a nic víc.

Bery
Host
Bery

To by slo realizovat jen tak, ze doplatek by byl rozdil ceny jizdneho po odecteni nakladu za bonusove sluzby.

Alex, Havířov
Host
Alex, Havířov

Ale Petr P. má pravdu. Jak hodně jezdí a za drahé jízdné, tak ho plně chápu. Já už naštěstí ČD moc nedotuji, po velmi negativních zkušenostech jezdím s nespolehlivou a věčně zpožděnou Černu dírou jen v nejnutnějších případech. Naštěstí existuji alternativy (nemyslím tím osobní auto, to nemám ani řidičák), ale v hromadné dopravě. Možná mám štěstí, že v našem ne moc povedeném kraji aspoň jakžtakž dobře funguje ODIS, který mne ČD v 70 procentech nahradí, ve 25 procentech mne to nahradí Regiojet a těch zbylých 5 procent z mého původního cestování už to nějak jednou za čas s Černou Dírou… Číst vice »

To
Host
To

Zase ale zaplatíte študákům cestu na demonstrace…

Filip Chocholatý
Host
Filip Chocholatý

Skandální!!! Tedy nejen Standard ale i Relax! Tohle je jeden velkej podplacenej kocourkov. Tohle bude pro Jančuru zlatej důl.

A co s tím můžeme udělat?

Petr.R
Host
Petr.R

jezdit relaxem aby už na studenty a důchodce tam nezbylo místo.

Filip Chocholatý
Host
Filip Chocholatý

Pobavilo 😀

Petr_766
Host
Petr_766

A že ten Relax stojí kolikrát méně nebo zhruba stejně jako dvojka u ČD, to Vám nevadí? Já jen, jestli vám to dojde, že v Relaxu naprosto žádný problém není, to spíš ve výši obyčejného jízdného ČD pokud to budou počítat ČD z něj…

Filip Chocholaty
Host
Filip Chocholaty

O cenu vůbec nejde. Ať si to každý dopravce stanoví sám. Ale zákon je formulovaln naprosto jasně: nejnižší třída. A proto to platí na tři vlakové třídy u pana Jančury.

Vlastimil
Host
Vlastimil

Uznávání slevy by se mělo vztahovat jen na lowcost, jako na nejnižší třídu, vše ostatní je jen typická česká ochcávka. No a protože to je Radim, tak se sklopí krovky a bude se dělat že je to v pořádku. No a Dan to samozřejmě se svým ministerstvem posvětí. No a pro RJ je to dobrý kšeft, stačí si koupit za 3 Kč jízdenku, vykázat že jel důchodce a vše ostatní dosype stát. Nebude mít RJ nějaký tajný koutek zaměstnanců na „dokupování“ jízdenek… 😀 To bude teprve vejvar…

Milan
Host
Milan

Především by poskytnutí kompenzace ze strany státu dopravci mělo být podmíněnou fyzickou kontrolou nějakého průkazu cestujícího ve vlaku/autobusu, tj. evidencí skutečné jízdy v centrálním systému. Jak se jinak zabrání soukromým dopravcům, aby volná místa neobsadili „virtuálními“ důchodci a studenty?!

Petr_766
Host
Petr_766

Tak hlavně že jediný správný dopravce má dokonalý přehled o tom, kdy je daná jízdenka projetá. Co brání jedinému správnému modrému dopravci, aby dělal totéž?

Petr.R
Host
Petr.R

lowcost není v každým vlaku.

Daniel Štrunc
Host
Daniel Štrunc

ve vlaku kde lowcost je by se to mělo vztahovat pouze na něj. V ostatních vlacích RJ je to otázka dohody např: (standart a relax)

Petr_766
Host
Petr_766

Nesmysl (i když by mi to vyhovovalo, kdyby se studenti vozili v Lowcostu a bylo víc místa v jiných vagonech, to zase jo.

student železničář
Host
student železničář

ve vlaku kde lowcost je by se to mělo vztahovat pouze na něj. V ostatních vlacích RJ je to otázka dohody např: (standart a relax)

Josef22
Host
Josef22

Stejně to tak dopadne tak, že stát po pár měsících zjistí, jak moc to stojí velký prachy a přiškrtí to jen třeba na ten Low Cost nebo na standart, pokud nebude vagon s Low Costem na spoji…

Dávám tomu pár měsíců, a systém se stejně upraví tak, aby stát nemusel tolik platit…

Já
Host

Ne. Radimek je velkej kamarád pana Babiše. I kdyby na chleba nebylo, tak to tak bude…

Petr.R
Host
Petr.R

a kdo je kamarád co se stará o vozový park čd?, nebot vyslat na trat v roce 2018 dvoustupnovou 810 je svinstvo největšího kalibru.

železničář
Host
železničář

810 je hnus , ale co si kraj objedná to mám.Soukromníci taky jezdí s 810kama .Jančurovi tahle sleva dobře nahrává, šmejdovi.

Petr.R
Host
Petr.R

ti soukromníci co jezdím 810 mají levnější jízdné a tohle jsem chtěl napsat, že by čd měli obnovit 3třídu.

železničář
Host
železničář

Ještě jednou když kraj řekne že tam 810- ku nechce tak tam nepojede.810ka u ČD vám vadí a u soukromníka ne,zvláštní.

Josef22
Host
Josef22

Levnější jízdné možná mají, ale o pár haléřů/km. Pokud se budeme bavit o GWTR…

Bery
Host
Bery

To ale neni problem statu, ze… Pravidlo by melo byt jasne, doplatek do nejnizsiho tarifu dopravce, zde tedy do lowcost a vic ani haler. Jestli si tam dopravce lowcost vuz zaradi, nebo si vyhradi cast vozu je pouze jeho problem. CD taky musi preznacit 1. tridu, pokud nema dostatek mist ve 2. tride a nikoho to nezajima.

Petr_766
Host
Petr_766

A ochcávka, že ČD mají vyšší ceny kolikrát než Relax (tudíž si spočítejte doplatek u ČD), to nevadí?
Já jen že se tu spousta milovníků modré a nepřátel žluté naváží do toho, že to bude (asi) platit i v Relaxu, ale že doplatek v Relaxu bude stejný jako pro dvojku ČD ve většině případů, někdy možná i nižší, to už jim nedochází???
Jinak jeslti má Jančura plnej vlak dneska, tak na to nijak nevydělá, protože na rozdíl od ČD tam lidi nebudou stát na jedné noze aby se jich tam vešlo co nejvíce a byl tak vyšší doplatek…

Dispo Tf
Host
Dispo Tf

Souhlasim, take mne v téhle diskuzi fascinuje fakt jak se někdo rozčiluje nad tím, ze by sleva mohla být u RJ ze standardu ne-li z relax přitom jak říkáte CD má ceny za dvojku v základu vyšší než RJ, aby to teda bylo fér,museli by se kompenzace proplacet z budoucího národního tarifu, tedy toho co používá CD, ale to by mnozí už vážně nerozdejchali 🙂 S napětím očekávám co z toho vznikne, osobně si nemyslím ze to bude taková tragédie a pokles kvality cestování jak mnozí tvrdí, se Slovenském se to srovnávat taky nedá, pac tam se jezdí zadarmo úplně,… Číst vice »

Partneři


Newsletter

Výběr editora