Ředitelství silnic a dálnic dnes zprovozňuje východní část severního obchvatu Opravy na silnici I/11. Přeložka odkloní tranzitní dopravu a odlehčí centru města. Na dnes otevřenou část má navázat západní část, která se začne stavět příští rok.
„Obchvat výrazně přispěje ke zvýšení bezpečnosti a plynulosti provozu ve městě. Součástí stavby jsou i protihlukové stěny o celkové délce více než 1 kilometr,“ uvedl k nově zprovozněné stavbě generální ředitel ŘSD Radek Mátl.
Nový úsek vede od nové křižovatky mezi Opavou a Malými Hošticemi a poblíž Stříbrného jezera se napojí na tzv. Prodlouženou Rolnickou.
„Tato zcela nová a očekávaná silnice uleví jak našemu městu, tak i části Kateřinky. Další a zásadnější úleva nastane po dobudování celého obchvatu, na který si budeme ještě pár let počkat. Jsem však optimista a věřím, že teď už to jde a půjde rychleji. Začít stavět by se mělo na jaře příští rok,“ řekl náměstek primátora Michal Jedlička.
Samotná stavba navazuje na tzv. střední městský okruh, tedy na stavbu tzv. Prodloužené Rolnické. Pomocí ulic Rolnická a prodloužená Mostní bude přes okružní křižovatku Mostní se silnicí III/01129 a rampy 12 propojena s hlavní trasou severního obchvatu. Toto napojení bude tvořit hlavní příjezd ve směru od západu do doby zprovoznění stavby západní části Severního obchvatu Opavy.

Stavět se začalo na jaře roku 2017, termín odevzdání je nakonec o téměř půl roku kratší. 1,6 kilometrů dlouhý úsek vyšel na 407 milionů korun. Zhotoviteli bylo sdružení firem M – Silnice, Kareta a IDS – Inženýrské a dopravní stavby Olomouc. Trasa je postavena v šířce S 11,5/80 s možností rozšíření na šířku pro čtyřproudou komunikaci. Hotovo mohlo být ale podstatně dříve: už v roce 2007 mělo ŘSD územní rozhodnutí, pak se ale stavba dostala na seznam silnic, jejichž stavbu zastavil v roce 2010 ministr dopravy Vít Bárta.
V rámci pyrotechnického průzkumu byly na stavbě východní části severního obchvatu objeveny četné nálezy z období 2. světové války jako například vyhořelé raketové motory, ruční a dělostřelecké granáty a letecká puma. Stavba byla bohatá také na archeologické nálezy, z nichž nejvýznamnějším byla ženská plastika stará zhruba 6 tisíc let.
Na první část obchvatu naváže západní část. ŘSD má již k dispozici pravomocné stavební povolení. „Aktuálně se dokončuje dokumentace pro výběrové řízení, které bude zahájeno ještě během letošního roku,“ řekl mluvčí ŘSD Jan Studecký. V roce 2020 se začne stavět také první část jižního obchvatu, konkrétně stavba I/46 Opava, jižní obchvat – napojení na I/11.
Tak kdepak je ten bezvědomý troll, co tu včera nadával na současnou vládu a ANO a jeho lidi zvláště? Došly argumenty nebo prášky? Nadávky bez znalosti jsou jasnou indikací mentálních potíží takových jedinců. Děkuji za informativní článek a beru jej jako dobrou zprávu s nadějí do blízké budoucnosti. Každé město by si zasloužilo silniční obchvat, zklidnění a zlidštění života v něm si to zaslouží.
Stavba začala spojkou S1 mezi Globusem a Kauflandem. Polovina kruhového objezdu pro obchvat byla v provozu ještě dříve, než nějaké hnutí ANO začalo existovat. Pokud se o oživení někdo zasloužil, byl to bývalý ministr dopravy, který předtím byl osm let primátorem Opavy. ANO akorát stříhá pásky.
Pod toto se podepíšu.
Bohužel to vlastně ukazuje na to, že stát nemá žádnou strategii a buduje se prostě tam, kde na to někdo klekne, protože má zrovna vliv. Opava bude zcela jistě první město v republice, co bude mít kompletní vnější obchvat po celém obvodu.
Babis je docela okay. Ale Problem jsou cesi-urednici. Vse trva vecne… A to neni vina babise , ale vina ceske nevzdelanosti, populismu a naivity. asi nejbrutalnejsi jsou obce kolem Prahy… Tam je to exquisite. Nektere vypadaji hure nez Balkan po valce. Hlavne ze je klid
DĚKUJI!!! A teď v podobném duchu druhou, západní část…
„východní část severního obchvatu Opravy na silnici I/11“ je roztomilý překlep. Řešit opravu silnice vybudováním obchvatu je velkorysé. 🙂
Východní část severního obchvatu Opavy je zcela nová trasa silnice. O žádnou opravu nejde. Nechte trollování.
To taková Blanka byla otevřená taky předčasně – několik desítek let před splněním podmínky, kterou stanoví stavební povolení.
https://www.idnes.cz/praha/zpravy/blanka-bude-roky-bez-kolaudace.A150820_2185539_praha-zpravy_bur
Nojo, není zkolaudované ani takové Nové spojení nebo jižní část D0, welcome v Česku
Nebo Královopolské tunely v Brně..
Já jen nerozumím, proč se na tak důležitých obchvatech budují úrovňové kruháče. A ne mimoúrovňové křižovatky. Alespoň v hlavním směru. Zejména, když je to někde v poli, kde je spousta místa..
Třeba proto, že to není dálnice, a že asfaltu a betonu (a nafty) se nenajíte? 🙂
A kdyby to byla dálnice, tak by se na ní snad asfaltu, betonu a nafty najíst dalo? Tohle neplatný argument.
Požadavek na MÚK u vytížených silnic 1. třídy je ostatně navýsost rozumný.
Prostě Rakušáci to tak mají a velmi dobře to nahrazuje dálnici. Průměr možná 80 km/h. Italové mají všude i na takových obchvatech d. kruháče.. A je to katastrofální.. O nervy.. Průměrná rychlost mizivá..
Pochopitelně kruhové objezdy na obchvaty nepatří a degradují význam silnic první třídy. Zpravidla existuje vhodný terém pro sjezdy a nájezdy mimoúrovňové. Plánek ukazuje trasu nepřerušenou kruhovými objezdy.
Po dostavení obchvatu bude I/11 ten kruháč obcházet.
No tak si to za sto let užijeme 🙂
To je skandální, zase se nedodržují termíny….