Ve zveřejněném textu smlouvy se mj píše „Nedílnou součástí smlouvy jsou následující přílohy:
Příloha č. 1 — Technická specifikace vozidel
Příloha č. 2 – Technická specifikace nabíjecích stanic
Příloha č. 3 – Seznam poddodavatelů
Příloha č. 4 – Harmonogram montáže nabíjecího systému“.
Zmíněné přílohy ale ve veřejném rejstříku smluv už publikovány nejsou.
Pavel Vavříček
1 měsíc
Jsem zvědavý kdy bude Ostrava či Olomouc nuceny koupit něco s karosérií SOR, když byla vždy bašty Solarisu.
Už ani ten trolejbus nejezdí používá se jen zřídka většinou zálohy
Martaus
1 měsíc
Elektrobusy vítám, ale… Hromadná doprava v Opavě je drahá; při optimalizaci byly zrušeny některé přímé linky (např. 209 od nemocnice na Těšínskou), ale přestup zůstal zpoplatněn; jízdní řády s nepravidelným intervalem jsou nezapamatovatelné a se špatnou návazností. A vrcholem amatérismu je ježdění po objízdných trasách bez výlukového JŘ, naposledy při uzavření mostu na Ratibořské. (Výlukové JŘ pro linky 202, 204 a 213 vydali až po několika dnech provozu, ale nezapracovali je do vyhledávače spojení, linka 219 jezdila po objízdné trase bez výlukového JŘ po celou dobu až do zprovoznění mostního provizoria.)
Městu je MHD ukradená, koncepce nulová. Návaznosti fungují jen 201-203, ale že by třeba byly večerní trolejbusy (kdy jezdí po půl hodině) navázány na vlak, to ne. Proklady s autobusovými linkami také nefungují, vůle vyjezdit v největší špičce (7 – 8 h ráno) kratší interval (nemít delší pauzu než 5 minut na konečné) taky ne.
Přitom výše uvedené kroky by nestály téměř nic a udělaly by za málo peněz hodně muziky.
V Opavě je všechno blízko sebe. To se dá dojít fakt za pár minut bez nutnosti použití MHD. Spíš už bus, který jede do Raduně, Podvihova, Slavkova, Otic či Vávrovic
Jít pěšky od Východního nádraží na Jaktař, nebo z náměstí na Globus je blázinec. Je pravda že Opava není největší město, ale tyhle páteřní trolejbusové linky (Albert/Jaktař – centrum – Globus/Kateřinky/Kylešovice) jsou důležité a je to drahé tím jezdit a vůbec nemluvím o JŘ, nejezdí to často. Ono je vůbec celkově špatně, že jezdit meziměstem je cenově stejné, zejména od Jaktaře.
xyz
1 měsíc
Opava = město s trolejbusovým systémem.
Chápal bych jako systémové, tam buď zatrolejovat ostatní linky, anebo koupit trolejbusy s baterií.
Elektrobusy mi do toho v případě Opavy poněkud nepasují.
V plánu bylo v minulosti jen zatrolejovat úsek mezi Bíloveckou a Kylešovice,škola, ale to padlo. Nevím jaké byly jiné plány na zatrolejování. Jestli k SÚS
Peeetr
1 měsíc
Já to nechápu, jak můžou být ty elektrobusy stále 2x dražší čili o 5-7 milionů než normální busy, když je to v podstatě to samé (motory dokonce levnější), kromě té baterii, ale ta mi všude podle osobáků vychází na max 2 miliony.
Leda příliš malá kapacita výroby, kdy západní výrobci doufali, že se na tom pořádně napakují, a pak se v EU východní SOR a Solaris rozhodli, že je budou podstřelovat maximálně o milion na vozidle. Ale vždyť někde nakupují i Čínu, a ta má kapacity velké.
Jo chlape, tohle už tady nemáme: Centrálně řízenou ekonomiku, kde byly ceny předem dané vč. mzdy elektrikáře i montéra. Firma dostala díly a peníze na mzdy, hotové vyexpedovala.
Jo, málem bych zapomněl připomenout řídící elektroniku, on se motor nedá připojit k baterii jen tak.
Nacenil by centrální plánovací úřad řídící elektroniku podle domácího počítače? Že je těžší, tak cenou na kilogram…
Ve zveřejněném textu smlouvy se mj píše „Nedílnou součástí smlouvy jsou následující přílohy:
Příloha č. 1 — Technická specifikace vozidel
Příloha č. 2 – Technická specifikace nabíjecích stanic
Příloha č. 3 – Seznam poddodavatelů
Příloha č. 4 – Harmonogram montáže nabíjecího systému“.
Zmíněné přílohy ale ve veřejném rejstříku smluv už publikovány nejsou.
Jsem zvědavý kdy bude Ostrava či Olomouc nuceny koupit něco s karosérií SOR, když byla vždy bašty Solarisu.
Olomouc od SORu má elektrobus už nějaký rok.
I v Ostravě se dá najít něco od SORu – elektrobusy EBN (4 ks, 1 je muzejní) a trolejbusy TN/TNB (provozní je už jen TNB 12).
To byly zkoušky jak se SOR uchytí. Doba od toho už uplynula
Už ani ten trolejbus nejezdí používá se jen zřídka většinou zálohy
Elektrobusy vítám, ale… Hromadná doprava v Opavě je drahá; při optimalizaci byly zrušeny některé přímé linky (např. 209 od nemocnice na Těšínskou), ale přestup zůstal zpoplatněn; jízdní řády s nepravidelným intervalem jsou nezapamatovatelné a se špatnou návazností. A vrcholem amatérismu je ježdění po objízdných trasách bez výlukového JŘ, naposledy při uzavření mostu na Ratibořské. (Výlukové JŘ pro linky 202, 204 a 213 vydali až po několika dnech provozu, ale nezapracovali je do vyhledávače spojení, linka 219 jezdila po objízdné trase bez výlukového JŘ po celou dobu až do zprovoznění mostního provizoria.)
Městu je MHD ukradená, koncepce nulová. Návaznosti fungují jen 201-203, ale že by třeba byly večerní trolejbusy (kdy jezdí po půl hodině) navázány na vlak, to ne. Proklady s autobusovými linkami také nefungují, vůle vyjezdit v největší špičce (7 – 8 h ráno) kratší interval (nemít delší pauzu než 5 minut na konečné) taky ne.
Přitom výše uvedené kroky by nestály téměř nic a udělaly by za málo peněz hodně muziky.
V Opavě je všechno blízko sebe. To se dá dojít fakt za pár minut bez nutnosti použití MHD. Spíš už bus, který jede do Raduně, Podvihova, Slavkova, Otic či Vávrovic
No a ty jezdí třeba o víkendu v intervalu 50-120 minut, vždy jinak. Budiž světlou výjimkou linka do Otic, ale jinde jsou to výstřely od boku.
Jít pěšky od Východního nádraží na Jaktař, nebo z náměstí na Globus je blázinec. Je pravda že Opava není největší město, ale tyhle páteřní trolejbusové linky (Albert/Jaktař – centrum – Globus/Kateřinky/Kylešovice) jsou důležité a je to drahé tím jezdit a vůbec nemluvím o JŘ, nejezdí to často. Ono je vůbec celkově špatně, že jezdit meziměstem je cenově stejné, zejména od Jaktaře.
Opava = město s trolejbusovým systémem.
Chápal bych jako systémové, tam buď zatrolejovat ostatní linky, anebo koupit trolejbusy s baterií.
Elektrobusy mi do toho v případě Opavy poněkud nepasují.
V plánu bylo v minulosti jen zatrolejovat úsek mezi Bíloveckou a Kylešovice,škola, ale to padlo. Nevím jaké byly jiné plány na zatrolejování. Jestli k SÚS
Já to nechápu, jak můžou být ty elektrobusy stále 2x dražší čili o 5-7 milionů než normální busy, když je to v podstatě to samé (motory dokonce levnější), kromě té baterii, ale ta mi všude podle osobáků vychází na max 2 miliony.
Leda příliš malá kapacita výroby, kdy západní výrobci doufali, že se na tom pořádně napakují, a pak se v EU východní SOR a Solaris rozhodli, že je budou podstřelovat maximálně o milion na vozidle. Ale vždyť někde nakupují i Čínu, a ta má kapacity velké.
Jo chlape, tohle už tady nemáme: Centrálně řízenou ekonomiku, kde byly ceny předem dané vč. mzdy elektrikáře i montéra. Firma dostala díly a peníze na mzdy, hotové vyexpedovala.
Jo, málem bych zapomněl připomenout řídící elektroniku, on se motor nedá připojit k baterii jen tak.
Nacenil by centrální plánovací úřad řídící elektroniku podle domácího počítače? Že je těžší, tak cenou na kilogram…