Opava koupí nové autobusy na zemní plyn, zaplatí je hlavně evropská dotace

Nová vozidla ze soutěže nahradí v Opavě autobusy Solaris Urbino z let 2004-2006. Foto: MDPONová vozidla ze soutěže nahradí v Opavě autobusy Solaris Urbino z let 2004-2006. Foto: MDPO

Podle zadávací dokumentace nebude mít řidič přístup k ovládání klimatizace pro cestující. Autobusy nahradí vozidla z let 2004-2006.

26 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Luboš

Konečně zmizí další vraky typu Karosa a Citybus. Obdobně by ČD měli nahradit šukafony, právě tou evropskou dotací.

Holt čecháčci si nedokáží vážit členství EU a vidět to výhodné.

Pavel

https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Městský_dopravní_podnik_Opava… v r. 2020 v MHD nasazeno 34 autobusů, všechny nízkopodlažní, z toho 15 CNG

Jiří 3

Co takhle trošku pohledat informace. Všechny autobusy, co MDPO používá k provozu MHD jsou nízkopodlažní. Jediný vůz značky Karosa se využíván k potřebám podnikové autoškoly. navíc ostatní vozy značky karosa pro městský provoz a vozy Citybus byly vyřazeny před více jak 5 lety
Zdroj: https://seznam-autobusu.cz/typy/mestsky-dopravni-podnik-opava/autobusy

PS. To že má autobus 15 let z něj automaticky nedělá vrak.

Vlacky

Nechci rýpat, ale drobná chybička se vloudila 🙂 „Vypsal soutěž na nákup pěti autobusů na nákup pěti autobusů na stlačený zemní plyn“

Josef Král

Většina autobusů v Opavě jsou Solarisy, takže v rámci jednotnosti vozového parku zde není o čem uvažovat.

Pavel Vavříček

Spíš trolejbusy jsou ve velké míře Solaris. Autobusů značky Solaris je 5 a ty všechny mají být právě nahrazeny, těmi novými vozy. Ale tady je možnost, že to vyhraje Solaris stejně jako v Jihlavě.

Jiří 3

Z 34 provozních autobusů pro městský provoz jich v Opavě je pouze 5 značky Solaris, ostatní jsou Iveco (Irisbus)

Rossec

Dle mě je CNG rozhodně lepší volba než elektrobaterie.

Pavel Vavříček

Myslím si že MDPO to sami zjistili, když otestovali v minulosti jeden elektrobus od Škodovky

On.

Vzhledem k výši dotacím je to jediná správná volba. Až budou dotace na elektrobusy v podobné výši a nebi vyšší než na CNG, budou města kupovat jen elektrobusy.

Že sem Loco

Lepší Diesel jak CNG 😉👌

Tady na Moravě

Záleží na jaké lince s tím potřebují jezdit.
Obecně je ale v Opavě škoda, že se nadále bude jezdit pod dráty bez tykadel.
Opava má ideální podmínky pro parciální trolejbusy, menší město a 5 zatrolejovaných radiál až na hranice zástavby. S trochou plánování by v takovém provozu určitě šlo zprovoznit několik parciálních linek i bez potřeby nových nabíjecích míst, pouze s dobíjením z troleje.

Apten

Ale Opava má parciální trolejbusy. Použití ale pouze na jednu linku 221

Pavel

Příležitostí pro protažení drátů je habaděj (Vrchní, Rolnická, Hradecká, Otická, pokračování Bílovecké, nová spojka ke Koupališti), ale rozpočet města to neutáhne, takže by to chtělo šikovný projekt na fondy EU (a konšely řešící něco jiného než vzájemné žabomyší spory).

Apten

Dráty jsou tam zbytečné. Ty parciální trolejbusy. Obslouží i okolní vesnice kde jezdí MHD. Nevím proč se to neděje. Existuje projekt „Optimalizace MHD v Opavě“, ale je neveřejný. Od války se systém linek moc nezměnil i když město jo.

Pavel

Nejfrekventovanější autobusová linka 213 jede pod dráty jen v krátkém úseku Holasická-Divadlo, obávám se, že parciální trolejbus by nestačil dobít baterky :-).

Pavel Vavříček

No jsem fakt zvědavý, kdo zde vyhraje. Tady by mohl vyhrát i Solaris jako v Jihlavě, kde porazil KAR Group s Urbanwayem. Tady se bude určitě tlačit KAR Group na vítězství.

Kuba

Aby to nebyl SOR NSG12.

Jan

To zakázané ovládání klimatizace je geniální. Takhle by to mělo být ve všech vozidlech MHD ve všech městech. Nenávidím řidiče, kteří naschvál netopí/nechladí. Teď jsem měl hádku s řidičem v noční tramvaji, který vůbec netopil. Brblal něco o tom, že kvůli covidu to mají zakázané. To je podle mě nesmysl, všichni všechno vymlouvají na covid, nedivil bych se, kdyby brzy SŽDC říkalo „vlak je opožděn z důvodu covidu“. Nebo mi někdo dokážete vysvětlit, proč by se němělo v tramvaji topit kvůli covidu?
Ještě by to chtělo vyřešit hloupé cestující, kteří otevírají okna při zapnuté klimatizace (v létě).

MHD

V tramvajích by se naopak kvůli Covidu topit mělo a to i třeba o stupeň více, než obvykle. Protože teplé a suché prostředí je pro přežití viru nepříznivější, než vlhko a chlad.

Nejhorší na tom je, když jdete takového řidiče upozornit a po otevření kabiny vám nafackuje teplý vzduch, který se vyvalí z jeho kabiny.

xyz

Pak se ale může stát, že klimatizace pojede na příliš chladný režim (viz Regiosharky a rovněž zdůvodnění, že „může být zapnuto či vypnuto“ = buď ledničkování či naopak horko).

Petr

Tak shark nemá úplně auto klimu.. Je tam více režimů. Buď se dá nastavit auto a nebo teplota 18 až 22 stupňů Celsia. Nevýhoda sharka je, že má blbě řešenou klimu. Např. v jedné části chladí málo a v druhý části na některý sedačky fouká vyloženě mrazivej vzduch. Zlatej panter a jeho klima.

Řiditel

A mně vytáčí hloupí řidiči a cestující, kteří ve voze bez klimatizace nejsou schopni otevřít okýnka když svítí slunce a je teplo.

Peeetr

Přestaňte okamžitě obtěžovat řidiče, ještě je teď navíc kromě stresu můžete nakazit i COVIDem.
Pokud máte stížnost, tak ji napište na dopravce, a jako bonus po obdržení oficiální odpovědi, nebudete muset trapně spekulovat, jestli to mají opravdu nařízeno nebo ne.

Jiří 24

To nebude možná ani minimální úprava teploty jako je v 15T4 ± 2°C?