Opava chce autobusové nádraží, hledá pro něj místo
Stanoviště autobusů u nádraží Opava východ. Zdroj: Google Street View
Všechny příměstské autobusy se totiž dosud sjíždějí u vlakové stanice Opava-východ, jejíž autobusové stanoviště již kapacitně nedostačují.
Udělat autobusak propojený s vlakacem nejde? Zejmena kuli prestupu mezi bus/vlak a obráceně.
A co takhle si vzít příklad ze Smíchova a autobusákem zastřešit kolejiště?
Cokoli, co se neurodí v hlavách vládnoucí radniční koalice, nemá šanci. Ale takové řešení by právě zde mělo hodně dalších plusů: – propojení Bílovecké s Těšínskou ulicí, jehož absence zatím zbytečně ucpává křižovatky v centru města (u Nádražního okruhu) – blízkost k zastávce MHD na Janské ul. – jednodušší najíždění na Janskou a pravděpodobně i na Těšínskou ul. (oproti navrhované verzi, kdy ze Skladištní nelze odbočovat na Nádražní okruh doleva a podobně vyjíždění z Anenské na Těšínskou je nevyhovující už dnes) – ušetřené kilometry za zajíždění regionálních autobusů kvůli otáčení na točnu na Bílovecké ul. – v neposlední řadě komfortnější… Číst vice »
Všechny argumenty beru. Ovšem cena by byla někde jinde.
A proto u nás, pro naše lidi, jen to nejlevnější. Neplatí to ale všude. Například v Č. Budějovicích mají autobusák přímo u stanice – na střeše obchodního domu Mercury. Mimochodem velmi pěkné provedení. Možná je to společná akce developera a města ve stylu „dobře tedy, tady můžeš stavět, ale chceme i autobusák“. Takže to jde, jen se musí hledat možnosti a nikoli jen to, aby to bylo levné a ve
výsledku v některých případech i úplně nanic.
To jsem nenapsal. Spíš to mířilo k otázce, zda na to městská pokladna má. Taky si nepořizuju věci na které nemám.
Městská pokladna by na to měla, ale vyhazuje za „užitečnější“ věci jako koupě a záchrana obchodního domu z dob první republiky (ok, je to unikátní památka, ale…), pro který ovšem ani cca rok po koupi nemá využití.
Pro mínusaře: zatím Breda Opavu tolik nestála, ale to je tím, že nebyla provedena ani část potřebné rekonstrukce, která bude řádově určitě ve stovkách milionů (jen výměna oken, aby byla architektonicky správně, toho spolkne opravdu hodně).
Ale co?
Možná by se to dalo udělat levněji než nový akvapark (https://www.opava-city.cz/sity/projekty/aquacentrum-opava.html). O poměru počtů lidí využívajících nový autobusák vs, nový akvapark za den nemám pochyb. Stejně tak dotace z fondů EU by se dala zařídit.
V Opavě snad autobusové nádraží bylo. Tak proč ho zrušili?
Kvůli prodeji pozemků pro nákupní centrum. Autobusový terminál se přesunul blíže centru k Východnímu nádraží, vznikly přestupy hrana – hrana. Zmíněné přetížení je politickou kampaní, prakticky se tam vyskytuje chaos cca 30 minut denně.
Jediný problém byl, když zakázku na provozování autobusů získalo ČSAD Vsetín a nemohli využívat točny a garáží nedalekého TQM. Nicméně s točnou se to již vyřešilo, kde se autobusy odstavují, to netuším.
Toto by byl jediný argument pro nové autobusové nádraží, leč teoreticky řešitelný i ve stávající poloze (město by odkoupilo/pronajalo odstavné plochy u TQM).
Busy ZGB zajíždí už normálně do TQM
Protože to byla pro tehdejší hlásku nabídka, které nešlo odolat….
Výborně, zrušme přestup hrana – hrana a lidé ať se projdou o 300 m dále. To určitě všechny naláká do VHD.
PS: uzel je přeplněn jen cca mezi 14 a 15 hodinou a to mimo jiné i auty zaměstnanců nedaleké firmy, kteří odjíždí z práce a motají se mezi autobusy.
Kdyby se přidala 1 zastávka v ulici Skladištní + zřídila točna, nebude se muset o přeplnění mluvit ani mezi 14. a 15. hodinou.
Ta nedaleká firma je SŽ s vyhraženým parkovištěm hned vedle podchodu? 😀
Skaldištní by se dala zprůjezdnit zkrz (zlegalizovat průjezd) a pak by ani ta točna nebyla nutná.
Myslel jsem Isotru/TQM na Bílovecké. Průjezdná Skladištní a eventuální zastávky hned u podchodu by byly top, ale politická vůle je očividně přestupy zhoršit (a více proinvestovat, dvě zastávky jsou levnější a bude z nich menší všimné pro zastupitele).
No dobře, ale ti sotva jezdí Skladištní ulicí.
A že si skladník po 8 chodinách lítání s paleťákem nedá zdravotní projížďku na kole, ale jede autem, to je celkem pochopitelné. Že si na něj vydělá snad taky.
Skladištní jsem nemyslel, myslel jsem Jánskou, kde jsou nyní zastávky, a o které se tvrdí, že je přetížená.
Jojo, protože on dneska ten skladník všechno tahá v ruce a na VZV si sedne jen cestou do jídelny…
Kdyby ten skladník všechno tahal v ruce, těžko by už v ní večer udržel Vergilia v originále.
Že měli na nádraží gumokolové vozíky, kterýma to převáželi, aby to nemuseli tahat v ruce.
dle mě jediné správné rešení – ul. Skladištní https://mapy.cz/s/kunahobato za kolejištěm od nádražní budovy jednosměrně propojit od ul. Nádražní ukruh k ul. Anenská, autobusové nádraží – perón/stání postavit místo starého skladiště, vlakovému nádraží potenciálně pár kolejí ubrat, ale místo stávajících 4 bez nástupních hran postavit 2 po stranách dalšího ostrovního perónu, pod nímž by příčně vedlo prodloužení podchodu právě k novým autobusovým stáním. A co se nákladních vlaků – jejich manipulačních kolejí týče, tak právě ty raději umístit do aktuálně zvažovaného místa pro autobusové nádraží již zbytečně daleko od nástupišť vlaků pro cestující!
… udajně podchod pod kolejištěm již 15 let vede skrz.
Souhlas. Ale i to „zvažované“ řešení by bylo přijatelné, ovšem jen za podmínky dalšího podchodu v úrovni konců nástupišť. Což by nemuselo být tak od věci i pro přestupy mezi vlaky.
Jak moc složité by bylo zlegalizovat tady ten přechod?
https://mapy.cz/s/jevekododa
To skladiště ve Skladištní ale vypadá používaně. Na panoramatu je vidět hromada palet a nová střecha. Podchod nevyjímaje.
https://mapy.cz/s/hebocerabu
Ovšem bourat 40 let nepoužité sklady, to by byli mínusáři ihned proti.
Jestli se podchod protáhne na druhou stranu, tak to nevidím jako špatný nápad.
Už je protažený 15 let.