Opava, Beroun, Most, Plzeň aneb nádraží jako vstupní brány na železnici

Jak budou vypadat některá česká nádraží?

157 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vašek

V Berouně bývaly na nádraží: restaurace, u ní kiosek. Sámoška, u ní kiosek. Bar, holičství , cestovka, zubařka, novinový stánek. Vše se podařilo úspěšně vyštípat. Co tam bude po obnově? Drahý butik, suvenýry, obuv 1 pár za cca 5 tis. Kč? A ještě parfémy, vše nezbytné pro cestu vlakem.

Doctor

Tak. Hlavně restaurace si dlouhou dobu držela slušnou úroveň. Dnes vážně nevím kdo by na tu přervanou tradici navázal ? Dopadne to tak že bude předražený Fast-Food s kavárnou. Sbohem přesnídávkové polévky a hotovky po celý den …
O službách co zmiňuje Vašek ani nemluvě. Já pamatuji ještě kulturní středisko a čekárnu pro matky s dětmi.
Ale třeba se v Berouně zřídí čekárna ČD Lounge … cha chááá …

Vašek

Určitě tam bude k dostání chutná bagetka za 60 Kč se dvěma plátky salámu a lupínkem zvadlého salátu. Dobrou chuť!

medvěd

Už aby to bylo od 01.01.2022. Ď.

zdeněk

a kdy to bude zapoměli napsat

Liboros

Vypadá to krásně (y), jen houšť takových stanic typu Kolín.

HonzaEM

Jen to ne.

Majkl

Ta Plzeň 😂 Rok 2100 z Německa přijel vlak ICE. Nepoznáme však zda se jedná o spoj Amsterdam – Frankfurt – Nurenberg – Plzeň – Praha nebo Munchen – Plzeň – Praha

Doctor

Vrací se z cerhenického okruhu, to nepoznáš ?

Ondřej

Krása!

px50pha

moc pěkný vizualizace, ICE v Plzni! 🙂 bomba vtip 🙂 základem všeho do budoucna bude údržba, údržba, údržba, jinak z těch luxusně opravených nádraží opět za pár let budou pajzly 4. kategorie.

Karel Brno

Z vizualizace nádraží Opava západ mě spadla pusa. Je velmi výborný nápad rekonstruovat tuto budovu do stylu „nádraží za Rakousko-Uherska“. Jestli se to podaří, tak západní nádraží nebude ostudou Opavy. Drží palce stanici Opava západ i všem ostatním nádraží na vizualizacích 🙂

David

Most vypadá velmi zajímavě, ale jestliže Správa železnic mentálně nedozrála k tomu, že v Mostě má být nadchod (a třeba i podchod), tak je to jezdoznačně ŠPATNĚ. Ale tohle pánové ze stavební sekce Správy železnic nepochopí.

HonzaEM

Beroun, Plzeň, Budějky celkem ujdou, ale ten Most, to snad nemyslí vážně, že ne?

Vlastimil Kocurek

Mi se ten Most líbí, je to zase něco jiného vizualizace vypadá svěže.

HonzaEM

Most má vypadat tak, jak vypadá teď.

Jan

Nejvíc mě zaujala ta vizualizace s Regiojetem a jednotkou ICE na plzeňském nádraží… 😀
Doufám, že to bude realitou dřív než celá rekonstrukce! 😀

Luděk S.

Kam to ICE bude jezdit? Tou lokálkou do Mnichova?

Jan

No dráty mu chybí v obou „plzeňských směrech“, jak do Mnichova, tak do Norimberku… 😀
Ale kdyby na to mělo někdy dojít, tak by mi to dávalo asi větší smysl v tom směru do Norimberku… 😀

Haha

Luďku, tobě navzdory 4e do Mnichova nebude. 😛

Kubin

Za mě palec nahoru!
mmj čekal jsem zde zprávu o padání hlav(y) na ÚOHS a ono zatím nic…🤔

Luděk S.

Co to jako je? Jaký soutěže! Tak takhle ne! Tohle je třeba zatrhnout. Kde jsou krásné projekty SUDOPu? Copak tu už nikdo nechce rané devadesátky?

px50pha

vypadá to, že páni se sudopu byli na Freundschaftu v NDR 🙂 konečně, po 30 letech… a nemoudřili se, tedy alespoň ve vizualizacích

V.L.K.

A hlavně nezapomenout polepit všechny skleněné „auslágy“, zasklená závětří, přístřešky atd. 10 cm mřížovím z černé izolepy, aby prý takńák zachránili miliony ptáků………..

Majkl

Z vizualizace Mostu je mi smutno. Dnes je to úchvatný, otevřený a vzdušný prostor. Budova všude veskrze respektuje pravoúhlé linie. No, tak do toho nacpeme vlnku a rázem jsme se ocitli v… Kolíně? Jsem toho názoru, že většina výpravek (a nejen jich) na přeložkách kolem mostecké hnědouhelné pánve si zaslouží rekonstrukci, která zachová původní architektonický jazyk budov, i když chápu, že když něco opravím a vypadá to „stejně jako předtim“ slávu neurvu.

ezechiel

myslis, ze kdyz nam tu reknes, ze je ti smutno, tak tim neco zmenis?

px50pha

je mi smutno, že pánovi je smutno 🙁

HonzaEM

Přesně tak, nejlepší rekonstrukce je takový, která není vidět, která zachová původní vzhled. Ten Beroun nevypadá zle, ale Most, to snad nemyslej vážně.

Honza Vrba

Mně je smutno z Mostu celkově.

Martin Toman

V Mostě můžou opravovat. Dědci s igelitkama a „mladíci“ nejmenovaného etnika to zajisté ocení.

exttmis

Ta vizualizace nádraží v Mostě je rasistická – na obrázku není ani jeden hnědočech 🙂

jan

Já třeba nevím, proč do těch brutalismů a spol typu berou zasahují a mění je. Nějaké takové nádraží typu tuším kralupy by mělo být zachováno.. Taková byla doba, takový byl design (navíc často v celém světě). Kličové je, aby nádraží bylo čisté, vymalované, uklizené, neteklo do něj, topilo se tam, a neteklo tak ze střechy. Jako ve Vítkovicích, Havířově a podobně. Například ve Frenštátě byly hezké designové židle z té doby. Už asi nebudou..

Kkarel

Havířov se už rekonstruje a asi to bude vypadat pěkně, bohužel Vítkovice jsou chlouba SŽ.🤪🤪🤪

Ic540

Havířov má nové nádraží a je v provozu. Hale bývalého nádraží bude hotová v květnu. Bude tam lezecká stěna, tělocvična, koncertní síň, farmářské trhy a podobně. Nahoře bowling s restaurací. Přednádražní prostor bude otevřen teď v Říjnu …
Podjezd pod nádražím a parkoviště u přilehlého panelového domu hotovo v rámci nulté stavby či jak to nazvat….😀👍😀👍😀

PetrD

Spíše nádražíčko. Ještě počkat dva tři roky na rekonstrukci podchodu a peronů a bude to tam konečně vypadat jako v 21. století. Zde můžete online sledovat, jak se to tam staví https://www.tesinsko.cz/webcams/havnad

Sem Hokynz

Vítkovice jsou na schválení na MD , další krok po Havířovu .

HonzaEM

Byla to krásná architektura. Beroun, Kralupy, Most, Pardubice (ty jsou asi nejhezčí ze všech nádraží), jenom mi tom vadí to, že je to tak zbytečně obrovský a nevytopitelný. V Kralupech je aspoň využitý vršek k dalším prostorům, ale u jiných moc ne. Smůla těchle staveb je ta, že vznikly za socialismu, takže i když jsou sebehezčí a sebefunkčnější, musí skončit v propadlišti dějin a nahradit je ty bezduché sklonerezové cosi, nejlíp pořízené z dotací, aby se mohlo žvanit o tom, jak se „smysluplně“ využily peníze z EU. Velmi smutné.

jan

Oni tam stejně netopí. Ani ve Svinově za miliardu není na topění. Tak je to celkem jedno, jestli je strop vysoký nebo nízký. Stačí tedy udělat nějakou launge… To šlo klidně v Havířově.

Martin V.

Zrovna Kralupy rozhodně nejsou „sebefunkčnější“ – kam mohli zbytečně narvat schody, tam je taky narvali. Za mě je to příklad relativně nového plně bariérového nádraží. Na jedněch schodech v podchodu sice mají dřevěnou fošnu, ale to je tak všechno. 🙂

Vlastimil Kocurek

To, co se opravuje za miliardy, tak asi nekončí v propadlišti dějin, těžko říct, o co vám jde, vždyť se skoro nikde nic nového nestaví, dělají se rekonstrukce.

HonzaEM

Ale tou rekonstrukcí se totálně zničí původní vzhled stanice. Jinak že se nestaví, co třeba Česká Lípa (ta teda ku podivu vypadá pěkně), Ústí nad Orlicí, Karlovy Vary (to je hrůza hrůzoucí).

Vlastimil Kocurek

Však vám nikdo nic nebere, Kralupy, Beroun, Vítkovice a Havířov všechno zůstalo, jen Most má jiný strop.

HonzaEM

Noo, kdyby to byla nově postavená stanice, tak dejme tomu, ale takhle zprasit původní pěknou budovu….

Korunu tomu dali na Masaryčce, ty nový pokladny. Historické nádraží, jedno z nejstarších v Evropě a do toho takový moderní hnus.

Pepa

Většinou u uvedených nádraží to jsou budovy, kde už nějaké rekonstrukce proběhly, a celkem vyhovují. Na druhou stranu je velké množství nádražních budov, kde se zastavil čas, zejména na koridoru Brno-Bohumín, byla některá nádraží rekonstruována ještě za komunistů. To by se hlavně mělo zmodernizovat a opravit.

HonzaEM

Jedině dobře, že se rekonstruovalo za komunistů, aspoň to nějak vypadá.

a8n

Myslíte třeba ty okna zatlučené OSB deskami v Kojetíně?

HonzaEM

Patrně jsou tam už od dob socialismu, na rozdíl od všech lokálek, co se „rekonstruovaly“ v posledních letech, že?

Vlastimil Kocurek

V Berouně budou viset od stropu nějaké velké stočené mucholapky, nebo co to vlastně je?
Myslím, že ten interiér šlo zpracovat ještě lépe, vypadá to spíše jako varianta, než konečný výsledek.
Možná kdyby sem tam pustili do soutěže zahraniční architekty, nebylo by to na škodu.
No i tak to nádraží bude velmi pěkné, prostorné. To jim přeji !!!!!

HonzaEM

Přitom by to stačilo opravit jen tak, aby to nechátralo a vypadalo pořád stejně, není třeba vymýšlet vymyšlené.

Vlastimil Kocurek

Ty dvě sochy v Plzni jsou jako pěst na oko. Jeden je asi nějaký hutník či co, ten druhý ani nevím , nějaký univerzální nádeník.

Sir

Na ty nesahat!! Stojí tam od mojí nepaměti 🙂

Vlastimil Kocurek

Bral jsem to jen esteticky, žadný podtext, omlouvám se. Vůbec jsem nepřemýšlel v jaké době je tam postavili.

pils

Jj, školní či jiný výlet – „sraz u hutníka“

Vlastimil Kocurek

Pozor covid: 10 u hutníka a 10u ajzeboňáka.
Znovu říkám šlo mi jen o estetiku a uměleckou úroveň díla, která se rovná nule. Ale když to v Plzni milují, tak vůbec nic proti tomu. To by bylo jako vysmívat se sousedovi, že má na zahrádce trpaslíka.

Ares

To je železničář ty nádeníku!

Vlastimil Kocurek

🙂 zpravidla člověku některé věci dojdou, přesně v okamžiku, když stisne enter, jako mě v tomto případě. Dávám plus.

roman

kterou stanici v Opavě chce SŽ rekonstruovat ?

Vlastimil Kocurek

západ

martinK

po 15 letech od rekonstrukce. bezva. jinde se nenatřeli od stavby ani okna.

David

Kde? Nebuďte slušnej. Konkrétní stanici!

Apten

Kdy byla Opava-zapad rekonstuhovana. Nepamatuji se, že by vůbec.

Marian Kechlibar

Pletete si západ a východ.

Tom

Už aby to bylo! 🙂

Kuna

Konečně to snad bude znamenat konec nevkusu a hnusu z podání estetických zločinců z řad SUDOPu a podobných projektantských kašpárků. Svůj jednotný vizuální styl měla každá železniční společnost z doby Rakouska a Uherska, ale Správa železnic na to přišla až letos.

HonzaEM

Ten hnus a nevkus se aplikuje poslední dobou velmi intenzivně.

Tady na Moravě

Určitě posun v mysleni SZ k lepšímu. Kdyby se rozhodovalo pred 10 lety, tak by se stanice Most, a podobne, bouraly, protoze „predimenzovane“ a „socialisticke“ (viz Havirov).

Treba ten Most vypada fakt luxusne a nadcasove a pritom verim ze to nebude zas tam drahe.

HonzaEM

Vypadá, než ho tou rekonstrukcí totálně zk….!

D. M.

Ten dřevěný podhled v Mostě sice vypadá hezky, ale tak mě napadá… Jak a kdo to bude čistit?

pzag

Při další rekonstrukci za 50 let z toho vyženou metrové pavouky plamenometem.

Vlastimil Kocurek

Takové věci se prostě nečistí. V projektu se napíše že to údržbu nevyžaduje, a je to.

Zdenda

Pouziji nanotechnologie. Bude tam behat banda nanorobotu s nanohadry, jen se do kazdyho prkna musi zavest nanopotrubi, nanovylevky a nanoodpady. Pri dalsi rekonstrukci mozna zbyde i na nanopracky, aby ty nanohadry nanoroboti nemuseli machat jen tak, v nanorukach.

robert

Které opavské nádraží je na obrázku?

Vlastimil Kocurek

západ, východ je už hotový.

Vapch

Myslím si že nemáte pravdu. Pokud by Opava Západ měla vypadat takto, jednalo by se prakticky o novostavbu v historizujícím stylu…

Sem Hokynz

Celková rekonstrukce , v této podobě bude k vidění na podzim 2022 😉

Juraj

Masaryčka ukazuje, že jednotná fasáda obchodov sa dá realizovať dokonca aj veľmi decentne, len na tom majiteľ musí trvať.

David

Ovšem Masaryčka nepatři SŽ.

Tomáš

Jsem samozřejmě pro, i město Most může mít pěkné nádraží.
Ale ta vizualice by chtěla mít svůj archiv.

Jak si to představujeme a jak to bude vypadat v realitě.
Hodně krásných a usměvavých lidí, kteří v té krásné budově půjdou na vlak.

Asi jsem hodně naivní, ale možná se dočkáme.

HonzaEM

Most má pěkné nádraží, zatím. Jen ty krásné a usměvavé lidi, jsem tam teda nikdy nepotkal xD Ba přesně naopak. Tam je to samý exot.

Vlastimil Kocurek

Ono podobné to bude i v tom Havířově.

Roman

Z většiny nádraží se staly po rekonstrukci chladná a neosobní místa bez života, kde není možnost se ani posadit.

Greta

A před rekonstrukci to bylo lepší? To byla teplá a plná života?

G700

Život holuba taky život 😀

Kuřimák

Říká se: „Bez peněz do hospody nelez.“
To platí i pro rekonstruovaná nádraží.
Myšlenka je jasná. Buď si sednete někam do fast foodu, nebo koukejte rychle mazat, zadarmo se ohřívat nebudete. Co kdyby náhodou někdo nebyl cestující, ale byl to bezdomovec.
Nádraží Brno hl. n. toho taky příkladem, tím spíše, když je v nájmu a nájemce dělá vše jen pro zisk. Nádražní budovy v článku patří naštěstí SŽDC nikoli ČD jako to v Brně, takže se alespoň té kompletní studené, sterilní rekonstrukce dočkají.

Vlastimil Kocurek

Já si také sednu do fastfoodu, ale vytáhnu si vlastní jídlo a pití, třeba na Wilzoňáku. Prozatím mě ještě nikde nevyhodili. Ale vím, že se mi to může snadno stát 🙂

HonzaEM

Přesně tak, cenná architektura se zničila a nahradila jí chladná, bezduchá, odporná. Dneska se kouká jen na to, aby to bylo jakž tak funkční a hlavně aby se na tom někdo pořádně napakoval, estetika je až posledním místě.

Roman Svačina

Nádraží Opava? Na Východě pamatuji skvělou nádražku. No a Budějovice a Plzeň je snad už po rekonstrukci.? Nebo se mýlím? A když koukám na Most tak mě naběhl myšlenkami Havířov…

Tomáš

Opava: stále skvělá nádražka, jen upravená otevírací doba.
Plzeň doufám klobásy a pivo se dá stihnout během přepřahu. Dík za nové info

David

Na klobásy a pivo jeďte na Oktoberfest, ne na nádraží.

Vlastimil Kocurek

Budějovice s rekonstrukcí sotva začaly. Tedy Metrostav začal před pár měsíci, vidět ještě není vůbec nic.

Ares

V Plzni se ještě nezačalo.

HonzaEM

Co do Plzně jezdím posledních cca 6 let, tak se tam skoro pořád něco předělává, kope, takže moc nechápu, co ještě dalšího chtěj dělat.

Bespi

Teplice, Teplice … nebo se ceka az to spadne?

Vlastimil Kocurek

Držím vám teplickým palce, bohužel nejsem tak bohatý, abych to urychlil.

HonzaEM

Ne, Teplice jsou hnusný samy od sebe, takže není potřeba je dál zhnusňovat současnými rekonstrukcemi. Za to krásná nádraží, jako je Pardubice, Beroun, Most, Kralupy, Plzeň a podobně, která se ani nerozpadají, se musí zhnusnit přednostně, aby náhodou někde nezůstalo zapomenuté pěkné nádraží.

Vlastimil Kocurek

Mně se moc líbí nádraží v Poděbradech, také lázně. Nádraží Teplice asi vyrazí každému dech, budova jako nějaké ministerstvo, klasicistní, uvnitř byzantský interiér, proboha, co s tím budou dělat, a v těch vyšších patrech, co by tak mohlo být…., mohlo by se tam postavit nové, nádraží, ale muselo by být skutečně krásné.

Kodl

Zlín? Vsetín?

Zdenda

Brno? (Ja vim, u nas slozime nekde u reky, pobliz Herspic, vetsi mnozstvi kontejneru a bude vymalovano. Hlavne aby to bylo u tech spravnych pozemku.)

Jindra

A katastrofální stav nádraží v Chomutově nic?

Kubrt

Osobní nádraží by se v Chomutově mělo v budoucnu přesunout blíže do civilizace.

Bespi

„Brno 2.0“

Tomáš Záruba

Spíš „1/Brno“. 🙂

Bespi

Pravda v Brne se bude stehovat z centra v Chomutove do centra 🙂 . Kazdopadne terminu bych neveril. Koukal nekdo naplankvane investice SZ jako celek? Kde se na to vezme? Kde se vezmou stavebni firmy?

Krušnohorec

Zahájení stavby nového nádraží 2025, dokončení 2028. Nákladové bude zrušeno a bude jej suplovat dnešní osobní.

HonzaEM

A to se vyplatí, nejdřív se staré nádraží několik let rekonstruuje a v zápětí se zruší.

Marcel Pánek

Skákaji tu jména nádraží co se nedostali na seznam. Bohužel to vypovídá o naší gramotnosti. Raději bych volil odpovědnou péči u všech nádraží, vypadala by třeba omsele ale udržovaná, pravidelně, než velký boom, mít pár úžasných staveb, které stejně budou za dvacet let potřebovat rekonstrukci, protože se o ně neumíme postarat.

Vlastimil Kocurek

Bude se mýt podlaha, nic více. Dříve přednosta stanice pěstoval muškáty – to je vidět ještě dnes na malých sympatických nádražích. Méně znamená někdy více.

David

Na kterém malém sympatickém nádraží je dneska přednosta? Nepletete si přednostu s výpravčím jako Vlasta Burian?

Vlastimil Kocurek

Souhlasím. Ale já to uvažuji filmu Vlasty Buriana, a podle povídek Karla Čapka. Asi jsem měl nějakou romantickou chvilku. No, dnes už není ani výpravčí.

HonzaEM

Přesně tak, nádraží typu Lenešice a další. To je tisíckrát hezčí než ty sklonerezový hnusy.

Petr

Koukám, že v Berouně dají antibezdomovecký lavice na druhou stranu, doufám, že z nich bude vidět na tabule. A je pěkně zalesněný vršek bunkru , snad tam budou ty stromy moct růst.:-)

Oldřich Sládek

Už rostou, prostor před nádražím je hotový, ještě se dělá cyklodům.

Matěj

Nechápu, co komu na „antibezdomoveckejch“ lavicích vadí. Pohodlí pro sedícího cestujícího nijak nelimitují. A zamezí tomu, aby tam kdokoliv ležel, což prostě neni žádoucí.

Jenda-71

Hlavně nezapomeňte na holuby, většina současných zábran stojí za houby, ti ptáci vše nové pos….

V. K.

Takže v Mostě plánují zničit krásný interiér ve stylu socialistického realismu a nahradit ho tímhle unifikovaným nic ala IKEA.

Vlastimil Kocurek

Socialistický realismus není stavební sloh, jedná se o modernismus, a takto se stavělo i jinde v Evropě. Při veřejných stavbách, které měly reprezentovat socialismus, měli architekti volnou ruku, a plno západních architektonických časopisů na stole. Jen občas dostali přes prsty a zůstalo to v šuplíku.
Smyslem modernistických staveb byla oslava 3 materiálů: BETON – OCEL – SKLO.

HonzaEM

Ten Beton, ocel, sklo, to je až dneska, akorát ta ocel je nerezová.

Vlastimil Kocurek

Ano, toho betonu už dnes může být méně, když se použije beton vysoké kvality. Podívejte se na sklo v Moste, Berouně, …….. takže už v tehdejší době to tak bylo. Ale máte pravdu, materiály se moc nemění v základě, ale podstatně vzrostla jejich kvalita.

HonzaEM

Asi tak.

Urban Transport Lover

Viditelně levné – ale i přes to pěkné. Tedy lepší než je to to teď.
Odhaduju že kolem roku 2065 se to bude dávat draze do uplně původního stavu.

Joseph

Z toho už Vás hlava bolet nebude…

Urban Transport Lover

V naší rodové linii se běžně dožíváme přes 80. let – takže se toho v pohodě dožiju.. 🙂

_Pavel_

Tak je fajn, že jste si tak jistej 🙂 Tak snad si sednout k televizi a čekat… 🙂

David

Tak a teď už víme, že pan Urban atd. je mladý muž ve věku do 35 let. Ani k tomu nepotřebujeme sledování Googlem. 🙂

Urban Transport Lover

těsně vedle – čerstvě 38 🙂

Urban Transport Lover

a jen dodám a doplním, že jsem „osoba mající ráda dopravu v urbanizovaných oblastech“

Vlastimil Kocurek

Jde o to, kdo bude v roce 2065 ta nádraží využívat, možná nějaký odolnější živočišný druh, než je člověk.

David

Nadčlověk třeba?

Vlastimil Kocurek

Ne myslel jsem lišky a vlci a jezevec.

Ares

Velice záleží, jak se správa o ta nádraží bude starat, kupříkladu v Plzni ten přístup není žádná sláva, úklid by mohl být lepší, ostraha je tam zadarmo drahá, údržba stagnuje.

David

Nikde to není sláva. Naopak, je to tragedie. Nechápu, proč jsem třeba v červenci musel na nástupišti v
Bohumíně šlapat po zimním posypovém materiálu, nebo proč jsou na nástupištích většiny stanic lampy a zářivky pokryté letitými pavučinami.

Martin V.

Vizualizace nevypadají špatně. Zajímavé bude srovnání s fotografiemi ze stejného místa a úhlu, řekněme rok po rekonstrukci (tedy ještě nové, ale už v reálném provozu s cestujícími).

Tomáš

Vizualizace vypadají vždy nadčasově, vlastně proč by ne. Jen si nedokážu představit, že takhle to opravdu dopadne. Zvláště v tohle kraji.

David

Výzva pro šotouše. Rád se na taková srovnání podívám.

kakov

upřímně řečeno logo Regiojetu by si ve SŽ měli odpustit, státní organizace by neměla svými vizualizacemi dělat reklamu na dopravce…

xyz

Regiojet: „reklama“ na 1 vizualizaci.
ČD, a. s.: „reklama“ na 2 vizualizacích.

Dalšími „reklamně propagovanými“ značkami tam jsou Pont, Relay či Pizza la mia Stazione.

kakov

koukal jsem jen na vizualizaci Plzně, ČD by tam samozřejmě taky nemělo být, i to je reklama, kterou SŽ dělat nemá

Lech Malý

Na vizualizacích zcela chybějí afroameričané a vozíčkáři, dále postrádám vyznačení toalet pro neutrální pohlaví. A zaměstnává tvůrce vizualizací adekvátní počet leseb a transsexuálů?

noerf

Mimochodem vlaky Regiojetu a IC vlaky DB v Plzni dle vizualizace, to byl velký posun v dopravě.

Haha

V čem by byl RGJ posun proti nynějším vozidlům (stejná, ale v lepším stavu?)?

PAnda

dobrej nápad – DB asi ještě stále nabízí k odprodeji ICE TD – snad to nežere naftu jak ruskej tank

a8n

Žere.

Os5600

Už se šrotují. Převezou málo lidí a sežerou hodně nafty. Příliš vysoké náklady na provoz.

Vlastimil Kocurek

U nás neplatí žádná pravidla, peníze nesmrdí ani od RJ.

Apten

Je třeba rozlišovat.Opava má nádraží dvě. Opava -východ už rekonstrukce proběhla s elektrifikaci. Teď je na řadě Opava-západ na trati do Krnova.

xyz

Budova žst. Opava prošla rekonstrukcí už v roce 2006 (souběžně s elektrizačními prácemi na trati směr Ostrava). Mj. po několik měsíců byl nepřístupný její interiér.

Takže další rekonstrukce = znovu?

Apten

Ne. Jedna se o Opavu-západ

xyz

Děkuji za vysvětlení – ani bych ji ve srovnání s dnešním stavem nepoznal.

Nicméně u takového „nácestného“ nádraží si dovolím zapochybovat nad jeho dostatečným významem ve věci oné „vstupní brány“ a vůbec multifunkčního využití s obchody apod., jak je v článku citováno.

Vlastimil Kocurek

Opava- západ je malé nádraží, žádná vstupní brána to není. Bylo postaveno jako opakovaný projekt. V době stavby ale byla Opava hlavním městem Slezska, přesto se volila levná varianta. Ani po rekonstrukci to nic zvláštního nebude. Opava skutečně není nějakou velkou žel. křižovatkou.

Vlastimil Kocurek

Abych neurazil, počtem cestujících je ale trať Ostrava Svinov – Opava východ – Krnov, významná a frekventovaná.

Vlastimil Kocurek

Opava východ je daleko krásnější a myslím byla vybrána jako nejlepší rekonstrukce roku (nebo tak nějak) upřesněte někdo.

Honza

Haha, ICE v Plzni :-))))

kakov

ICE a hned vedle žlutovlak :-D, přitom ty přístřešky nad nástupišti vypadají pořád historicky

Zapa

Moderní soupravy a historické přístřešky se nějak vylučují?

kakov

spíš jde o to, že to nebude pokrývat celé nástupiště 🙁

robert

Vizualizace beru s rezervou. Když jsem dostal projekt brněnské tramvaje na kampus, taky tam byly vozy, které v Brně nikdy nebudou. 🙂

Martin Votava

Doufám, že se to jednou splní (ale co nejdříve, abychom to stihli využívat). 🙂 ICE Praha – Paříž přes Plzeň, to je přesně to, co české železnici chybí a posunulo by ji to na vyšší úroveň. Dva nejisté přestupy, to běžné cestující nepřiláká.