V Berouně bývaly na nádraží: restaurace, u ní kiosek. Sámoška, u ní kiosek. Bar, holičství , cestovka, zubařka, novinový stánek. Vše se podařilo úspěšně vyštípat. Co tam bude po obnově? Drahý butik, suvenýry, obuv 1 pár za cca 5 tis. Kč? A ještě parfémy, vše nezbytné pro cestu vlakem.
Tak. Hlavně restaurace si dlouhou dobu držela slušnou úroveň. Dnes vážně nevím kdo by na tu přervanou tradici navázal ? Dopadne to tak že bude předražený Fast-Food s kavárnou. Sbohem přesnídávkové polévky a hotovky po celý den …
O službách co zmiňuje Vašek ani nemluvě. Já pamatuji ještě kulturní středisko a čekárnu pro matky s dětmi.
Ale třeba se v Berouně zřídí čekárna ČD Lounge … cha chááá …
Ta Plzeň 😂 Rok 2100 z Německa přijel vlak ICE. Nepoznáme však zda se jedná o spoj Amsterdam – Frankfurt – Nurenberg – Plzeň – Praha nebo Munchen – Plzeň – Praha
moc pěkný vizualizace, ICE v Plzni! 🙂 bomba vtip 🙂 základem všeho do budoucna bude údržba, údržba, údržba, jinak z těch luxusně opravených nádraží opět za pár let budou pajzly 4. kategorie.
Karel Brno
4 let
Z vizualizace nádraží Opava západ mě spadla pusa. Je velmi výborný nápad rekonstruovat tuto budovu do stylu „nádraží za Rakousko-Uherska“. Jestli se to podaří, tak západní nádraží nebude ostudou Opavy. Drží palce stanici Opava západ i všem ostatním nádraží na vizualizacích 🙂
David
4 let
Most vypadá velmi zajímavě, ale jestliže Správa železnic mentálně nedozrála k tomu, že v Mostě má být nadchod (a třeba i podchod), tak je to jezdoznačně ŠPATNĚ. Ale tohle pánové ze stavební sekce Správy železnic nepochopí.
HonzaEM
4 let
Beroun, Plzeň, Budějky celkem ujdou, ale ten Most, to snad nemyslí vážně, že ne?
No dráty mu chybí v obou „plzeňských směrech“, jak do Mnichova, tak do Norimberku… 😀
Ale kdyby na to mělo někdy dojít, tak by mi to dávalo asi větší smysl v tom směru do Norimberku… 😀
vypadá to, že páni se sudopu byli na Freundschaftu v NDR 🙂 konečně, po 30 letech… a nemoudřili se, tedy alespoň ve vizualizacích
V.L.K.
4 let
A hlavně nezapomenout polepit všechny skleněné „auslágy“, zasklená závětří, přístřešky atd. 10 cm mřížovím z černé izolepy, aby prý takńák zachránili miliony ptáků………..
Majkl
4 let
Z vizualizace Mostu je mi smutno. Dnes je to úchvatný, otevřený a vzdušný prostor. Budova všude veskrze respektuje pravoúhlé linie. No, tak do toho nacpeme vlnku a rázem jsme se ocitli v… Kolíně? Jsem toho názoru, že většina výpravek (a nejen jich) na přeložkách kolem mostecké hnědouhelné pánve si zaslouží rekonstrukci, která zachová původní architektonický jazyk budov, i když chápu, že když něco opravím a vypadá to „stejně jako předtim“ slávu neurvu.
Přesně tak, nejlepší rekonstrukce je takový, která není vidět, která zachová původní vzhled. Ten Beroun nevypadá zle, ale Most, to snad nemyslej vážně.
Ta vizualizace nádraží v Mostě je rasistická – na obrázku není ani jeden hnědočech 🙂
jan
4 let
Já třeba nevím, proč do těch brutalismů a spol typu berou zasahují a mění je. Nějaké takové nádraží typu tuším kralupy by mělo být zachováno.. Taková byla doba, takový byl design (navíc často v celém světě). Kličové je, aby nádraží bylo čisté, vymalované, uklizené, neteklo do něj, topilo se tam, a neteklo tak ze střechy. Jako ve Vítkovicích, Havířově a podobně. Například ve Frenštátě byly hezké designové židle z té doby. Už asi nebudou..
Havířov má nové nádraží a je v provozu. Hale bývalého nádraží bude hotová v květnu. Bude tam lezecká stěna, tělocvična, koncertní síň, farmářské trhy a podobně. Nahoře bowling s restaurací. Přednádražní prostor bude otevřen teď v Říjnu …
Podjezd pod nádražím a parkoviště u přilehlého panelového domu hotovo v rámci nulté stavby či jak to nazvat….😀👍😀👍😀
Spíše nádražíčko. Ještě počkat dva tři roky na rekonstrukci podchodu a peronů a bude to tam konečně vypadat jako v 21. století. Zde můžete online sledovat, jak se to tam staví https://www.tesinsko.cz/webcams/havnad
Byla to krásná architektura. Beroun, Kralupy, Most, Pardubice (ty jsou asi nejhezčí ze všech nádraží), jenom mi tom vadí to, že je to tak zbytečně obrovský a nevytopitelný. V Kralupech je aspoň využitý vršek k dalším prostorům, ale u jiných moc ne. Smůla těchle staveb je ta, že vznikly za socialismu, takže i když jsou sebehezčí a sebefunkčnější, musí skončit v propadlišti dějin a nahradit je ty bezduché sklonerezové cosi, nejlíp pořízené z dotací, aby se mohlo žvanit o tom, jak se „smysluplně“ využily peníze z EU. Velmi smutné.
Oni tam stejně netopí. Ani ve Svinově za miliardu není na topění. Tak je to celkem jedno, jestli je strop vysoký nebo nízký. Stačí tedy udělat nějakou launge… To šlo klidně v Havířově.
Zrovna Kralupy rozhodně nejsou „sebefunkčnější“ – kam mohli zbytečně narvat schody, tam je taky narvali. Za mě je to příklad relativně nového plně bariérového nádraží. Na jedněch schodech v podchodu sice mají dřevěnou fošnu, ale to je tak všechno. 🙂
To, co se opravuje za miliardy, tak asi nekončí v propadlišti dějin, těžko říct, o co vám jde, vždyť se skoro nikde nic nového nestaví, dělají se rekonstrukce.
Ale tou rekonstrukcí se totálně zničí původní vzhled stanice. Jinak že se nestaví, co třeba Česká Lípa (ta teda ku podivu vypadá pěkně), Ústí nad Orlicí, Karlovy Vary (to je hrůza hrůzoucí).
Noo, kdyby to byla nově postavená stanice, tak dejme tomu, ale takhle zprasit původní pěknou budovu….
Korunu tomu dali na Masaryčce, ty nový pokladny. Historické nádraží, jedno z nejstarších v Evropě a do toho takový moderní hnus.
Pepa
4 let
Většinou u uvedených nádraží to jsou budovy, kde už nějaké rekonstrukce proběhly, a celkem vyhovují. Na druhou stranu je velké množství nádražních budov, kde se zastavil čas, zejména na koridoru Brno-Bohumín, byla některá nádraží rekonstruována ještě za komunistů. To by se hlavně mělo zmodernizovat a opravit.
Patrně jsou tam už od dob socialismu, na rozdíl od všech lokálek, co se „rekonstruovaly“ v posledních letech, že?
Vlastimil Kocurek
4 let
V Berouně budou viset od stropu nějaké velké stočené mucholapky, nebo co to vlastně je?
Myslím, že ten interiér šlo zpracovat ještě lépe, vypadá to spíše jako varianta, než konečný výsledek.
Možná kdyby sem tam pustili do soutěže zahraniční architekty, nebylo by to na škodu.
No i tak to nádraží bude velmi pěkné, prostorné. To jim přeji !!!!!
Pozor covid: 10 u hutníka a 10u ajzeboňáka.
Znovu říkám šlo mi jen o estetiku a uměleckou úroveň díla, která se rovná nule. Ale když to v Plzni milují, tak vůbec nic proti tomu. To by bylo jako vysmívat se sousedovi, že má na zahrádce trpaslíka.
Konečně to snad bude znamenat konec nevkusu a hnusu z podání estetických zločinců z řad SUDOPu a podobných projektantských kašpárků. Svůj jednotný vizuální styl měla každá železniční společnost z doby Rakouska a Uherska, ale Správa železnic na to přišla až letos.
Ten hnus a nevkus se aplikuje poslední dobou velmi intenzivně.
Tady na Moravě
4 let
Určitě posun v mysleni SZ k lepšímu. Kdyby se rozhodovalo pred 10 lety, tak by se stanice Most, a podobne, bouraly, protoze „predimenzovane“ a „socialisticke“ (viz Havirov).
Treba ten Most vypada fakt luxusne a nadcasove a pritom verim ze to nebude zas tam drahe.
Pouziji nanotechnologie. Bude tam behat banda nanorobotu s nanohadry, jen se do kazdyho prkna musi zavest nanopotrubi, nanovylevky a nanoodpady. Pri dalsi rekonstrukci mozna zbyde i na nanopracky, aby ty nanohadry nanoroboti nemuseli machat jen tak, v nanorukach.
Říká se: „Bez peněz do hospody nelez.“
To platí i pro rekonstruovaná nádraží.
Myšlenka je jasná. Buď si sednete někam do fast foodu, nebo koukejte rychle mazat, zadarmo se ohřívat nebudete. Co kdyby náhodou někdo nebyl cestující, ale byl to bezdomovec.
Nádraží Brno hl. n. toho taky příkladem, tím spíše, když je v nájmu a nájemce dělá vše jen pro zisk. Nádražní budovy v článku patří naštěstí SŽDC nikoli ČD jako to v Brně, takže se alespoň té kompletní studené, sterilní rekonstrukce dočkají.
Já si také sednu do fastfoodu, ale vytáhnu si vlastní jídlo a pití, třeba na Wilzoňáku. Prozatím mě ještě nikde nevyhodili. Ale vím, že se mi to může snadno stát 🙂
Přesně tak, cenná architektura se zničila a nahradila jí chladná, bezduchá, odporná. Dneska se kouká jen na to, aby to bylo jakž tak funkční a hlavně aby se na tom někdo pořádně napakoval, estetika je až posledním místě.
Roman Svačina
4 let
Nádraží Opava? Na Východě pamatuji skvělou nádražku. No a Budějovice a Plzeň je snad už po rekonstrukci.? Nebo se mýlím? A když koukám na Most tak mě naběhl myšlenkami Havířov…
Ne, Teplice jsou hnusný samy od sebe, takže není potřeba je dál zhnusňovat současnými rekonstrukcemi. Za to krásná nádraží, jako je Pardubice, Beroun, Most, Kralupy, Plzeň a podobně, která se ani nerozpadají, se musí zhnusnit přednostně, aby náhodou někde nezůstalo zapomenuté pěkné nádraží.
Mně se moc líbí nádraží v Poděbradech, také lázně. Nádraží Teplice asi vyrazí každému dech, budova jako nějaké ministerstvo, klasicistní, uvnitř byzantský interiér, proboha, co s tím budou dělat, a v těch vyšších patrech, co by tak mohlo být…., mohlo by se tam postavit nové, nádraží, ale muselo by být skutečně krásné.
Pravda v Brne se bude stehovat z centra v Chomutove do centra 🙂 . Kazdopadne terminu bych neveril. Koukal nekdo naplankvane investice SZ jako celek? Kde se na to vezme? Kde se vezmou stavebni firmy?
Skákaji tu jména nádraží co se nedostali na seznam. Bohužel to vypovídá o naší gramotnosti. Raději bych volil odpovědnou péči u všech nádraží, vypadala by třeba omsele ale udržovaná, pravidelně, než velký boom, mít pár úžasných staveb, které stejně budou za dvacet let potřebovat rekonstrukci, protože se o ně neumíme postarat.
Bude se mýt podlaha, nic více. Dříve přednosta stanice pěstoval muškáty – to je vidět ještě dnes na malých sympatických nádražích. Méně znamená někdy více.
Souhlasím. Ale já to uvažuji filmu Vlasty Buriana, a podle povídek Karla Čapka. Asi jsem měl nějakou romantickou chvilku. No, dnes už není ani výpravčí.
Přesně tak, nádraží typu Lenešice a další. To je tisíckrát hezčí než ty sklonerezový hnusy.
Petr
4 let
Koukám, že v Berouně dají antibezdomovecký lavice na druhou stranu, doufám, že z nich bude vidět na tabule. A je pěkně zalesněný vršek bunkru , snad tam budou ty stromy moct růst.:-)
Nechápu, co komu na „antibezdomoveckejch“ lavicích vadí. Pohodlí pro sedícího cestujícího nijak nelimitují. A zamezí tomu, aby tam kdokoliv ležel, což prostě neni žádoucí.
Jenda-71
4 let
Hlavně nezapomeňte na holuby, většina současných zábran stojí za houby, ti ptáci vše nové pos….
V. K.
4 let
Takže v Mostě plánují zničit krásný interiér ve stylu socialistického realismu a nahradit ho tímhle unifikovaným nic ala IKEA.
Socialistický realismus není stavební sloh, jedná se o modernismus, a takto se stavělo i jinde v Evropě. Při veřejných stavbách, které měly reprezentovat socialismus, měli architekti volnou ruku, a plno západních architektonických časopisů na stole. Jen občas dostali přes prsty a zůstalo to v šuplíku.
Smyslem modernistických staveb byla oslava 3 materiálů: BETON – OCEL – SKLO.
Ano, toho betonu už dnes může být méně, když se použije beton vysoké kvality. Podívejte se na sklo v Moste, Berouně, …….. takže už v tehdejší době to tak bylo. Ale máte pravdu, materiály se moc nemění v základě, ale podstatně vzrostla jejich kvalita.
Velice záleží, jak se správa o ta nádraží bude starat, kupříkladu v Plzni ten přístup není žádná sláva, úklid by mohl být lepší, ostraha je tam zadarmo drahá, údržba stagnuje.
Nikde to není sláva. Naopak, je to tragedie. Nechápu, proč jsem třeba v červenci musel na nástupišti v
Bohumíně šlapat po zimním posypovém materiálu, nebo proč jsou na nástupištích většiny stanic lampy a zářivky pokryté letitými pavučinami.
Martin V.
4 let
Vizualizace nevypadají špatně. Zajímavé bude srovnání s fotografiemi ze stejného místa a úhlu, řekněme rok po rekonstrukci (tedy ještě nové, ale už v reálném provozu s cestujícími).
Na vizualizacích zcela chybějí afroameričané a vozíčkáři, dále postrádám vyznačení toalet pro neutrální pohlaví. A zaměstnává tvůrce vizualizací adekvátní počet leseb a transsexuálů?
U nás neplatí žádná pravidla, peníze nesmrdí ani od RJ.
Apten
4 let
Je třeba rozlišovat.Opava má nádraží dvě. Opava -východ už rekonstrukce proběhla s elektrifikaci. Teď je na řadě Opava-západ na trati do Krnova.
xyz
4 let
Budova žst. Opava prošla rekonstrukcí už v roce 2006 (souběžně s elektrizačními prácemi na trati směr Ostrava). Mj. po několik měsíců byl nepřístupný její interiér.
Děkuji za vysvětlení – ani bych ji ve srovnání s dnešním stavem nepoznal.
Nicméně u takového „nácestného“ nádraží si dovolím zapochybovat nad jeho dostatečným významem ve věci oné „vstupní brány“ a vůbec multifunkčního využití s obchody apod., jak je v článku citováno.
Opava- západ je malé nádraží, žádná vstupní brána to není. Bylo postaveno jako opakovaný projekt. V době stavby ale byla Opava hlavním městem Slezska, přesto se volila levná varianta. Ani po rekonstrukci to nic zvláštního nebude. Opava skutečně není nějakou velkou žel. křižovatkou.
Doufám, že se to jednou splní (ale co nejdříve, abychom to stihli využívat). 🙂 ICE Praha – Paříž přes Plzeň, to je přesně to, co české železnici chybí a posunulo by ji to na vyšší úroveň. Dva nejisté přestupy, to běžné cestující nepřiláká.
V Berouně bývaly na nádraží: restaurace, u ní kiosek. Sámoška, u ní kiosek. Bar, holičství , cestovka, zubařka, novinový stánek. Vše se podařilo úspěšně vyštípat. Co tam bude po obnově? Drahý butik, suvenýry, obuv 1 pár za cca 5 tis. Kč? A ještě parfémy, vše nezbytné pro cestu vlakem.
Tak. Hlavně restaurace si dlouhou dobu držela slušnou úroveň. Dnes vážně nevím kdo by na tu přervanou tradici navázal ? Dopadne to tak že bude předražený Fast-Food s kavárnou. Sbohem přesnídávkové polévky a hotovky po celý den …
O službách co zmiňuje Vašek ani nemluvě. Já pamatuji ještě kulturní středisko a čekárnu pro matky s dětmi.
Ale třeba se v Berouně zřídí čekárna ČD Lounge … cha chááá …
Určitě tam bude k dostání chutná bagetka za 60 Kč se dvěma plátky salámu a lupínkem zvadlého salátu. Dobrou chuť!
Už aby to bylo od 01.01.2022. Ď.
a kdy to bude zapoměli napsat
Vypadá to krásně (y), jen houšť takových stanic typu Kolín.
Jen to ne.
Ta Plzeň 😂 Rok 2100 z Německa přijel vlak ICE. Nepoznáme však zda se jedná o spoj Amsterdam – Frankfurt – Nurenberg – Plzeň – Praha nebo Munchen – Plzeň – Praha
Vrací se z cerhenického okruhu, to nepoznáš ?
Krása!
moc pěkný vizualizace, ICE v Plzni! 🙂 bomba vtip 🙂 základem všeho do budoucna bude údržba, údržba, údržba, jinak z těch luxusně opravených nádraží opět za pár let budou pajzly 4. kategorie.
Z vizualizace nádraží Opava západ mě spadla pusa. Je velmi výborný nápad rekonstruovat tuto budovu do stylu „nádraží za Rakousko-Uherska“. Jestli se to podaří, tak západní nádraží nebude ostudou Opavy. Drží palce stanici Opava západ i všem ostatním nádraží na vizualizacích 🙂
Most vypadá velmi zajímavě, ale jestliže Správa železnic mentálně nedozrála k tomu, že v Mostě má být nadchod (a třeba i podchod), tak je to jezdoznačně ŠPATNĚ. Ale tohle pánové ze stavební sekce Správy železnic nepochopí.
Beroun, Plzeň, Budějky celkem ujdou, ale ten Most, to snad nemyslí vážně, že ne?
Mi se ten Most líbí, je to zase něco jiného vizualizace vypadá svěže.
Most má vypadat tak, jak vypadá teď.
Nejvíc mě zaujala ta vizualizace s Regiojetem a jednotkou ICE na plzeňském nádraží… 😀
Doufám, že to bude realitou dřív než celá rekonstrukce! 😀
Kam to ICE bude jezdit? Tou lokálkou do Mnichova?
No dráty mu chybí v obou „plzeňských směrech“, jak do Mnichova, tak do Norimberku… 😀
Ale kdyby na to mělo někdy dojít, tak by mi to dávalo asi větší smysl v tom směru do Norimberku… 😀
Luďku, tobě navzdory 4e do Mnichova nebude. 😛
Za mě palec nahoru!
mmj čekal jsem zde zprávu o padání hlav(y) na ÚOHS a ono zatím nic…🤔
Co to jako je? Jaký soutěže! Tak takhle ne! Tohle je třeba zatrhnout. Kde jsou krásné projekty SUDOPu? Copak tu už nikdo nechce rané devadesátky?
vypadá to, že páni se sudopu byli na Freundschaftu v NDR 🙂 konečně, po 30 letech… a nemoudřili se, tedy alespoň ve vizualizacích
A hlavně nezapomenout polepit všechny skleněné „auslágy“, zasklená závětří, přístřešky atd. 10 cm mřížovím z černé izolepy, aby prý takńák zachránili miliony ptáků………..
Z vizualizace Mostu je mi smutno. Dnes je to úchvatný, otevřený a vzdušný prostor. Budova všude veskrze respektuje pravoúhlé linie. No, tak do toho nacpeme vlnku a rázem jsme se ocitli v… Kolíně? Jsem toho názoru, že většina výpravek (a nejen jich) na přeložkách kolem mostecké hnědouhelné pánve si zaslouží rekonstrukci, která zachová původní architektonický jazyk budov, i když chápu, že když něco opravím a vypadá to „stejně jako předtim“ slávu neurvu.
myslis, ze kdyz nam tu reknes, ze je ti smutno, tak tim neco zmenis?
je mi smutno, že pánovi je smutno 🙁
Přesně tak, nejlepší rekonstrukce je takový, která není vidět, která zachová původní vzhled. Ten Beroun nevypadá zle, ale Most, to snad nemyslej vážně.
Mně je smutno z Mostu celkově.
V Mostě můžou opravovat. Dědci s igelitkama a „mladíci“ nejmenovaného etnika to zajisté ocení.
Ta vizualizace nádraží v Mostě je rasistická – na obrázku není ani jeden hnědočech 🙂
Já třeba nevím, proč do těch brutalismů a spol typu berou zasahují a mění je. Nějaké takové nádraží typu tuším kralupy by mělo být zachováno.. Taková byla doba, takový byl design (navíc často v celém světě). Kličové je, aby nádraží bylo čisté, vymalované, uklizené, neteklo do něj, topilo se tam, a neteklo tak ze střechy. Jako ve Vítkovicích, Havířově a podobně. Například ve Frenštátě byly hezké designové židle z té doby. Už asi nebudou..
Havířov se už rekonstruje a asi to bude vypadat pěkně, bohužel Vítkovice jsou chlouba SŽ.🤪🤪🤪
Havířov má nové nádraží a je v provozu. Hale bývalého nádraží bude hotová v květnu. Bude tam lezecká stěna, tělocvična, koncertní síň, farmářské trhy a podobně. Nahoře bowling s restaurací. Přednádražní prostor bude otevřen teď v Říjnu …
Podjezd pod nádražím a parkoviště u přilehlého panelového domu hotovo v rámci nulté stavby či jak to nazvat….😀👍😀👍😀
Spíše nádražíčko. Ještě počkat dva tři roky na rekonstrukci podchodu a peronů a bude to tam konečně vypadat jako v 21. století. Zde můžete online sledovat, jak se to tam staví https://www.tesinsko.cz/webcams/havnad
Vítkovice jsou na schválení na MD , další krok po Havířovu .
Byla to krásná architektura. Beroun, Kralupy, Most, Pardubice (ty jsou asi nejhezčí ze všech nádraží), jenom mi tom vadí to, že je to tak zbytečně obrovský a nevytopitelný. V Kralupech je aspoň využitý vršek k dalším prostorům, ale u jiných moc ne. Smůla těchle staveb je ta, že vznikly za socialismu, takže i když jsou sebehezčí a sebefunkčnější, musí skončit v propadlišti dějin a nahradit je ty bezduché sklonerezové cosi, nejlíp pořízené z dotací, aby se mohlo žvanit o tom, jak se „smysluplně“ využily peníze z EU. Velmi smutné.
Oni tam stejně netopí. Ani ve Svinově za miliardu není na topění. Tak je to celkem jedno, jestli je strop vysoký nebo nízký. Stačí tedy udělat nějakou launge… To šlo klidně v Havířově.
Zrovna Kralupy rozhodně nejsou „sebefunkčnější“ – kam mohli zbytečně narvat schody, tam je taky narvali. Za mě je to příklad relativně nového plně bariérového nádraží. Na jedněch schodech v podchodu sice mají dřevěnou fošnu, ale to je tak všechno. 🙂
To, co se opravuje za miliardy, tak asi nekončí v propadlišti dějin, těžko říct, o co vám jde, vždyť se skoro nikde nic nového nestaví, dělají se rekonstrukce.
Ale tou rekonstrukcí se totálně zničí původní vzhled stanice. Jinak že se nestaví, co třeba Česká Lípa (ta teda ku podivu vypadá pěkně), Ústí nad Orlicí, Karlovy Vary (to je hrůza hrůzoucí).
Však vám nikdo nic nebere, Kralupy, Beroun, Vítkovice a Havířov všechno zůstalo, jen Most má jiný strop.
Noo, kdyby to byla nově postavená stanice, tak dejme tomu, ale takhle zprasit původní pěknou budovu….
Korunu tomu dali na Masaryčce, ty nový pokladny. Historické nádraží, jedno z nejstarších v Evropě a do toho takový moderní hnus.
Většinou u uvedených nádraží to jsou budovy, kde už nějaké rekonstrukce proběhly, a celkem vyhovují. Na druhou stranu je velké množství nádražních budov, kde se zastavil čas, zejména na koridoru Brno-Bohumín, byla některá nádraží rekonstruována ještě za komunistů. To by se hlavně mělo zmodernizovat a opravit.
Jedině dobře, že se rekonstruovalo za komunistů, aspoň to nějak vypadá.
Myslíte třeba ty okna zatlučené OSB deskami v Kojetíně?
Patrně jsou tam už od dob socialismu, na rozdíl od všech lokálek, co se „rekonstruovaly“ v posledních letech, že?
V Berouně budou viset od stropu nějaké velké stočené mucholapky, nebo co to vlastně je?
Myslím, že ten interiér šlo zpracovat ještě lépe, vypadá to spíše jako varianta, než konečný výsledek.
Možná kdyby sem tam pustili do soutěže zahraniční architekty, nebylo by to na škodu.
No i tak to nádraží bude velmi pěkné, prostorné. To jim přeji !!!!!
Přitom by to stačilo opravit jen tak, aby to nechátralo a vypadalo pořád stejně, není třeba vymýšlet vymyšlené.
Ty dvě sochy v Plzni jsou jako pěst na oko. Jeden je asi nějaký hutník či co, ten druhý ani nevím , nějaký univerzální nádeník.
Na ty nesahat!! Stojí tam od mojí nepaměti 🙂
Bral jsem to jen esteticky, žadný podtext, omlouvám se. Vůbec jsem nepřemýšlel v jaké době je tam postavili.
Jj, školní či jiný výlet – „sraz u hutníka“
Pozor covid: 10 u hutníka a 10u ajzeboňáka.
Znovu říkám šlo mi jen o estetiku a uměleckou úroveň díla, která se rovná nule. Ale když to v Plzni milují, tak vůbec nic proti tomu. To by bylo jako vysmívat se sousedovi, že má na zahrádce trpaslíka.
To je železničář ty nádeníku!
🙂 zpravidla člověku některé věci dojdou, přesně v okamžiku, když stisne enter, jako mě v tomto případě. Dávám plus.
kterou stanici v Opavě chce SŽ rekonstruovat ?
západ
po 15 letech od rekonstrukce. bezva. jinde se nenatřeli od stavby ani okna.
Kde? Nebuďte slušnej. Konkrétní stanici!
Kdy byla Opava-zapad rekonstuhovana. Nepamatuji se, že by vůbec.
Pletete si západ a východ.
Už aby to bylo! 🙂
Konečně to snad bude znamenat konec nevkusu a hnusu z podání estetických zločinců z řad SUDOPu a podobných projektantských kašpárků. Svůj jednotný vizuální styl měla každá železniční společnost z doby Rakouska a Uherska, ale Správa železnic na to přišla až letos.
Ten hnus a nevkus se aplikuje poslední dobou velmi intenzivně.
Určitě posun v mysleni SZ k lepšímu. Kdyby se rozhodovalo pred 10 lety, tak by se stanice Most, a podobne, bouraly, protoze „predimenzovane“ a „socialisticke“ (viz Havirov).
Treba ten Most vypada fakt luxusne a nadcasove a pritom verim ze to nebude zas tam drahe.
Vypadá, než ho tou rekonstrukcí totálně zk….!
Ten dřevěný podhled v Mostě sice vypadá hezky, ale tak mě napadá… Jak a kdo to bude čistit?
Při další rekonstrukci za 50 let z toho vyženou metrové pavouky plamenometem.
Takové věci se prostě nečistí. V projektu se napíše že to údržbu nevyžaduje, a je to.
Pouziji nanotechnologie. Bude tam behat banda nanorobotu s nanohadry, jen se do kazdyho prkna musi zavest nanopotrubi, nanovylevky a nanoodpady. Pri dalsi rekonstrukci mozna zbyde i na nanopracky, aby ty nanohadry nanoroboti nemuseli machat jen tak, v nanorukach.
Které opavské nádraží je na obrázku?
západ, východ je už hotový.
Myslím si že nemáte pravdu. Pokud by Opava Západ měla vypadat takto, jednalo by se prakticky o novostavbu v historizujícím stylu…
Celková rekonstrukce , v této podobě bude k vidění na podzim 2022 😉
Masaryčka ukazuje, že jednotná fasáda obchodov sa dá realizovať dokonca aj veľmi decentne, len na tom majiteľ musí trvať.
Ovšem Masaryčka nepatři SŽ.
Jsem samozřejmě pro, i město Most může mít pěkné nádraží.
Ale ta vizualice by chtěla mít svůj archiv.
Jak si to představujeme a jak to bude vypadat v realitě.
Hodně krásných a usměvavých lidí, kteří v té krásné budově půjdou na vlak.
Asi jsem hodně naivní, ale možná se dočkáme.
Most má pěkné nádraží, zatím. Jen ty krásné a usměvavé lidi, jsem tam teda nikdy nepotkal xD Ba přesně naopak. Tam je to samý exot.
Ono podobné to bude i v tom Havířově.
Z většiny nádraží se staly po rekonstrukci chladná a neosobní místa bez života, kde není možnost se ani posadit.
A před rekonstrukci to bylo lepší? To byla teplá a plná života?
Život holuba taky život 😀
Říká se: „Bez peněz do hospody nelez.“
To platí i pro rekonstruovaná nádraží.
Myšlenka je jasná. Buď si sednete někam do fast foodu, nebo koukejte rychle mazat, zadarmo se ohřívat nebudete. Co kdyby náhodou někdo nebyl cestující, ale byl to bezdomovec.
Nádraží Brno hl. n. toho taky příkladem, tím spíše, když je v nájmu a nájemce dělá vše jen pro zisk. Nádražní budovy v článku patří naštěstí SŽDC nikoli ČD jako to v Brně, takže se alespoň té kompletní studené, sterilní rekonstrukce dočkají.
Já si také sednu do fastfoodu, ale vytáhnu si vlastní jídlo a pití, třeba na Wilzoňáku. Prozatím mě ještě nikde nevyhodili. Ale vím, že se mi to může snadno stát 🙂
Přesně tak, cenná architektura se zničila a nahradila jí chladná, bezduchá, odporná. Dneska se kouká jen na to, aby to bylo jakž tak funkční a hlavně aby se na tom někdo pořádně napakoval, estetika je až posledním místě.
Nádraží Opava? Na Východě pamatuji skvělou nádražku. No a Budějovice a Plzeň je snad už po rekonstrukci.? Nebo se mýlím? A když koukám na Most tak mě naběhl myšlenkami Havířov…
Opava: stále skvělá nádražka, jen upravená otevírací doba.
Plzeň doufám klobásy a pivo se dá stihnout během přepřahu. Dík za nové info
Na klobásy a pivo jeďte na Oktoberfest, ne na nádraží.
Budějovice s rekonstrukcí sotva začaly. Tedy Metrostav začal před pár měsíci, vidět ještě není vůbec nic.
V Plzni se ještě nezačalo.
Co do Plzně jezdím posledních cca 6 let, tak se tam skoro pořád něco předělává, kope, takže moc nechápu, co ještě dalšího chtěj dělat.
Teplice, Teplice … nebo se ceka az to spadne?
Držím vám teplickým palce, bohužel nejsem tak bohatý, abych to urychlil.
Ne, Teplice jsou hnusný samy od sebe, takže není potřeba je dál zhnusňovat současnými rekonstrukcemi. Za to krásná nádraží, jako je Pardubice, Beroun, Most, Kralupy, Plzeň a podobně, která se ani nerozpadají, se musí zhnusnit přednostně, aby náhodou někde nezůstalo zapomenuté pěkné nádraží.
Mně se moc líbí nádraží v Poděbradech, také lázně. Nádraží Teplice asi vyrazí každému dech, budova jako nějaké ministerstvo, klasicistní, uvnitř byzantský interiér, proboha, co s tím budou dělat, a v těch vyšších patrech, co by tak mohlo být…., mohlo by se tam postavit nové, nádraží, ale muselo by být skutečně krásné.
Zlín? Vsetín?
Brno? (Ja vim, u nas slozime nekde u reky, pobliz Herspic, vetsi mnozstvi kontejneru a bude vymalovano. Hlavne aby to bylo u tech spravnych pozemku.)
A katastrofální stav nádraží v Chomutově nic?
Osobní nádraží by se v Chomutově mělo v budoucnu přesunout blíže do civilizace.
„Brno 2.0“
Spíš „1/Brno“. 🙂
Pravda v Brne se bude stehovat z centra v Chomutove do centra 🙂 . Kazdopadne terminu bych neveril. Koukal nekdo naplankvane investice SZ jako celek? Kde se na to vezme? Kde se vezmou stavebni firmy?
Zahájení stavby nového nádraží 2025, dokončení 2028. Nákladové bude zrušeno a bude jej suplovat dnešní osobní.
A to se vyplatí, nejdřív se staré nádraží několik let rekonstruuje a v zápětí se zruší.
Skákaji tu jména nádraží co se nedostali na seznam. Bohužel to vypovídá o naší gramotnosti. Raději bych volil odpovědnou péči u všech nádraží, vypadala by třeba omsele ale udržovaná, pravidelně, než velký boom, mít pár úžasných staveb, které stejně budou za dvacet let potřebovat rekonstrukci, protože se o ně neumíme postarat.
Bude se mýt podlaha, nic více. Dříve přednosta stanice pěstoval muškáty – to je vidět ještě dnes na malých sympatických nádražích. Méně znamená někdy více.
Na kterém malém sympatickém nádraží je dneska přednosta? Nepletete si přednostu s výpravčím jako Vlasta Burian?
Souhlasím. Ale já to uvažuji filmu Vlasty Buriana, a podle povídek Karla Čapka. Asi jsem měl nějakou romantickou chvilku. No, dnes už není ani výpravčí.
Přesně tak, nádraží typu Lenešice a další. To je tisíckrát hezčí než ty sklonerezový hnusy.
Koukám, že v Berouně dají antibezdomovecký lavice na druhou stranu, doufám, že z nich bude vidět na tabule. A je pěkně zalesněný vršek bunkru , snad tam budou ty stromy moct růst.:-)
Už rostou, prostor před nádražím je hotový, ještě se dělá cyklodům.
Nechápu, co komu na „antibezdomoveckejch“ lavicích vadí. Pohodlí pro sedícího cestujícího nijak nelimitují. A zamezí tomu, aby tam kdokoliv ležel, což prostě neni žádoucí.
Hlavně nezapomeňte na holuby, většina současných zábran stojí za houby, ti ptáci vše nové pos….
Takže v Mostě plánují zničit krásný interiér ve stylu socialistického realismu a nahradit ho tímhle unifikovaným nic ala IKEA.
Socialistický realismus není stavební sloh, jedná se o modernismus, a takto se stavělo i jinde v Evropě. Při veřejných stavbách, které měly reprezentovat socialismus, měli architekti volnou ruku, a plno západních architektonických časopisů na stole. Jen občas dostali přes prsty a zůstalo to v šuplíku.
Smyslem modernistických staveb byla oslava 3 materiálů: BETON – OCEL – SKLO.
Ten Beton, ocel, sklo, to je až dneska, akorát ta ocel je nerezová.
Ano, toho betonu už dnes může být méně, když se použije beton vysoké kvality. Podívejte se na sklo v Moste, Berouně, …….. takže už v tehdejší době to tak bylo. Ale máte pravdu, materiály se moc nemění v základě, ale podstatně vzrostla jejich kvalita.
Asi tak.
Viditelně levné – ale i přes to pěkné. Tedy lepší než je to to teď.
Odhaduju že kolem roku 2065 se to bude dávat draze do uplně původního stavu.
Z toho už Vás hlava bolet nebude…
V naší rodové linii se běžně dožíváme přes 80. let – takže se toho v pohodě dožiju.. 🙂
Tak je fajn, že jste si tak jistej 🙂 Tak snad si sednout k televizi a čekat… 🙂
Tak a teď už víme, že pan Urban atd. je mladý muž ve věku do 35 let. Ani k tomu nepotřebujeme sledování Googlem. 🙂
těsně vedle – čerstvě 38 🙂
a jen dodám a doplním, že jsem „osoba mající ráda dopravu v urbanizovaných oblastech“
Jde o to, kdo bude v roce 2065 ta nádraží využívat, možná nějaký odolnější živočišný druh, než je člověk.
Nadčlověk třeba?
Ne myslel jsem lišky a vlci a jezevec.
Velice záleží, jak se správa o ta nádraží bude starat, kupříkladu v Plzni ten přístup není žádná sláva, úklid by mohl být lepší, ostraha je tam zadarmo drahá, údržba stagnuje.
Nikde to není sláva. Naopak, je to tragedie. Nechápu, proč jsem třeba v červenci musel na nástupišti v
Bohumíně šlapat po zimním posypovém materiálu, nebo proč jsou na nástupištích většiny stanic lampy a zářivky pokryté letitými pavučinami.
Vizualizace nevypadají špatně. Zajímavé bude srovnání s fotografiemi ze stejného místa a úhlu, řekněme rok po rekonstrukci (tedy ještě nové, ale už v reálném provozu s cestujícími).
Vizualizace vypadají vždy nadčasově, vlastně proč by ne. Jen si nedokážu představit, že takhle to opravdu dopadne. Zvláště v tohle kraji.
Výzva pro šotouše. Rád se na taková srovnání podívám.
upřímně řečeno logo Regiojetu by si ve SŽ měli odpustit, státní organizace by neměla svými vizualizacemi dělat reklamu na dopravce…
Regiojet: „reklama“ na 1 vizualizaci.
ČD, a. s.: „reklama“ na 2 vizualizacích.
Dalšími „reklamně propagovanými“ značkami tam jsou Pont, Relay či Pizza la mia Stazione.
koukal jsem jen na vizualizaci Plzně, ČD by tam samozřejmě taky nemělo být, i to je reklama, kterou SŽ dělat nemá
Na vizualizacích zcela chybějí afroameričané a vozíčkáři, dále postrádám vyznačení toalet pro neutrální pohlaví. A zaměstnává tvůrce vizualizací adekvátní počet leseb a transsexuálů?
Mimochodem vlaky Regiojetu a IC vlaky DB v Plzni dle vizualizace, to byl velký posun v dopravě.
V čem by byl RGJ posun proti nynějším vozidlům (stejná, ale v lepším stavu?)?
dobrej nápad – DB asi ještě stále nabízí k odprodeji ICE TD – snad to nežere naftu jak ruskej tank
Žere.
Už se šrotují. Převezou málo lidí a sežerou hodně nafty. Příliš vysoké náklady na provoz.
U nás neplatí žádná pravidla, peníze nesmrdí ani od RJ.
Je třeba rozlišovat.Opava má nádraží dvě. Opava -východ už rekonstrukce proběhla s elektrifikaci. Teď je na řadě Opava-západ na trati do Krnova.
Budova žst. Opava prošla rekonstrukcí už v roce 2006 (souběžně s elektrizačními prácemi na trati směr Ostrava). Mj. po několik měsíců byl nepřístupný její interiér.
Takže další rekonstrukce = znovu?
Ne. Jedna se o Opavu-západ
Děkuji za vysvětlení – ani bych ji ve srovnání s dnešním stavem nepoznal.
Nicméně u takového „nácestného“ nádraží si dovolím zapochybovat nad jeho dostatečným významem ve věci oné „vstupní brány“ a vůbec multifunkčního využití s obchody apod., jak je v článku citováno.
Opava- západ je malé nádraží, žádná vstupní brána to není. Bylo postaveno jako opakovaný projekt. V době stavby ale byla Opava hlavním městem Slezska, přesto se volila levná varianta. Ani po rekonstrukci to nic zvláštního nebude. Opava skutečně není nějakou velkou žel. křižovatkou.
Abych neurazil, počtem cestujících je ale trať Ostrava Svinov – Opava východ – Krnov, významná a frekventovaná.
Opava východ je daleko krásnější a myslím byla vybrána jako nejlepší rekonstrukce roku (nebo tak nějak) upřesněte někdo.
Haha, ICE v Plzni :-))))
ICE a hned vedle žlutovlak :-D, přitom ty přístřešky nad nástupišti vypadají pořád historicky
Moderní soupravy a historické přístřešky se nějak vylučují?
spíš jde o to, že to nebude pokrývat celé nástupiště 🙁
Vizualizace beru s rezervou. Když jsem dostal projekt brněnské tramvaje na kampus, taky tam byly vozy, které v Brně nikdy nebudou. 🙂
Doufám, že se to jednou splní (ale co nejdříve, abychom to stihli využívat). 🙂 ICE Praha – Paříž přes Plzeň, to je přesně to, co české železnici chybí a posunulo by ji to na vyšší úroveň. Dva nejisté přestupy, to běžné cestující nepřiláká.