Opatření proti koronaviru v dopravě: řidiči přestávají prodávat jízdenky, průvodčí nesahají na doklady
Pokladny Českých drah v České Třebové. Foto: České dráhy
Novým opatřením proti šíření koronaviru u některých tuzemských dopravců je eliminace kontaktu zaměstnanců s cestujícími nebo věcmi, kterých se dotýkají.
Tak USA zakázaly cesty z Evropy ! V čr sice nechaly doma děti, ale obchodní centra, hromadná doprava frčí dál…
Popíšu moji momentální situaci:
Jsem v Itálii, která je celá v karanténě. Vlaky Öbb končí teď v poslední stanici před hranicemi Gries/Sillandro.
Pěšky státní hranice prostě neprojdetete.
Flix bus nejezdí. A teď jak dál?
Zvolil jsem jednoduché řešení, zůstanu v karanténě.
A tak je to správně! Zůstaňte tam, my tady další nezodpovědné občany nepotřebujeme
Já dneska jel jen obyčejným osobákem na lokálce a průvodčí jsem jenom ukázal jízdenku. Ani mi ji neoznačila. To je dobréé.
Netuší někdo, jaké nejtvrdší možné opatření může ve veřejné dopravě během epidemie nastat? Může vláda zastavit provoz všech vnitrostátních rychlíků (tedy nejen mezinárodních EC) nebo dokonce omezit provoz veřejné dopravy mimo období špiček? Jak jezdí vlaky v Itálii? A co slevy na jízdném, budou platit i v období epidemie? Dočasným zrušením slev by se přesunulo 3-5 mld. na boj proti nákaze. Obě opatření by snížila mobilitu obyvatel a možná by i zpomalila šíření koronaviru. Opatření by na mě měla přímý dopad (jako student jezdím rychlíky se 75% slevou), ale měl bych pro to pochopení. Může tento scénář v České republice… Číst vice »
Ne nemůže…Co takhle úplně zastavit život k vůli chřipkové epidemii? Zůstanme všichni doma, zastavme ekonomiku, nikam něchoďme a po odeznění chřipky se vraťme na stromy 🙂
Až vám začne umírat 200 lidí za 24h, možná změníte názor
Denně umírá přes 300 lidí v Česku normálně.
Tím chcete říct co? Pokud to sečtete, tak je to pak 500 denně. Co vy na to? Chápete?
ročně na následky kouření umírá až 18.000 lidí a na chřipku za rok 2020 již umřelo 44lidí. a?
Víte vůbec něco o chřipce? To není běžné nachlazení, jak se domnívá většina lidí, nejsou na ni léky, antibiotika na toto nepůsobí. Do určité míry pomáhá očkování, které však musí dobře vystihnout viry na další sezonu. Skutečná chřipka člověka opravdu vyřadí ze života, teploty jdou běžně ke čtyřicítce po dobu několika dní, je dlouhodobá rekonvalescence, hrozí komplikace a nežádoucí účinky jako u všech virových onemocněních – např. postih plic, ledvin, srdce, mozku. Proto také snažit se přechodit tento typ onemocnění je zrádné a také to vše pak neúnosně zatěžuje zdravotní systém a potřebu peněz. Ale když se to rozjede, peníze… Číst vice »
Chrípka je tu skrátka na to aby sme sa nepremnožili a aby prežili len tí čo majú spránne fungujúci imunitný, čiže ochranný sistém života. Priroda si plní svoju úlohu, ako lykožrút v lese, zničiť slabé jedince. Ale ludia sa postavili proti príride a chránia sa nie individuálne, ale hromadne majú vybudovaný systém ochrany tak ako stádo sa chráni spolu v hromade proti predátorom.
Keď nás bude polovica mrtvých tak potom ju zastavíme, lebo ju nebude treba ty Chrípka!
Slevy se rušit nebudou… Jak řekl premiér, ekonomika musí šlapat a ma v dopravě své koně.
Ale dneska mě napadlo opatření typu do veřejné dopravy pouze s respirátorem.
Takže momentálně skoro nikdo?
Rušením slev v tomto případě nic nevyřešíte. Nemáte šanci bezprostředně postavit nová infekční oddělení, jednotky JIP uzpůsobené na infekci atd. To se musí řešit v předstihu a nerušit a nebourat to, co tu třeba v minulosti bylo provedeno. Samozřejmě, vše je drahé, předimenzované a protože toto nastane jednou za 20 let, tak to přeci nebudeme řešit propadat panice. Však on někdo přežije. Toto je dlouhodobý příklad myšlení i politiků a finančníků. Tento přístup je potřeba urychleně změnit a být připravený na vše. Od toho je tu stát, odborníci. A ne jen čumět do telefonů, počítačů, ale učit se a myslet… Číst vice »
A vy jste připravený na vše? Co měsíc bez elektřiny, bez tekoucí vody a bez odpadů? Připravit se na vše jaksi principiálně nejde. A když píšete jednou za 20 let, tj. naposled se něco podobného v Evropě stalo kolem roku 2000? Můžete mi říct co? Mě totiž napadá jen Španělská chřipka, která se ale stala před 100 lety. Války nepočítám, ty si na sebe sesílá lidstvo samo.
Žádný slevy se rušit nebudou…máme prázdniny, tak můžeme cestovat
Může nastat cokoliv.
Může nastat cokoliv. Záleží to na rozsahu rozšíření onemocnění, vývoj smrtnosti, nákladů na léčení, personál a další, včetně možných mutací viru atd.Takže nikdy nelze vyloučit, že nebude možné jezdit jakoukoliv hromadnou dopravou, že nebude omezena řada činností, že bude vyhlášen třeba výjimečný stav apod. Dosud se s tím jen strašilo a laici a neználci toto vše ignorovali a vysmívali se tomu, včetně řady, zejména pravicových politiků. Řekl, bych, že toto je takové poslední varování od přírody. Kdykoliv se může objevit pandemie podstatně horší nemoci, jsou tu možnosti zemětřesení, výbuchů sopek, dlouhodobé sucho a nedostatek potravin aj. Na to vše nikdo… Číst vice »
Přenos už byl i Itálii dokázán na 4-5 metrů, nevím co tady řešíte. Zavřít všechno i hranice,hospody ať je klid. 14 karanténa by vyčistila vzduch. Za porušení pokuta. To by se sanitkami jezdilo na prázdných silnicích…..
Víte co by vyčistilo vzduch, oznámení policejního prezidenta o tom, že jakmile to odezní, budou důkladně zkoumat, kdo se dopustil šíření poplašné zprávy a budou to stíhat. To není o cenzuře, to je o připomenutí, že je něco jiného přinášet fakta a něco jiného žvanit ve veřejném prostoru co mne zrovna napadne!
Ještě že nejste policejní prezident
Tím máte na mys,li co? Já bych zase stíhal nezodpovědnost, nerespektování faktů, odmítání karantény, ohrožování druhých jakoukoliv nemocí atd. A to velmi tvrdě. Mám obavu, zda by se vás to nějak nedotklo- vycházím z toho, co píšete.
Silná slova na mou adresu, vyřešíme je před soudem?
„A jak se šíří ten parazit tělem pacienta?“ „Krevním oběhem.“ „Tak zastavte krevní oběh pacienta, než parazit odezní.“
To by byl populismus, je třeba počkat, až se nákaza více rozšíří, nešiřte paniku!!! Šrouby se utahují postupně, jen asi tak se desetidenním zpožděním než je třeba – izolace Itálie a nakažených, kontroly na hranicích, zrušení veřejných akcí atp. Aktuálně se nákaza tiše zato zřejmě masivně šíří v českých horských střediscích. Podle mě se mnozí, kterým skončila lyžovačka v Itálii, se přesunuli na české hory, aby si užili zas jinou bezva lyžovačku.
Když karanténa pro všechny tak pro všechny, ne? Takže i pro zdravotnický personál, ne? A taky pro policii, armádu, hasiče a taky zaměstnance elektráren, vodovodů, kanalizací…
Momentálně vypadáte jako blázen. Já jsem v karanténě v Itálii. Restaurace, bary, diskotéky jen do 18h. Na cestu do nejbližší vesnice potřebujete vyplněný formulář. Za 24h je počet nakažených a mrtvých neskutečný. Ale dali vám 21 mínusů, ještě nevěří.
Před 18. hodinou se Covid-19 nepřenáší? Nebo jak má pomoci omezení otevírací doby restaurací, barů a diskoték?
Jednoduchá matematika. Do 18h je většina Itálie v práci. Jde o to aby se šlo v době karantény jen do práce a potom domů.
Já tu vaši jednoduchou matematiku asi nechápu. V práci se Covid-19 nepřenáší? A když tedy všichni jsou do 18:00 v práci tak kdo chodí do těch barů a diskoték, které zavírají v 18:00?
Jak budou řešit prodej jízdenek za hotové ve vlaku (na mnoha tratích i ve velkých městech jsou stanice bez pokladny).
„řešit“ se to bude v souladu s doporučením: „maximálně omezit fyzický kontakt s cestujícími. To se týká především kontroly jízdenek nebo nakládání s hotovostí.“
Tak ať jim nakoupí latexove rukavice proboha, i když si myslím že je to přehnané.
U některých průvodčích jsem si těchto rukavic všiml už i dřív. I když – asi si je koupili „za své“ ze svého uvážení.
Přehnané to rozhodně není, rukavice už používají pokladní v Itálii cca týden zpět.
Ještě horší je to, jak se budovaly na nádražích nové pokladny a místa pro styk s cestujícími bez ochranných přepážek, skel. Když jsem na to upozorňoval, že to může zaměstnance ohrozit a způsobit roznášení onemocnění, byl jsem za blázna a nikdo se se mnou nechtěl bavit. Protože je moderní být v kontaktu se zákazníkem, Prostě ti, co to rozhodovali měli opravdu vysoké odborné předpoklady pro svou práci. Bylo by vhodné jim to připomenout a dát jim nějakou úhradu za nápravná opatření.Takže i to se nyní ukazuje v pravém světle.
Jelikoz se korunavirus prenasi kapenkove, staci kdyz prenasec rekne pruvodcimu Dobry den a ten ho ma, aniz by mu sah na in-kartu. Proc nerozdaj jednorazovy rukavice a respiratory?
To by musel předvést něco jako „Dobrý de.. ekh ekh pčík den“ a pak prskat „pfofím polofipfní Hradepf Khrálové, frk frk.
Daleko větší riziko má z přenosu přes ruce.
Nebo plynové masky, že jo? A proč vůbec ty vlaky provozovat, tady jde i zdraví, ať lidí netrajdaji, do práce taky nemusí, peníze chodí na účet, ne?
Jistě, nikdo nemusí do práce. Třeba sestry a doktoři vůbec, že? A to nejsou jen oni.
řešíte nesmysly. Stačí když 10% dispečerů a výpravčích nepřijde do práce a celá železnice se zastaví.
Vždyť jo, právě proto se zavádí tyto preventivní opatření.
Zrovna lidé co jsou v podstatě izolovaní v kancelářích a prakticky nepřicházejí do kontaktu s cestujícími, narozdíl třeba právě od řidičů autobusů.
Ukazují se ,,výhody,, socky a soukromí automobilů.
Tak až ten koronavirus přejde a pak budete stát někde v zácpě nebo hledat místo na parkování, tak si ty výhody znovu zopakujte.
A to místo na parkování si hledám podáním ruky? Nebo v zácpě stěhuju ostatní k sobě do auta?
Jste to vůbec nepochopil. To bylo myšleno tak, že poukazujete na nevýhody veřejné dopravy a naopak na výhody aut v době, kdy skutečně cestování veřejnou dopravou může být z hlediska přenosu nemoci mnohem více rizikové. Jenomže tohle je mimořádná situace, a takto se hodnocení neprovádí. Proto jsem psal, abyste si ty výhody zopakoval až tady koronavirus nebude, protože můžete zjistit, že to, co nyní uvádíte jako výhodu/nevýhodu, nemusí potom platit.
Hodnotit výhody/nevýhody nějaké volby podle toho, jak se hodí v mimořádné situaci, která přichází jednou za desetiletí, není moc fér. To je jako při atomové válce říkat, že nejlepší je přece bydlet v bunkru, a kdo to kdy dělal jinak, je pako. Ale to neznamená, že po většinu normálního života je praktické či příjemné bydlet v bunkru.
Navíc… lidi jezdící osobním automobilem mají teď na chvíli možná menší pravděpodobnost úmrtí na COVID-19. Ale zase po většinu svého života měli větší pravděpodobnost úmrtí v dopravní nehodě. Jaké znaménko má celková bilance? Těžko říct….
😀 Pobavilo 🙂
Hmm, a že těch přenosů v MHD bylo. Zatím jsou to dovolené v Itálii, olíbávaní příbuzní a známí a řidič Uberu.
Pár známých, kteří bez auta nedají ani ránu znám, mají oslabenou imunitu tak, že celou zimu promarodí s chřipkou nebo virózou a pěkně jim přetíká pupek.
Covid-19: aktuálně 4 400 úmrtí za 3 měsíce.
Silniční doprava: v průměru 3 400 úmrtí každý den.
Tak já tedy nevím co je horší.
A jak hodlají ČD vyřešit problém bezdomovců v čekárně? Tito bezdomovci přenáší TBC a jiné nemoci a ČD ani Správa železnic s tím dlouhodobě neumí nic udělat. V čekárně na nádraží to je vždycky jak ve chlívku.
Proč to neřeší i Leo, Arriva či Regiojet? Taky tam zastavují.
Řekl bych , že za nástup platí a vliv na chod čekáren a nástupišť atd nemají žádný . To by mělo spíš řešit SŽ .
Nějak si nevzpomínám, kdy jsem naposledy byl v nějaké čekárně a to vlakem jezdím docela často.
Navíc od bezdomovce si lidi zachovávají odstup odjakživa automaticky.
Tedy jedná se o minoritní problém, v porovnání s ostatním kontaktem mezi cestujícími.
díky odéru kolem bezdomovců je vždy zachován bezpečný odstup….
Zkuste třeba Louny, nebo Most, tam je to na denním pořádku. Okolo nádraží je bordel jak na skládce a uvnitř vás obtěžují různá individua.
Že nádraží patří SŽ (SŽDC) se k vám nedostalo?
To už tady snad jejich zastánci na tomto foru vysvětlili. Ti přeci za nic nemohou, ničemu a nikomu neškodí.
Z Hradce nerecyklovatelný odpad zmizel
Asi jim smrdí Sanitol…. 😉
bych normálně zastavil provoz vlaků a nechal lidi doma. když nemají chodit děti do škol, tak mají zůstat doma i důchodci a další cestující . Pokud někdo do práce fakt chce, ať vezme kolo, auto, de pěšky. ráno už je vidět, teploty stoupají, jaro se blíží, populismus roste.
Noo, jasně. A když musím na kontrolu k lékaři, kterého mám v Praze a bydlím mimo Prahu, tak mám jít jako pěšky, joo?? Trochu z ruky…nemyslíte??
Je fakt, že by mohli zrušit babišovy slevy jízdného, aby nikoho nelákaly na levné cestování. Školy jsou zavřené, důchodci nejvíc ohrožení, ani jedna skupina nemá důvod a neměly by zbytečně cestovat. Případnou občasnou cestu k doktorovi za plné jízdné jistě zvládnou.
… asi si stále hodně lidí neuvědomuje, že i oni budou jednou duchodci….díky bohu plyne čas všem stejně rychle… pak otočíte….. kokoti…. P.S. ja důchodce ještě zdaleka nejsem ,ale tyto kecy o důchodcích mne vytáčí…..
… asi si stále hodně lidí neuvědomuje, že i oni budou jednou duchodci…
Pokud ovšem bude koronavirus souhlasit.
Na tom že důchodci jsou nejvíc ohroženou skupinou je něco negativního? To je realita, ač se někomu nemusí líbit jak je ten virus nekorektní.
Není to tak docela pravda. Je to individuální. Iv nízkém věku nemusí organismus dotyčného to zvládnout, zvlášť když se to dotkne plic apod., jak už jsem psal. Pak je také otázkou, jaké skryté nemoci dotyčný má, jaký je stav jeho imunitního systému, jak se chová.
Je to pravda, nejvíc ohroženou skupinou jsou důchodci. https://www.worldometers.info/coronavirus/coronavirus-age-sex-demographics/ To že část důchodců přežije a část mladších nepřežije to nevyvrací.
To moc nejde. Je spusta lidí, kteří auto nevlastní / nemají řidičák / etc. a na kole/pěšky to mají daleko. A jak zprávy ukazují, ani taxíky/ubery nejsou o moc bezpečnějí (možná spíš horší, protože to je malý uzavřený prostor, aspoň pokud nejezdí celý den s otevřenými všemi okénky). Zastavit veřejnou dopravu bez zastavení půlky ekonomiky moc nejde.
Vy budete volič SPD s absolvovanou VŠ života, to jinak není možné, abyste nabsal takovoo hovadinu a byl svéprávný 😀 …Poradíte mi, jak se mám ze 30 kilometrů vzdáleného města dostat do práce do Prahy ? Jsem student, takže auto nevlastním(a ani vlastnit díky přesvědčení nehodlám), a na kole těch 30 km tam a zpátky opravdu denně jezdit nebudu…
Prostě do práce nepojedete, no…
Tak to budeš muset přehodnotit svůj životní postoj , pracovat z domu nebo v místě bydliště . Jsi mladý , musíš byt flexibilní . Tak toto poslouchám od mladych vrtáků v práci pravidelně a ty budeš mít tu smůlu , že ochutnáš vlastní medicínu . Vyzkoušej a nezapomeň .
Existují zaměstnavatelé, kteří homeoffice neumožnují…A opravdu nebudu měnit své zvyky jen proto, že nějaký strejda na internetu navrhuje naprosto nesmyslné kroky v boji proti chřipce 🙂
píšete student, ale jezdíte do práce? hmmm.. ok, 30km není zas tak moc. jezdil jsem denně 28km tam a 28km zpět 5x v týdnu a šlo to. mně celkově připadá divné, že školy zavřou, školky nikoliv? a co třeba nádraží? a vlaky? hromadná doprava? atd atd… to se neřeší. je to populismus…
Populismus to bezesporu je, ale zavřete li MHD, znemožnite tim obrovské spoustě lidí chodit do práce, takže ekonomika jednoduše zkolabuje… A to si zkrátka nikdo nedovolí… A takové návrhy některých pseudoexpertu zde, jakože kupte si auto nebo jezděte na kole, to raději nechám bez komentáře, protože je to úplně zcestné a někdo, kdo něco takového napíše nejspíš v životě nikam nedojizdel a má práci 100 metrů od domu..
tak proč zavřeli zš, sš, vš? zakázali akce nad 100lidí = divadla, kina, kultura,další akce? a pak jede třeba Elefant do Prahy kde je kolik lidí? letadlo A320? metro? A to je v klidu? Možná jsem to napsal dost tvrdě, že bych zastavil vlakovou dopravu, ale ty opatření mi připadají dost směšné.
A nejen v Praze ty auta budou parkovat ve i uprostřed křižovatek a ještě ve dvou vrstvách nad sebou…
Jak se vizuálně kontroluje jízdenka nahraná na in-kartě?
Uviděním a přiložením karty k popce. Průvodčí se jí ani nedotkne.
Zrovna toto jde bezkontakně docela snadno. Průvodčí nemusí brát kartu do ruky, jen vyzve cestujícího, aby ji přiblížil na ten 1cm k POPce. „Vizuálně“ pak kontroluje displej POPky.
Třeba že ji cestující přiloží ke ctecce sám, aby na ní průvodčí nemusel sahat?
Ano, cestující vyndá svou kartu ze své peněženky a ve své ruce ji PŘIBLÍŽÍ ke čtečce.
Z mého pozorování na S1/S7 tak funguje většina průvodčích běžně. Takže to zase až taková změna nebude. Ani si nepamatuji, kdy jsem dal Inkartu (stejně jako platební kartu) naposledy z ruky.
Ve velkoprostoru to problém není, ale zkuste si přikládat kartu v kupé už od druhého člověka od okna. Pokud se jedná o inkarty, tak plno lidí je podává současně s (papírovou) jízdenkou.
stačí číst pořádně. „…bez přebírání dokladů, průkazů a karet…“ Jinými slovy přiložíte IN kartu do těsné blízkosti POP a ona si ji načte. Co tam máte dalšího za problém? 🙂 Rád vysvětlím.
To je fajn že to vědí cestující, ještě by to chtělo říci vlakovým četám………….
Vlakové čety byly informovány.
Tak. Špinavé peníze nebrat!
Co takhle dočasně omezit povinnosti čet pouze na dopravní úkony? Pokud se to šíří vzduchem, tak je jen otázkou času, než to někdo na někoho prskne.
No, ale kdo by si pak kupoval jízdenky? 🙂 Navíc by to v některých regionech musely odsouhlasit objednatelé, kterým jdou všechny tržby.
Zapomněl jsem, že jsme v Čechách. Bez kontroly si nikdo nic kupovat nebude.
Právě to řeší doporučení: „maximálně omezit fyzický kontakt s cestujícími. To se týká především kontroly jízdenek nebo nakládání s hotovostí.“