Sdružení firem Eurovia, Hochtief a Subterra míří za vítězstvím v dvoumiliardové zakázce na pokračování velkého městského okruhu v Brně v Žabovřeské ulici. Ředitelství silnic a dálnic dnes oznámilo, že se sdružení stalo vítězem soutěže na druhou etapu této stavby. ŘSD musí zakázku soutěžit podruhé, první pokus padl po řízení u antimonopolního úřadu.
„Pokud nebudou podány námitky, stavba se zahájí nejpozději v listopadu letošního roku,“ uvedl generální ředitel ŘSD Radek Mátl na Twitteru. Sdružení nabídlo cenu 2,035 miliardy korun. Druhá nabídka v tendru byla o 300 milionů korun vyšší. Stavbu může zastavit opět podání námitek a řízení u antimonopolního úřadu.
Sdružení stejných stavebních firem podalo nejvýhodnější nabídku i v prvním tendru, tehdy přišlo s cenou 1,948 miliardy. Soutěž ale zrušil Úřad na ochranu hospodářské soutěže a silničáři museli vypsat novou. Nabídkám z první soutěže přizpůsobili i předpokládanou cenu, když ji zvýšili z 1,6 miliardy na 1,95 miliardy. Ani tak se ale pod ni nikdo ze soutěžících nedostal, ačkoliv ceny v silničních tendrech v posledních měsících kvůli krizi spíše klesají pod odhady.

Stavba je pro Brno strategická. Zahrnuje přeložení tramvajové tratě do tunelu pod Wilsonovým lesem, což umožní rozšířit stávající dvoupruhovou silnici na směrově rozdělenou čtyřpruhovou komunikaci. Jde o zhruba kilometrový úsek. Tramvajová výluka potrvá dva roky.
ÚOHS zrušil první soutěž na popud firmy Ing. Július Lapdavský Deštrukprojekt ze slovenské Rožňavy kvůli požadavku na předložení platného dokladu o oprávnění k podnikání v předmětu činnosti montáž, opravy, revize a zkoušky elektrických zařízení. Podle ÚOHS byl nadbytečný a nepřiměřený a vytváří bezdůvodné překážky hospodářské soutěže.
Podle mne při posouzení shodných událostí v tom mají prsty Děti Země a jejich předseda – profesionální rudozelený aktivista a potírač jakýchkoli staveb, Miroslav Patrik. Je jen škoda, že ÚHOS skočil na jejich argumenty, že na stavbu je nemístný požadavek na odbornou kvalifikaci.
a jaký důkaz pro to máte?
Děkujeme ÚOHS za toto zdržení a zdražení zakázky pro naprosto nesmyslné zdůvodnění, a prosím Rafaje aby už ze svého postu konečně vypadl. Ď.
Nic jiného jsem nečekal, jasný vítěz s prokázanou profesionalitou u této zakázky.
Co se týče D43, má logickou stopu, válka, ta druhá, a pak studená způsobila, že si na vytycenem území lidé postavili zahrádky, pak i satelitní městečka. Bohužel je mi jich líto, ale ta dalnice tu byla dřív. A je potřeba. V tuto chvíli. Je třeba taky říci, že dala prostor spekulantum. Ti kteří se toho dozili, budou slavit. Ale moc toho ke slavení není. Je to docela ostuda a frustrace.
To je mýlka, zahrádky snad, ale ne satelitní městečka. Stavební uzávěra v trase prvorepublikové dálnice platila a platí dál, nerespektovali je až někde u Svitav. Četl jsem o tom studii před několika lety. Pokud je tam něco postavené, jsou to černé stavby.
Bohužel i zde lze vidět, povědomí obyvatel této země o jejím fungování, o zákonech, ZÚR a územních plánech. Pouze samé bláboly a nepravdy, které si jejich autoři ani nestydí veřejně publikovat. Hloupost vládne.
Mně těch škodičů líto není ani za mák. Jednu zahradu tam má Pálková, v Kníničkách bydlí bývalý primátor Vokřál. Podél dálnice vyrostlo jedno divné sídliště, ale paneláky jsou dost daleko a komunikace navíc vede v zářezu. Když to srovnám s VMO přes Źabiny, tak je na tom Bastr dokonce ještě lépe, o Šimicích ani nemluvě. No a pak jsou Jinačovice, kde se taky ledasco postavilo, ale jestli někdo spoléhal na to, že se dálnice nedožije, tak je hlupák.
Eurovia to je machr.Ukazala to mezi Jabloncem a Tanvaldem.Borci.Obycejny člověk už by seděl až by zčernal.
Opět „skvělá“ práce ÚOHS pod vedením pana Rafaje.
Děkujeme pana Rafaj. Těch 87 mil. za vaši „práci“ prosím pošlete na účet magistrátu města Brna.
Nie len 87 miliónov, ale aj minimalne pol roka nekonecnych zapch navyse. Plus sa to zrejme nestihne do konca 2023, takze sa na to nebudu dat pouzit Eurofondy. Vdaka Rafaj.
už aby to bylo hotové …. jestli se nemýlím, tak to mělo být hotové minimálně před deseti lety ….
Ideálně už s otevřením pisáreckého tunelu. Na D1 směrem na západ se opět jezdí přes Bystrc a po Staré dálnici.
Kdyby Bystrčáci neprudili s I/43… Jejich na boj.
Coz je ostane spravne. Trasa pres Bastr je v uzemnim planu u nejmene 80 let….
Děkujeme ÚOHS za zpoždění stavby o přibližně půl roku a zvýšení ceny o 87 milionů korun. Další příklad plýtvání času a financí v důsledku rozhodnutí ÚOHS na základě diskutabilního odvolání firmy, která neměla o účast v zakázce žádný valný zájem. O nepohodlí pro Brňany nemluvě…
Rafaj už naštěstí končí, škodil už dost.
A vy znáte to rozhodnutí ÚOHS, kterým to celé zrušil?
„Z odůvodnění se podává, že Úřad dospěl k závěru, že navrhovatel je legitimován k podání návrhu, neboť disponuje živnostenským oprávněním „Uskutočňovanie pozemných stavieb a ich zmien, stavebných úprav a udržiavacích prác“ a v zásadě postačí, aby byla jeho újma prokázána alespoň v tom smyslu, že uchazeč ztratil minimálně teoretickou možnost veřejnou zakázku získat.“ Více na https://www.uohs.cz/cs/verejne-zakazky/sbirky-rozhodnuti/detail-16663.html
Tak v tom případě je v té soutěži hned několik diskriminačních podmínek. Například požadavek na referenční zakázky téhož rozsahu. Tuhle podmínku by Deštruktprojekt taky nesplnil, argumentace toho magora by se ale dala použít i v takovém případě. Magora proto, že ztratil soudnost.
Připadá mi to, jako by si toho „magora“ zaplatili vítězové původní soutěže, aby mohli navýšit cenu…
Pochybuji. To nebylo jediné Rafajovo podivné“rozhodnutí“.
Jak to tak čtu, tak ten Rafaj, musí být Teda velkej hráč 🙂
Ten určitě skončí na ministerstvu, ve vládě nebo v Bruselu.
Tam je takový blbouny místa dost.
😉
No slyšel jsem to taky… Druhá teorie je pomsta Váhostavu za vyfouknutý kšeft na Slovensku (Deštruktprojekt i Váhostav mají „náhodou“ stejného právníka)…
Deštruktprojekt neexistuje. Ale to že Deštrukprojekt dělal špinavou práci pro Váhostav je známé v oboru už od začátku. Samozřejmě i díky vazbám na Rafaje.