OneTicket podraží. Roční bude stát přes 30 tisíc korun
RegioPanter a Pesa Elf.eu v Ústí nad Labem západ. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Systém jednotného tarifu byl spuštěn v prosinci 2020, na starost jej má státní podnik Cendis.
Same zpoždění, smrad ve vlaku, nefunkční klimatizace, rozbité vlaky, já abych slovo luxus ve vlaku těžko hledal. A nebo v roce 2023 jízda v 810. 🤮 Treba regiosharky jsou za mě vlaky na úrovni, čisté a funkcni. Osobně využívám nejvíc krajské tarify a sem tam se svezu na černo. A one ticket jsem si koupil jednou a divil jsem se, kolik platím. Od té doby fakt nikdy.
Nezaspalo, nemá dlouhodobě zájem. Trvale dělá vše proti železnici. A nejen v osobní, ale také nákladní dopravě. Kde je podpora dopravy po železnici, kde je podpora vleček, kde jsou koncepce na zvýšení provozu, modernizace, dostavby tratí, objektivity cen v dopravě atd.?
Čeho je moc, toho je příliš. Opět další krok k tomu, aby s vlaky nikdo nejezdil. Ty ceny jsou už víc než přemrštěné (22 km za 53 Kč?!! za to pojede akorát šílenec, na to nikdo nemá) a ceny síťovek absolutně. Že by se řídili příkadem z ciziny a šli s cenami jízdného dolů. to ani náhodou. Jen brek nad tím, jak jsou drahé pohonné hmoty pro auta apod. Čili cíl je jasný. Veřejnou dopravu a zejména železnici zlikvidovat. Nakonec po té tzv. konzervaci nemůže být pochyb. Hry na klima a životní prostředí pokračují a v podstatě se pro to… Číst vice »
Zajímavé, že tři dny po vydání tohoto článku s kritikou předraženého Oneticketu se zde objevil komerční „partnerský článek“ na záchranu jeho reputace. https://zdopravy.cz/s-jizdenkou-oneticket-uz-se-svezlo-9-tisic-psu-a-13-tisic-kol-177205/
Ať si to nechají
Vůbec cena za jednodenní oneticket skoro 1000, to je úplně mimo.
Však už teď to nikdo nekupuje, tak co si od toho slibuji 🤣🤣
Ať si onanticket strčí do prdele jezdím na krajske tarify a vijde mne to levněji😆
Vlada proste regulerne udrazuje
to už můžou rovnou zrušit, nejdražší jízdenky a ještě jen pro vlaky 😀 Zbytečnost.
Citelně levnější jsou krajské tarify a levnější než „OT“ jsou i tarify dopravců.
Jenž my potřebujeme jízdné celostátní, jednoduché, atraktivní. A to ty krajské neřeší.
Škoda že to neplatí taky v MHD.
Nesmyslně předražené, a ještě k tomu to není síťové, ale platí to jen ve vlacích, a to ještě ne ve všech. Tudy cesta nevede.
Drahé?
Spise se divim, ze rocni OneTicket je furt k mani se slevou 75 az 90%
Tuto slevu pro až 8 az 9% obyvatel, kteri si pravidelne plati cestu vlakem, plati zbytek naroda dotacemi
Aha, Axel má následovníka, není-li to zase on.
Jakoze neni pravda, ze cestovani vlakem v ČR je dotovane ze 75 az 90% ?
A kde píšu, že ne?
Buď trolíte nebo naivně věříte, že se něco změní tím, že tady x-krát napíšete to samé.
Vyjma komerční dopravy, je každá VHD dotovaná. Že tě to Axeli furt baví. 🤔
Tak nějak ten web oneticket neinformuje, zda lze využít síťový např. na vlaky 2. třídy pod tarifem IDS JMK, IDSOK atd…..
Člověk to dejme tomu koupí a pak ho Brňáci zinkasují znovu (viz IN 100).
Já teda nevím, ale přijde mi, že web o tomto informuje, respektive informuje o tom, v kterých vlacích neplatí: https://oneticket.cz/exceptions
A proč píšete nesmysly o tom, že se síťovým OneTicketem Vás Brňáci zinkasují znovu? OneTicket Vám zkontrolují a nikdo po Vás žádnou jinou jízdenku chtít nebude. A ano, jezdím se síťovým OneTicketem i vlaky plně v tarifu IDS JMK.
Nezinkasují, nešiřte prosím bludy.
OneTicket ale není IN 100 – komerční nabídka 1 z dopravců.
IN100 je nabídka Českých drah.
OneTicket je státní (Cendis spadající pod ministerstvo).
Každý dopravce provozující závazkovou dopravu je smluvně zavázán k uznávání OneTicket.
V IDS JMK i dalších regionálních IDS tak OneTicket samozřejmě (na rozdíl od komerčních nabídek dopravců) platí.
Nedávno jsem jel přes celý Jihomoravský kraj s IN100 a nikdo nic neřekl.
IN 100 platí i v IDS JMK.
Opět další pokus státu jak vyhnat lidi z vlaků do aut. Zatímco v západní Evropě jdou cestou opačnou a zavádějí green deal tickets a omezují auta viz návrh rakouských politiků aby lidé jeden den v týdnu nejezdili autem, tak u nás se jde naprosto opačnou cestou. A vsadím se že příští rok bude jízdenka na léto pro in kartáře na 14 dní stát min.2099 Kč místo 1690 Kč. 🤦😠
Nikde v Evrope nemaji tak prehustenou zeleznicni sit jako v ČR. Ani ve Svycarsku (kvuli tamnimu rozlozeni zalidneni)
Takze tu prehustenou ceskou sit musi nekdo zaplatit. Zvlast, kdyz v prumeru desitky let byla a je tato sit malo vyuzita
Flašinet se opět rozjíždí…
Opravdu žvásty a víc než trapné a nesmyslné!
Kdyby chtěl lidi vyhnat do aut, tak zařídí benzín za 19,90 kč/litr – nulová spotřební daň a snížená sazba DPH.
Jedna z možností, již zatím nevyužili, neb by byla moc na očích (= snižování daňových výnosů). Tohle tak vidět není, člověk na to přijde, až když se to rozhodne využít.
Roční one ticket jsem si pořídil třikrát. Ale kdybych nebydlel v Libereckém kraji a nejezdil pravidelně do Brna nikdy bych si ho nepořídil. Jediné co se za 3 roky změnilo je jeho už nehorázná cena. Slibované rozšíření na ostatní veřejnou dopravu v nedohlednu. Místenky krkolome k zakoupení. Z Liberce přes Kolín si musíte pořídit čtyři. A třeba do Regiojetu je za 35 korun jen do jednoho vozu. Ani žádný pitomý průkaz Vám nedají. Musíte se stále prokazovat občankou. Aplikace one ticket stále příšerná. Vím, je to hodně pesimistické psaní, ale One ticket se nepovedl a stále se zlepšuje jen absurdní… Číst vice »
Hypotetická situace: Všude je kilometrický tarif ČD, nic je nenutí ke slevám. Je to 312 km přes Pardubice (1 přestup) nebo 314 km přes Trunov a Kolín (2 přestupy).
https://www.cd.cz/assets/info/cim-se-ridime/cenikvlakplus.pdf
A přenásobeno počtem jízd za rok, kolik to udělá?
Takže jediný výsledek celoroční práce Cendisu je zdražení na příští rok. Zahrnutí IDS nic, zahrnutí dálkových busů nic, propojení API dopravců pro zahrnutí vázaných jízdenek nic … Smutné výsledky.
Hloupý komentář. Na svatbu musí být dva. A Cendis nemůže nikomu nařizovat,aby s ním šel do holportu.
Pokud něco chcu, musím nabídnout takové podmínky, aby to bylo zajímavé i pro protistranu a ne tupě lpět na mých podmínkách a dávat protistraně jen ultimáta typu ber-neber.
Jenže tady se nechtělo se zavedením, nechce se s rozšiřováním a když v okolních zemích ceny obdobných jízdenek zvýhodňují, tak u nás se cena zvyšuje.
Od toho máme politiky a úředníky, tedy i ta ministerstva. A MD je tu od toho, aby koncipovalo a řídilo dopravu ve státě tak, jak je potřeba a jak to odpovídá odborným poznatkům. Jinak je na nic.
Jak spojíte kilometrický a zónový tarif? Zkuste jen takový nástřel, aby se daly rozpočítat tržby mezi jednotlivé aktéry.
Co třeba paušály? Už by se konečně mohlo jít cestou, jak to vymyslet, aby to šlo a ne hledat důvody proč to nejde…
Paušály? Jak o tom přesvědčíte ty, co to hradí? Zkuste vymyslet něco reálného.
Tak buď to chtějí, nebo to nechtějí. A tady zjevně nechtějí. Jsme zase u toho.
Plzeňský kraj, ve kterém OneTicket také funguje nemá na železnici kilometrický tarif a už to funguje. K tomu se dá přihodit nesčetně příkladů ze zahraničí.
Jo? Můžete přestoupit na bus? Na One ticket? Nebo jen netušíte o čem je řeč?
Proč? Počet km, které jsem ujel v rámci IDS * cena za km.
Pokud vyjde víc než bych dal za zónovou jízdenku, není problém. A vzhledem k tomu, že SJT je dražší než kdejaká komerce, těžko vyjde levněji.
Aktéři jsou placení za provoz, jezdí za cenu, jakou si určí a jak uspějí ve výběrových řízeních. Pak samozřejmostí musí být, že budou uznávat celostátní tarif. Jinak by neměli jezdit!
Pokud myslíte, že to přiláká více cestujích…
Když mám jízdenku a nemám místo na sezení = tak je mi jízdenka naprd , stát 2 hodiny nebudu, čekat hodinu na přípoj taky ne ! Jen podporujte autobusy jezdící souběžně s vlaky a sypte jim peníze. To Vám jde a neříkejte tomu dopravní koncepce. Jízdu vlakem jsem díky takovým věcem zavrhl – autem jsem rychlejší a dojedu.
Jawohl! Deutschlandticket 49 € za měsíc, čili 14 500 Kč za rok, co tam máte dál?
Co je CENDIS? Další zbytečná státní organizace?
Navrhuji vzít Německou cenu podělit koeficientem průměrného platu D/ČR a poměru délky železniční sítě D/ČR no a pak tam přihodit slevu za kvalitu standartu v ČR a máme možná akceptovatelný výsledek. 😀
A jak byste ty lidi pak nacpal do vlaku, kdyz uz ted casto byvaji plne a kdyz chybi vagony? 🙂
Tohle není problém cestujících, ale jednoho konkrétního dopravce, který to dlouhodobě adekvátně neřeší 😉
Bohužel do jisté míry i objednavatele dopravy, který u něj objednává 4-5 vozové vlaky (nebo ekvivalent v počtu sedaček – záleží na smlouvě), přestože reálně by bylo zapotřebí víc (řekněme 6-7 vozů).
Ale samozřejmě dopravce může přidávat kapacitu sám od sebe (pokud se mu to vyplatí a pokud je tam má i jak dostat, aby na tom netratil).
To je problém politiků a úředníků, kteří neumí nebo nechtějí zajistit dopravu ve státě. Za to jsou placeni a pokud jim to nejde, je nutné je vyměnit. A to bez prodlení.
Klidně ovšem ta Německá verze za 49 eur je více dotovaná.
A taky neplatí na vlaky vyšší kvality jako třeba IC, těžko zcela úplně porovnávat a dotované je to více s tím souhlasím 😉
OneTicket taky na spoustě dálkových spojů neplatí.
Nic nevím, ničemu nerozumím, ale vše je blbě. Gratuluji. Ukázkový typický případ užitečného idiota.
Přesně! Nechápu ten český šovinismus, je to sice 2x dražší o to horší služba, ale honíme si ego jak jsme dobří.
Čerstvá víkendová zkušenost. Cesta Praha hl.n. – Přibyslav. Pražská lítačka k tomu.
OneTicket, stejně jako CD, za cenu 278CZK, pokud se nepletu.
PID do Golčova Jeníkova a odtud VDV do Přibyslavi v součtu za 152CZK.
A je to kupodivu stejný vlak R19 bez přestupu… Přijde to někomu normální???
Škoda, že podobnou kombinaci (VDV+IDSJMK) nelze používat dále na spojení Havlíčkův Brod Brno v tomtéž rychlíku, ale jen v osobácích. Cenový rozdíl je i zde významně ve prospěch IDS. Tenhle překryv tam vyloženě chybí.
Údajně by snad měly být integrované z Brna do Křižanova i rychlíky od JŘ 23/24. Pak by to byla špica a jízdenkám ČD a SJT by šlo udělat pápá. Je to až tak absrudní, že dneska je levnější než jízdenka ČD i krkolomná kombinace IDS+ČD (Tišnov-Křižanov)+VDV (do Brodu, do Světlé…) v případě, že má člověk brněnskou šalinkartu. Je to sice pár korun, ale je absurdní, že to tak je.
Pro cestujícího opravdu přehledné, jasné, pohodlné. Proč dělat věci jednoduše, když to jde složitě.
Na druhou stranu, k čemu vlastně kupovat místenku do jedničky? V pracovní dny je v jedničce spousta volných míst i ve špičku a v pátek/neděli přidávají druhý vůz navíc (který bývá mimo rezervační systém). V sobotu nebo v sedlech se mi už kolikrát stalo, že jsem v té jedničce jel jen já.
Třeba proto, že v Pendolinech mezi Prahou a Ostravou nebo u komerčních spojů LE je povinná?
V komerčních spojích LE stejně OT neplatí. A na Pendolino se místenka musí kupovat i když máte IN100, ne jen s OT. Prostě nesmysl. Stačí nejezdit Pendolinem (a s LE na OT stejně nejde jet)
Mně se už mnohokrát stalo, že nebylo v jedničce si kam sednout. Zvláštní, ne?
Myšlenka výborná, provedení bídné.
S IN100 jsem si před pár lety připadal jako král na železnici. Přesně jak píšete. Tahle doba už je dávno pryč.
A já si vedle Vás připadal jako občan druhé kategorie …
30K je celkem dost pro penez, co kdyby byla light verze, která by neobsahovala vlaky vyssich trid, ale jen treba max rychliky a na EC nabidla treba 30% slevu. Kdyby se takovy oneticket dal koupit za rocni poplatek odpovidajici treba 1500/mes, to uz by mohlo par lidi presvedcit dojizdet vlakem, nemyslite?:)
Krajská roční vyjde levněji. Jenom se dozajista dozvíme, že tisíce lidí dojíždějí denně přes tři kraje
Dojíždějí, třeba z Pardubického kraje, Ústeckého, nebo Plzně do Prahy
Tři asi ne, ale na 2 se už najde dost lidí. A i kdyby si někdo řekl, že si koupí jízdenku do obou krajů, tak často využití kazí absence překryvu IDS.
Bohužel, je to tak. Scházejí právě varianty jízdenek. Jak pro kraj, dva kraje atd., Čechy, Moravu…….atd.
už ten normální je light verze
Spolehlivý způsob, jak držet inflaci na vysoké míře, je na začátku roku vynásobit ceny předchozí mírou inflace. Místo toho, aby stát šel příkladem, tak tuto metodu sám aplikuje u ceny veřejné služby, kterou může ovlivnit …
Stát dělá maximum, když předstírá inflaci jen kolem 10%.
Tohle by měli dávat jako daněný benefit záměstancům místo režijek. Ať všichni vědí kolik stojí ježdění.
Osobne odhaduji realnou nakladovou cenu rocniho OneTicket nekde mezi 150 az 250 tisic Kc, protoze v cene OT je obrovsky luxus = spousta velmi malo vyuzitych vlaku na velmi malo vyuzitych tratich, coz treba v Nemecku vesmes uz davno odpiskali
Neni divu, vzdyt DB provozuje vic busu nez vagonu
Jako…že si přes OT koupím paušál na lokalku Blatná nepomuk a tudíž musím zaplatit cena tratovky?
Vaše pochody bych chtěl vidět….
Kdybych hypoteticky jezdil z Pardubic každý den do Prahy, tak je to cca 100kcx2x250? Čili 50tis? (Počítám cenu in50)
A chápete že předplatné je vždy levnější než jednotlivé jízdy? A že když jedu z konepulek do Práglu, tak nemůžu hoblovat zároveň blatenskou lokalku?
Tak ono v Nemecku maji mnohem ridsi zeleznicni sit nez v ČR. A navic – dle Eurostatu prumerny Nemec vlakem za rok ujede vic kilometru nez prumerny Cech, prestoze vlakove jizdne v ČR je smesne levne diky obrovskym dotacim
Takze logicky je nemecka zeleznicni sit v prumeru vyuzita vyrazne vic nez v ceska zeleznicni sit.
Naproti tomu cesky narod navysuje pocet aut, patrne na venkove, kde regio vlaky byvaji nesmysl
Léčení, jak je vidno, nezabírá. Chce to asi konzilium.
A ono to ježdění fakt tolik stojí?
A co fakt, že platite dopravci, teda vlastně nějaké organizací Cendis až rok předem?
Jako strojvedoucí v nákladní dopravě co dojíždí každou směnu jinam, tak projedu cenu ročního oneticketu za cca 8 – 9 měsíců.
To jsou pracovní cesty.
Navíc pořád platí to, že jako benefit byste 30 tisíc těžko projezdil. Protože je mnoho alternativ. I největší jezdič po celé ČR bude mít problém za rok projezdil 30 tisíc. Pro normální lidi je tahle cena pro ježdění jinam, než do práce nesmyslná. A pokud má někdo dvě a více dětí a volnou síťovou roční jízdenku dostane pouze jeho rodinní příslušníci nedostanou, tak je to benefit skoro k ničemu. Bude jezdit radši autem s celou rodinou.
Ano, cestovani vlakem v ČR opravdu stoji mnohem vyrazne vic (8 az 12 Kc/km), nez za kolik se prodava (1,5 Kc/km)
Rozdil plati dotace
A co busy? Mnohdy zcela prázdné…
Zajištění VHD je v moderním státu samozrejmost s obrovskými pozitivními externalitami. Dělat z toho účetní úlohu je fachidiotismus. Takto bráno se nevyplatí státu ani policie, údržba čest v oblastech s nižší hodnotou osídlení, infra tamtéž a spousta dalšího.
Otazkou je proc se stat brutalne zadluzuje, aby udrzel dotace na vlaky.
Brutálně se zadlužuje úplně něčím jiným.
Ještě by mohl vylézt Axel a napsat jak by ty dotace povypínal a jak by nechal Děčín – Břeclav a Praha – Ostrava a zbytek zrušit. Jo, a pro příměsto zavést vlaky na stojáka, případně s opěradly na zadnici.
Realny zajem o cestovani vlakem zname. Dle Rocenky dopravy kolem 10 miliard osobokm.
Odhadnout celkove souvisejici naklady neni lehke. Muj odhad je neco pres 100 miliard Kc.
Ale muzu se mylit, protoze mj. zalezi na konkretni rozdeleni penez SZ, ktere spotrebuje preprava osob a penez, ktere spotrebuje preprava veci
Od slov „Muj odhad“ dále nemá cenu číst. Takže hausnumero. Tímhle argumentovat nemůžete.
Ano neni snadne rozdelit dotace spotrebovane na prepravu osob a na prepravu nakladu.
Jaky je Vas odhad, prosim?
Nic proti ale důkazní břemeno je na vás – vy jste tu přišel s tezí že náklady jsou něco přes 100 mld.
Vychazel jsem z:
SZ 75 mld
CD 30 mld
Zbyvajicich 20 pct trhu = cca 5 az 6
Danove ulevy 3 az 6
Jednorocni uroky z dluhū na dotace na vlaky a koleje = desitky miliard plus extra penize na splatky jistiny a na zmeny kurzu
Aha, ona SŽ dostává peníze jen kvůli osobní dopravě, to jsou novinky.
Kdyz si sectete co jsem napsal, tak je rec velmi zhruba o 150 miliard Kc celkem
Cili proto jsem vyse napsal, ze naklady na cestovani vlakem odhaduji pres 100 miliard
Ano, muzu se plest, ale neznam presnejsi odhad nez ze jizdenka vlakem by mela stat vyrazne vic nez dnesni smesne nizke jizdne
Neprekvapilo by kdyby jizdenka z Prahy do C. Velenic stala 2 az 4 tisice. Kc. Coz samozrejme temer nikdo nekoupi
Náklady na osobní vlakovou dopravu jsou (ještě nedávno byly) cca kolem 17 – 21 miliard ročně!!! Najděte si ta čísla, bývala zveřejňována a nepište naprosté nesmysly. Dotace na osobní dopravu byla kolem 12 miliard plus minus, podle rozsahu provozu, tržeb apod.
A co tak otevřené nákkadní či plošinové vozy? To by bylo ještě lepší a nejlépe s koňským pohonem.
nemělo by se spíš řešit proč ty náklady jsou tak vysoké? 2x vyšší než náklady osobním automobilem, v případě více lídí to jsou už solidní násobky a pro dva lidi vyjde levněji i taxík než veřejná doprava..
To nevim.
Prezamestnanost?
Load factor? (Lonske vyuziti kapacity vlakū ČD bylo 29%, coz je asi vyrazne mene nez u aut)
Jedna osoba na jedno auto je využití???? Kolik? Dva cestující na autobus nebo žádný je jaké využití?
To je velmi správný dotaz. Ony ty náklady ve skutečnosti tak vysoké nejsou. Bylo by velmi zajisté nějak zjistit, jak se vše vlastně počítá a co se do všeho a jak započítává. Totéž ale platí i u silniční dopravy. A je jen podivné, že za řadu let se nikdo nenamáhá a v podstatě nechce toto počítat a nechat i zoponovat. Ono je to také dáno tím, jak jsou tratě využívány, jak jsou trasovány, jaké jsou tam sklonové poměry, zda tam jezdí i nákladní doprava, kolik se platí za údržbu apod. Pak třeba vychází náklad na 1 km třeba 810 od… Číst vice »
Nemáte pravdu, cena za 1 km byla ještě před pár lety do 2 Kč/km, dnes to bude o něco víc, nové údaje jsem nenašel.
Otázka je, k čemu je Cendis? Oni by to úředníci MD nebo SŽ nezvládli ve své pracovní době? Ono je to asi tak strašně pracné a složité, uff!
Slevy pro důchodce zde jsou?
Ano, to je dané zákonem.
U síťovek ani koruna a tam by to mělo bý nejdůležitější.
Co uděláme pro to, abychom udělali Oneticket více atraktivní? Zdražíme ho!
Správně!!!
Výborně. Nyní nic nebrání tomu, abych na tenhle ubohý produkt zapomněl.
Však o to asi tak nějak jde.
Nedovedete si představit, jak proti zavedení něčeho takového byl z určitých „kruhů“ dlouhodobě odpor! No a ono to vypadá jako msta za to, že se to vůbec prosadilo. Jinak si to nedovedu vysvětlit.
OneTicket je mrtvě narozené dítě. Nemám na to žádné „objektivní“ statistiky, ale co vidím kolem sebe, tak si téměř nikdy nikdo nekoupí OneTicket cíleně, ale dostane se k němu tak, že jde na nádraží k pokladně (k průvodčímu) a řekne, že chce lístek do destinace B, jak to dělal celý život. A vůbec netuší, že pojede s více dopravci a že to, co mu pokladní prodala, je nějaký OneTicket. A už vůbec neví, že kdyby si koupil jízdenky u těch jednotlivých dopravců nebo vymyslel kombinace IDS tarifů, tak by to měl výrazně levnější. Typický obrázek odpozorovaný nedávno: příležitostný cestující jede… Číst vice »
Vždyť po tom každý volal, jedna jízdenka na všechno, přece si nebudu v každém vlaku kupovat jízdenku zvlášť. To že to bude stát asi jako obyč TR 10 se vědělo. Není co řešit..
Ale na Leo express třeba do Ostravy neplatí.
To mě překvapilo, ale je to fakt. OneTicket u Leo neplatí, viz https://oneticket.cz/exceptions Je sice uveden mezi dopravci, ale žádný jeho spoj na lince Praha – Ostrava – Košice neplatí. Připadá mi to podivné, jednotný tarif by měl platit a výjimky mají být jen typu „historické a nostalgické vlaky“. Nechápu potom moc smysl připojení Lea do tohoto systému, to je lepší Leo z toho vyhodit. Kdyby takto postupovaly ČD, tak může jít celý koncept SJT do pryč.
Jednotný tarif je pro veřejnou (dotovanou) dopravu – nikoliv pro dotování komerčního podnikání. Už vidím ten řev, kdyby to platilo v klasické komerci, že tím tu komerci dotujeme.
U RJ i ČD to v klasické komerci platí..
U LE to platí tam, kde jezdí v závazku, na komerčních spojích si může dělat co chce
Spousta lidí nerozlišuje mezi Leo Express s.r.o. a Leo Express Tenders s.r.o.
Proto uvedení, že se netýká spojů Leo Express považuji za rozumné, přestože formulace by mohla být lepší.
Protože LEO nechce, a navíc jde o komerční spoj. A na ně to neplatí ani u ČD
U ČD platí OneTicket u všech vlaků kromě „nostalgické, historické a výletní vlaky“, tj. včetně komerčních. U RegioJetu platí také u komerčních, výjimky jsou vlaky na Ukrajinu a letní vlaky do Chorvatska. Arriva, GW Train nemají žádné výjimky.
Ano, to je logické a samozřejmé, aby byla jedna jízdenka. Ale musí to být také logicky a rozumně udělané. Prostě se musí chtít a umět to.
To je je pravda, na druhou stranu nelze průvodčímu zazlivat, ze se nesnazil zákazníkovi za každou cenu usetrit par kacek a ten treba arrivu nestihl, pak by mu prijely cd, jenze on by mel listek na tu arrivu a byl by akorat nas.an na pruvodciho, drahy a na celý svět:) Neco podobneho jsem zazil v Liverpoolu, tam kdysi jezdival Stagecoach a Arriva v mhd ve městě a u obou si clovek mohl koupit denni, tydenni atd. jizdenku, která vsak platila samozřejmě jen u jejich spoju. Takze pak prijel bus a byl zrovna od te druhe firmy, nez jsem mel premici… Číst vice »
Jenže kdyby ten cesťák jel na PID, tak to měl levnější než OneTicket. A ten by mu platil taky na všechny vlaky mezi Srbskem a Neratovicemi.
Přečtěte si ten popis děje ještě jednou – a snad vám dojde, že využití tarifu PID, který nabízí přesně to, co píšete vy, by bylo výhodnější. Jen nevím, zda jízdenku za něj umí prodat průvodčí ČD (ve vlaku ČD místo jízdenky ČD).
ČD umí, Arriva ne.
A právě o to jde, aby takové nesmysly nenastaly. Aby cestující nemusel složitě přemýšlet, co a jak, kdy a kde. To pak opravdu veřejnou dopravou nepojede. Protože ani ekonomicky mu to nebude vyhovovat, zvlášť kdyby u každého spoje nebo dopravce musel platit znovu, jako je tomu třeba nyní i u autobusů (pokud tedy nemá štěstí, že může využít nějaký integrovaný tarif a nejede přes více takových tarifů).
„Chci lístek z A do B“ je právě smysl Oneticket. Ještě aby platil i v busech a MHD.
Jinak jo nenabízení místních IDS je holt modrogumí zvyk, který se mi nelíbí.
Z bodu a Choceň do bodu b Ostrava platí jen z Chocně do ústí pak jen v cd ne Leo express.
Je jasně dané, že v objednávaných vlacích to platí automaticky a v komerčních, když dopravce chce. A LE zřejmě nechce.
Jsou vlaky s povinnými místenkami.
Jenže třeba jízdenka PID má také časově omezenou platnost a cesty na delší vzdálenosti a navíc s přestupy mohou být docela ošidné a cestujícímu se ve finále prodražit. Když má jízdenku ČD, případně OneTicket, tak tento problém odpadá.
Platnost je i u TR10 – přerušení cesty po 100km, předtím přestupovat jen do prvního. PID má napevno dané minuty jízdy.
V uvedeném případu jakž takž, při delších cestách při drastickém zkrácení platnosti jednotlivých jízdenek PID na 3 hodiny problém.
Kdo na to mezi Pardubicemi a Hradcem jezdí, když jízdenka Iredo tady stojí pro pravidelné cestující 38, pro náhodné 42 korun? Jezdit to denně, tak za týden to dělá 2x15x5, tj. 150 korun, za měsíc pěkných 600.
Ale je fakt, že ani minulá, ani současná vláda nedělá pro podporu veřejné dopravy vlastně vůbec nic. Takhle kdyby fungovaly kraje, tak můžem veřejnou dopravu jednoduše zabalit a můžem všichni stát v kolonách zoufalých kamioňáků, mezi kterými se motají zoufalí řidiči osobáků.
S tím souhlasím, on někdo na ten oneticket všeobecně vůbec někdo jezdí? I tarif dopravce bývá levnější a o krajských ids ani nemluvím.
„První milion jízdenek OneTicket byl prodán za jedenáct měsíců, druhý za sedm.“
https://www.mdcr.cz/Media/Media-a-tiskove-zpravy/Jizdenka-OneTicket-je-stale-oblibenejsi,-letni-pro
A utíkejte si stěžovat, že to není pravda.
Čili zlomek jízdenky na obyvatele na rok.
Já mám roční Oneticket, sice mi ho platí zaměstnavatel ale na to se historie neptá
Oproti Iredu jde Oneticket koupit online. Až půjde koupit online Iredo, tak Oneticket i téhle trase půjde na vedlejší kolej.
Bude aspoň platit v pendolinu nebo leošovi? I tak je to dost…
Nemusí OneTicket náhodou uznávat všichni dopravci?
Nemusí. Povinně to mají jen ty, co provozují závazkové vlaky. Na komerční spoje uznávají dopravci OneTicket dobrovolně – ČD i Regiojet ano, Leoexpres ne.
Resp. Leo ho uznává jen na jednom na tom vlaku, který má v závazku. To je jen ranní Lichkov – Praha.
30 tisic? Proč je dotacemi maskovano, ze realna nakladova cena vlakoveho cestovani v ČR je mnohem, mnohem vyssi?
DB prodava BahnCard100 mnohem draz, zhruba 4x draz nez OneTicket (4.339 EUR)
Stejně tak je reálná cena cestování autem daleko vyšší, než motoristé platí.
A srovnávat 4,5x větší Německo s téměř trojnásobnou kupní sílou je mimo úplně.
Mluvil jsem o nakladove cene, ne o trzni cene, kolik Česi jsou schopni zaplatit za cestovani vlakem.
Je logicke az se projevi konec dotaci na koleje a dopravce, tak vlaku v ČR bude jezdit mnohem, mnohem kene.
Copak znate tolik normalnich lidi ochotnych platit realne naklady Regiosharku, aby se RS uzivil?
Axeli lehni.
Tak si ještě spočítejte, kolik by měla stát jízda autem, kolik by stál autobus a třeba i kamion. A nehne se vám tu ani kolo. Přestaňte už blouznit. Nic z toho není nastaveno na skutečnou hodnotu, ale tak ,aby to nějak fungovalo a bylo i ekonomicky únosné. Když se vám to zdá divné u železnice, tak si spočítejte silniční dopravu a budete ještě na horších číslech. A po dlouhé době zopakuji třeba příklad toho, že silniční doprava působí ročně svým provozem už nejméně náklady a škody ve výši 70 miliard. Jak to, že to neplatí do zdravotnictví? A když by… Číst vice »
Motoristé by měli platit 2,5 milónů za každých ujetých 10.000 kilometrů a jětě by to některým nestačilo.
Protože 80 miliard na spotřební dani je málo.
Samozřejmě, že to zdaleka nepokrývá všechny náklady spojené se silniční dopravou. Mimo jiné to říká i Ing. Jiří Pohl, uznávaný odborník přes mobilitu.
Uvedl byste prosim zdroj?
https://youtu.be/nzEaM5tUrgY?si=cqAD4ltJfvuAPzCI&t=3720
Kolik je průměrný plat tam a u nás a jak vypadá spotřební koš? Co tak zapojit myšlení?
Tak a teď jsem zvědav zda tarif ČD zdraží stejně nebo bude levnější než oneticket.
Nebo ČD bude o neco levnější aby to lidi kupivali.
ČD už levnější je, asi o 1-2%.
Na některé vzdálenosti je ČD třeba o korunu levnější, zpáteční už je lepší oneticket.
Můžete mně někdo, prosím, sdělit, kde lze najít oficiální kilometrický ceník ČD? Nemohu ho najít.
Za to jezdím autem rok a půl, včetně pojištění. A především kdykoliv, kamkoliv, s kýmkoliv i s čímkoliv.
Tak to asi něco dělám špatně, když za rok a půl dám přibližně těch 31500 Kč jen za to pojištění a nejnutnější servis auta, ale neujedu už ani kilometr. Samozřejmě to vyjde jinak kdybych to násobil počtem členů domácnosti co to jedno auto využijí.
Klid, pan kebab je takový autotrolík, kterého si tu vydržujeme jako maskota:-)
Až tak bych to neřekl, ne všechny jeho příspěvky tady jsou proautomobilní, ale tohle mi fakt nevycházelo.
zas taková kravina to být nemusí, nějaká nákupní taška s malým motorem, malou spotřebou, nízkou pojistkou a minimálními servisními náklady..sám sem si takové auto pořidíl a vlakem už v podstatě nejezdím, protože to vyjde cenově stejně, v jednom při využití nějakých kombo tarifů bych se možná dostal vlakem na nižší cenu, ve dvou je už vlak suverénně dražší, když si vezmu v potaz flexibilitu, tak auto vede na plné čáře
Třeba je to „svátečák“ a ma tu nejzákladnější a nejlevnější pojistku a ještě nejlepe staršího veku nebo na někoho staršího aby to nestálo tolik.
Při 6 kč/km je to 5000 km ročně. Záviďte mu, seberte mu auto, pošlete ho do … protože nežije stejně jako vy.
Psal že za to jezdí rok a půl, takže při 6 Kč/km už ujede jen 3500 km ročně, tedy 290 km měsíčně (pokud se do 6 Kč/km vejde aspoň to pojištění). Pro takové cestovatele asi OneTicket za jakoukoliv cenu určený není 🙂
Jojo, přišlo mi prodloužení pojistek a koukám, že by mě SJT100 vyšlo o 1/4 levněji. A to jsem to auto nenatankoval a nebylo ani jednou v servisu.
Spíš jezdíte o dost víc, já to mám do práce pár km. Stejně tak do Polska, i to je znát.
řekl bych, že jezdíte na kanystru s palivem.
105 po dědovi nebo auto jste ukradl či přistálo z Marsu nebo z jakého důvodu nezahrnujete do nákladů pořizovací cenu?
Tak si, pane Sůro ,vezměme kus papíru a pojďme počítat. Vycházejme z toho, že auto máme a jen se rozhodujeme, necháme-li ho letos stát a koupíme si celoroční jízdenku, nebo budeme jezdit autem ,,furt pryč“. Mám jedničkovou Ovci na LPG. Cena za litr je 14+ jak kde, počítejme 15 Kč. Za 31 tis Kč si koupím cca 2 tis litrů. Auto žere 7 l plynu na 100 km. Žere i olej, opotřebovává pneu a sem tam nějaký servis, tak počítejme 10 l/100Km. Přes zaokrouhlování dolů a přehnanou spotřebu ujedu pohodlně 20 tis. Km. Dálnici bych si koupil tak i tak.… Číst vice »
Fajn, kde máte pořizovací cenu? Pro argumentaci, že je to už staré a dávno zaplacené auto bych rád podotkl, že i to jednou přestane jezdit a budete si muset koupit nové. Ty náklady pak rozpočítáte jak? Jen pro upřesnění: já nijak neobhajuji cenu OneTicket, ta je úlet a použitelná pouze pro ty, co jsou na koridorové trati a jezdí denně nebo vícekrát týdně větší vzdálenosti. Ale rozporuji ty propočty, jak je auto hrozně levné.
Že je auto ,,hrozně“ levné bych nikdy nenapsal. Pokud jde o mne, mám ty Ovečky dvě, levného servismana a díly na tyto veterány jsou za rozumnou cenu. Vzhledem ke svému věku už nové auto neplánuji. Mám možná vyšší emise, než nová auta, ale nesmí se zapomenout na emise při likvidaci starého a výrobě nového auta. To nikdo věrohodně nespočítá. A rodina (obecně) se nerozhoduje buď si koupíme auto, nebo budeme jezdit všude vlakem. A na závěr tomu nasadím korunu:, jsem majitelem nenáviděné a mnohými záviděné režijky. Přesto jezdím autem.
Železničář vlastníci automobil? To bude pro místní vyznavače binárního světa (hodní my a ti zlí oni, nic mezi tím) docela dost velký nápor na psychiku. Ti „oni správní“ by i těch 60.000 jízd ročně do porodnice zakázali, protože silniční doprava nesmí mít přínos.
Budete se divit, ale pro železničáře- strojvedoucího- je auto prakticky nezbytností. Buď máte,,blbý“ nástup, na který se dopravou nedostanete, nebo máte blbý konec, kdy vám už nic nejede. A pokud nebydlíte u depa, nebo nechcete polehávat s cizí ženou v cizm pokoji, zbývá jedině to auto.
Tak skusim napriklad ja. Ja som dakedy svojho focusa kupil ako 6 rocneho za 150 000 kc. Za 14 rokov som na nom najazdil nejakych 200 000 km. Takze nadobudacia cena auta sa premietla 0.75 Kc na kilometer. 15 000 Kc som nasypal rocne na PZP a udrzbe. Takze to mame tak 1 Kc nakladov na udrzbu. Spotreba. Auto bolo na LPG, takze sa bavime o nejakych 8l/100 km – 2 Kc na palive. Takze sa bavime o nakladoch do 4 Kc na kilometer. Kedze poslednych 6 rokov sa auto pouzivalo viac menej len vikendovo, takze sa vyrazalo vzdy s… Číst vice »
Rozumím, ale podle toho, kolik toho najezdíte, asi opravdu nejste cílovou skupinou pro roční OneTicket.
Ano, uznavam ja mam relativne specificky sposob vyuzivania auta. Mate predstavu pre aku cielovu skupinu by mal byt urceny rocny OneTicket a kolko je tak potrebne rocne najazdit aby sa oplatil napr. voci terifam CD ?
Cca od 20 tisíc km/rok … 30 tisíc : 1,5Kč/km.
„Vycházejme z toho, že auto máme“ a tím jste mohl skončit, dál je naše úvaha nesmyslná
Evidentně i tam jste ukončil čtení mého komentáře, na což máte přirozeně právo.
Přesně tak, taky můžu napsat „předpokládejme, že mám tramvaj značky Porsche“.
To je vyložená demagogie. Zatímco auto má většina rodin, často i dvě, tramvaj má pár nadšenců na zahradě z nostalgie.
auto vlastní většina lidí tak jako tak, takže to je naprosto reálná úvaha, ale samozřejmě auto co najede ročně 3tis a nebo 15tis ztrácí jinak na hodnotě a také vyžaduje či v jeden čas určitě bude vyžadovat více servisu, takže reálné je uvažovat jen zvýšené náklady na vyšší používání auta, než celou pořizovací hodnotu a celé roční pojištění vozu a to už najednou pro ten vlak vychází docela blbě, vůbec v případě nějakých malých úpsorných a jednoduchých aut, kde jsou ty náklady minimální
Služební vozidla se běžně rozpočtují na 6-7 kč/km, je v tom všecko vč. amortizace.
A krást? Za 30.000 Kč si můžete auto dokonce vybírat, takových Fabií jsou v nabídce stovky kusů. Stopětka vyjde mnohem dráž. Ne každý potřebuje najezdit 50.000 km ročně.
Toto som pozeral ako je to na Slovensku. Pokial idete sukromny autom na sluzobnu cestu, tak za kazdy kilometer cesty mate nahradu nejakych 5.7 Kc plus palivo, takze vratane paliva je to nejakych 8 Kc za kilometer.
To moc daleko nedojedeš 🙂
5 let stará ojetina za 150 tis. Kč a dalších 10 let bude sloužit než dosáhně průměrného stáří (15 let) v ČR. To je na amortizaci nějakých 15 tis. ročně. Ne každý platí na pojistném 10.000 ročně a havarijko u takovéhle věci neřešíte.
Po drobných opravách zbyde cca 10.000 na palivo, to je asi 250-300 litrů, což při 7 l/100 km dává nějakých 4000 km ročně.
Nadávejte mu, že jezdí tak málo… vztekejte se, že auto nevydrží víc jak 10 let.
Tomu sám nevěříte. 🤣🤣🤣
předražený paskvil…
Bohužel, ale aspoň je vidět jak to aktuálně současná vláda myslí s železnicí
OneTicket je výmyslem předchozí vlády. Ta současný ho v tomto stavu jen zdědila 😉
Kdyby ovšem ten zděděný produkt nevyhovoval představám té současné (vlády), mohla už dávno aspoň začít dělat něco pro nápravu toho, co by podle ní mělo být špatně – což se však neděje a spíše je pravdou opak.
A jak to myslela ta předchozí? Vyhazovat miliardy za z*urvené slevy?
Tak určitě, ceny vstupů se vůbec nezměnily.
To je hanba, ty ceny…
Jistě, když se SŽ
Jistě, když se SŽ rozhodne zrušit zastávku, tak to přece dostala povelem přímo od ministra.
Nejlíp všecko zadarmo? Máte to za nějakých 85 kč denně, krabička cigaret je o dost dražší.
A kdo to neprojezdí, ať si to nekupuje.
Když to ten, kdo to neprojezdí, nekoupí, tak stát ovšem nedostane peníze vůbec žádné.
Někdo „kompetentní“ zkrátka jen špatně stanovil výši ceny, za kterou ten produkt budou ještě potenciální zájemci ochotni kupovat – to je celé.
> Když to ten, kdo to neprojezdí, nekoupí, tak stát ovšem nedostane peníze vůbec žádné.
Takže on nebude jezdit vůbec?
Předpokládám, že cestování pokud možno co nejvíce omezí, ale především začne hledat jeho levnější možnosti a na těch stát pochopitelně nezíská tolik jako z rozumně naceněné roční jízdenky. Jízdní řády a ani náklady dopravců se přitom pravděpodobně nijak zásadně nezmění a jen poklesne praktické vytížení vlakových náležitostí + velmi pravděpodobně vzroste zatížení silniční sítě (= proč asi zavedli Němci síťovou jízdenku za dumpingovou cenu, že …).
Železnice je na horší úrovni, než před cca 13 lety (zejména co do infrastruktury). Delší jízdní doby, víc výluk, víc mimořádných událostí, naprosto diletantské vedení SŽ (všekaz Svoboda) a zdražování o 15 %? Hmmm… OK. Reklama na auto dobrá. 😉
A totálně rozhašené nástupem lowcost soukromníků. Kdyby se ty peníze narvaly radši do ČD (a tam se našlo schopné a zodpovědné vedení), mohly tu být dráhy na nesrovnatelně vyšší úrovni než dnes. Takhle mají akorát někteří lidé (včetně mnoha z těch co se vystřídali ve vedení ČD) pěkně namaštěné kapsy.
Tím, že nebudoujezdit soukromníci na komerční riziko, tím by se fakt ušetřilo hodně peněz ze státního. Ještě zakažte školní výlety autobusem, aby bylo na vláčky …
Zprávy z roku 2005, kdy soukromníci neprodražovali jízdné v Pendolínu:
Se zákaznickou Z kartou se cena pro cestu Praha-Ostrava sníží ve druhé třídě na 460 korun. První třída vyjde bez slevy na 600 korun.
Zdroj: idnes
Po započítání inflace: Na co vám v roce 2005 stačilo 460 korun, na to byste v roce 2022 potřebovali 758 korun.
Parodie na ANO? 😂
Prosím o nějaké příklady kde jsou delší jízdní doby než před 13 lety, pokud možno i s přihlédnutím k intervalu, tj. době čekání na spoj. (Vynechal bych jen takové ty věci že v 5 ráno jel z Mostu jeden Bezdrev co dojel mimo Louny do Rakovníka rychleji než dnešní taktové Os.)
Před třinácti lety nemohu sloužit, ale 2014/2015 jezdil Leo Praha – Otrokovice za 2:50. A skutečně to zvládal. Pod tři hodiny jezdilo i ČD Pendolínem s přestupem v Olomouci. Dneska jsou tři hodiny nedostupná meta (i když jen o fous).
Ostrava Břeclav se taky jezdilo za 1:45 a teď se to jezdí za 1:50-1:55. nicméně je pravda, že to jezdí častěji na čas, zatímco předtím bylo 10 minut zpoždění běžné.