ON-LINE: RegioJet dorazil poprvé do Splitu. 1559 kilometrů dlouhá trasa je nejdelším železničním spojem v EU

Vlak RegioJetu před Splitem. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czVlak RegioJetu před Splitem. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

První spoj do Splitu je vyprodán.

381 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
SeaRanger

Ten titulni obrazek neni moc kvalitni, ale ty dieselove lokomotivy vypadaj jako Kocour/Bangle. Nevite co je to za typ?

Miroslav Zikmund

Bohužel v datech IDOSu týkajících se tohoto spojení jsou zásadní nedostatky.
Vlak 1047 jede do Splitu přes Rijeku, do Gračacu jede z Rijeky 17 minut …. Samostatné křídlo Ogulin – Rijeka není …

Zpáteční vlak ze Splitu ani Rijeky není vůbec.

Nenajdete ho ani v HAFASu …

Josef Nový

Stejně jako vloni, už zakoupeno a razíme, děti už se těší (nejvíce právě na tu cestu). Sice dosti obstarožní vozy a lůžka to nejsou ani náhodou, pouze lehátka, ale bude legrace. A za ty peníze, je ten zážitek z cesty větší, než letadlem (tím létáme častěji než jezdíme vlakem) .

Kamui

Možná ho využiji, pokud se letos za nějakých rozumných podmínek půjde dostat do zahraničí (nechat očkovat se nehodlám).

Tomáš

Však ano, další takový co se nenechá očkovat jen kecá a kecá a kecá, přitom o očkování nic neví.. bože opravdu. Si zůstaň tady a nikam nejezdi, hraď si případnou lékařskou péči sám a neotravuj když se ti očkování nelíbí..

gramofon

Lékařskou péči si většina lidí hradí sama ze svého zdravotního pojištění.

Mmch, když je to očkování tak bezva, tak proč už po něm 40 lidí zemřelo a skoro každý necítí několik dní ruku? A kolik vlastně stát za tu odpadlou ruku platí odškodné? Kdybych zemřel tak mě to nezajímá ty prachy už si neužiju.

Tomáš

To co říkáte je hloupost a akorát dokazuje vaši neznalost a neschopnost užití statistiky v praxi. 40 lidí zemřelo? Tuhle informaci nemám, ale i kdyby to byla pravda, je to poněkud zanedbatelný vzorek z celkového počtu naočkovaných, čitě statisticky. A vakcína je jediná možnost jak se této prasárny zbavit. Ohledně znecitlivění ruky nepovažuji argument za pravdivý. Věřím kvalitním lékařům, vakcína je schválena a pokud s tím nesouhlasíte, měl jste možnost se nákaze vyhnout a tím padem není důvod proč by se měla péče hradit z pojištění. O tom, že očkování je špatné se vyjadřují jen lidé, kteří nemají absolutně žádné… Číst vice »

gramofon

Aha, takže vy jste jen svědek covidův, který o tom nic neví. Mmch, onen údaj 40 mrtvých je z údajů SÚKL a byl prezentován jinými servery (tímto logicky ne, když se zabývá dopravou). A lidi, kteří se nechali očkovat a skončili po očkování v nemocnici znám osobně, když tedy pomineme fakt, že jste schopen mávnout rukou nad 40 mrtvými. Mmch neplatí vás agrofert? O značné bolesti ruky mi hovořil prakticky každý, kdo dostal už první dávku, takže nám tu nelžete. A k tomu odškodnění za bolest (které nám jeden z mnoha ministrů zdravotnictví sliboval) jste se také nevyjádřil? Jo a… Číst vice »

Martin Ler

a) „Lékový ústav zaznamenal 39 úmrtí, u nichž existuje podezření, že nastala po očkování proti covidu-19.“ Podezření. Ne jistota.

b) 30 000 lidí na ten covid umřelo. Trochu nepoměr, ne?

Josef Trögl

Jsem vystudovaný biochemik a nedá mi to sem napsat odpověď. 1. Covid-19 už oficiálně mělo cca 170 mil. lidí celosvětově, zemřelo jich 3,5 mil. lidí. Smrtnost je tedy 2%. Jde o potvrzené případy, realita bude tak cca 2x-3x větší a kdyby nebylo restrikcí, které jinak nemáme logicky v lásce, tak ještě více. 2. Ano, po očkování je evidováno cca 40 mrtvých z cca 422 mil. plně naočkovaných, to dělá cca 1 případ na milión naočkovaných. Dá se odhadnout, že z těch naočkovaných by se bez očkování nakazilo nejméně tak 20% a z nich by 2% zemřeli, celkem tedy očkování zachránilo… Číst vice »

Baraba

Mne ani mé rodiče po očkování ruka nebolela.

Otec mněl při prvním očkování zvýšenou péči, pro případ komplikací i zavedenou kanilu, protože před x desítkami let měl těžkou reakci na očkování proti chřipce a skončil pak na JIP. Druhé očkování, bylo již rutinou a oba rodiče se cítí dobře.

Mohu objektivně potvrdit, že i když jsem já osobně byl nakažen koronavirem, tak zřejmě díky absolvované první dávce očkování jsem na rozdíl od partnerky měl minimální příznaky a velmi lehký průběh. Partnerka se tři dny potácela na hraně hospitalizace.

looki

výborně, díky!

Miroslav Zikmund

Vážený autor má poněkud problém s aritmetickým řazením čísel :

„S délkou 1 559 kilometrů je vlak Praha – Split nyní nejdelším železničním spojením v Evropské unii, těsně překonává spoj Stockholm – Narvik.“

Trasa Stockholm – Narvik je – dle jízdního řádu – dlouhá 1 674 tarifní kilometry … pokud se někdy jede po odklonových trasách, tak je ta trasa ještě delší …..

xyz

– Norský Narvik ani přilehlý norský úsek stejně nejsou v EU.

– I tam jim číslování docela hapruje – zde https://tagtidtabeller.resrobot.se/tidtabell/tag30_23576.pdf (dolní část) sice je uvedeno 1674 km, ale…

xyz

… ale zde https://tagtidtabeller.resrobot.se/tidtabell/tag40_22557.pdf je úsek Boden – Stockholm uváděn jako 1030 km, kdy po přičtení úseku Narvik – Boden (437 km) by součet dálva „jen“ 1467 km. A ne 1674.

Ondrak

Regiojetu moc nefandím, ale tohle je prostě skvělý počin a české drahy tím zastiňují. Snad už brzy udělají ČD podobný spoj. Ovšem pokud tam budou jezdit pouze fipkaři téměř zdarma, nikdy to vydělávat nebude, ale to bych řekl, že si nový ředitel už spočítal.

Původní Pražák

Jen pro zajimavost, k čemu potřebujete, aby stejným směrem jezdily i ČD?

Ludva

No přeci pro to, aby byla konkurence. To zvýší kvalitu služeb a srazí dolů ceny.

Původní Pražák

Jančura s ojetinami koupenymi za pár korun, prijatelnym servisem, buhvijak placeným personálem a nejspíš pobidkami od Chorvatska loni vydělal celé 4 mil Kč, nebo asi 130 Kč na cestujícím. Doslova zlatý důl s obrovským prostorem dal zvyšovat kvalitu a současně snižovat cenu. To dá selský rozum.

Ludva

Měl by jste si dát pozor na to, co píšete. Za ty ojetiny za pár korun a špatně placený personál, vás tady ukamenují.

Tomáš

Vy taky, očividně nezvládáte ani češtinu (by jste.. opravdu)

Ludva

Nebo si snad myslíte, že RJ má na nově objevenou díru na trhu uděleny patent a nikdo jiný se nesmí pokusit na tomto trhu konkurovat?

xyz

Ne – nemá na to patent a proto klidně můžou ČD, a.s., přijít s vlakem z Česka do Chorvatska, v němž i jízdné po jiném než českém území bude kalkulováno dle tarifu ČD, a.s.

gramofon

Potíž je v tom, že jízdné dle Tr10 do Splitu bude stát asi 7x tolik než jízdné RJ.

Jarek

A letadla, autobusy, IAD jako konkurence nestačí?

Ludva

Když Jančura vstupoval na rameno do Ostravy, to autobusová letecká a IAD stačila ?

Jarek

Jste si jistej, že porovnáváte srovnatelné relace?

Marcel

Srazí dolů ceny? A za co mají pak dělat servis a garantovat bezpečnost? Tohle není dobra filozofie. Personál děla přesčasy a my pak kritizujeme. Nene milý pane, vše ma svoji cenu.

Ondrak

Neříkám, ze musí jít o Chorvatsko. Ale podobný spoj, tedy někam k moři.

Miroslav Zikmund

ČD tam jezdily před 15 lety s Jadranem … „bohužel“ měl více vozů, tudíž těžký, jedna 2063 HŽ byla na hranici trakčního výkonu – musel být napájen průběžný kabel (= topilo se) kvůli klimatizaci.
Za druhou 2063 (nebo přípřež 2062) chtěly HŽ tolik, že by se překročila psychologická hranice ceny jízdenky …. Do kopců se vlak šoural na hranici kritické rychlosti tak 30 ….

„To se to jede se dvěma 2063“ nebo v kombinaci „vytápěcí kotel“ 2063 a přípřež 2062 HŽ ….

Holt žlutý pán umí ….

Pája

Změna přestupní stanice – namísto Gračac bude Ogulin a 3 hodiny 15 minut busem. „Nejprve z technických důvodů“ , pak proto, „abychom
byli v cíli dříve“ a už jsem se dočetl, že potřeboval prodat více jízdenek do Splitu a tak jednostranně změnil již prodané jízdenky. Tohle je na samostatný článek. Cesta busem od vlaku i s dětmi by si zasloužila samostatnou reportáž.

Willy

Mimo elektrickou trakci je autobus rozumným řešením, táhnout vlak přes hory dvěma diesly je ekonomický i ekologický nesmysl. Jinak zajímala by mě reálná spotřeba vlaku a přepočet na cestujícího při cestě do Chorvatska.

Jaaa

Nesmysl. Když chci jet vlakem, asi to má důvod, ne?

Miroslav Zikmund

Velmi jednoduchá – měrná spotřeba nafty se pohybuje na úrovni 10 litrů / 1 000 tunokilometrů … Někde to může být více, někde méně. Záleží na profilu trati … Tam, kde jedete do kopce zase ušetříte z kopce, protože spalovák běží na volnoběh kvůli napájení pomocných pohonů nebo kvůli napájení průběžného kabelu na nižších otáčkách. Naproti tomu na rovině, kde musí být spalovák kvůli rychlosti stále v otáčkách, bývá spotřeba vyšší ….

Pája

Velmi bych ocenil, kdyby kolem zvracejících dětí běhal během cesty autobusem někdo jako Vy a nebo sám R.J. Chtěli jsem vlakem, koupili jsme si cestu vlakem. Pokud bych chtěl jet po silnici, tak jedu po silnici.

Frantisek

Táhnout 10 až 20 autobusů přes hory je smysl? 🙂

Jarek

Za pozoruhodné považuju i to, že důvodem ukončení spěšňáku „Jadran Expres“ byly podle ČD nehorázné požadavky HŽPP, zatímco Jančura si spolupráci s nimi nemůže vynachválit.

-TR-

Za ta léta se mohla situace změnit. Mohli se dostat jiní lidé na vedoucí funkce.

Jarek

Není to až tolik let, tento důvod byl uváděn při dotazech na znovuzavedení v dalších letech.

gramofon

Ono to asi bylo tak, že si ČD mysleli, že jim HŽPP budou platit za výkon jejich vozů na své síti, když ho nemají čim vyrovnat. A pro ně to logicky bylo nezajímavé, aby dipláceli na dovoz českých FIPkařů k moři.

Jarek

Až tak blbé to snad nebylo. Spíš vzhledem k „hustotě“ provozu neexistoval vnitrostátní vlak, ke kterému by to pověsili a 300km dieselu co žere i šutry u trati chtěli zacálovat…

Ondrak

Je to přesně tak, tyhle spoje byli spíš jakysi benefit zaměstnancům a to pak samozřejmě nemůže vydělávat.

Miroslav Zikmund

Plácáte nesmysl, považujete snad za benefit, když „režijkář“ platí plnou cenu ?

Miroslav Zikmund

Nemysl, JADRAN byl komerční vlak, tak FIP ani INTERRAIL neplatily … vy jste s ním v roce 2004 jel ? Km výkony se do „kevových km“ nepočítaly ….

Jindra

Nevěřím Vám, že zaměstnanci ČD neměli tehdy na Jadran žádné výrazné slevy. Pro běžného cestujícího byla jízdenka k nezaplacení. Pamatuji si to, když jsem zjišťoval cenu pro rodinu. Proti autobusu resp. autu to vyšlo vlakem ČD 2-3x DRÁŽ. Bohužel! Bez zaměstnanecké slevy by tím vlakem jel max. fanda železnice a ne rodina. Přesto byl Jadran plný. Jen nevydělával. 😀

Původní Pražák

Co je pozoruhodného na tom, ze při covidu a dramatickém poklesu turistů v Chorvatsku a snaze je jakkoliv přilákat je vstřícnost státních chorvatských drah úplně jiná než v letech minulých? Zajímavé to bude teprve za pár let, až se jim zase moře zaplní a Jančuru už (tolik) potřebovat nebudou.

jan v

Předpokládám, že si Chorvaté spočítali, že do příručního zavazadla se českému turistovi nevejde zdaleka tolik turistického salámu a jiných pochutin. Rovněž pivo z plechovky vypije již při dlouhé cestě ve vlaku a tudíž bude pro místní ekonomiku mnohem hodnotnější než jeho kolega paštikář automobilista, který nejen, že si doveze s sebou mnohem více paštik, ale šetří si své pivo poctivě až do cílové destinace.

hedonism.bot

Je otázka kolik vagonů by naplnili u drah – velká část nákladů na cestu je fixní a určitě je rozdíl, zda je rozpočítáváte na 5 nebo 15 vagonů platících cestujících – pak se snadno může vyplatit něco, co je pro druhého holý nesmysl – navíc regiojet skutečně oproti drahám marketing umí.

Dominik

To umí, například vydávat lehátka vozy za lůžka.

Jindra

myslíte, že ten kdo jede nočním vlakem jednou za to řeší? Stejně chce být v jednom kupé s celou rodinou. A pak je mu úplně jedno zda tomu na čem leží se říká lůžko nebo lehátko

Dominik

Oprava * lehátkové vozy

Marcel

Myslím ze to musí být i pro Chorvaty zážitek. Češi si našli své místo. Je to spíše už kultovní věc. Jako pro Němce Mallorca. A opravdu ta cesta z Ogulinu stojí za to. Projel jsem si to ICN před patnácti lety a nelituji. Škoda ze není sjízdná Unska pruga. Třeba jednou….

Tomáš

Jenže malorka ma narozdíl od tohoto blafu vyhulenců a ožralů něco do sebe

Marcel

Věc názoru. Co se týká jídla tak samozřejmě pecka. Ozralej Čech nebo Němec? 😅 To vyjde na stejno

Tomáš

Moc nevýjde právě, Němci se narozdíl od čechů umí chovat

Michal80

No o tom jestli se umí ožralej němec chovat bych se hádal. Vždy jsem si myslel, že jsou největší hovada čínani. Ale posledních pár let němce fakt nesnáším. Chovají se jak mistři světa

Tomáš

Pointa je v tom, že slušný člověk prostě není na veřejnosti ožralý.

medical_examiner

S tím „mistři světa“ se dá jedině souhlasit…
Vzpomeňme si na prezentace ICE – technický vrchol, dokonalá technologie. A pak Eschede…

BND30

To je faul. Na Eschede se podílelo hned několik nešťastných náhod, z nichž téměř eliminace každé byla schopna zabránit katastrofě. To se mohlo stát kdekoliv.

K.S.

To je ta nehoda jak se roztrhla obruč kola, projela do kupé a místo toho aby cestující zatáhl záchrannou brzdu tak šel hledat průvodčího?

ABC

§4 Není na to předpis!

Petr Šimral

Přesně tak. Průběh této nehody by nedokázal vymyslet ani scénárista amerického katastrofického filmu…

Mišin

Byl ještě další incident – v červenci 2008 se zlomila krátce po odjezdu z Kolína n/R. náprava na ICE3 – naštěstí při menší rychlosti.

Miroslav Zikmund

V roce 1979 se zlomila náprava u jedné 350 (ex ES 499.0), následně bylo všech 19 lok staženo z provozu, několik měsíců se jezdilo s přepřahem v KH.

Jarek

Slyším dobře mindráček nějakého ošmírovaného koloťuka?

Tomáš

U tebe bych chtěl dělat medical tyjo🤦🏼 To musí být radost.. že ty budeš jeden z těch šmejdů zamindrákovaných z ULZ!

medical_examiner

Teprve z teoretické, nebo už z aplikované organologie? 😂

Tomáš

Užij si to:) půjdu do zahraničí šmatlaku

-TR-

Před koronavirovou krizí jsem volal policii na opilé Němce, co dělali bordel ve vlaku.

Tomáš

Doufám že jste si to užil bonzáku

Jarek

On není bonzák, on tam cvakal lístky.

***** Petr

Tak pokud tam cvakal lístky a germán dělal problém a nemohl ho vyhodit sám tak to vyřešil dobře . Jistě ulevil spolucestujícím .

K.S.

Jedna věc je být ožralý ve vlaku, druhá je v něm dělat bordel. Myslím že tu byl ten druhý případ. Pokud by byl jenom ožralý a spal si opřený o okno, tak by problém asi nebyl.

-TR-

Přesně tak.

kakov

vy jste asi moc němců nezažil co? a hlavně jste asi mladší ročník a nepamatujete si jak se proti němcům bouřila itálie……

Tomáš

Zažil, asi víc než vy.. Létám u jenich z německých aerolinek 🙂 a mentalita je naprosto rozdílná

Rakev

Když sem já jel západním expresem tak si Němci dělali diskotéku v Bdmpee

Marcel Štancl

Unská Pruga už se elektrifikovala a pak jí ve válce zasypali…. Co s tím?

Marcel

No nic.😀 třeba se začne blýskat. Noční Talgo do Bihače je třeba předzvěst dobrých zpráv.

xyz

Přičemž dle dostupných zpráv, ani toto Talgo nyní „dočasně“ nejezdí, stejně jako další spoje přes hranici obou bosenských entit. Příčina: prý covidová opatření.

Jarek

Zasypali? Spíš se rozsypala, protože na ni od války nešáhli.

Jiří Kocurek

V roce 1998 zprovozněna, v roce 2012 zastaven provoz pro nerentabilitu. Wiz wiki: https://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%BDelezni%C4%8Dn%C3%AD_tra%C5%A5_Sunja%E2%80%93Knin

Jarek

Co kdo čeká od Unské prugy v osobní dopravě? Jednokolejka nalepená u řeky stavěná před stoletím, rychlostně 60-80 km/h… Na noční rychlík JŽ v 80. letech asi dobrý, dnes mimo.
V dnešním stavu tam není jediný kus zabezpečovačky, na velké části chybí trolej (včetně Kninu), údržba 25 let prakticky žádná. Plus je tam ten romantický detail kudy to vede, takže kdo na to asi dá peníze…?

Tom

Trať byla následně modernizována na cestovní rychlost 120 km/h…

Jarek

Tak 120 ani náhodou – možná v místech, kde je údolí širší, nebo někde u Kninu, ale na těchto cabviwev videech to připomíná spíš Bludov-Jeseník.
https://www.youtube.com/watch?v=LehSLInbB9E&ab_channel=brunoh155

Miroslav Zikmund

Původně to byla „hlavní trať“ do Zagrebu … v kursbuchu JŽ z roku 1990 (před válkou) tak jelo hafo vlaků, včetně přímých. Vzpomínám na dopolední spoj ze Splitu sestavený z vozů „co dům dal“ = každý pes jiná ves, ale bylo to nádherné pokoukání rozmanitý vozový park …

Petr

Byl jsem v Kolíně, vím, že za to nemůže, ale cestující nastupovali mimo nástupiště do zadních vozů. Z takto krátkých stanic ( perony v daných směrech, konkrétně nast. 4 a 5 by měly být v rezervačním systému neprodejné pro vozy mimo. Vedle jel od Oseka náklad. Ale tím se nikdo nezabývá

Leinad

Souhlasím, místenky z dané stanice jen do vagonu který se vejde k nástupišti.
Mimochodem byl někdo ohrožen?

Miroslav Zikmund

Jak víte, že se daný den, v danou hodinu vůz číslo X,Y (ne) vejde k peronu A,B … – s předprodejním časovým předstihem ….

J.K.

Tak taky můžete nastoupit na peroně a projít to vlakem prostě…0

Knížecí rada

S kuframa fakt super nápad.

Dan

To vadí? Tu chvilku to přežijete, vždyť pojedete více než 10 hodin, času je dost. A proč by měl zastavit prodej jízdenek z vozů, které nejsou v dané stanici u nástupiště? Je to jen demence a lenivost českého národa, která si neumí nastoupit u dveří, kterou jsou u nástupiště a dojít to. 🙂

Miroslav Zikmund

Zkuste si najít jízdní řády ještě někdy z 80. let minulého století a u vlaků jedoucích z/do NDR najdete u stanice Ústí nad Labem hl.n. poznámku o nástupu „jen“ do předních vozů zastavujících u peronů ….
Soupravy mívaly až 20 vozů = 80 náprav …

Jiří Kocurek

Běžná praxe u ČD v krátkých stanicích se studentským rychlíkem.

gramofon

Nebo třeba rychlíky do Tanvaldu v klasice na zast. mezi Brodem a Tanvaldem.

Hynek

Nebo třeba vlaky RJ do Prahy.

Miroslav Zikmund

A taky nebude … uvažoval jste o tom, že souprava bude buď otočená nebo vozy nebudou řazeny aritmeticky za sebou podle čísel …

Karel Mio

Jen technicka, Narvik neni v EU, takze by byl ten spoj nejdelsi tak jako tak.

Miroslav Zikmund

No tak dobře, ale je to stanice SJ, jednak od „hranice“ EU do Narviku je to pouhých 39 km, takže když od 1 674 km odečtete 39, tak vám zbývá 1 635 km, což je více než 1 559 km.

Jirka

Ve 3:50 pohraniční kontrola a v 6:44 buzení na snídani. O nějakém dobrém vyspání nemůže být řeč.

Facepalm

Nutí tě tim někdo jezdit?

Samo

Súhlasím, tie časy sú dosť nešťastné. Pasovú kontrolu chápem, navyše je dosť skoro ja to aby sa ešte dalo zaspať, ale budiť celý vlak cestou na dovolenku (!!!) pred siedmou ráno je dosť šialenstvo, najmä keď do cieľa zostáva ešte niekoľko hodín. Prečo preboha?

Potulný wechtr

Že by Schengenský prostor?

ABC

Schengenský prostor ať hlídá sám sebe na vstupu, ne. Chorvatům to může být v zásadě jedno. Alespoň na silnicích před covidem byly kontroly na vstupu do Chorvatska dosti formální. To ostatně i na česko – neměcké či rakouské hranici před naším vstupem do Schengenu.

Samo

Ako súvisí schengenský priestor s tým kedy sa servírujú raňajky?

medical_examiner

To chápu. Kdyby jste si to odbyl hned při nástupu, bylo by to lepší…

Jarek

Tohle bývalo i na česko-slovenské hranici – a hned 4x, protože orgány nemohly chodit spolu.

Tomáš

Opravdu nechápu ty zoufalce, kteří jsou schopní jet tady tím dobytčákem tak dlouho a pak si ještě ideálně sednout do autobusu, aby konečně po jednom dni na cestě dojeli do Chorvatska a následně se z toho tr td vzpamatovávat ještě týden a hurá to samé zpět.. Za tu dobu by normální člověk v dnešním století byl na druhé straně zeměkoule, ale očividně u nás jsou stále takoví zoufalci co takové zhovadilosti podporují. Nikde jinde, než u nás si tuhle absurditu nedokážu představit.

Odpadlik

Já zas nechápu zoufalce, co to kritizují. Nelíbí? Nekupuj, nikdo ti to netlačí. Podstatné je že je spousta těch co jsou za tuto službu rádi.

Papaja501

Tak, ono asi záleží možná na věku a sestavě party…Já někdy před patnácti lety dal s rodinou Sicilii a to bylo lůžko z Vídně do Říma …stejně jsem řekl a dodržuju od tý doby, co je víc, jak 1000, nedávám vlakem..Na noc jedině Wlabmz, se vším všudy, jako na hotelu, když už…..Ale to je asi věkem.Nemusím mít všechno, v Chorvatsku jsem byl asi pětkrát, jsou i jiné destinace, i tady u nás.

medical_examiner

Jojo, WLABmz826…to je jiné kafe – sprcha, 3 lůžka v oddíle, klimatizace…

Gajda

Každej produkt má svýho kupce. A pokud těch kupců budou desetitisíce, očividně je úspěšnej. Hlavní je to, že za tu necelou tisícovku by ses na tu druhou stranu zeměkoule nedostal, oni do Chorvatska ano, a o tom to je.

Tomáš

Ano, můžu si koupit dovolenou k h*vnu za 1000 jednu cestu nebo jet jak člověk klidně za 20 000. I kdyby to mělo stát 40 000, tímhle bych nikam nejel. A to je podstatné.

kakov

podstatné je, že tento Váš výlev je tu naprosto zbytečný, nechcete = nejeďte, nikdo Vás nenutí, existence toho vlaku Vám nijak neškodí, tak tady neztrácejte čas a jděte si hledat tu Vaši vysněnou lepší dovolenou…….

Tomáš

A vaše výlevy k nečemu jsou? Ne, nenapsal jste ani pointu, myšlenku, jen nadáváte na názory ostatních kakáči

***** Petr

To je dobře , že tě tam nepotkám . Kdyby sis to rozmyslel tak dej vědět. Ale můžeš jet za desítku OBB , to by mohlo být cajk , ne ? 🙂

Tomáš

Ne, říkám že letím cirrusem a určitě ne do chorvatska

***** Petr

Podle ostatních tvých příspěvků zde buď jen hloupě dráždíš místní šotouše , jsi troll anebo trotl . Letadlo je úplně jiná disciplína . Málokterý milionář pojede vlakem za litr do Chorvatska s báglem v ceně když může letadlem za deset být na místě tři hodiny po vzletu. Komu spartáské Chorvatsko vyhovuje , jede . Kdo zažil SW jede taky . A pokud jsi pilot tak to vypadá ,že jen do dalších psychtestů .

Tomáš

Kéž bys věděl aspoň jak často se psychotesty dělají, ty ULZáku.. 🙁

Tomáš

K takovým zprosťárným se nebudu vyjadřovat, ale slušný člověk by žádnou takovou úchylárnu nesdílel, ani nehledal

Miroslav Zikmund

Naučte se pravopis ….

Karl vB.

To je dobře, že jste nám to řekl.

Karl vB.

Tomáši, to je dobře, že žijete dnes a ne např. v 50. letech 20. století. Každý si dnes může dělat to, co chce, co ho baví – pokud na to má a neomezuje tím druhé lidi okolo sebe. Pro někoho je přítažlivá cesta vlakem, nemusí řídit, může se válet a koukat z okna, nebo je to prostě jen bezstarostné a levné cestování. Pro vás je přitažlivější třeba letecká varianta, kterou nemusí zas někdo jiný a neútočí proto na vás a ani po vás nepožaduje, abyste to chápal. Absurdní je pouze vaše netolerance , kterou dokládáte zde použitou slovní zásobou (zoufalci,… Číst vice »

Apten

I cesta může být cíl. Pobyt u moře nebo turistika v oblasti je bonus.

LadaX

Před mnoha lety s Jadran expresem: po ránu při ještě chladnějším vzduchu u staženého okna ve vagónu za lokomotivou poslouchat koncert mohutné „male“ karavely při zdolávání hradby hor oddělující pobřeží od vnitrozemí a v nekonečných obloucích horské tratě kochat se pohledem na dlouhý vlak projíždějící nádhernou krajinou….

Marcel Štancl

Závist světem vládne!

Karek

Dobrý pokus o vtip

Tomáš

Radši letím Cirrusem, takže opravdu není do závidět 🙂

Nyvlt

Dobro došli paštiky

medical_examiner

Ano…v této oblasti se stydím že jsem čech…

Bagoun

A ještě přijedeš paštikaexpresem 😉

medical_examiner

A proč? Já si teď sedím doma na zadku, a ani v nejdivočejší představě neplánuji jakoukoliv cestu do Chorvatska, natož s Jančurou…

Karlos

Je to podnikání jako každé jiné. Zhovadilosti bych hledal úplně někde jinde. Pan Vančura není trubka, co neumí počítat. Naopak využil situace, kdy se na tyhle dálkové trasy všichni dopravci vyprdli. Jen je asi problém vydobít si rychlejší trasu, kterou musí tamní úřady schválit.

gajda

Za ten skoro rok by jí měl, ale sám řekl, že musí takhle, aby ty lístky mohli stát to co stojí, že to tomu vlaku získává zájem.

Miroslav Zikmund

Odpovím poměrně netradičně – můžete v letadle – na rozdíl od vlaku souložit ?

Tomáš

Odpovím jako slušný člověk – můžete na veřejnosti souložit? Tohle opravdu může napadnout jen vyhulený, vychlastaný mozek.

M19

Můžete a když vás chytnou, tak vás vysadí, jen u toho letadla se to může trošku prodražit.

xyz

„S délkou 1559 kilometrů je aktuálně vlak Praha – Split nejdelším železničním spojením v Evropské unii, těsně překonává spoj Stockholm – Narvik.“
Narvik (jakož i posledních pár desítek km před ním) stejně není v EU.

Tomāš

A co Moskva – Nice? Začne vůbec někdy jezdit?

libor

určitě již brzy přes Minsk, bude tam narváno 😉

***** Petr

To bys Tomáši přece letěl belavií a do vlaku by jsi nikdy nesednul , maximálně rozřezal a svařil dvojkolí .

Miroslav Zikmund

Není ….

Clovek

Jsou lidé nucení mít na sobě celou cestu náhubek, nebo se to tolik neřeší?

libor

by bylo zajímavé, kdyby třeba v ČR platilo mít náhubek a na slovensku ne. by se ozvalo z rozhlasu právě jsem překročili st. hranici, můžete si sundat náhubky. 🙂

Tomariero

Loni to třeba při autobusových zájezdech takhle fungoval, po ČR s rouškou, od hranic bez roušky.

xyz

Já mám z loňského léta opačnou zkušenost – před Břeclaví se v Metropolitanu jedoucím od Prahy ozvalo hlášení upozorňující na to, že na Slovensku i v Maďarsku je povinnost mít ve vlaku nasazenou roušku (pozn. zato v Česku tato povinnost v červenci + srpnu nebyla).

Armin

Lol, „náhubek“. Vy jste tak edgy. Není nic otravnějšího, než tahle vaše „blablablabla ochrana zdraví je omezení naší svobody promořit se“ partička.

gramofon

Vždyť to je náhubek ty svědku covidův. A není nic lepšího než, když vám volají ze školy, že vaše dítě omdlelo v důsledku dušení v burešově a hamiho náhubku.

Honza25

Vám zavolají až z patologie.

Tomas

cool . hnupe.

Papaja501

Hezký pobyt a fajn cestu zpět přeju, Honziku…..Dík za on-line..a pěkný fotky.
V tomto, myslím p. Jančura našel to svoje místečko na trhu..Snad najde využití vozu i pro zimu…U nás by to byl asi zase provar, pořizovat vozy na léto a pak je nechat stát…Ještě jednou, dík za reportáž.

gajda

Pak by se měli podívat do Přemyšle, Varšavy a Vídně se spojovaním a rozpojováním v Bohumíně.

Palecek.M

Nejdelsi zeleznicni spojeni v Evrope je samozrejme v Rusku, byt castecne po asijskem kontinentu. Jinak v JR je uvedene 1406km. To jestli se pripocita i kurzy primych vozu, tak se k zajimavym cislum dostaneme i v Rumunsku nebo Turecku.
Ten prispevek mi prijde jak obslehnuty z casopisu Zluty bez overeni faktu. Skoda

Palecek.M

Ogulin – Rijeka – Gracac – Split… Ale takhle ten vlak nejede, ze jo. Chyba IDOSu

Frederick

Z Ogulinu do Splitu to kilometrově sedí (325 km), ale jinak ne. Praha – Břeclav 316 km, Břeclav – Rajka 117 km, Rajka – Budapest K. 187 km, Budapest K. – Gyékényes 246 km přes Siófok, přes Dombóvár 261 km, Gyékényes – Zagreb 103 km a Zagreb – Ogulin 109 km. Celkem tedy 1403 km (resp. 1418). Kde je těch 1559 km?

Džamel

11:55 S délkou 1559 kilometrů je aktuálně vlak Praha – Split nejdelším železničním spojením v Evropě, těsně překonává spoj Stockholm – Narvik….

Užhorod – Lysyčansk 1656 km… Jezdí každý den a točí to 3 soupravy…

Frederick

A kudy tedy ten vlak jezdí? I v samotném článku je odkaz na jízdní řád s údaji o kilometrech a já tam vidím do Splitu 1406 km a to víceméně odpovídá (z Prahy do Brna mají o 2 km méně než ve skutečnosti)

Facepalm

Nikdo soudnej nemůže řadit Rusko do Evropy.

Samo

A kde v tom príspevku vidíte Rusko?

Jiří Kocurek

To šedé na mapy.cz je válečná zóna? Jestli ano, tak Lysyčansk má Rusko v okrese… :/

Džamel

Lysyčansk je poslední město pod stabilní kontrolou Kyjeva a je zde „hraniční“ přechod do „Luganské republiky“ , proto vlaky dělají už pár roků obrat zde…

Tomas

ajaj … tomu se rika … udelat ze sebe hlupaka 🙂

Karek

😂😂😂😂

medical_examiner

To ne no…ono je konntinent samo o sobě…

Viki

Vy tam vidíte Rusko? Jste soudný? 🤭😉

Miroslav Zikmund

Soudnej / nesoudnej, geograficky je zařazeno do Evropy, obdobně jako Turecko. Vaše politické výlevy si nechte doma ve spíži …

Miroslav Zikmund

Píše se o EU …., Rusko, sic částečně v Asii je považováno za Evropu, tudíž je třeba uvažovat spojení do Vladivostoku ….
Pokud by se jednalo o nejdelší jízdu přímých vozů, tak by to patrně před lety byly ruské vozy :
Burgas / Varna – Sofia – Beograd – Budapešť – Bratislava – (Petrovice u Karviné) Varšava – (Brest) – Minsk – Moskva.
Spojení 7 hlavních měst evropských zemí ….

PilsenTom

díky za report. Hned bych se s ním svezl, ale Chorvatsko není moje destinace. Nicméně se těším až uvedou do provozu linku Praha – Brusel, tu rozhodně plánuji využít.

Dan

Souhlas, na to se těším také.

Tomáš

Radši sedněte do letadla, ušetříte čas, peníze, svoje nervy a podpoříte dobrou věc.

Viki

Kterou dobrou věc?

Karl vB.

Pan Tomáš v jednom ze svých emotivních příspěvků tady inzeruje, že je zaměstnancem německých aerolinií, takže tím možná měl na mysli podporu svého chlebodárce…

jan v

Globální oteplování.

Andy

Bus z Ogulinu do Trogiru, ktery je hned vedle konecne vlaku ve Splitu? 🙂 Nemate tam preklep, to mi nejak neladi.

Knížecí rada

Bohužel to tak je. Kdyby RGJ zastavil v Kaštel Stari, dá se do Trogiru dojít „pěšky“. Resp. majitelé apartmánů vás rádi přijedou vyzvednout na nádraží. Pro nás jednou jeli k vlaku do Perkoviče. Je škoda, že v Kastel Stari nestaví.

Knížecí rada

Ona doprava ze Splitu zpátky do Trogiru je dost zdlouhavá. Kaštel Stari by bylo dobré místo k zastavení.

hedonism.bot

Tak uz ho nekdo stihl chytit… HZPP 2xASEA https://www.youtube.com/watch?v=gLwn1MAZPJg

Jan

Netušíte někdo, kde to je?

Karel2

Podle youtube je to Dugo Selo, předměstí Záhřebu

Jan

Dík. Hledal jsem to všude možně v komentářích a vůbec jsem si nevšiml, ze je to označené u toho videa. Musím pohledat, co to tam staví za přeložky.

hedonism.bot
Martin Chovanec

Jsou prosím aspoň na tom prvním ostře sledovaném vlaku funkční toalety a klimatizace, anebo je zas ze Svitav až do opuštění Maďaraska slovy paní Hulínové z RJ „stahovačka“?

Martin Chovanec

*tedy ne od Svitav, ale Kutné Hory

Pedris

Tak podle videa z cesty ve vlaku v době nočního klidu úklidová četa prochází vlak probíhá úklid toalet a všeho co je potřeba. Tak snad to tak bude i dál, ne jen tu první cestu.

G700

Jde spíš o plnost odpadního systému, který při naplnění odpadního tanku, toaletu zablokuje a nelze ji používat…

G700

A jak jsou na tom altuálně toalety? Kolik jich je ještě funkčních?

Adrián

Verím, že aspoň jedna sa ešte nájde 🙂

medical_examiner

Ještě je neukradli…

Knížecí rada

Mně teda bude dost vadit ten povinný budíček po 6. hodině, pokud se týká i kupé obsazených rodinami. Jestli mi stevardka vzbudí v lehátkovém voze mé děti, tak bude po klidu. V zájmu všech bude, když budou spát co nejdéle. Vlak jede nejméně do 11. resp. 14. hodiny, takže na podávání snídaní je času dost, jak si to zorganizovat. To radši tu snídani odmítnu už večer, pokud nebude možné se stevardkou se domluvit.

Džamel

Já nevím, je to cesta na dovolenou, tudíž budíček po šesté je úplně v klidu a můžou hromadně udělat ranní servis. Vždyť přes běžný rok v šest hodin je většina lidí už nastoupena na pracovišti. (Pokud beru klientelu, která jezdí do Chorvatska).

Knížecí rada

Tak po budíčku na hranicích je to další povinný budíček. A já jako klientela tohoto vlaku rozhodně nebývám v 6 na pracovišti. On je to nějaký dělnický vlak? Hromadná snídaně se stihne i od 8:00 (snad kromě výstupu v Ogulinu). Ale jde mi hlavně o děti, které budou „rozrušené“ o 2 hodiny dříve, než by bylo nutné.

Karel2

Tento budíček znamená, že budou znovu dělat hlášení stanic na reproduktorech a jednou během rána donesou kávu nebo čaj a nějaké velmi smutné croissanty. To je vše. Jen nečekejte od snídaně hodně 🙂

Když lidé používali deodorant v malé umyvárně, spustilo to dvakrát požární poplach, což bylo mnohem horší než „budíček“.

ABC

a rozcvička bude taky?

medical_examiner

Jistě…ve formě pěší túry na funkční záchod…

Jirka

Horší je budíček na hranicích v cca 4 hodiny.

Knížecí rada

To jo, ale to děcka přesvědčím o tom, že je ještě noc.

Pája

Taky pojedeme s dětmi. Před 7.30 prosím nebudit.

Tomāš

Proč do toho jízdního řádu nedávají větší rezervy? Když to ještě není ani v polovině trasy a už má hodinu zpoždění?

Koloušek

Pár příspěvků níže zase někdo nadává, proč tam ty rezervy mají tak velké. 🙂

libor

a proč neplatí režijka a proč nevezou taky ňáký běčka?

Jarek

A Bécéčeka. Už z Ogulinu se daly sklopit lavice, jet na sedáka a dát si první teplej lahváč…

Karek

Typicky podnikavec. Sebemensi možnost a jede. Ti co ho v tom podporují jsou ještě horší.

Mirek Zv.

A copak je opakem podnikavce? Hnijící zoufalec? Nezíská-li místo ve státní správě, je v háji.

Jarek

Jojo, tak se to dělá. Dělal to tak Edison, díky tomu máme žárovku a můžete si číst Haló noviny i po setmění.

gramofon

A taky Obzor nebo Nářky strojvůdce.

Jiří Kocurek

Kdyby jenom Edison. Takový Kryštof Kolumbus… no tak by ty brambory do Evropy přivezl někdo jiný.

Pavel

Jakou trasu zvolili z Budapešti do Gyekenyes ? přes Siofok jižně okolo Balatonu ?

Karel2

Ano, železniční trať číslo 30 je nejkratší pod drátem. 40 + 41 by bylo mnohem delší. Číslo 29 severně od Balatonu ještě není pod drátem, nicméně je zabudováno do Balatonfüredu.

Pavel

Děkuji … je kde najdu mapu s těmi čísly tratí ?

Pavel

už vidím trať r0 vede přes Siofok … ale pak to znamená úvrať v Gyekenyes ?

Pavel

překlep trať 30 přes Nagykanysza.

Adrián

22:02. Ach áno, bratislavský uzol má svoje špecifiká a rýchlosťou teda fakt nevyniká. Rozpadá sa to tam veru.

medical_examiner

Ještě že existuje trasa přes Vídeň…

Karel

Trasa přes Vídeň je pro dopravce výrazně dražší, a taky poptávka po tomto typu vlaku bude na Slovensku neporovnatelně vyšší než u Rakušanů.

medical_examiner

Čert vem Chorvatsko…
Ale když by Ex3 jel do Budapešti, tak by mohl přes Vídeň a tím by se ty proudy spojily do jednoho.

Vím že z pro mě nepochopitelného důvodu se musí jezdit do Grazu…

Jarda

Ono se to rozpadá už od hranic 🙂

Adrián

Presne. Pomaly na každom hraničnom prechode je poznať a cítiť ten rozdiel 🙁 Tieto rozdiely by sa ale mali zmazávať, nie prehlbovať.

Odpadlik

Počítám že vozy už mají uzavřené WC – to to vydrží celý den s plnou obsazenosti až do Splitu? Ani vodu není třeba cestou doplnit?

medical_examiner

Vodu na ruce je kolikrát vhodné doplnit i několikrát denně…

Jouda

Musí . Přeci jen, je to RJ, takže musí. Realita zůstane jen ve vozech.

gramofon

Řekl bych, že se to řeší stejně jako u Jadran expresu, který přece byl a zase bude naprosto v pořádku.

Miroslav Zikmund

Je možné, že se dohodlo doplňování vozy v BPK.
Jadran doplňoval vodu v Mariboru ….

Dan

Já držím palce, ať to jde… alespoň se na kolejích něco děje… 🙂

Avlaky

18:29- není to trochu blbost když je ve vlaku řazeno 12 lehátkových vozu 2 vozy Astra a jeden kupeckovy vůz?

Avlaky

Je plánována na dalších několika spojích

Josef

Online reportáž z vlaku? To je trapárna 😀

Josef

Bude to každý rok?

Jarek

😀

Palecek.M

Jako vazne online?

Pavel

Kudy přesně jede z Budapešti na jih k hranicím ? Kolem Balatonu ?

Jirka

Proč Vectron nemůže dojet až do Rijeky a musí se měnit lokomotiva v Gyekényes?

Jarda

Ne každej Vectron může až do Rijeky (Chorvatska)

Pavel

udajně pro Chorvatsko musí být upravený sběrač. Pak má Vectron homologaci pro HŽ. Tento ji nemá.

Jarda

Ne údajně..Je to fakt 😀

Tomāš

Interoperabilita, no. Stejně tak třeba do Číny nemůžete vlastním autem, na hranicích vám dají jejich SPZ, je to něco podobného 😀

Jarda

Ne to není..Co si zákazník objedná to taky dostane..A Siemens rád dodá…🙂 Klidně Vectron co jede z Hamburku až do Rijeky…

Odpadlik

Jak jsou na tom Traxxy vlastně v tomto ohledu?

Jarda

Kompletní výbava..Jen není nikde ukončeno schvalování..😀

Marcel Štancl

Po přepřahu to už nejelo Vectronem byla tam 2x mašina 1141.

Miroslav Zikmund

Třeba proto, že TO je obchod. Chorvat nabídne příznivou cenu za dvojče 2063 za předpokladu, že v Maďarska pojede „jeho“ elektrická krabička … Chceš-li Vectron, pak nebude dvojče, anebo to bude „více než drahé“ …..

Knížecí rada

Do Splitu jezdí s 1 mašinou běžně 8 vagónů – viz Adria Expresz (většina vozů bez klimy), Split Express (5 klimatizovanych vozů + 3 autovozy). Tak RegioJet má normativ jen na 7 vozů kvuli klimě? Nebo 8. vůz je na kola?

Pavel

Co má Astra z problém, že nemůže jet na trati do Splitu ? Je moc těžká ?

Pavel

že prebukovávali jizdenky z Astry na vůz 10 ( kupé ).. vysvětlením byl …prý z technických důvodů 28.5. Astra nejede do Splitu.

Pavel

těch max. 7 vozů pro Regiojet na Split je divné … z Bratislavy přes Vídeň jede s 8 vozy až do Splitu .. ?

Twix

A v roce 2012 byla sobotní Adria s jednou mašinou dokonce 10vozová – 6 vozů do Budapešti (z toho 4 klimatizované) a 4 do Bělehradu (z toho 1 autovůz).

Knížecí rada

Ale to myslím už bylo s 2 mašinami. (?)

Twix

Když jsme jeli tak s jednou mašinou, viz konec mého článku: https://www.vlaky.net/zeleznice/spravy/4718-Dalmacie-cestovani-na-eurobalkansky-zpusob-2-dil/

M19

A který z těch vlaků zastavuje v Gračacu?

Knížecí rada

Splitská větev. Přesunem přestupního místa z Gračacu do Ogulinu se uvolní místa ve vlaku do Splitu a lépe se obsadí rijecká větev.

Knížecí rada

Pardon, uz jsem lépe pochopil otázku, myslel jsem, že jsem v jiném vlákně. 🙂 V Gračacu nezastavuje Split Express ani Adria, pouze vnitro chorvatské rychlíky. A také RegioJet kvůli přestupu na autobusy, ktery ale přesunul do Ogulinu. Split Express z Bratislavy a Vídně a Adria z Budapešti zastavují v Kninu a Perkoviči. Je ale otázka, jestli Adria tuto sezónu bude vůbec jezdit, Maďaři ještě nezahájili prodej jízdenek ve svém E-shopu (naposledy jsem se koukal cca pred 2 tydny).

M19

A zastávka tam narozdíl od jiných nemůže být odpověď na to, proč tam nemůže jet více vagónů s ohledem na délku nástupišť?

M19

A co to má společného s maximální délkou vlaku u tohoto a jiných vlaků jedoucích do Splitu?

Knížecí rada

Jo takhle, kvůli délce nástupiště v Gračacu má RGJ o 1 vagón míň? No tak to můžete napsat rovnou. O to je zajímavější, ze po přesunu přestupního místa na autobusy do Ogulinu tam už ani stavět pro výstup a nástup cestujících nemusí.

M19

A to víte jistě? A přes hlavní sezónu, to bude stejně?

Knížecí rada

Teorii s délkou nástupiště v Gračacu tady rozvíjite Vy. Já nevím, já se ptám. Ale stačí si to vyměřit v Mapách.cz. Pouze reaguji na informaci v článku, že do Splitu může mít RGJ max. 7 vozů. Přičemž s 1 mašinou tam jezdí 8vozové rychlíky. Nakonec na 7vozů má mašiny 2. Tak to přirozeně budí mou pozornost. Tak možná kvůli většímu měrnému výkonu a kratším jízdním dobám. Ale je to dražší.

M19

Tvrzení čtu od vás, jen jsem vás upozornil na fakta a položil k nim otázky. Většinou je to totiž soubor několika důvodů, proč se zvolí dané řešení. Tvrzení o důvodu délky nástupišť pochází od Jančury, viz citace v článku.

M19

Z článku: 11:11 Přestup v Gračacu pro cestující klienty jedné cestovní kanceláře…Když stavět nemusí, tak nemusí, ovšem může.

Knížecí rada

Tak RGJ měl v Gračacu i „své“ autobusy, ale přesunul je do Ogulinu.

M19

A to na věci, že důvod zastavit tam je něco mění?

Knížecí rada

No nemění, ale na počet vozů to nemá vliv. V Mapách.cz vidím něco jako ostrovní nástupiště v délce 300 metrů: https://mapy.cz/s/cozazacotu. To je délka dostatečná pro 10-11 vozů.
P. S.: Kdybych si zakoupil jízdenku někam k Zadaru s tím, že plánovaný přestup do autobusů bude v Gračaci, ale nakonec by byl v Ogulinu, tak by mě to dost štvalo. S dětmi je dost velký rozdíl, jestli v autobusu strávím hodinu nebo 3 hodiny. Přinejmenším je to rozdíl v blití, kdy při 3hodinové cestě pravděpodobnost pozvracení autobusu stoupá téměř k jistotě. Proto taky jedu do Chorvatska vlakem a nikoli autobusem.

M19

Na té trati pokud vím probíhala nedávno rekonstrukce, měnilo se ledacos a ten snímek mapách je starý. Aktuální stav neznám, vy ano? To P.S. samozřejmě chápu

Miroslav Zikmund

Jadran byl delší než RJ + autovozy, jezdil 1 x 2063, je to o rychlosti na stoupání a jak se dostane do plachty ….

Solaris

Došlo k nějaké drobné opravě lehátkových vozů? Byly jim alespoň doplněny zásuvky a opraveny nepříliš hezky vypadající lehátka?

aaabbb

Hlavně zprovozněna klima, vloni bylo velmi častým jevem, že byla nefunkční.

medical_examiner

Třeba vyměnili prostěradla…😀

Knížecí rada

Uz se tesim, mam koupenou Rijeku. Jen doufám, ze ty Plzýnky ještě budou, bo nastupuju v Brně. 🍺

medical_examiner

Leda že máte nějakou s sebou…

Karel2

Nebojte se, loni jsme s plným vagonem neviděli stevardku první 1,5 hodiny od Prahy. Pak ráno maximálně 5 minut s „snídaní“. Jinak v bufetu 30 minut čekání ve frontě. V případě, že mají k dispozici 3 vagony, je s nimi tolik práce, že není čas se starat o cestující. Musí udržovat vůz v čistotě, jednat s úřady, řešit problémy cestujících, vypnout alarm v malé umývárně v 6 ráno atd. Cestou tam jsem objednal 3 Bernarda po Brně. Na zpáteční cestě jsem dokonce nechtěl čekat na objednání. Čekali jsme jednu hodinu na chybějící 2. lokomotivu a nebyl tam žádný servis, protože… Číst vice »

Miroslav Zikmund

Za takovéto „provozní“ situace je lepší s sebou vzít vlastní plechovky ….

Willy Brkos

Je ve vlaku Marcel Štancl??

Džamel

Těžko, protože to nejede přes Pivku, ani Zidaniho Most, ani to nevopeze strojvedoucí Stojan Jakotyč z depa Dobová…

Jarek

Co by tam dělal? Myslíte, že se koupe v moři?

Martin Chovanec

Ty jo, to jméno… nedělal pro sudop?

55p

Fotil ho na Novém spojení, takže pokud ho autem nestíhal po D1 do Brna, tak asi ne 🙂

Stichy

Už mám lístky do Splitu a těším se. Za pár dní vyrážíme taky (y)

apollo

Jako mazec …. bary a diskoteky mají omezenou otvírací dobu nemůže se v nich tancovat ani produkovat hudba kvůli nákaze …. Ale narvanej vlak do Jugošky mocipánum nevadí …. No sakra kde to jsme ?

gramofon

Narvaný vlaky ČD mocipánům nevadí taky, takže prášky a klid na lůžku.

Ludva

V těch vlacích ČD nejsou lidi narvaný takovou dobu, jako do toho Chorvatska. Ryziko je tady mnohem větší. Takže si ty prášečky vezmi pěkné taky a hlavně klid a moc se nerozčilovat :-).

ABC

já myslel že u britské mutace stačí pár minut, ne?

Ludva

Samozřejmě že ano, ale jak jistě uznáš, za dvacet hodin ve vlaku je dvacetkrát větší pravděpodobnost že toho člověka na těch pár minut potkáš, než když jedeš hodinu u nás. A i podle odborníků je veliký průšvih to , že se dovolilo cestovat bez testů už po první dávce očkování. Strašně moc bych si přál aby to nedopadlo jako minulý rok. Kdyby vám na covid zemřelo tolik známých nebo dokonce kamarádů, jako mě asi by jste psal podobně.

***** Petr

Děkuji za odbornou informaci . Raději tedy pojedu devět hodin vlakem ČD na Slovensko než v lehátkovém kupé dvacet hodin s RJ někam do Jugoslávie .
Přesto je dobře že se cestuje jen s testy a už za to nejsou tresty .

Ludva

Co mám možnost sledovat v těch vlacích u nás, tam lidé ve většině případů dodržují nošení respirátorů, takže se možnost přenosu zmenšuje. Kolik lidí v tom vlaku do Chorvatska má poctivě respirátor. Myslím že prakticky nikdo, protože takovou dobu se to prostě nedá. Pan Sůra by jistě mohl potvrdit kolik lidí jede v respirátoru.

***** Petr

Ještě aby jsi neřekl , že vlaku ČD se i bacily bojí že by něco chytli .
Ve skokanech se roušky nosí , na rychlýcích dnes už skoro ne. Je to vadí nevadí a dolů . Je úplně jedno zda ČD nebo RJ .

jan v

MInulý týden pří cestě do Zlína a zpět (Slovácký express) každý měl respirátor, lidé si jej sundávali pouze při občerstvení. Cestující
z vedlejšího kupé, jenž nařízení nerespektoval, byl důrazně vyzván vlakovou četou k nápravě. To na lokálce, i přes snahu vlakvedoucí, byla situace poněkud laxnější.

Anonymní alkoholik

Ježiši 😀 Většina lidí za cestu vyleze tak akorát na záchod a pro kafe do kuchyňky. Několikrát za cestu stevardi zahlásili, že pokud nebudou lidi dodržovat opatření, tak je nechají v Rajce/kdekoliv mimo plánované zastávky policajtum. A světe div se, nikdo si mimo kupé respirátor nedovolil nevzít. Tenhle rok to bude probíhat určitě podobně. Navíc všichni do vlaku musí s negativním testem. Nehledě na to, že už slušné % lidí má alespoň po první vakcíně. 😀 Takže si lupněte prášek a hoďte se do klidu. Řešíte číčoviny. ♥

Mirek Zv.

Na základě čeho jste vymyslel, že respirátor sníží možnost nákazy? Opravdu věříte, že vydechnutý vir neproniká do okolí? Stejně jako rouška z kusu hadru změní směr výdechu, hlavně třeba při záchvatu tuberáckého kašle. Při pobytu několik hodin společně ve vlakovém kupé (nebo třeba v osobním autě) je to samozřejmě naprosto jedno.

M19

Respirátor bez výdechového ventilu není to samé co rouška. Při správném použití vás právě chrání před viry z okolního prostředí. Jedno to samozřejmě není.

ABC

to asi nedodržovali ruce roušky rozestupy.

ABC

Jinak, dle Ústavního soudu vycestování ze země zakázat nelze. A že jinde povolili příjezd po první dávce (mimochodem pro Chorvatsko blbost neboť pro vstup vyžadují momentálně test) si musíte stěžovat tam nebo v Bruseli.

***** Petr

A on ti někdo zakazoval vycestovat ? Zákaz byl mezi okresy , pokud jsi jel ven problém nebyl , mimo období kdy bylo zavřeno Německo . Ale to šla i Francie a Španělsko jet přes Itálii jen o padesát km delší trasou a problém bylo hlavně sehnat ubytování a testy na návrat. Nikdo ti ale nezakazoval vycestovat .

ABC

Na jaře ano.

***** Petr

Každý měsíc rybaření na rio Ebro . Minimální provoz , paráda . Míň sledovat Novu

medical_examiner

Nebo tu televizi vůbec nemít. Aspoň člověk ušetří…

Původní Pražák

Je pravděpodobnější potkat nakaženého ve vagónu, kde 20 hodin kolem vás sedí pořád ta stejná skupina dejme tomu padesáti lidí, nebo třeba v metru, kde se jich kolem vás vystřídá podobny počet za 10 minut?

Mirek Zv.

Přitom stačilo se snažit to léčit. Ale většině doktorů přišlo mnohem vtipnější vysmívat se potenciálním lékům.

Jarek

No ono to není úplně etické zkoušet na lidech koňská antiparazitika jen proto, že to někdo nakuká retardovaným čtenářům ruských webů.
Zkuste si dát klistýr, to by třeba mohlo taky pomoct.

Vojtěch

Ne Ryziko ale rizoto…

PetrN

Jasně, kdyby ten vlak provozovaly CD, s vozy Bc za příplatek a nebo koženkovém beckem za zlodejsky mezinárodní tarif, bylo by to ok, co?. .. Jezdilo by to poloprazdne, nikoho by to nezajímalo a byly by zpět staré časy.. Ludvo, jdi už do pr** s těmito kecy, fakt 🙂

Gwann

mne ale taky přijde zákaz živě hudby vs. plný vlak do Chorvatska jako slušná absurdita. dtto zrušení parních jízd šlechticny

Kalanis

To mocipány narvat na lůžka a nastrkat do nich prášky.

medical_examiner

Od 1.1.1993 v České republice. 😂

Mirek Zv.

Kde to jsme, nevím. Ale kde jsi ty, bych věděl.

Marian

Těším se, až podobný vlak vypraví RJ do Alpských středisek do Švýcarska. Letos to bohužel nešlo, tak se snad dočkáme.

Hodně štěstí

Tam by se Jančura nedoplatil u Švýcarů.

Dan

Těším se, až podobný vlak vypraví modrý „náhradní“ doprace 😀

medical_examiner

Hmm…se skutečným lůžkovým vozem WLABmz826…

jan v

Před dvěma lety jsem jel s kamarády slavit silvestr na Malou Fatru. Na cestu zpět jsem si opatřil v Žilině mezinárodní jízdenku do Prahy a k mému překvapení byl na obálce inzerován meiznárodní spoj z Bratislavy přes Vídeň do švýcarskýych středisk, včetně slevy na skipas. Škoda, že nejede pár vagonů i z Prahy.

alian

Kdyby CD a jejich dceřinná CD travel byly alespoň trochu schopné, nasadili by na stejnou trasu nebo trasy nejméně 3 spoje týdně. Zájem by nepochybně také byl za obdobných podmínek. Takhle jim Jančura dokonale vypálil rybník. Nechápu neschopnost a nemohoucnost CD…

Chronosphere

Tahle otázka tu byla i vloni. Vysvětlení je jednoduché- FIP-ka.

Leinad

Co s ní, ta nějak patří k paragrafu 1?

Marcel Štancl

Je to pochopitelné!

Jaaaa

Proč? On to zase takovej kasovní trhák není, minulej rok vyšel RGJ tenhle vlak šul nul, a to jenom díky provozu s cestovkama a návaznýma busama. Něco, co si ČD bez otevřené soutěže nemůže lajznout zorganizovat.

A ČD se navíc ubytovacích vozů tohoto stáří a kvality už zbavilo.

Bylo by hezký, kdyby ČD takhle jezdily, ale snad se spíš budou soustředit na spolupráci v NightJetech. Doba, kdy se jezdilo vlakem do Bulharska, už je pryč, a nějakou dobu ještě potrvá, než se vrátí.

Jinak FIP nejsou problém. Stačí nasadit globální cenu.

G700

I kdyby provozně vyšel šul nul, to, co trhnou na cateringu je zisk.. A to se už vyplatí ;-).

Jaaaa

Však jestli v tom vidí Jančura smysl, třeba proto, že mu to zaplatí catering (což si nemyslím, ale budiž), tak ať jezdí. Je to soukromník, platí to ze svých peněz, tak je mi po tom putna.

Ostatně Poláci tak cestují na Balt i ve starých B. Možná že byla chyba se starých Bc a WLABm zbavovat, třeba by je stačilo přebarvit na žluto, co já vim?

G700

Cokoliv se v dopravě dneska dělá a dovede to vydělat byť na suchej chleba, je úspěch…

David

Zdravím, pěkná nabídka. Problém je, když nejede autobus z Rijeky, kam člověk potřebuje (Umag), tak má prostě smůlu. Volal jsem do RJ a autobusy jezdí jen na ty přesná místa a nikam člověka nepřiblíží. Pro člověka s dětmi se to pak stává nepoužitelné. Takže zřejmě raději vezmu auto, než abychom se prospali ve vlaku. Škoda :/

Pája

My jedeme do Biogradu nad Morem. Prospat se ve vlaku bude snad v pohodě, ale přes tři hodiny autobusem z Ogulinu bude s dětmi mazec. Změnili přestup do autobusů, původní byl Gračac.

Knížecí rada

Z rezervačního systému plyne, že Split se prodává mnohem líp než Rijeka, řada termínů do Splitu už je vyprodaná. Tak tím přestupem do autobusů už v Ogulinu místo Gračace si asi chtějí uvolnit kapacitu do Splitu. Střední Dalmácii přesunou do rijecké větve. Ale delší cestou v autobuse by mě nepotěšili. Tím bych byl zklamán.

Pája

Taky jsme zvažovali vůbec po tom podrazu vůbec nejet. Ale: ubytování zajištěno, volno v práci si žena zajistila včetně záskoků, ti tři malí loupežníci natěšení, všem uživatelům se pochlubili… Od ředitele na email odpovídá „cvičená opice“ (nacvičené odpovědi) , stornovat by ho nerozhodilo (zájemců je spousta) a proto bych velmi ocenil, kdyby Radim OSOBNĚ ty naše tři lumpy a mně přes 3 hodiny v busu tam i zpět opečovával.

Knížecí rada

Pokud Vám se změnou přestupního místa změnili i číslo vagónu, tak má teorie bude s velkou pravděpodobností správná. Pro nás by to také bylo velmi nepříjemné.

Petr

My jedeme s přáteli do splitu, tam si půjčíme auto a jedeme dál…

Facepalm

A ony v Chorvatsku jezděj jen autobusy Regiojetu?
http://www.autobusni-kolodvor.com/rijeka_6_5.aspx

Dom

Nechcete na ty online reportáže zavést modernější systém, než to doplňovat do testu článku, aby čtenář musel obnovovat stránku? Už nejste v začátcích, trocha invence:) Ale jinak díky že to sledujete.

Odpadlik

To je fakt, něco jednoduchého spíchnout v PHP/javaskriptu by nemuselo být u až tak složité…

Mirek Zv.

Taky bych chtěl život vidět takhle jednoduše…

Kalanis

To jenom vypadá. V lepším případě to bude znamenat jen plugin do tohohle systému, v horším to celé napsat, v krajním případě včetně aplikace do toho smartfouna u redaktora. V každém případě jsou tam jisté zákonné požadavky (a.k.a. nebetyčná horda papírů) upravujících přístup k datům (aby to šlo vůbec aspoň odzkoušet).

Jaaaa

Jaký zákonný požadavky u soukromýho média?

Kalanis

O zpracovávání údajů (GDPR nad daty). O vlastnictví a nakládání s kódy (autorský zákon). Někdo nezná?

Jirka

Ten script na obnovu má v kódu pouhých 16 jednoduchých řádku v JS (používám ho na svém webu) každou sekundu (volitelně nastavitelné) se část webu s informacemi obnoví a jsou aktuální bez toho aniž by se musela načíst celá stránka. Vůbec nerozumím proč by měl kdo dělat jakoukoliv aplikaci pro redaktora, když by to tam přidával jako doteď s tím rozdílem, že pokud byste měl otevřený web tak během chvilky vidíte změny bez obnovení. Je vidět, že tomu vůbec nerozumíte, protože argumentovat gdpr je absurdní nesmysl, protože gdpr je o osobních údajích, které se toho vůbec netýkají.

Kalanis

Tak evidentně někdo nezná a či nepochopil vlastní pracovní smlouvu. Mám potvrzeno, že je tohle téma řešeno v každé v mém okolí. Pro přístup k ostrému systému – minimálně po dobu nasazování – je potřeba mít věci jako GDPR vyřešené. I hloupé logy spadají pod GDPR. Pokud je tu wordpress, tak tam bude nejspíš ftp + databáze přes phpmyadmin u poskytovatele. A díry jsou zpravidla právě v pluginech. Tím je navíc potřeba říct, co všechno se bude obnovovat a jak se to odprezentuje. A tím jak bude vypadat ta úprava. Buď v okně, v natahovacím bloku nebo celý text. Cpát… Číst vice »

Matěj

Překvakupje mě trasování přes Rajku a Győr, zná někdo důvod?

Petr Šimral

Já to jako nezaujatý pozorovatel vidím asi tak:
a) zbavení se jedné země, kde nemám licenci a tedy za služby platím někomu jinému.
b) větší podíl Chorvatska, tedy i více peněz a větší zájem o slušné služby dopravce
c) Györ je zajímavější než Nové Zámky
d) napojení Budapešti na vlak

M19

Přes Nové Zámky to kratší nebude a po jednokolejce přes Dunajskou to zřejmě nebude to pravé ořechové…

Miroslav Zikmund

Hlavně na Žitném ostrově není trať zadrátovaná mimo kratičkého úseku z Komárna do mostík do Komárom ….
Přes Rajku se dostane na trať do Bp Kelenföld, kde musí objíždět na úvrať. Přes Štúrovo by musel objíždět celou Budapešť po „pomalých“ spojkách …

M19

I tak se to dá popsat.

Marcel Štancl

Budapest! Maďaři chtějí také jet!

Greany

Palubní personál budou ve Splitu přes noc nebo jedou na otočku?

Miroslav Zikmund

Obracák ….nebude tam přece nějakých 26 hodin.

Odpoveď

Personál ostáva v Splite vždy do ďalšieho spoja, nejde na otočku.

Willy

Proč jsou ve stanicích na trase tak obrovské prostoje?

Berhof

Já teda vidím delší časový interval jen v Budapešti (25 minut), poté na hranicích mezi Maďarskem a Chorvatskem (38 minut)

Willy

Když se vše nasčítá, tak mi vyšlo 1h40 plánovaných prostojů.

Tomāš

Stejně to nebude stačit na vyrovnání zpoždění 🙂

***** Petr

Asi kuřácké pauzy nebo pro šotouše minitrip po nádraží , případně srovnání zpoždění ?

medical_examiner

To první se mi zdá pravděpodobnější. Zpoždění bude určitě mnohem vyšší.

Miroslav Zikmund

V BPK jede na úvrať = musí se objíždět, na hranici výměna lok / úvrať, záleží na tom, kudy pojede, HR není v „Schengenu“, tudíž pasová kontrola …

Jan

Pokud je někdo pozitivní, vrátí mu RJ plnou cenu jízdenky? Nedávno jsem si platil speciální retro jízdu a provozovatel toto nabízí.

gramofon

A ČD toto nabízí? Nevím ptám se, koupím si lístek např. do Bratislavy budu pozitivní, dostanu všechno zpět?

Rofl

Co do toho taháš ČD? Aha, zamindrákovaný pako.

gramofon

Aspoň vidíme jak se vyjadřují elitní modré gumy. A odpověď na dotaz asi nemáš, co?

Růža

Gramofone, ono s tím spojem má něco společného ČD?

Gwann

ohrana desko, jsou nějaké podmínky vrácení lístků. pro domácí spoje bez problémů do tuším 15min před odjezdem. na zahraničních…je tam nějaké malé storno a tuším nejdou vrátit místenky. plus to musí být nějaký den předem. nezajímá mne to tolik, najdete si to, utajované to není.

jo, a nikdo se nepta na důvod zrušení.

***** Petr

A vrátí Ti cenu jízdného/letenky kdokoli jiný ? Myslíš , že tvůj zdravotní stav je problém dopravce ? Pojištění , možná . Jakoby ti vraceli cenu lístku v kině když nepřijdeš .
Srovnání s retro jízdou je exces

Knížecí rada

Tak řada aerolinek nabízí voucher i na nevratné tarify.

***** Petr

SkyEurope , Monarch , Adria Airways , Aigle Azur , XL Airways , Thomas Cook Airlines ………. ČSA ???

Knížecí rada

Austrian Airlines, EasyJet…

***** Petr

EasyJet na „nevratné tarify“ ? 🙂

Knížecí rada
G700

21 hodin ve vlaku oproti 2 v letadle… Dobrá sebevražda…

Pavel

Na posteli ve vlastním kupé, vybaven nějakou dobrou četbou a flaškou whisky? To si umím představit. Ale ve velkoprostoru to je očistec.

Jiří 3

S cestovní kanceláří se jezdí 1-20 hodin autobusem. Ve vlaku se alespoň člověk može projít.

Pája

Před 20 lety jsem chtěl se slečnou klidně i bez whisky 😀.

medical_examiner

Za to s úplně jiným výdobytkem moderní doby…😀

***** Petr

Skoro stejnou dobu tam jedeš busem a vlak je pohodlnější . Vlakem bych jel , busem tak daleko ne. Oproti letadlu batožina v ceně a zrovna u SW hodinka roli nehraje. A cena hraje nezanedbatelnou roli. Tohle RJ vychytal , tento vlak si lidi rádi najdou
—- Beru lehátka , standart astra jsem dal do Budapešti a už jsem nevěděl jak sedět . Po této jízdě už jen relax , s rodinou jednou bussines , to byl TOP ale násobná cena. Nicméně po převratu jsem dával busem Barcelonu i Valencii a to nebyla až do Norimberku dálnice

Facepalm

Tak on je to hlavně pro spoustu lidí i zážitek, party začíná už v Praze a cestou je na co se koukat. Dovolenýá věru není business trip.

Pája

Plus dvě hodiny na letiště plus čekání na letišti plus doprava z letiště. To spaní má taky mouchy, ale fakt ne. Díky.

Růža

Ale je dobře, že je taková volba.Pro mě vše dobré, jen když nemusím sedět za volantem.

Pája

Jooo 😀 👍

G700

na letiště 20 minut, hodinu před odletem, 2 hodiny letu, po příletu 1 na hotel. To je 4:20 domov -> hotel.. Pokud nejsi dement, co musí bejt na letišti v 6 ráno, když mu letadlo letí ve 3 odpoledne, tak než dojedu z baráku do Brna, jsem u ubytovanej u moře…

Pája

Tak ono ne celá ČR je kousek od letiště. Tu hodinu na letišti jsem zapomněl přičíst, děkuji za upozornění. Jinak – nevzpomínám si, že bychom si tykali, natožpak se označovali za dementy apod. Pokud neumíte diskutovat slušně, jděte Prosím jinam.

Miroslav Zikmund

Cena ?

Lukas

S paštikou dobrý 😂

Kalanis

A taškama nacpanýma řízkama!