Omyl v době svačiny kolegy. Zpráva odhalila, jak se podbíječka srazila s nákladním expresem

Podbíječka narazila v Praze-Malešicích z boku do projíždějícího nákladního vlaku. Foto: Drážní inspekcePodbíječka narazila v Praze-Malešicích z boku do projíždějícího nákladního vlaku. Foto: Drážní inspekce

Dopravce po této události přeorganizoval složení lokomotivních posádek.

Odebírat
Upozornit na
guest
21 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Frantisek

Takze ponaučení ted bude zakázat svačiny?

Premek

Myslet znamená exkrement vědět…

K.B.D.

Tak hlavně kolega zjevně přehlédl ten Nexák, co jel přes nejbližší výhybku opačným smērem… Ve stejném smĕru (soutěž:kdo bude na výhybce v obloučku první) to již bylo v Malešicích vícekrát. 742.362 by mohla vypravovat…🙂

Matěj Šedivý

Já to pořád nějak nevidím. Asi poprosím o nápovědu.

Komarek

Stylisticky vhodnější by bylo „v době kolegovy svačiny“ – nic jiného tam nevidím.

Petr Šimral

Ach jo. To máme zase případ.
Strojvedoucí vědomě překračuje rychlost…
A vlakvedoucí se ve stanici, kde je potřeba mít oči i vzadu při jízdě na „opakovanou“ spokojeně zvedne a jde „bumbat a papat“?
Kolikrát ještě budeme povídat, že od takových činností je širá trať? Tam je podnětů podstatně méně.

Jak je možné, že nepadla otázka mezi četou: „Nestavíš pro rozkaz“? „Ne, volal, že není“.

A fakt zrovna Malešice jsou blbé a návěstidla tam zaměnitelná jsou.
A znali to tam.

vladki

A teď sem zvědav na ty co tady u každé nehody hlásí, že kdyby na mašině byli dva, tak by se to nestalo.

V Hustopečích jich (jestli se nepletu) taky bylo na mašině víc.
V Libni jak mravenec nabral ešus tak taky (zácvik a instruktor).

N.N.

V Hustopečích byli dva a měli i přenos kódu na lokomotivu.

Domis

No ten právě Hustopečích (jako by) neměli. Resp. měli, ale věděli pouze to, že mají někam postaveno.

N.N.

Což je … bezpečnostní díra. Proto nepíšu „zabezpečovač“.

Amper77

Tu díru si přáli i zástupci strojvedoucích, aby neměli předvěstěné volno při snižování ze 145 na 100…

Lukáš Chytil

Což si troufnu tvrdit, že byl právě kámen úrazu. Dokáži si představit toto.
„Svítí mezikruží.“
„Jo, to tady svítí vždycky, i když jedeš rovně.“

Jde pouze o mou úvahu z dostupných informací.

Vašek H.

A stejně se tu neustále v diskuzi bude opakovat, jak je ETCS zbytečné. Ale přitom přesně této nehodě by zabránilo…

Tomáš Záruba

… stejne jako navestni napodobovac pred kazdym navestidlem v oblouku (nebo za nim). Srdecne pozdravy napriklad do Malomeric…

Lukáš Chytil

Zrovna v Maloměřicích jsem problém nikdy neměl. Ale třeba Malešice nebo Poříčany, případně Přerov.

JAJV

To je vlastně hrozně zajímavá etická otázka. Důvěra na pracovišti bych řekl že je naopak velice přínosná, než mít kolegu se kterým bude směna voser. Taky mám dva vlakvedoucí, které když vezu tak se těším, až jeden z nás půjde pryč 😀 představa že je mám na celu směnu, tak mám asi zdravotní indispozici na ten den 😀 to eticky zajímavé je, že bylo špatně, že vlakvedoucí neopakoval návěst kterou vidí fíra, no když jedu a řadou 814 tak mě taky nic nehlídá návěsti. Pouze bdělost 🤷‍♂️ takže ta důvěra přece nemůže být relevantní faktor, ten vlakvedoucí tam má plnit… Číst vice »

Pohádkár

Řekl bych, že to bude spíš vnitřní předpis dopravce. Ale v praxi asi oba víme, jak to bude vypadat 🙂.

Radek

Jo, byla to spíš náhrada KBS, viz citace: na otázky:
▪ kdo byl s ním jako druhý člen lokomotivní čety, protože SHDV nemá vlakový zabezpečovač (pozn. DI: zařízení KBS), odpověděl, že kolega, který má zkoušku vlakvedoucího;

davidsvecu

..ten výpis komunikace, to je to taková človečinka, ještě že se nikomu nic nestalo:)

Nemel

Skoro jako z Fantozziho, co? 😀

vagonář

Mě by ještě zajímalo, co řekl místo těch tří teček 🙂