Omnipol v Indonésii podepsal dohody s novými zájemci o letouny L 410 NG, celkem jde o 17 strojů
Letadlo L 410 NG z produkce Aircraft Industries. Pramen: Omnipol
Česká letadla budou zajišťovat vnitrostátní přepravu v Indonésii a na Papui Nové Guineji.
Dále budou další zakázky. Svět patří těm, co se nepo…ou.
Škoda, že se nepodařilo dotáhnout do konce L 610, mít v portfoliu dva různě velké typy letadel by bylo fajn pro výrobce i zákazníky.
Vím, že to není jednoduché, ale kdo dnes má?
Mám radost a doufám, že bude zákazník spokojený. Česká republika a její zbytek průmyslu si zaslouží trochu ocenění.
Hlavně neusnot na vavřínech.✊
Jsou někde k dispozici data, kolik NG letounů už bylo vyrobeno a dodáno, resp. jaké jsou objednávky? Kromě 2 prototypů se letoun nikde moc neprezentoval a ani nejsou vidět fotografie z provozu.
S tím množným číslem L410 u Susi air trochu přehání, ne? Měli by mít jednu. 🙂 Ale zase je tam v dobré společnosti, Susi air je pojem a létá na dost extrémní plochy jaké hlava nebere.
Tak snad se jim bude dařit více prodávat i mimo Rusko.
Pravopisná poznámka, na Papui-Nové Guinei, nikoliv Guiney
(ypsilon pouze ve 2.pádě). Tento pravopisný oříšek se dá krásně obejít formolací „na ostrově Papua-Nová Guinea“.
Že by přání pana pilota bylo vyslyšeno? https://www.youtube.com/watch?v=DzcGLNfsMqk
Jako Omnipol pozvedl Tatru, tak to vypadá na pozvednutí Letu. I bez Rusáků to půjde.
Omnipol nemá s Tatrou nic společného, Omnipol vlastní ERA, Mesit, je menšinovým vlastníkem Aera Vodochody, které manažersky kontroluje a nyní i Aircraft Industries (byvší Let). Tatru kontroluje CSG.
Hezké, ale než něco plácnu, tak si to raději ověřím.
Imho jsou státy, jako třeba Indonézie (nebo Filipíny) dlouhodobě perspektivnější odběratel pro podobné letouny, než Rusko.
Skvělá zpráva, nezbývá než gratulovat.