Omlazení po 15 letech. ÖBB ukázaly první railjety po modernizaci
Modernizovaná 1. třída v Railjetu ÖBB. Foto: Mark Knopp / ÖBB

První soupravu nasadí ÖBB na přímé spojení Vídeň - Lienz.

První soupravu nasadí ÖBB na přímé spojení Vídeň - Lienz.
ať koukám jak koukám, tak sedadla v 2.třídě jsou stejné jako dnes, jen přepotažené a nové loketní opěrky a informační systém je stejně strašnej jako předtím, tak nevím nevím co to je za modernizaci
Operují větším soukromím, a proto to je velkoprostor….to je prostě bizar v přímém přenosu
To je podle zásady:
„Budeme stoupat směrem dolů.“ 🙂
Záleží, jak to berete. V obsazeném velkoprostoru má člověk typicky více soukromí, než v obsazeném kupé.
Za mě v pořádku. Ve velkoprostoru, zvlášť u sedaček s takovými vysokými opěrkami, mám zpravidla více soukromí než v kupé, kde mi tři cizí lidi koukají do klína.
Ty oddělené vysoká sedačky především místu u okna poskytují za mě velmi vysoké množství soukromí, tohle v žádném letadlu člověk nenajde pokud nejde do byznysu
Neví někdo, kdy se dostane i na ty s českým ETCS a objeví se i v nás?
Vy si jako představujete, že je ten vagon ve Vás? Tak to už je opravdu hardcore šotoušství… 🙂
Rakouske railjety uz by do Ceska od noveho GVD nemely jezdit
Ale budou. Dva páry spojů.
Mate pravdu, pardon
Tak co, už budou i ve dvojce nastavitelné sedačky?
Ano.
Hele, teda já nevím… Třeba jsem debil a pletu se, ale fakt je to Lienz…? Není to Linz…? Lienz je totiž sedmé největší město Tyrolska (dohledáno, tak chytrej zase nejsem) kdesi za Klagenfurtem a má pouhých cca dvanáct tisíc obyvatel… Ale fakt nev, třeba je to světoznámé horské středisko a jen já, letní povaleč, netuším, o čem je řeč 🤣
https://presse-oebb.at/news-die-oebb-praesentieren-ersten-upgegradeten-railjet?id=226482&menueid=27021&l=deutsch
Jo, čtete správně, Lienz je malé, ale důležité regionální centrum, a část Railjetů z Vídně přes Graz a Klagenfurt do Villachu pojede až do Lienzu. Stejně jako dva RJ pokračují z Villachu do Benátek a jeden nově i do Terstu.
Do Linze by to ale nejelo přes Koralmskou dráhu 🙂 Město Lienz je sice malé, ale je to důležité „hlavní město“ východního Tyrolska, které se zbytkem Tyrolska není propojeno. Dálkové vlaky tam moc nejezdí, ale vzpomínám si, že kdysi byl jeden IC z Vídně do Lienzu (tehdy jezdil nejspíš jeden jediný) v sobotu protažený až do Sillianu kousek od italské hranice.
Jasně, mlčím, že se nestydím 😃. Je to Lienz. Jen mi v tom kontextu přišlo zvláštní, že by zcela zrenovovaný stroje posílali ausgerechnet zrovna tam… Ale jo, logiku to má.
Ano, logiku to má, můžou na tom převést, kolik spolkových zemí ten modernizovaný vlak umí krásně pospojovat, a samozřejmě součástí musí být projetí nové Koralmbahn 🙂
Jo, tak nejak to s tou dalkovou dopravou v Lienzu poslednich minimale 10 let je. Jeden az dva prime RJ nebo IC z Vidne pres Villach, ve vikendovych spickach mozna trochu vic.
Asi ma logiku, ze prvni zrenovovany RJ bude se spustenim Koralmbahn nasazen prave tady, alternativou by bylo udelat z nej radovy RJ nasazovany „nahodne“ po celem Rakousku.
Linz, Lienz i Liezen jsou města v Rakousku 🙂
To všechno na lízing 😂
Pozor ještě na Linz am Rhein, tam se dá také jet vlakem, ale je to kousek od Bonnu 🙂
Docela retro 🙂
Kéž by takové retro jezdilo třeba z Brna do Olomouce nebo z Brna do Ostravy!
No, to by bylo fajn, ale souhlasím že to aspoň z těch fotek vypadá tak trochu rustikálně, což asi dělají ty tmavé „hranaté“ sedačky mezi světlými stěnami. Nevím proč se mi vybavily modernizované električky z Rigy… samozřejmě nemluvím o komfortu, ten je naštěstí dost jinde, ale jen o tom vizuálním dojmu.