Omlazení po 15 letech. ÖBB ukázaly první railjety po modernizaci

Modernizovaná 1. třída v Railjetu ÖBB. Foto: Mark Knopp / ÖBBModernizovaná 1. třída v Railjetu ÖBB. Foto: Mark Knopp / ÖBB

První soupravu nasadí ÖBB na přímé spojení Vídeň - Lienz.

Odebírat
Upozornit na
guest
26 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
medvěd

ať koukám jak koukám, tak sedadla v 2.třídě jsou stejné jako dnes, jen přepotažené a nové loketní opěrky a informační systém je stejně strašnej jako předtím, tak nevím nevím co to je za modernizaci

Prednosta

Operují větším soukromím, a proto to je velkoprostor….to je prostě bizar v přímém přenosu

Karl vB.

To je podle zásady:
„Budeme stoupat směrem dolů.“ 🙂

micat1

Záleží, jak to berete. V obsazeném velkoprostoru má člověk typicky více soukromí, než v obsazeném kupé.

Twix

Za mě v pořádku. Ve velkoprostoru, zvlášť u sedaček s takovými vysokými opěrkami, mám zpravidla více soukromí než v kupé, kde mi tři cizí lidi koukají do klína.

Marek

Ty oddělené vysoká sedačky především místu u okna poskytují za mě velmi vysoké množství soukromí, tohle v žádném letadlu člověk nenajde pokud nejde do byznysu

Domis

Neví někdo, kdy se dostane i na ty s českým ETCS a objeví se i v nás?

MaT

Vy si jako představujete, že je ten vagon ve Vás? Tak to už je opravdu hardcore šotoušství… 🙂

Stadler

Rakouske railjety uz by do Ceska od noveho GVD nemely jezdit

Miropiro

Ale budou. Dva páry spojů.

Stadler

Mate pravdu, pardon

Poskok

Tak co, už budou i ve dvojce nastavitelné sedačky?

Krakonoš

Ano.

Marťas

Hele, teda já nevím… Třeba jsem debil a pletu se, ale fakt je to Lienz…? Není to Linz…? Lienz je totiž sedmé největší město Tyrolska (dohledáno, tak chytrej zase nejsem) kdesi za Klagenfurtem a má pouhých cca dvanáct tisíc obyvatel… Ale fakt nev, třeba je to světoznámé horské středisko a jen já, letní povaleč, netuším, o čem je řeč 🤣

honza.cekal

Jo, čtete správně, Lienz je malé, ale důležité regionální centrum, a část Railjetů z Vídně přes Graz a Klagenfurt do Villachu pojede až do Lienzu. Stejně jako dva RJ pokračují z Villachu do Benátek a jeden nově i do Terstu.

Twix

Do Linze by to ale nejelo přes Koralmskou dráhu 🙂 Město Lienz je sice malé, ale je to důležité „hlavní město“ východního Tyrolska, které se zbytkem Tyrolska není propojeno. Dálkové vlaky tam moc nejezdí, ale vzpomínám si, že kdysi byl jeden IC z Vídně do Lienzu (tehdy jezdil nejspíš jeden jediný) v sobotu protažený až do Sillianu kousek od italské hranice.

Marťas

Jasně, mlčím, že se nestydím 😃. Je to Lienz. Jen mi v tom kontextu přišlo zvláštní, že by zcela zrenovovaný stroje posílali ausgerechnet zrovna tam… Ale jo, logiku to má.

Twix

Ano, logiku to má, můžou na tom převést, kolik spolkových zemí ten modernizovaný vlak umí krásně pospojovat, a samozřejmě součástí musí být projetí nové Koralmbahn 🙂

Lokotomy

Jo, tak nejak to s tou dalkovou dopravou v Lienzu poslednich minimale 10 let je. Jeden az dva prime RJ nebo IC z Vidne pres Villach, ve vikendovych spickach mozna trochu vic.
Asi ma logiku, ze prvni zrenovovany RJ bude se spustenim Koralmbahn nasazen prave tady, alternativou by bylo udelat z nej radovy RJ nasazovany „nahodne“ po celem Rakousku.

Martin Hanzal

Linz, Lienz i Liezen jsou města v Rakousku 🙂

Marťas

To všechno na lízing 😂

Twix

Pozor ještě na Linz am Rhein, tam se dá také jet vlakem, ale je to kousek od Bonnu 🙂

Intrus

Docela retro 🙂

Pavouk

Kéž by takové retro jezdilo třeba z Brna do Olomouce nebo z Brna do Ostravy!

Twix

No, to by bylo fajn, ale souhlasím že to aspoň z těch fotek vypadá tak trochu rustikálně, což asi dělají ty tmavé „hranaté“ sedačky mezi světlými stěnami. Nevím proč se mi vybavily modernizované električky z Rigy… samozřejmě nemluvím o komfortu, ten je naštěstí dost jinde, ale jen o tom vizuálním dojmu.