Omezení pro 80 tisíc aut denně. Na okraji Brna začíná proměna křižovatky D1 a D2, práce potrvají dva roky
Vizualizace křižovatky D1 a D2 v Brně. Foto: ŘSD

ŘSD plánuje, že na šest pruhů rozšíří u Brna celou 30 kilometrů dlouhou část D1. Hotovo by mohlo být mezi roky 2031 a 2032..
Víc než křižovatky se spíš obávám dalších staveb směrem na sever viz trasa VMO, protože to vypadá jak z 70. let minulého století a naprostá šílenost.
A aby bylo jasné, že ráda jezdím na kole, doufám, že po dobu stavby bude průjezdná cyklo podél Svitavy.
Pořád pokládám za nešťastné, že se nešlo cestou jihozápadní tangenty, která by zcela odvedla tranzitní dopravu z D1 procházející Brnem. Relace Praha – Vídeň si zaslouží víc, než nedálniční ulici Vídeňskou procházející Modřicemi nebo krkolomnou budoucí dálniční trasu D1 – D2 – jižní tangenta D52. To opravdu nejde pro jihozápadní tangentu prosadit nějaká tunelová varianta typu severní části Pražského okruhu? Brno se rozrůstá jižním směrem a D1 již teď slouží jako městský průtah. Řidiči se teprve vzpamatovali z jednoho rozšíření a už je čeká další dopravní armagedon?
Křížení vozidel odbočujích z D1 ve směru na Ostravu s vozidly najíždějící na D1 z výpadovky na Blavu po D2 bude velký problém. Toto navržené řešení funguje mimo městské alomerace, tady to bude nebezpečné křížení velkého počtu vozidel bez jasných pravidel.
Píšete zrovna o místě které se měnit nebude, popisované řešení tam stojí už roky a díky malým intenzitám v těchto směrech docela slušně funguje.
Jaké pravidlo vám není jasné?
Česmad: Kdo kamionovým dopravcům vykompenzuje ztráty způsobené čekáním v kolonách?
Oki, aby nebyly kompenzace, nic se stavět nebude. Lepší?
A on jim někdo drží pistol u hlavy a nutí je jet tudy?
Proč by to někdo dělal? můžou zboží vozit vlakem.
Já se nebojím, u nás totiž jezdí stále spousta řidič, kteří by to ucpali i kdyby tam bylo šest pruhů v každém směru.
Stačí, aby jeden řidič jel pomalu nejlevějším pruhu a pokud není kolona nebo nejste ve městě, žádný řidič v jiném pruhu ho legálně nesmí předjet.
Když pojede pomalu v levém pruhu, tak tam kolona samozřejmě bude.
Legálně nesmí, ale samozřejmě to udělá, protože když je dement v levém, nemusíme ho následovat jako ovce a stát se tak taky dementem. A tím “osvobodit” spoustu dalších řidičů jedoucími za námi.
Už zase další omezení!? To snad nemůže být pravda. To se to nedalo udělat najednou?…
Ne
No
Nein
Нет
不
Non
Nie
Br?
Uz davno se melo po jare budovat, samozřejmě chapu, ze bylo pred volbami a nechteli si nastvat lidi, ale dopravni stavby a jejich stavebni sezona v CR neni uplne nejdelsi.
Aktuálně trvá 12měsíců. lyže už mám tak zaprášené, že je ani nenajdu.
V posledných rokoch je stavebná sezóna v ČR kľudne 11 mesiacov, nakoľko zimy sú také aké sú (teplé).
Mělo se to odložit a stavět nejprve náhradní spojení D35, D55 a I/35 Jihlava – Znojmo.
I/38 Jihlava – Znojmo, pardon.
To by v tomto případě nic neřešilo, protože Brno není Velké Meziříčí. Podívejte se na pentlogram intenzit dopravy.
Ale řešilo, díval jsem se. Nutně tam musí jen relace Praha – Bratislava a Svitavy – Vídeň či Bratislava + místní provoz. Vše ostatní může jinudy.
Jen místní provoz je asi 2/3 celého zatížení tam. Čekání na D35 by znamenalo odklad o 10 let. Čekat nemá smysl.
Pomohlo by počkat byť jen dva roky, až bude hotov obchvat Litomyšle a tím pádem celá trasa Praha – Svitavy. Všichni si to u Brna teď opět dva roky parádně užijeme.
souhlas, to jsou jen neustále omílané mokré sny lidí co netuší jaké jsou hlavní přepravní proudy kolem Brna… D35 odvede z D1 velmi málo dopravy, protože tranzit východ-západ přes Brno je ve výrazné menšině. Naprosto dominuje relace z D1 od Prahy na D2 (polovina šech kamionů) a naopak. I/38 neodvede už vůbec nic. D55 něco ano, ale převážně osobní dopravu Polsko-Vídeň, náklady budou muset stále přes Brno pokud se nic nezmění na rakouské straně (Reintal+Grosskrut). Většinu osobní dopravy na D1 u Brna dělá samozřejmě aglomerační doprava, od té pomůže částečně až ve velmi vzdálené budoucnosti jižní segment VMO. Odkládat dále… Číst vice »
D35 podle mě vidět bude dost, natolik, že se místo nadávání na jen čtyřpruhovou D1 P-B bude nadávat na jen čtyřpruhovou D11 P-HK, nicméně když to srazí na vysočině intenzity ze 40k/den na 30, tak u Brna to srazí dnešních 80k na obdobu dnešních 70k. Tedy pro úseky okolo Brna fakt zanedbatelné.
Pokles o 25% na Vysočině je totální scifi, vemte si jaké všechny dálkové relace přes Vysočinu jedou + spousta osobní dopravy se zdrojem/cílem na Vysočině.
U kamionové dopravy tvořila v roce 2024 relace Praha-Olomouc/Přerov (či dále) jen 7-8% z celkového množství kamionové dopravy na profilu u Jihlavy (800 z 11000/den)!!!
Reálné odhady postupného poklesu na Vysočině jsou celkově kolem 5000/den, což víceméně splyne s postupným obecným nárůstem dopravy…
Tady se ale plánuje do roku 31 mít rozkopanou jak D35 tak D1. Proud východ – západ. Proč nedodělat jedno a pak rozkopat druhé.