Omezení pro 15 000 aut denně. U Kutné Hory začíná přestavba problematické křižovatky
Křižovatka silnic I/38 a III/03321 u Kutné Hory. Foto: ŘSD
Úpravy mají být hotové do konce září.
Úpravy mají být hotové do konce září.
Tak hlavně, že už máme pár let hotový dálniční čtyřpruh kolem Chomutova, po které projede 6 tisíc aut denně. A klíčová a strategická trasa Boleslav – Kolín – KH – Havl, Brod se pořád táhne vesnicemi.
Ministr dopravy cpe všechny peníze do svých Líbeznic a okolních tunelů, na ostatní čísti Středočeského kraje toho moc nezbývá. I další přeložky na I/38 se pořád odkládají – a navíc se připravují jen jako kapacitě nedostatečný dvoupruh, třeba u Krchleb a Luštěnic.
A proč ne kruhák proboha ?!!! To budou zase jen vyhozené prachy za provizorium…aby si majitel firmy postavil další rozhlednu…???
Protože kruhák tam být měl asi dva roky nazpět. Bylo to zamítnuto.Byly tam nějaké spory o pozemky atd.
Kruhák je na takovém místě a takto zatížené silnici I. třídy naprosto nevhodný. Vytvořil by se kapacitní špunt. o nárůstu emisí a hluku z rozjíždějících se vozidel ani nemluvě. Pokud se nejedná o průsečnou, ale jen stykovou křižovatku, je zvolené řešení daleko vhodnější
Nedávno udělaný povrch a zase se pojede znovu.
Nevím, o čem je diskuse. Zase koukají, jak ušetřit. Pokud by se udělala mimoúrovňová křižovatka s přejezdem hlavní silnice, bylo by to mnohem lepší a bezpečnější.
To bude peklo. Ne, vlastně peklo bude v srovnání s tímto místem něco jako lázně. 2×36 dní, pokud nenastane zdržení.
A připojuji se k těm, kdo psali, že tady má být 4-pruh s MUK, minimálně od D11 do KH.
To je zase jednou kompromis… Když už se upustilo od MÚK a plánuje se „moderní“ středový připojovák, tak by se měl mezi Skalkou a Libenicemi vybudovat třípruh, aby zde místo krátkého středového připojení na Kolín byly v tomto směru dva plnohodnotné pruhy až ke křižovatce na Starý K, kde by pravý pruh končil jako odbočovací a levý jako průběžný pokračoval. Není nic horšího než se nacpat do středového připojováku (Církvice,Úvaly) a pak tam stát a kontrolovat si ve vzdálenějším zpětném zrcátku situaci.
Ten středový připojovák dělá spoustě řidičů problémy. Nechápou význam a tak to naperou přes zebry a plnou čáru rovnou před rozjetý kamion. Osobní zkušenost.
No a I/9 má zcela zbytečný nový čtyřpruh Svor-Nový Bor. Mezi Kolinem a Čáslaví má být 4 pruh už dávno.
čtyřpruh má být mezi Boleslaví a Znojmem už dávno..vyřešilo by to hned několik problémů..místo toho se plánuje 6 pruhů na D10, 6 pruhů u Brna u aut, které tudy vůbec jezdit ani nemusí, ulevilo by se jak D10, tak D1 a odpadla ostuda D52
Dnešní situace je tam naprosto tragická a tato úprava křižovatky zcela jistě napomůže. Ale nejde se zbavit dojmu, že by to mělo být pojato více koncepčně a s nějakým výhledem do budoucna. I/38 mezi Kolínem a K.Horou je úzká a s nevhodným směrovým a výškovým vedením. Intenzity provozu by naplnily klidně 4pruh. V mé ideální představě by se vedle stávající I/38 postavila nová 2 pruhová, kam by se převedl provoz a v koridoru té stávající by se následně postavil druhý směr. Vznikl by směrově dělený 4 pruh, křižovatky samozřejmě jako MÚK. Výstavba s minimálním dopadem na provoz a výsledek kapacitně… Číst vice »
A to ještě k tomu dnes uzavřeli jednu z objízdných tras….frézují silnici mezi Gruntou a Libenicemi,to by mně zajímalo,kdo toto zase vymyslel !!!
Proč se něco takového ani nepřipravuje, tenhle dotaz si kladu už roky (jezdím tudy cca 1x týdně). Minimálně relace Čáslav D11, to je dopravní katastrofa a čtyřpruh tady už měl roky stát. Mezitím se „zabetonoval“ obchvat kolína na 2 pruhy a D11 -> Kolín se slavnostně připravuje třípruh, což je ostuda. Stačí srovnat třeba s D55, D6, D7 a dalšími, kde jsou intenzity nižší, a je to připravováno nebo už to stojí jako dálnice.
Obchvat Kolína by si asi zasloužil nějakou kapacitnější kategorii. Na druhou stranu Kolín sám je velkým zdrojem a cílem dopravy, takže tam mi to vadí méně, než mezi oběma městy, kde jedou všichni a ty intenzity přes 20 tis. voz./den jsou hodně výmluvné…
Na obchvatu Kolína mi to vadí méně, protože tam jsou intenzity nižší (velká část dopravy má zdroj a cíl ve městě). Za to na úseku mezi oběma městy jedou všichni a je to na těch intenzitách přes 20 tis. voz. denně vidět.
Sorry za dvojitý příspěvek, nejdřív mi ten první zmizel, tak jsem ho napsal znova. Pak se po několika hodinách zde objevil…