Tak pomalu se jezdilo přes Dluhonice hlavně kvůli stavbě obchvatu Přerova. Pod mostem je stahovačka a několik týdnů tam byla pomalá jízda 30. Kvůli té vyhybce se dost často stálo u cesťáku za mostem. Jinak SŽ tam uvádí u všech vlaků důvod narušení vliv mimořádných událostí. Tak jestli chce všechno to zpoždění naúčtovat ČD cargu za ty 4 měsíce? Přitom část je vlivem stavby obchvatu. A zatím omezeni neskončilo. I dnes se na výhybce pracuje a po sousedních kolejích se jezdí 50.
Vít Jůza
14 dny
Pokusil jsem se najít více o konvenčních a nekonvenčních výhybkách, leč marně.
Konvenční – myšleno pro standardní železnici (do 200km/h) – tato výhybka je na 160km/h do odbočky.
Nejnovější u nás vyvinutá výhybka je na 230km/h do odbočky (odkaz v článku) – není tedy pro konvenční (standardní) železnici, ale pro VRT tedy vysokorychlostní – (nad 200km/h)
A vy víte, jak velká část z těch 3 měsíců byla proto, že SŽ „prostě nespěchala“, a jaká proto, že se ta výhybka musela nejdřív vyrobit, což taky nebude za jeden den?
Po dodání náhradních dílů výrobcem navazovala výluka v řádu jednotek dnů. Čekalo se jako obvykle na víkend pro minimalizaci dopadu na dopravu. Zajímavé bylo zejména skládání dlouhých dílů výměnové části, které se dělali prvně na SŽ v rámci opravy.
To jako , že DT vyhýbkárna bude držet vyrobené díly tohoto specializovaného produktu na skladu ? Tak to ekonomicky nefunguje. Ihned po nehodě byla sž v řádu hodin zadána výroba poškozených komponentů.
😀 díly atyp na zakázku a tu je někdo chytrý jak rádio. SŽ to objednala hned po říznutí, protože tohle platit nebudou. Čekalo se na vyrobení dílů, pane chytrý.
V odbočném směru se občas používá 160ka, je to využitelné, viz další komentáře. Primární je však, že neomezuje rychlost, vlaky mohou jet v rámci svých maximálních rychlostí, využití rozjezdu a brzdění bez omezeni.
Jo tak proto tam všechno jezdilo šnečím tempem….
Tak pomalu se jezdilo přes Dluhonice hlavně kvůli stavbě obchvatu Přerova. Pod mostem je stahovačka a několik týdnů tam byla pomalá jízda 30. Kvůli té vyhybce se dost často stálo u cesťáku za mostem. Jinak SŽ tam uvádí u všech vlaků důvod narušení vliv mimořádných událostí. Tak jestli chce všechno to zpoždění naúčtovat ČD cargu za ty 4 měsíce? Přitom část je vlivem stavby obchvatu. A zatím omezeni neskončilo. I dnes se na výhybce pracuje a po sousedních kolejích se jezdí 50.
Pokusil jsem se najít více o konvenčních a nekonvenčních výhybkách, leč marně.
Nekonvenční bude asi jiný koncept řešení výhybky- v Česku patrně dosud nepoužit.
já to chápu spíše tak, že konvenční jsou pro “normální” tratě a nekonvenční pro VRT
https://www.dtvs.cz/download/1476/%C5%BDelezni%C4%8Dn%C3%AD%20v%C3%BDhybky%20-%20katalog_web.pdf
příp. odkaz na PDF soubor zde (kdyby nefungoval výše) https://www.dtvs.cz/zeleznicni-vyhybky
Tam jsou dělené hlavně na moderní a nemoderní (ale teda vyrábějí jen ty moderní 🙂
Konvenční – myšleno pro standardní železnici (do 200km/h) – tato výhybka je na 160km/h do odbočky.
Nejnovější u nás vyvinutá výhybka je na 230km/h do odbočky (odkaz v článku) – není tedy pro konvenční (standardní) železnici, ale pro VRT tedy vysokorychlostní – (nad 200km/h)
Oprava trvala poctivé čtyři dny, k dispozici byly v Dluhonicích pouhé dvě koleje a jedna traťová do Brodku… Takto to tam vypadalo v sobotu:
https://youtu.be/DH6G-cvu72k?si=Ifw_O6XAtK3ZMswc
Příště doporučuji zjistit pravou příčinu a důvody “ prodlení opravy” a nešířit nesmysly, tady má máslo na hlavě někdo jiný než sž
Tři měsíce na jednu výhybku?! Holt pro SŽ minimalizace času výluky nikdy nebyla priorita.
https://www.youtube.com/watch?v=k9NJs-w95NU
A vy víte, jak velká část z těch 3 měsíců byla proto, že SŽ „prostě nespěchala“, a jaká proto, že se ta výhybka musela nejdřív vyrobit, což taky nebude za jeden den?
Po dodání náhradních dílů výrobcem navazovala výluka v řádu jednotek dnů. Čekalo se jako obvykle na víkend pro minimalizaci dopadu na dopravu. Zajímavé bylo zejména skládání dlouhých dílů výměnové části, které se dělali prvně na SŽ v rámci opravy.
Proč nejsou díly na skladě nebo není vysoutěžená smlouva typu „dodat x dnů od žádosti“?
To jako , že DT vyhýbkárna bude držet vyrobené díly tohoto specializovaného produktu na skladu ? Tak to ekonomicky nefunguje. Ihned po nehodě byla sž v řádu hodin zadána výroba poškozených komponentů.
DT není Tesco kde máte na pultě vybereš co potřebuješ
Pro vás zjevně nikdy nebylo prioritou alespoň minimální znalost faktů.
😀 díly atyp na zakázku a tu je někdo chytrý jak rádio. SŽ to objednala hned po říznutí, protože tohle platit nebudou. Čekalo se na vyrobení dílů, pane chytrý.
Zajímala by mne jako laika Vmax na této výhybce.
Do rovna 160 km/h ( možná by dala i více) a do odbočky 120 km/h
Mám pocit že o téhle se psalo 160 km/h do odbočky, do rovna by pak měla zvládat 300 km/h
A nie je to skôr tá v Prosenicích ?
Ano, ta je v Prosenicích. Fakticky se ale do odbočky 160 km/h jet nedá, hned za totiž začíná omezení do oblouku přes stanici…
S Pendolinem ve směru od Ostravy na NS rychlostníky v pohodě.
Ještě lépe Lv. 😉
V odbočném směru se občas používá 160ka, je to využitelné, viz další komentáře. Primární je však, že neomezuje rychlost, vlaky mohou jet v rámci svých maximálních rychlostí, využití rozjezdu a brzdění bez omezeni.
Dá se tedy přes ní jet 160 v opačném směru.
Zdroj?
pokud se opravdu jedná o nejrychlejší konvenční výhybku je to 160km/h do odbočky. Viz https://www.zeleznicni-magazin.cz/aktuality/vyhybky-pro-160-km-h-do-odbocky-v-prosenicich