Omezení na D1 u Prahy skončí o měsíc dříve. ŘSD za urychlení oprav připlatilo
Dálnice D1 mezi Mirošovicemi a Všechromy. Pramen. ŘSD
Podle ŘSD je nyní dálnice D1 od Prahy až po Kývalku (182. km) kompletně zrekonstruována. Výjimkou je most Šmejkalka.
Můžu se zeptat, jak dlouho má trvat ta tragédie, se kterou se letos začalo u Brna? Jezdím jednou týdně Olomouc -Praha a zpět a zpáteční cesty jsou příšerné a cestou horem si kvůli rekonstrukci u Svitav moc nepolepším.
Přemýšlel jste někdy o vlaku co jezdí každou hodinu a dáte si tam i pivko?
Nesnáší výšky a u moře trpí průjmy.
Samozřejmě jezdím vlakem, ale smysl to má jen pokud jedu čistě do kanceláře naší firmy. Pracuji jako obchodní zástupce a zákazníky mám po celých Čechách, takže to většinou kombinuju ještě s dalšími schůzkami. Vlak je za mě super. Ale pokud toho máte navštívit víc, tak je to unreal.
A co takhle mít auto k dispozici v Olomouci. To by firma nezařídila?
Olomouc-Praha a zpět. To bych chápal tak, že se v Olomouci začíná. Ovšem pokud se chce po cestě Praha-Olomouc zastavit ještě u zákazníka např. na Vysočině, tak je z toho problém obchodního cestujícího: https://cs.wikipedia.org/wiki/Probl%C3%A9m_obchodn%C3%ADho_cestuj%C3%ADc%C3%ADho
To samozřejmě mám.
Zahájeno 1.8.23, ve SoD mají 560 dní bez zimní přestávky, tj. do 11.2.25. Dle informací od RM se letos bude pracovat i přes zimu.
A to je předpokládám jen ten aktuální úsek, že?
Do 2025, někdy od příštího roku se však má začít MUK D1xD2
To jestli se bude dělat v souběhu, s rozestavěnou křižovatkou s výpadovkou na Vídeň, tak celý jih Brna zemře.
Ale alespoň bude velká část VMO Brna hotová bez chybějících úseků. Pokud nezačnou opravovat pisárecký a kralovopolský tunel 😀
Nedivil bych se. Jen pro představu jak vypadala moje dnešní cesta z Prahy. Půl hodina v čekání v koloně před Brnem kvůli rozšíření dálnice, dopravní kolaps v Prostějově kvůli opravě estakády Haná, dopravní kolaps v Olomouci kvůli opravě městského průtahu a do toho všeho se rozkope i I/35 aby se pro jistotu nedalo jet horem. Ne že bych Brnu ten třetí pruh nepřál, ale myslím že se to mělo dělat až v době, kdy bude dostavěná D-35.
Což mi připomnělo, jak kraj rozkopal starou silnici Brno-Vyškov, Správa měla výluku trati Brno-Vyškov a na dálnici se jezdilo 1+1, kolony i v sobotu dopoledne.
To je tak, když potřebují krajští úředníci narychlo utratit prachy na silnice, aby příští rok náhodou nedostali míň.
Původní délka opravy 300 dní, zkrácení tedy o 10%, nárůst ceny zhruba 2%, to se podle mě vyplatí. Obecně bych při výběrkách rád viděl nějaký dopad na hodnocení cena vs délka opravy podle toho, jak je která uzavírka omezující, na D1 tedy silně, na okresce slabě. V soutěži aspoň bylo 30% za délku opravy.
No vždyť přesně takhle se velké dálniční opravy už několik posledních let soutěží. Kritériem je ze 70 % cena a ze 30 % délka opravy. Bylo tomu tak i v případě téhle rekonstrukce: https://tenderarena.cz/dodavatel/seznam-profilu-zadavatelu/detail/Z0003026/zakazka/462698
Přitom dle mého odhadu 3/4 jsou hotové a otevřené v plném provozu už dobře tři týdny, pokud ne déle?
Omezení už bylo jen na krátkém kousku za sjezdem na Popovice směrem na Brno a žádné tragické zácpy se tam už nedělaly, jako když bylo omezení těch celých 6 km.
Mě by se líbila i nějaká pevná odměna za zrychlení stavby nad plán. Tak aby firma radši než zdrzovacku a vice práce honila řešení problémů a dřívější dodávku. Na čemkoliv s intenzitou dopravy nějakých 15k aut denně to má docela smysl.
Přidal bych i železnici s více než 50 vlaky denně.