Omezení na D1 nekončí, příští rok začne rozšiřování na šest pruhů okolo Brna
Dálnice D1 u Brna. Foto: Google Street View
Stavební práce na rozšíření dálnice u Brna jsou rozplánovány na osm let.
Stavební práce na rozšíření dálnice u Brna jsou rozplánovány na osm let.
to to nemohli naplánovat až se zprovozní severní dálnice přes Hradec Králové – Mohelnici do Olomouce ?
Tak určitě mohli, D35 se ale bude minimálně dalších 6 let stavět (hodně optimistický odhad).
no já jen že to je super nápad konečně po 9ti letech oprav zprovoznit D1 aby se hned na dalších 8 let ucpala u Brna ….
Ona je totiž permanentně ucpaná už teď – i když není žádné omezení, tak se nepravidelně tvoří kolony na plně průjezdném úseku, aut je prostě příliš.
Dvacet let nikdo nechce čekat..
tak budeme čekat minimálně 15, jupíííí ….-.-
Měl bych dotaz, když se mluví o rošíření na 3+3, tak bych čekal v celé délce a kolektory bych do toho nepočítal nebo se do toho počítají. Nevím jak staré jsou tyto vizualizace, protože okolo MUK jih a centrum vidim plnohodnotné pruhy pouze 2+2.
http://www.brno-bohunice.cz/filemanager/files/file.php?file=99402
no vida, já bych čekal 4+4, ať se to za deset let nemusí celé předělávat zase…
ti jsi vtipálek, v tomhle státě se koncepčně nepracuje, rezervy jsou zbytečné a vize je sprosté slovo 😀
V této zemi zkrátka není žádná koncepce, jen antikoncepce, a vize je jen v televizi 🙂
Za deset let se přece nebudou prodávat auta a cyklistům stávající šířka postačí :o)))
V podstatě bude další samostatná pruh přidán ke stávající D1, něco ve stylu D2, kde je to už realizováno. A ne nejšťastněji, směr D1od Prahy přes oblouk doprava na D2 a pokračování na Hodonínskou je v místě napojení na D2 (pod mostem) při hustém provozu docela adrenalin.
Neznáte důvody proč už nyní nejde udělat v úseku kolem Brna tři pruhy na úkor odstavného, tak jak to je třeba z Bratislavy směr Trnava?
Uvažovalo se o tom, ale bohužel tam je jeden most 223, jehož odstavný pruh není dimenzován na to aby na něm jezdily kamiony. https://brnensky.denik.cz/zpravy_region/docasne-rozsireni-d1-u-brna-kvuli-stavu-mostu-plan-zrusili-20201005.html
Brání tomu stav mostu přes trať, neunesl by to.
Obávám se, že tři pruhy jsou v tomto exponovsném úseku málo.
Tohle je sebevražda jižní Moravy.. každé menší omezení přináší několika kilometrové celodenní kolony.. objížďka kolem Modřic vždy ucpaná, Sokolovská taktéž.. udělat se to musí, ale tohle bude opravdu kolaps dopravy kolem a v Brně…
Já bych raději místo nesmyslného rozšiřování dálnice v Brně odvedl provoz od Prahy novou dálniční spojkou, která by již před Brnem (nejpozděj u Popůvek) odvedla dopravu na Vídeň a Bratislavu jižně od města a odlehčila stávající D1. Pak urychleně dostavil D35 a D55. Což by snad situaci vyřešilo i bez osmiletého kolapsu dopravy.
No jestli to stihnte z nuly přes EIA, DUR a DSP postavit rychleji než za 8 roků, tak klidně. Ale mám nepříjemné tušení, že to nemáte ani v ZÚRce, takže nato nedostanete územní rozhodnutí.
Tak rozptýlíme pochyby, není to tam, list B2
https://www.kr-jihomoravsky.cz/archiv/oupsr/zur_jmk_a2a1_UZ/WEB/grafy.html
cca pred rokem tu vysel clanek ze JM kraj tuhle tangentu odmitnul..
Taky ta tangenta nemá žádnou přidanou hodnotu proti rozšíření stávajících komunikací. Na druhou stranu vytvoří další území postižené hlukem z dopravy.
Není to originální nápad, to už tady bylo včetně obecného pobouření a tvrdého odporu obyvatel potenciálně dotčených obcí.
Z toho článku a vyjádření ŘSD to na první pohled úplně nevyplývá, ale ono se jedná o hodně složitou a rozsáhlou stavbu, která je mnohem složitější, než jen rozšíření tělesa dálnice o jeden jízdní pruh v každém směru. Na těch 30 kilometrech je 8 mimoúrovňových křižovatek a celkem cca 40 mostů, které bude zapotřebí komplet obnovit, nebo postavit v jiné podobě. Veškeré práce budou navíc probíhat za provozu v nejzatíženějším úseku celé D1.
A jakých MÚK. Tohle není jak Exit 162 u velké Bíteše:
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/434/infoletak_d1-01191-a-muk-brno-jih.pdf
Tam zmizí současný „čtyřlístek“? SUPER! To současné křížení D1xD2 je sice stavebně asi nejjednodušší (stačí 1 most), ale celkem dost „konfliktní“ – kříží se trasy připojovacích a odpojovacích pruhů, všude.
Tohle je zrovna stavba, která by mohla počkat (vzhledem k ceně), stejně jako rozšíření na 6 pruhů. Dal bych přednost v první řadě obchvatům a pak tohle. Ovšem, pokud není příprava, tak radši stavět i tohle.
Obchvatům kde? Ono se jich totiž staví celkem dost.
Navíc, stavba obchvatů nijak „nekonkuruje“ rozšíření přetížené D1. Oboje lze dělat nezávisle na sobě / zároveň.
Naopak. Tohle je stavba nejvyšší priority. A Ideálně rovnou jak křízení 4+4 na D1 a 3+3 na D2.
Dívám se na to a počítám mosty od severu (shora)
– most Vyškov → D2
– most D2 → Velká Bíteš
– most D1 nad D2 a několika odbočnými větvemi
– most obočné větve D2 → Vyškov nad větví D2 → Bíteš
– most Velká Bíteš → D2 a D2 → Vyškov nad pruhy do Brna
Kdyby radši prvně napnuli síly, aby postavili tangenty kolem Brna na zelené louce, a tím prvně odlehčili D1.
Místo toho rozdrbou D1 přes Brno, která je už teď za normálního provozu průšvih.
Něco jako rozdrbat D1 mezi Prahou a Brnem, aniž by byla dokončená D35.
Prostě prasárna.
Tangenty by musely projít přes celé schvalovací kolečko od ZÚR přes ÚP, EIA, odvolávačky vodníka z Tetčic,.. takže za 10 let by to skončilo u soudu, jestli někde nechybí razítko.
Navíc, JMK tangenty před časem odmítl, protože mít obchvat obchvatu (D1 je jižní obchvat Brna, žejo), to moc smysl nedává. Tím naděláte víc škody na přírodě a přeříznuté krajině a novém zdroji hluku, než užitku z částečného odlehčení.
Navíc, kdyby D1 pod Brnem začala být volnějšíí bo tangenty, tranzit by jezdil po D1 a ne tangentou. Takže si nedělejme iluze, že by tangenty výrazně pomohly.
Ale přinejmenším kapacitní spojka D2 – 52 se udělat mohla. Jižně od čističky by to žádné obci neublížilo.
Stejně, jamile začnou na tomhle úseku omezení, se velká část dopravy bude mít sklon přesunout na 52 a stávající cestu pod Modřicemi, s očekávatelným výsledkem.
TVL. To nevymyslíš. Teď se chvastaji, jak nám před volbami otevřou ,, novou ,, dálnici po 9 letech a po volbách ji začnou rekonstruovat o kus dál a to dalších 8 roku. V Polsku na A1 udělali za 2 roky v délce 83 km rozšíření ze 2 na 3 pruhy, co jsem viděl loni. Myslel jsem si, že sním a přijde probuzení.
Fakt je ten, že min. úsek Rosice – Holubice měl být rozšířen současně s nekonečné dlouho trvající opravou….
Že D1 měla být tak rozšířena již dříve, o tom žádná. Ale dělat to současně s „modernizací“ D1 jen aby to bylo současně, to má jakou výhodu? Že po těch X let bude trasa Praha-Vyškov (a dál) (ne)průjezdná nikoliv s velkým zpožděním kvůli „modernizaci“, ale s extrahnusněvelkým zpožděním kvůli „modernizaci“ a rozšíření?
Navíc, byly dostatečné stavební kapacity na podobné práce na tolika místech? (nevím, ptám se)
Tuszyn – Piotrków Trybunalski, 16 km, 2019 – 2021
A jelikož má být zbytek hotový až v roce 2022, tak jste asi podlehl mylnému dojmu. Polská wiki uvádí tohle: „(do października 2022)“ To je říjen 2022
Jediné co v článku bylo pozitivne řecene, že spojnice Ova-Viden je ve fázi staveni a že se Brnu musi odlehčit. Protože pokud ne, tak Brno by potřebovalo 4+4, protože 3+3 povede jen k plynulému pomalému provozu.
Možná by ještě lepším řešením než 4+4 bylo ponechat 2+2 a v obou směrech vystavět oddělené kolektory o 2 pruzích, alespoň v úseku mezi I/43 a D2.
Přesně to jsem chtěl teď napsat:-) Mezi Exity 190 a 196 rozšíření na 3+3 ničemu nic nepomůže, stejně tam budou vozidla akorát kličkovat mezi pruhy. Mnohem lepší službu by udělalo současné 2+2 nechat pro průběžný provoz (klidně i na 130) a k tomu místo rozšiřování postavit vedle novostavbu 2+2 kolektorů.
Provoz mezi D2 a I/43 by se na D1 ideálně objevit vůbec neměl. Nedává smysl svádět na jednu silnici dopravní proudy vedoucí kolmo na sebe.
Obecně by se doprava ve směru od Svitav na Bratislavu měla Brnu vyhnout úplně – přes Olomouc na Břeclav po D55.
A co se kolektorů týká, tak být mají u sjezdů do průmyslové zóny a k letišti:
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/438/infoletak_d1-01313-muk-cernovicka-terasa.pdf
Nejde o oddělené kolektory u jednotlivých sjezdů, ale o souvislý kolektor obsluhující všechny sjezdy okolo Brna. Tzn. aby přímý směr D1 nebyl v Brně vůbec zasažen jednotlivými exity. Kolektory by se na přímý směr D1 připojovaly a odpojovaly pouze na začátku a na konci Brna.
Přesně tak to bylo myšleno.
Spousta lidí neumí jezdit ve dvou natož aby jezdili ve čtyřech.
Oba-Vídeň stavění? Vždyť jižní 3km obchvat Otrokovic stavěli 4 roky. To fakt bude dříve rozšířená D1 okolo Brna za 8 let, než se podaří dostavet D55. Hlavně že současná politická garnitura řídí MD 8 let a ani se neobtezovali udělat dobrý zákon, který by tento stav stavění zrychlil. ANO, měli důležitější práci.
Osm let?!? To tam bude každý kamínek sázet pinzetou separátně objednaný zlatník…!?!
rozdělený na několik úseků….
No a?
Pindy. Jestli víš, jak to stihnout ZA PROVOZU dřív, tak sundej bačkory a jdi tomu velet. A královsky tě zaplatí..
8 let trvala rekonstrukce celá D1, za provozu. Jistě, v Brně je více mostů, dopravy atd. ale pořád to je necelých 30 km. Přičemž ten opravdu prubířský úsek je jen od Exitu na Svitavy po Exit na Bratislavu.
Věřit že to jde nestačí. Je potřeba si to ověřit.
Tak zkusíme ověřit:
Dá se kolem Brna uzavřít souvislý 10km úsek? Nedá.
Jasně, stačilo by to celý zavřít a dovézt čínský firmy a bude to za dva. Akorát zatim Morava vymře v zácpách.
V tu chvíli by stačily i české firmy, když by se na to spojily a poslaly tam svoji techniku i lidi. Jen by se nesměla dělat žádná další větší akce.
Jojo, v Černý Hoře by mohli vyprávět…
Patrikův vlhký sen?
Tak se ještě musíme zeptat názor Františka a jeho vizí vést koleje kolem Brna do formy kulatého čtverce aby každý dům byl napojen výhybkou až do ložnice.
Pozor u druhé koleje, pozor u druhé koleje, na druhou kolej přijede osobní vlak z Vizovic, opakuji…
Zkusím si tipnout: Obnovení železnice do Veverské Bitýšky a převedení místní nákladní i osobní dopravy na tuto dráhu.
A zrušení autobusu do Bystrce, aby lidi tím vlakem do Kuřimi jezdili.
Az az to za 10 let dodelaji, tak zacnou 4+4. Nebo vlastne ne, to bude dalnice potrebovat opravit cela znovu. Takze 4+4 za 20 let a dokonceni ve 2050. To bude med!
Hlavní problém je styk mnoha směrů – ze Znojma na Vyškov (Poláci), od Jihlavy na Břeclav (hlavní kamionový proud), Praha – Ostrava (vnitrorepubliková dálkovina) a místní brněnská (k OC Avion). Navíc na danou zátěž na úzkých mostech. A proti řešením jsou takové vesnice jako Ostopovice nebo Troubsko.
Znojmo omezí dodělání D55, Ostravu D35, ale ostatní zůstane i potom.
Vzhledem k tomu, že už příští rok otevřou tu D35 až někam k Vysokému Mýtu, tak já se jako Ostravák radostně vzdávám možnosti D1 cestou na Prahu používat. Sice to taky nebude ještě pár let úplně med a to Mýto, Litomyšl a Moravskou Třebovou si holt člověk projede, ale v konečném důsledku už to bude časově vycházet plusminus nastejno, než to objíždět přes Brno.
Tak to nejhorší máte dávno pryč, starou silnici před Hřebeč. Potkat ve vracečce kamion…
Litomyšl holt dojede na protesty a překotné snahy udějat to jinak, ale ještě jinak než jinak.
Jedu po I/35 cca 3x/rok, ale mám pocit, že Hřebečský tunel je průjezdný ve výrazné menšině případů. Většinou narážím na objížďku po staré cestě. Asi jsem smolař.
Tak příští rok to bude teprv príma, uzavírka na 8 měsíců.. https://www.idnes.cz/pardubice/zpravy/hrebec-tunel-oprava-uzavirka.A210625_094355_pardubice-zpravy_mvo
Litomyšl má slušně nakročeno stát se novým Přerovem.
(I když to asi mínusově schytám.) Troufám si tvrdit, že Vám v budoucnu bude D1 ještě hodně dobrá. Při nejmenším dokud nebude D35 hotová až za Litomyšl.
Litomyšl nakonec. Může se stát, že dřív bude i úsek z Opatovce do Mohelnice. Ale i tak to bude daleko zajímavější trasa.
Litomyšl je ještě cajk, ale Mýto to obsere solidně.
Naopak Mýto je v přípravě blíž. 2022-2025. Mají dokumentaci pro stavební povolení a začali vykupovat. Litomyšl je později. Tam se k dokumentaci ještě nedokopali. Ale ještě dřív bude kousek u Svitav, kde se vykupuje a už se začali řešit archeologové.
28 km za 8 let… doufám že tohle byl jen pokus o vtip
A příští rok se začnou dělat první 2km. Když by se řeklo 8km, aby to alespoň k něčemu malinko bylo (tím myslím, alespoň pocit, že se chvilinku svezu po 3 proudech v jednom směru), ale 2km?
Ty 2km jsou největší problém protože se tam mísí směry Ostrava-Videň a Praha-Bratislava a jejich kombinace. Tam mělo být 3+3 dávno a dnes se mělo připravovat rozšíření na 4+4.
No právě, celkem bylo už včera pozdě a salámovat takto už je vážně pro smích. Mimochodem ta doprava se právě nikam na úseku 2km neztratí a pojede dál na jedné straně do 2+2 a na druhé do omezení, kde by společně s dalším úsekem mohlo být již hotovo, ale nebude. Zajímalo by mě jestli už někdo začal přemýšlet nad příští rekonstrukcí D1? Opravdu bych pomalu chtělo mít přípravu pro EIA. Spousta rekonstruovaných úseků moc dlouho nevydrží.
To právě nepojede. Ten úsek 2+2 má vlastně na obou koncích 4+4. Na východě je to D1 a D2 a na západě D1 a I/52(D52) a i když je D1 zdaleka nejzatíženější tak je na intenzitách vidět že ten úsek je na tom výrazně hůř než ty navazující.
A jak to chcete „nesalámovat“, prostě ten úsek celej zavřít a nechat Brno vymřít? 😀
Salám není problém. Problém je, že se to teď předělá pouze na 3+3 a přitom by tam mělo být 4+4…..
Je to tak,
mísí se tam polské kamióny a OA jedoucí do Rakouska a Itálie, kterých neustále přibývá, s kamióny z Maďarska a Balkánu, kterých je dosud o něco více, než těch polských.
Dokud nedojde v dohledné době k propojení rakouské A5 s moravskou D55 přes Břeclav, v důsledku čehož by Poláci nezajížděli nesmyslně do Brna, tak nebudou stačit mezi D52 a D2 ani ty 3+3 pruhy.
Protože to chtějí dělat za provozu. Místní experti by to svoukli za rok, ale muselo by se to celé zavřít. Za což by jim asi někdo poděkoval
Pomohla by tomu (odlehčila by to) tangenta D43-D52-D2, ale když ji v JMK nechtějí, mají plné právo si to užít jinak.
A proto se při rozšíření neudělá ani příprava na JZT.. Maximálně na napojení D43 od Bastru a prezervu pro VRT
Ono rozumnější by bylo provést rozšíření D1 od Ostrovačic, kde bude odbočka na r43 v boskovické brázdě, neboť přes Bystrc Hitlerovou stopou je R43 nerealna dříve než v roce 2170. A až si na ni zvykem tak již r43 přes Bystrc nebude třeba..
A dále bych doporučil aby se postavil obchvat Bosonoh, tak aby část D1 šlo při opravách D1 použít.
Já se obávám, že v naší krásné zemi příběhů by to rozšíření trvalo osm let i při kompletním uzavření daného úseku…
Jenom osm let? Doufám, že se to protáhne, co bychom tu potom dělali?
Za tu dobu už se zase začnou opravovat ty nejstarší rekonstruované úseky D1. Takže klid, i zábavu bude postaráno na furt…
S tím počítám, ale ty máme od Brna zbytečně daleko.
Volně: V klidu, Kefalín… Těch třicet kiláků ti šmejdi nedají…