Olomoucký krajský úřad začal řešit územní rozhodnutí pro poslední úsek D35

Vizualizace tunelu Maletín na D35 mezi Starým Městem a Mohelnicí. Foto: ŘSDVizualizace tunelu Maletín na D35 mezi Starým Městem a Mohelnicí. Foto: ŘSD

Odhadované náklady na stavbu rychle rostou, za rok o 1,3 miliardy korun.

Zpět na článek
Odebírat
Upozornit na
guest
24 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Host

Ach jo, zase tolik chyb. Škoda.
Prý: Aktuálně se staví úseky z Opatovic do Časů.
Fakt: Zprovozněno 2021.

TomášG

No a taky se nejedná o úsek na česko-moravském pomezí, do čech je to ze Starého města ještě dobrých deset kilometrů…na pomezí jsou oba sousední úseky.

Vladimír Bílý

Bohužel je hloupé, že ŘSD neuvažuje realizovat obchvat Vlachova (plus MÚK) separátně dříve. Čekat na dokončení celého tohoto úseku je šílené. Všichni víme, že to nebude hotové ani těch 2029.

Hobodej

Obchvat Vlachova je hotový asi myslíte obchvat Líbivé. A ten bez mimoúrovňové křižovatky u Mohelnice není kam napojit.

Vladimír Bílý

Ano, omlouvám se. Myslel jsem samozřejmě obchvat Libivé. Ano, jde vlastně především o tu MÚK, protože samotný obchvat už je v poměrně vysokém stádiu přípravy.

Martin Peterka

V článku chybí dost zásadní informace, a to že se tento úsek D35 bude stavět formou PPP (společně s vedlejším úsekem Opatovec – Staré Město). Vláda to již schválila.

PetrN

viz. můj příspěvek níže: Je nekde bližší info, jestli se do PPP balíčku přidají i dva chybějící úseky I/44 jak by se logicky nabízelo?

Hobodej

Stavby na I/44 se budou financovat standardně nejedná se o technicky ani finančně náročné stavby.

PetrN

to na D4 také ne a staví se PPP… ale to je jedno.. spíš mi šlo stavbu samotnou i o následný provoz, kdyby by koncesionář PPP měl na starosti údržbu delšího úseku než „jen“ 33km… na D4 také dostane na údržbu navazující úseky včetně I/20 až do Písku, což bude celkem 50km

Vašek

Nevím, co si pod posledním úsekem mám představit, ale jenom připomínám, že ještě chybí obchvat Křelova… To provizorní napojení na okružní křižovatku už je tam docela dlouho…

PetrN

tam je pravomocné ÚR, a letos podaná žádost o SP. Plánovaná realizace 2024-26. Takže Staré Město-Mohelnice bude opravdu poslední zprovozněný…

Otakar

Snad. Ten Globus je palčivý problém. V podstatě se nedá ve špičce použít obchvat, protože stojí u Globusu. Měli udělat napojení z Pražské a odlehčit tak kruháči.

PetrN

cca týden zpět jsem zaznamenal zprávu že bylo odsouhlaseno, že tento úsek a navazující západní Opatovec-Staré Města se budou budovat pomocí PPP. Datum realizace společně 2025-2029… I v letácích jsou u těchto úseků uvedeny již tyto data. Nemá někdo náhodou bližší info k PPP, jestli se uvažuje s rozšířením projektu i třeba na stavby I/44 Mohelnice-Vlachov a Zábřeh obchvat, což by se logicky nabízelo a mají být budované ve stejných letech jak D35… (+ následná údržba již hotových úseků I/44 tak jak to bude i na D4)

Jakub

Měli by to být pouze dva úseky D35. S ohledem na správu komunikace při PPP není uplně jednoduché do toho zatahovat další úeky jiných silnic/dálnic, které spadají pod jiné SSÚ.

PetrN

ok, ale nebyl by to s I/44 podobný případ jak PPP na D4, kdy budou mít po dokončení ve správě i navazující úseky včetně I/20 až do Písku??

Kódl

To je všechno strašně pozdě..

Jiří Kocurek

Raději opožděně než nikdy.

Kašlat na to, že nějakému dědkovi sebral doktor „papíry“ a on už si tam nezařídí. A tak děděk ve své bezbřehé závisti a nepřejícnosti dělá alespoň zle těm, kteří by se toho mohli dožít.

Panoramix

Ten leták používá pojmy z doby, kdy se o tom začalo před 30 roky uvažovat, ne? Říct, že “silnice I/35 přestává kapacitně dostačovat” je dost mimo realitu. Ta přestala kapacitně dostačovat tak před 20 lety, dnes je totálně přeplněná. Ta silnice nemá až na pár průjezdů většími městy vůbec špatné parametry, ale kvůli příliš hustému provozu se tam člověk obvykle jenom plouží.

Koro

Úsek od Svitav do M.Třebové je do pohody.

PetrN

jo úsek Svitavy-Mohelnice v rámci možnosti ok, teda kromě kruháče v Moravské Třebové, tam to bude hádám velký peklo jestli se v letech 2026-2027 zprovozní úseky od Ostrova kolem VM, LM do Svitav a bude se čekat na část Opatovec-Staré Město-Mohelnice do roku 2029. Možná by i stálo za zvážení nějaké provizorní zkapacitnění této okružky, ikdyž těžko asi říct jak…

Jiří Kocurek

Před cca 20 léty se naopak výrazně zlepšila díky tunelu Hřebeč.

Otakar

V posledních pár měsících jsme se tedy posunuli o 20 let zpátky. Naštěstí uzavírka už brzy skončí.

Hobodej

Z Opatovic do časů se nestaví tam už je skoro rok hotovo.

Jiří

V infoplánku je již datum zprovoznění úseku rok 2029. Tak třeba se toho jednou dožiju. 🙂