Olomoucký kraj: Stadlery obslouží Moravský Beroun, Regionovy dostanou wifi

Jednotka Stadler GTW po příjezdu do Česka. Foto: České dráhyJednotka Stadler GTW po příjezdu do Česka. Foto: České dráhy

V Olomouckém kraji už je jasnější rozdělení vozidel Českých drah a jejich vybavení. Dráhy získají provoz v kraji na základě

107 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Hrebicek

Nikde jsem se nedocetl, jestli zustanou zachovany klasicke soupravy na Sp Zabreh – Jesenik (dnesni prime vozy od R Brno – Sumperk). Skonci, nebo jen nejsou uvedeny?

Tady na Moravě

V té mapě je nesmyslů daleko víc. Realita může být vlastně úplně jiná.
Co je ovšem jistota, tak že tornádo a peršingy s béčkama tady ještě nějakej ten pátek vydrží, což je totální propadák vyjednávání OLK.

X 1

460-tky, Pershingy s Béčkama.
To není propadák. To je totální vyjednávací kolaps a rezignace!!!
Toto je zralé nejen na odstoupení krajského náměstka pro dopravu ale i hejtmana!
Jen se protvrzuje, že v Olomouckém kraji rozhodují o dopravě lidé, kteří jí vůbec nerozumí!

Tady na Moravě

Kdyby jen o dopravě…. Olomoucký kraj je mafiánská dojná kráva s kápo Oklešťkem a Ferancem v čele, nic víc nic míň. České dráhy tady mají jedno z nejstabilnějších zázemí, taky díky domu hrůzy v Olomouci na Nerudově ulici (ředitelství drah), který vygeneroval ty nejhorší regionální polistopadové potentáty.

Dan

Ty dva roky se regionovy snad ještě dají vydržet, další dva roky autobusy taky, ale že na trať, kterou za 5 miliard spravíte na 160 km/h pošlete 460ky s konstrukční rychlostí 110 km/h, většinou jedoucí na jednu motorovou skupinu 90 až 100 km/h, to cestující jistě „ocení“. Hlavně bych chtěl vidět ten grafikon – bude na 460ky a pantery budou postávat nebo na pantery a 460 budou prodlužovat jízdní doby? To mi přijdou ty peníze na rekonstrukci spláchnutý do wc.

Štěpán

Je stále aktuální plán na prodloužení tratě Zábřeh – Kouty tunelem do Jeseníku? Podle mě by to pro Jeseník byla jedině dobrá věc a elektrifikace trati do Koutů by tak dávala větší smysl, než teď.

Lektor

Ono to bylo někdy aktuální?

X 1

Štěpán
Železniční tunel z Koutů nad Desnou do Jeseníku, nikdy nikdo nenavrhoval.
Jediný podobný návrh byl, na silniční tunel pod Červenohorským sedlem.

V dané lokalitě byl ještě za starého c&k mocnářství, projekt na propojení Sobotína a Rýmařova.

Štěpán

https://sumpersky.denik.cz/zpravy_region/vize-vlakem-z-koutu-do-jeseniku-tunelem-pod-sedlem-20160516.html

K čemu silniční tunel? Auta přes hory jezdit můžou, vlaky ne. Trať přes Ramzovou je pomalá a rychlejší nikdy nebude, pro cestu z Jeseníku na hlavní trať by se takový tunel skutečně hodil.

X 1

Štěpán
Tož netvrdím, že železniční tunel do Jeseníku by byl špatný nápad. Navíc v dnešní době je technicky a stavebně proveditelné všechno, viz. Čìna.
Ale už jeho samotná existence, by byla ekonomickou sebevraždou.
Jedině v případě napojení do Polska a s tím související intenzivní osobní a nákladní dopravou.
To by se však obyvatelstvu, v údolí Desné příliš nezamlouvalo. Takže vlhké sny krajského dopravního amatéra, nechme v klidu odpočívat. A až na Olomoucku vytryskne kvadrilion barelů ropy nebo najdou ložiska Lithia, můžeme projekt oprášit. 😉

hank

Navrhoval se i tunel kombinovaný, sloužící společně dráze a silnici. Zatím (?) to nevychází ekonomicky, návratnost nula-nula-prd i při společném používání oběma druhy dopravy.

Tronda

Takže brutto režim, to znamená, že za režisty budou muset ČD odvést plné jízdné do krajské pokladničky nebo tam režijky platit nebudou.

petr.r

jak už jsem to psal, musí si pospíšit, za chvilku se nesvezou. Akorát nevím, jak ty vlaky budou označeny.

xyz

„Nové smlouvy budou v takzvaném brutto režimu, tedy tržby budou příjmem i rizikem kraje.“
Jak je vyřešena (ne)povinnost dopravce přednostně vydávat „IDS“ jízdenky (tzn. ty, které jsou pak zúčtovány a rozklíčovávány napříč dopravci v rámci IDS) oproti jízdenkám ČD (tzn. těm, z nichž tržba končí „v kapse“ konkrétnímu dopravci)?

Je ve smlouvě vyřešeno uznávání/finanční rozklíčovávání (eventuálně finanční kompenzace od dopravce směrem k objednateli za uznávání těchto jízdenek, z nichž tržba jde do rukou dopravci a ne objednateli) „neadresných“ jízdenek typu celosíťová jízdenka ČD, zaměstnancecké jízdenky ČD, Interrail atd.?

Juraj

To by malo byť obsiahnuté v zmluve. Niektoré kraje to riešia skrátka tak, že dopravca má povinnosť im odvádzať tržby vybrané na konkrétnych úsekoch/traťových súboroch.

Panelák

Ty Stadlery… to jsou nějaké ojeté německé tramvajovité šroty?

xyz

Jsou to ta vozidla, která původně předpokládal pořídit Regiojet na své nově získané výkony v Ústeckém kraji, ale nakonec mu tato vozidla byla „vyfouknuta“ ze strany ČD. Nakonec tedy Regiojet pro své výkony pořídí úplně nové, elektrické jednotky.

Jde o vozidla stará cca 20 let, jejich denní proběhy byly poměrně vysoké a mj. platí (což bylo ze strany některých zdejších diskutujících vytýkáno Regiojetu v době, kdy předpokládal jejich pořízení), že jsou sice nízkopodlažní, ale podlaha je ve výšce 76 cm nad TK (odpovídá výšce nástupišť na některých německých tratích/nádražích), tzn. ani na českých nádražích s „euronástupištěm“ nebude zajištěn bezbariérový nástup.

Gwann

1. ČD jich koupily méně než jich bylo k dispozici, Radim ale hezky kvičel, že zlé ČD…. On na ně totiž nejspíš neměl děngy, tak to prodali tomu kdo měl, když mu ty kecy žereme u nás, v Němcích nebudou (viz ona ostuda s linkou Praha – Hamburk)…a stejně by na něj zůstalo 2. Radim vyhrál elektrickou trakci v ÚK. Jen dočasně může jezdit s dýzly, protože 3kV SS se blbě shání – je to u nás, v půlce Polska, půlce Slovenska, Belgii, části Francie – takže vozidel není moc jetých 3. překvapivě je německé drážní vozidlo dělané na německou… Číst vice »

Kubrt

Nekomentuju citové zabarvení příspěvku, jen věcně – 3 kV DC je v celém Polsku, většině Belgie a v Itálii (mimo VRT). Ve Francii je 1,5 kV. Nevím o tom, že by v některé z těchto zemí byly k dispozici jeté, ale ještě použitelné, elektrické jednotky. A kdyby byly, kauza belgičanek nazančuje, že by se musela zřejmě udělat nová elektrická výzbroj, protože EMC kompatibilita.

Gwann

Máte pravdu, Radima v lásce nemám. Za ty jeho velkohubá manipulativní prohlášení.

Omlouvám se, že jsem ty země lehce pomotal, ale díky za potvrzení, že není kde použitá vozidla brát.

a8n

Ještě Slovinsko, ale tam by mohlo být na prodej leda pár kiblů.

xyz

„V Německu nebude nejspíš nikde 552mm nad TK (či kolik přesně to je), jak je normou u nás.“
Tratí v Německu s výškou nástupiště 550 mm nad TK je vcelku dost (zdaleka ne všude je těch 760 mm) – mj. ty tratě, kde jezdí např. RegioShuttle s výškou nízkopodlažní části 600 mm nad TK.

Panelák

Takže pokud by je koupil Jančura, byly by věk a výška podlahy zásadní problém, ale když je koupily ČD, najdou se najednou omluvenky? No prostě jako vždycky, že.

Gwann

Ne, vozidla jsou stejně dobrá u Jančury jako u ČD.

Jen někteří, co chválí 12 vagónů Astra (když těch reko/nereko má cca 200) a nadávají zároveň ČD, že kupují ojetý šrot, zatímco RJ kupuje nové Astry, mně hodně štvou.

xyz

„On na ně totiž nejspíš neměl děngy“ (pozn. On = myšlen Radim Jančura)
Připomenu, že pořízení Stadlerů GTW mělo znamenat nižší nákladovou náročnost ze strany Ústeckého kraje. Naopak „plán B“ (v situaci, kdy Regiojetu byly ony Stadlery „vyfouknuty“ Českými dráhami) v podobě pořízení nových elektrických Linků znamená vyšší nákladovou náročnost pro objednatele, protože za nová vozidla bude Regiojet muset zaplatit více děngů, ehm, peněz, než by zaplatil za postarší Stadlery GTW.

Apollo17

„On na ně totiž nejspíš neměl děngy“
Děngy bude potřebovat i na nové jednotky.Spíše si uvědomil,že přestavba z dízlové na elektrickou jednotku by byla problematická,drahá,problematické schvalování…
Tak si objednal novové jednotky,kde to martýrium podstoupí výrobce i s riziky sankcí.
Vyfouknutí bude taková báchorka 🙂

X 1

Přestavba Stadler Gtw z dieselové na elektrickou nebo obráceně, nebo na baterie.
Díky konstrukci vozu se středovým dílem, je to to nejjednodušší co existuje.
V Dolomitech už to mají.
Arriva Netherland má objednany hybridy elektrika/diesel. Tam se postupně počítá, že diesel bude časem vyměněn za baterie. Prostě se dieselový modul vyjme a vloží bateriový. Z venku je na to kryt o patřičných rozměrech.
Že něco není u nás, neznamená, že to nejezdí jinde.

Gwann

Vyfouknutí je báchorka. Neměl na ně prachy a prachy na nové PESY zatím nemusí řešit, platí jen nějakou směšnou záložku. A v mezičase bude jezdit „něco“ pronajaté, tedy jen s opexem, ne capexem. On ty jeté jednotky mu totiž nikdo nezafinancuje.

Gwann

Ale musel by je vylepit dávno před tím než zinkasuje byť jen korunu od ústeckého kraje, tj. někdy na konci minulého roku. A na to děngy rozhodně neměl a nikdo mu je nepůjčil.

Jiří Kocurek

Germánský šrot RAUS! RAUS!
Špičkové stroje značky Reginova to nahradit nedokáže. NIKDY! Navíc jsou Reginovy novější, je to nový typ vozu, se starou 810 to nemá nic spoelčného! To ví každý odborář! Kdo tvrdí opak je lhář, dezertér a agent imperialismu!

Vít Jůza

Že v textu i na mapce chybí, čím budou zajišťovány vlaky do Štítů, není, žel, chybou autora článku …

xyz

Z mapky „vypíchnu“, že i pro úsek Petrov nad Desnou – Sobotín je použita barva, která neodpovídá žádnému z vypsaných řad vozidel. Tzn. že by tam od 12/2019 také žádné vozidlo v osobní dopravě už nejezdilo?

železničář v důchodu

Ničím – žádné tam jezdit nebudou, takže „není o čem hovořit“.

Zdeněk

Z Olomouce do Berouna 30km Stadler, a na vlaku 3501 pojedeme z Berouna do Opavy trasu dlouhou 80km po celostátní dráze trabantem 810…Bože, proč nemá Moravskoslezský kraj alespoň tolik rozumu jako Olomoucký…

BoH

Že na jedné trati se zlepší pro cestující komfort skutečně neznamená, že Olomoucký kraj má více rozumu. Těch pár motoráků na dalších 10 let trn z paty nevytáhne.

železničář v důchodu

Zdeněk: Vy snad jezdíte z Olomouce do Opavy osobními vlaky?

Zdeněk

Důchodce: Já ty lidi vozím osobním vlakem z Berouna do Opavy a světě div se, byť je to pro mnohé konec světa, frekvence cestujících tam je, takže zlepšení komfortu cestování by ocenilo mnoho z nich…

Lektor

Žádný osobní vlaky z Berouna doOpavy nejezdí. A co se týče obsazenosti (Rýmařov 8,5 tis., Břidličná 3 tis, Bruntál 16,5 tis., Krnov 23,5 tis., Opava 57 tis. a ani ty vesnice nejsou úplně malý) tak je naprosto tristní. Takhle velký sídla (na český poměry) a nenapní to 810 s přívěšákem to je ostuda všech co se na tom podílí – objednatel, dopravce,…Když takovouto frekvenci má spoj Krnov-Jindřichov tak to je OK. Ale tady teda ne.

Jiří Kocurek

Možná by to pomohlo vyměnit obyvatelstvo kraje za jiné, které tu 810 s přívěšákem zaplní tak, že bude narvaná. :-/
Ale tvrdím, že mnohem lepší bude nahradit tu 810 s přívěšákem za něco lepšího, čím budou lidi ochotni jezdit. Lokomotiva 714 a vozy řady Gags (nákladní, zastřešené) to nejsou.

Ostatně… čím by jezdil po dálnici městský radní, kdyby si mohl vybrat mezi Škodou 120, Škodou Octavia nebo Audi A6, přičemž pořizovací cenu přasahující 600 tis. Kč bude muset uhradit ze svého?

Zdeněk

Ve svých propočtech máš kus pravdy, ale než něco plácneš podívej se na Idos nebo řazení vlaků…vlak 3501 už mnoho let Moravský Beroun-Opava Východ, 3503/3513 už mnoho let Moravský Beroun-Opava Východ. Jestli tohle není pravda vracím licenci, osvědčení i směnář… 😀 😀 😀

Desper

Letos to na Dolní Moravě a Hynčicích vypadalo jak na páteční D1. Na okreskách totální chaos, provoz co se tam absolutně nevešel. Kolega jednou zkusil jet z Prostějova na Ramzovou na lyže vlakem. Od Šumperka se pro množství lidí do vagonu sotva vešel vzduch. Vážně Olomoucký kraj má na severu velmi slušný potenciál (a takové tratě do hor jen tak někde nejsou) udělat si z toho malé Švýcarsko, kde se turistické busy propojují s vlaky, ale kraj ani MD jej neumí využít 🙁

Tady na Moravě

Bohužel, papaláši před cca 20 lety rozhodli, že Dolní Morava patří pod Pardubice. A dnešní papaláši mají dojem, že krajská hranice je něco jako železná opona. Tak si to holt musí vyžrat Pardubice.

BoH

Koukám, že cestující ze Šumperka do Jeseníku si mohou hodit mincí. Buď pojedou moderní a pohodlným 626 nebo se budou kodrcat v 810. No co, ze Šumperka do Olomouce si zase mohou tipnout, jestli pojede RegioPanter nebo Bdt (pravda, nezřídka se stává, že RegioPanter vytuhne a tak se sem podívá obligátní 460).

železničář v důchodu

Vy snad masturbujete jízdou ze Šumperku do Jeseníku zastávkovým „šukafónem“? Normální cestující tam ovšem jezdí obvykle rychlíkem, nebo (a předpokládám, že asi častěji) autobusem přes Červenohorské sedlo.

Jan Sova

Ten bus je čirá tragédie, stejně jako trasa přes Č.sedlo (mimochodem důsledek neprokopání tunelu pod Červenoh. sedlem). Proto jezdí některé dálkové autobusové spoje přes Karlovu Studánku.

BoH

To, že Vy jezdíte z Jeseníka do Šumperka, neznamená, že všichni ostatní jezdí také z Jeseníka do Šumperka. A kdybyste tam někdy jel, tak byste věděl, že tady ani žádný takový rychlík nejezdí (pouze spěšák 2x za den). …. Ale to je celkem jedno. Jde mi o tu nekonzistenci souprav, kdy jednou jede něco poměrně dobrého a jednou jezdí šrot.

Panelák

Teda BoHu a ostatní, já vás nepoznávám… Kde jsou teze o šrotu z Německa, o ojetých tramvajích s nepohodlnými sedačkami a sezením v průvanu?

BoH

No to já nevím. Já jsem žádné takové teze nepsal a laskavě mě příště oslovujte, až skutečně něco takového napíšu. Hezký den.

L. M.

A není lepší ty koleje mezi kraji rovnou vytrhat, když tam stejně končí většina vlaků? A krajské integrované jízdenky prodávat na krajském úřadě proti domovskému listu a složení testu krajského místopisu. Jako už se snaží Ústecký kraj, jehož úžasnou jízdenku si lidé z jiných krajů nezaslouží, nebo si ji musí vybojovat…

xyz

„Jako už se snaží Ústecký kraj, jehož úžasnou jízdenku si lidé z jiných krajů nezaslouží, nebo si ji musí vybojovat…“
Zaslouží si ji a kdekoliv na území Ústeckého kraje si ji mohou pořídit.

L. M.

Ano, pokud nejede vlakem z jiného kraje, kde buď musí vystoupit a koupit si jí, nebo od průvodčího v nějaké díře, kde se jízdenky neprodávají. Potom se jistě vyplatí, když člověk stejně musí mít buď nadbytek času, nebo další jízdenku, co platí nejlépe doprostřed Ústeckého kraje. Ale některým to asi tak vyhovuje…

Xander

Lkraj objednává vlaky pro svoje občany a jejich potřeba, přespolní cestující nejsou důležití.

Martin Hanzal

Víte, že i „svůj“ občan občas může dojíždět za hranice kraje?

Gwann

Souhlasím s Vámi. Doufám, že jste právě z Ústeckého kraje. A vyvolávám okamžitě referendum o tom, aby se ústecký kraj finančně osamostatnil a z ostatních krajů do něj nešla ani koruna. A obyvatel tohoto kraje nesmí přes jeho hranici, na nich budou nataženy ostnaté dráty.

Líbí takto?

Xander

Nejsem z Ústeckého kraje, su z Moravy. A neříkám, že je to tak správně, ale je to realita. Můžeme nesouhlasit, můžeme protestovat, ale to je všechno.

hank

Taky bychom třeba už konečně mohli začít tlačit na politiky, aby zrušili to nesmyslné správní rozdělení státu na 14 krajů…

L. M.

Zajímal by mě názor těch co nesouhlasí, jaké je pozitivum toho, že vlaky končí na krajských hranicích v polích. Nebo, že nejde normálně koupit krajská jízdenka při cestě z jiného kraje.

Xander

Nejde o pozitiva, jde o to že na žebříčku priorit je to až někde na 153. místě.

Panelák

ŽÁDNÉ vlaky na krajských hranicích v polích nekončí.

hank

Ano. Pustá Kamenice a Mlýnický Dvůr jsou zcela nepochybně statisícová velkoměsta.

Jiří Kocurek

Jízdenky IDSJMK platí až do Nezamyslic, které leží v Olomouckém kraji. Asi se to někde dohodnout dá a jinde nedá.

Ondra

Přes Ramzovou do Jeseníku jezdívaly i rychlíky z Prahy s klasickými kupé, pak už jen Sp s vagony ve čtyřkové konfiguraci a teď dokonce i nejhorší co na českých kolejích lze nalézt řada 810?! Proč takový úpadek na této turisticky využívané trati, která navíc byla nedávno opravovaná?

Tomas

Nevím, odkud se na tu trať koukáte, ale když bud brát čistě spojení Praha-Jeseník, fakt myslíte, že je lepší 1x denně přímý rychlík, co jede z Prahy do Jeseníku snad nějakých 5 hodin, jestli si to dobře pamatuju, než každé 2 hodiny spojení s jedním přestupem a za 3 a půl hodiny? Čímž se dostávám k tomu, že dvouhodinový takt sp. vlaků Zábřeh-Olomouc taký není žádným úpadkem a na os vlaky Šumperk-Hanušovice (-Jeseník) ty 810 bohatě stačí.

BoH

Bohatě stačí??? A nechcete tam rovnou poslat drezínu? 810 rozhodně nestačí nikde. Tento vlak měl být dávno sešrotován a přetaven v něco nového.

Tomas

No jen abyste se nedivil, že až doslouží dávno odepsané 810 a jejich klony, tak jejich náhradou na spoustě lokálek bude autobus.

BoH

To si politici nedovolí. Rozhodně ne tam, kde autobus bude pomalejší než vlak. Není důvod, proč by kraj neměl investovat do nízkokapacitních souprav.

BoH

P. S. Pokud existuje možnost rychlejší spojení kvalitnější busem, nevidím jediný důvod, proč by ještě teď měl ten vlak jezdit. Ale pořád si myslím, že ne všude lze ten bus jako náhradu použít.

Gwann

Ráno by jak z Prahy, tak Brna, měl do Jeseníků přes Ramzovou jet rychlík. Minimálně o víkendech a v létě i ve všední dny. V pět vyjedu z Prahy, v devět jsem v Ramzové, to je celkem pohoda, dospím ve vlaku, rozhodně lepší než se tam kodrcat autem.

železničář v důchodu

A kolik lidí bude jezdit z Prahy do Jeseníků v 5 hodin ráno, aby se vyplatilo pro ně vést separátně vlak po přetíženém koridoru (minimálně do Ústí nad Orlicí), N.B. když mají okolo Čech hory mnohem blíže? Do Jeseníků Češi běžně nejezdí nejen na jednodenní výlety, ale ani na víkendy, takže na odjezd v 5 hodin ráno z Prahy rozhodně frekvenci nenasbíráte – něco jiného jsou Jeseníky pro Brno i Moravu obecně, pro kteroužto oblast jsou „domácími“ horami, kam se běžně jezdí i na pouhé víkendy.

Zdeněk

Ano, Jeseníky jsou z ruky. Jen pro zajímavost: Do Železné Rudy také jezdí přímé vlaky s jízdní dobou 3:39, na Ramzovou je to i s přestupem 3:11: Ale netřeba opravdu dále přetěžovat koridor.

železničář v důchodu

A kolik lidí z Prahy tam jezdí na jednodenní či víkendové výlety v 5 hodin ráno z Prahy?

Gwann

Pokud je jízdní doba 3:11, tak stačí v 6:00 ráno. Aby se stíhala ranní lanovka na Šerák.

Já sice bydlím v Praze, ale raději pojedu do Jeseníků než na Šumavu.
A do Krkonoš se dostanu jak rychle? (vlakem)

Že se zatím nejezdí z Prahy, to je ukázka špatné propagace. Navíc z Brna nějaký myslitel to spojení zrušil / posunul…

Protože je to všem buřt

Desper

Však Sp mají klasická kupé, ale ty dva vagony jsou v sezoně opravdu ostudné

železničář v důchodu

Což ovšem není a priori záležitost vagonů, ale výkonu hnacího vozidla (aby s poloprázdnou delší soupravou nejel vlak do více než 40 promile stoupání jen krokem).

xyz

Ano, právě pro 2 vozy jsou počítány tamní ostřejší jízdní doby („zostřené“, resp. zkrácené od 12/2017 pro provedeném „odstranění propadu rychlosti“). Při řazení 4 vozů nejsou tyto jízdní doby stíhány, což je zohledňováno u 4vozových nedělních rychlíků, tím, že jejich časové polohy jsou upravené.

Lipan

Žádné zvláštní jízdní doby pro pětivozové spěšáky nejsou, to jste zjistil kde? Jede ve stejné časové poloze. Žádné omezení ohledně vezené zátěže nemají.

hank

No, svého času tam T 478.1 vozily 4 baiky 40 km/h… A největší stoupání přes Ramzovou je 32‰.

Petr

Do kdy budou jezdit 460? Kdy se jich zbavíme?

X 1

Dobrá otázka.

Zesp

Jak už se psalo jinde i na tomto webu. Jednotky 460 budou vyřazovány až úplně nakonec, dokonce až budou nahrazeny klasické soupravy loko + klasické vozy. Dle vyjádření ČD jsou zatím nepostradatelné proto, že se jedná o jednotky (není nutno objíždět soupravu v cílových stanicích), mají široké a hlavně dálkově ovladatelné dveře. Jediným mínusem je nízkopodlažnost, ta ale navyváží klady… Proto se s nimi i nadále dlouhodobě počítá… Tak nějak to tam alespoň psali…

Xander

Tak tak, pokud by u 460 došlo k nějaké lehčí dehumusaci interiéru, nahrazení litinových špalků nekovy, tak na posilové spoje to bude stále vcelku vajn vozidlo.

Jakub

Jenže ten šrot se nepoužívá na žádné „posilové spoje“, ale téměř na všechno mezi Přerovem a Olomoucí. Jezdí to dokonce jako Sp ze Vsetína do Olomouce.

David

Proč se jich zbavovat? Jsou skvělé a hlavně jsou toho jediného správného síťového dopravce. Přece byste nechtěl něco moderního jako bude mít třeba Ústecký kraj. Kdepak. Na Hanou a Valašsko patří stará plechovka.

jan

Tak pravděpodobně aby se uměly dohodnout kraje… To už je voříšek karel.. + když nejsou evropské dotace na víc kraju asi. Tak problém.. Ale pravděpodobně by tu soupravu zmenšili. Nebylo by tam tolik místa.

BoH

S přístupem kraje na věky věků.

Desper

Ta vysokopodlažnost nic moc, ale co do komfortu jízdy je mám raději než pantery

kix

kdyby se na nich udělala reko interiéru ala 854 (nakonec interiér byl v originále téměř totožný), tak by ještě mohly chvíli posloužit, takto už je to ale docela ostuda..

Gwann

Až budou peníze na něco novějšího, tak dojezdí. Dráhy s potěšením koupí něco nového. Jen musí mít od kraje na to smlouvu alespoň na 10 let, která to zaplatí. On tu je totiž ten problém, že v závislé trakci nemůžete kupovat z Německa / Rakouska ojetiny. Takže jen nová vozidla a tam jsme u skoro-monopolu Škody Plzeň.

Kubrt

Monopol Škody si pěstují sami ČD, kdyby jejich manažeři chtěli, můžou kupovat i jinde.

xyz

“ Takže jen nová vozidla a tam jsme u skoro-monopolu Škody Plzeň.“
Regiojet a Leo Express se tím naštěstí neřídili. 🙂

Gwann

Buďte realistou. Monopol Škody není radostí zaměstnanců ČD ale pánů politiků, respektive pány politiky vybraných manažerů ČD. A když Škodu vlastní nyní Péťa, tak si jako myslíte co? A když ji předtím vlastnila banda kolem Martina Romana a Čmejly?

Když České dráhy zrušíte, tak nedocílíte ničeho. Jen se přísavky na státní peníze přesunou z výrobce vozidel na dopravce, nebo výrobce vozidel propojí s dopravcem.

PetrD

A nějaká rekonstrukce náhodou nehrozí?

IGCT

Tak ono škodovka už současnými objednávkami panterů pro ČR i SR má kapacity vyčerpané. Druhá věc je finanční stránka pořízení nových vozidel. Nejde změnit vozový park hned. Je to cesta, která vyžaduje trpělivost.

Jiří Kocurek

Mno jednotkám 460 táhne na 5. dekádu, takže s plánováním náhrady bylo před rokem pozdě. A pochybuju, že nějaký dlouhodobý plán existuje, proč taky. Šéf půjde po volbách pryč a novej zas všecko předělá. Proč by se mělo několik stovek lidí na Nábřeží snažit zbytečně.

jan

Je škoda, že v době evropských dotací se možná nepovedlo koupit nějaké jednotky na trať do koutů. A že to nechávají tak. Souprava bez automatických dveří a s lokomotivou asi není to pravé řešení na trati s mnoha zastávkama, které by byly nejlépe na znamení.
Pak taky, že kraj dále neobjednává dopravu na Kralický Sněžník do Dolní Moravy, zvlášť, když jim byla slušně opravena trať na Hanušovice a Šumperk.
A pak jsem taky zvědav, zda se zlepšila návaznost z vlaku z Koutů na Červenohorské sedlo.

Jan Sova

Tak do Koutů jezdí z OL Interpanter, který je na tu trať docela nevhodný (hodně oblouků, stav trati).
Spoj do Dolní Moravy by nebyl k zahození, ale obávám se že trať je v nedobrém stavu….

jan

Tak spíš bych řekl, že se někomu nechce platit.

Rajče

Trať Nezamyslice – Kouty jezdí RegioPanter nikoliv Interpanter. Stav trati po technické stránce je tam dobrý, neboť při elektrifikaci prošla kompletní rekonstrukcí. Pouze na konci údolí Desné je trať trošku členitější, ale nic hrozného.

jan

Ale jen některé spoje jezdí panter..

Kubrt

9 obratů do Koutů má panter, 7 peršing. Pantery mají ve stavu 3, turnusová potřeba je 3, oběh dost našlapaný, takže není překvapivé, že občas panter vypadne.

X 1

Kubrt
Vzdy minimálně jeden Panter je v údrzbě nebo opravě.
Takže rozhulákané 460-tky nepřijdou denním cestujícím jako záloha, nýbrž jako souprava s pravidelným turnusem.
Přál bych každému vidět v Ol, ty protažené ksichty, když k perónu dorachotí neuvěřitelně hlučná 460-tka. A to přesto, že v app Můj vlak se píše, že dorazí bezbariérový stroj s wi-fi.
A když dorazí na obrat do Nezamyslic, rovná se málem zázraku, když odjede zpět do Olomouce. Chudáci fírové, co si s tím musí vytrpět.

Zesp

Omyl, trať prošla rekonstrukcí jen v TÚ Nezamyslice – Pivín (kompletně nový svršek, V 100 km/h zachována. ŽST Pivín se měla tenkrát dělat taky, údajně kvůli protestům obyvatel s relativně nových domů v souběžné ulici se nedělala. Blokli to kvůli požadavku na snížení rychlosti přes stanici ze 100 na 70 km/h kvůli tomu, že se jim při průjezdu vlaku touto závratnou rychlostí chvějí a praskají domy. Takže zůstal nulový stav, ale stovka zachována… Úsek Pivín – Bedihošť – PV je v docela špatném stavu, svršek je ze 70 – tých let. Je tam 100 s omezením na 60 přes nechráněné… Číst vice »

železničář v důchodu

„Rajče“ se ovšem zjevně vyjadřoval ke stavu koutského (nově elektrizovaného) úseku, ne ke stavu trati Olomouc – Nezamyslice.

ApolloXI.

A prohánějí se tam tytéž dráhy, které „desenku“ po povodních odepsaly.

xyz

„Dopravce pořídil pro Olomoucký kraj kvalitativně lepší vozidla, jejichž pořizovací cena se promítá do úhrady kompenzace.“
vs.
„V elektrické trakci se o provoz podělí stávající pantografy (460), pantery (640) a peršingy (163) s vagony.“

Čili nové (resp. ve skutečnosti více než 20 let staré) motorové jednotky budou jedinou inovací vozového parku; zato v elektrické trakci nic nového (aspoň zatím).

Přičemž během pár let bude potřeba zajistit pořízení nových jednotek i pro mezitím elektrizovanou (viz i článek) trať č. 290 (v situaci, kdy moderní jednotky ani nepokrývají dosavadní elektrizovanou síť).

Jan Sova

ano v elektrické trakci máme vlaky „vyšší kvality“, které jsou úzké jako nudle a mají příšerné vnitřní uspořádání, včetně nudloidních uliček…. No je to holt 250km od Prahy, co se divíme….

Jiří Kocurek

To je ale nesmysl, což? Smlouvu uzavíral Olomoucký kraj a ne Praha. Co si Olomoucký kraj dohodl to má. A nejsu Pražák, jak by si mohl někdo myslet.