Olomoucký dopravní podnik začal soutěžit dodavatele odstavu tramvají za čtvrt miliardy
Součástí odstavu bude hala pro odstavení až devíti dvouvozových souprav tramvají.
Více než deset let po schválení záměru projektu začal Dopravní podnik města Olomouce (DPMO) soutěžit firmu, která postaví nový areál pro odstavování tramvají v Jeremenkově ulici. V Olomouci jde o další velkou investici do tramvajové infrastruktury.
Podle informací na profilu zadavatele je odhadovaná cena zakázky 290 milionů korun. Stavba má začít v červnu nebo červenci a potrvá rok a půl.
Areál odstavného kolejiště bude sloužit jednak pro odstavování tramvají v době mimo špičku, jednak pro kontrolní a drobnou servisní činnost. Areál je v blízkosti olomouckého hlavního nádraží v těsném sousedství tramvajové smyčky Fibichova. Napojení na stávající tramvajovou trať bude provedeno vložením dvou výhybek v blízkosti smyčky Fibichova. Do nového areálu bude umožněn přímý vjezd tramvají ve směru od hlavního nádraží i ve směru od Hodolan.
V hale o délce 105 metrů budou tři odstavné koleje, na kterých bude možno odstavit až 9 dvouvozových tramvajových souprav. Dále bude v areálu odstavu vybudován objekt výpravny tramvají, kde bude umístěno zázemí pro řidiče tramvají a dále zde bude vybudováno pracoviště dispečera a technologická místnost se zabezpečovacím zařízením, které bude zajišťovat bezpečný provoz tramvají při příjezdu a odjezdu z areálu.
V Olomouci projekt odstavu schvalovali radní už v roce 2011, kdy se cena za projekt odhadovala na 57 milionů korun. Projekt má z velké části financovat Evropská unie.
V Olomouci už letos začala jiná velká tramvajová investice, prodloužení tramvaje do Trnkovy ulice.