Olomouc zdraží MHD. Za základní jízdenku zaplatí lidé o čtvrtinu více, stejná cena zůstane u ročního kupónu
Zmodernizovaná trať na Novou Ulici v Olomouci. Zdroj: DPMO

Město vysvětluje zdražení velkými investicemi i růstem nákladů.
Pokud chtějí více za dobrou službu, tak by to mělo podle toho vypadat.
Chtělo by to lepší úklid v tramvajích. Alespoň každý den vysát.
Úklid dělá externí firma Harry servis. Najímá na to Ukrajince , invalidy a vězně.
Údajně to stojí cca každý měsíc 500 tisíc korun.
Vypadá to strašně.
Proč dáváte mínus, zkuste reagovat.
Nojo, ale kdo by to uklízel za ty prachy.
Ty mínusy nechápu. Naopak musím souhlasit. Zrovna nedávno mi to nedalo a musela jsem si vyfotit tu vrstvu prachu na rámu dveří tramvaje (EVO), na kterou jsem byla namáčklá…
A poslal jste to starostovi v kopii na vedoucího odboru dopravy???? Tady pláčete na špatným hrobě!!!! Pokud by to nepomohlo – volejte místní novinový plátek – anebo rovnou celostátní televizi – ty by si to pěkně vychutnali… Navíc na webu je video zpravodaj z Olomouce – tuším se to jmenuje Otevřená radnice nebo nějak podobně s postarší reportérkou s naprosto otřesnou češtinou ( asi místní standard) – takže to můžete zkusit i tam..Ale i tak je to pořád fajn – třeba ve Slaném, okr. Kladno, Středočeský kraj místní městská i státní policie kryje pachatele trestných činů… A to i včetně… Číst vice »
Stále cena v pohodě. Pro pravidelné cestující bez debat, jednotlivé hold dražší, ale třeba Sokolov je za 27.. 😁
Jak jsem napsal pod článkem o londýnském zdražení, opravdu se 4,6% jsou troškaři, u nás jdeme na 20 a víc procent (naposledy se mi 65 minutová cesta třemi pásmy zdražila ze 40 na 50 korun, teda o 25%). To, že se zvedaji náklady beru (i když o 25% to snad neni, oficiální inflace je pořád jednociderná). Ale ostatní jsou výmluvy, s obnovou tratí i vozidel a rozšiřováním sítě se musí přece normálně počítat, na to se přece nemůže zdražovat. To aspoň v praze se vymlouvali tehdy na zvýšené náklady během kovidu, kovid skončil, roušky a dezinfekce už potřeba nejsou a… Číst vice »
Já tedy myslím, že i když „normálně počítáte“ s vyššími náklady na nové tratě, obnovu tratí, nová vozidla atd., tak pořád musíte na to mít dostatečné příjmy, které získáte třeba tím, že zvýšíte cenu jízdného. Jenom samotné počítání s něčím podle mě ty příjmy nezajistí.
Tak to byl docela vlastní gól. Ono těch 5 % v Londýně je totiž u většiny jízdenek víc než těch 25 % u nás 🙂