Olomouc zakáže noční parkování dodávek na dalších sídlištích

Parkování dodávek na olomouckém sídlišti Povel. Foto: Google Street ViewParkování dodávek na olomouckém sídlišti Povel. Foto: Google Street View

Podobné opatření platí již tři roky na sídlišti Tabulový vrch.

53 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Observer

Živnostník může, jako každý druhý jezdit do práce osobním autem. Pro šestimetrovou širokou dodávku ať si zajistí parkování tam, kde jsou pro to podmínky. To rozhodně není uprostřed sídliště.

Tom

V článku zapomněli napsat, že zákaz platí jen pro nákladní vozy. Pokud má dodávka v techničáku kazegorii M1, je to osobák a není problém.

Radek

Všichni jsou si rovni jenom IAD je si rovnější.

Leinad

A co z toho? Vejde se na parkoviště víc menších aut?

Panda

Není cena rohlíků v pyramidě potřeb společnosti výše než ultradotované parkování pro osobáky před barákem (často pro lenochy)?

František

2.1t jsou i větší SUV, EV … teda mĕšťák se bude u každého vĕtšího auta do registrů, kolik má v techničáku? A užitkáč s více sedačkami vadí taky, jo?

To vymýšlel někdo s VŠŽ u pivka?

Tom

Ne, pan Pejpek zapomněl zmínit, že se to týká jen nákladních dodávek kategorie N, pokud je to dodávka kategorie M, je to osobák.

Norbert

To opatření i článek se týká dodávek, NE SUV/EV. Můžu Vás ujistit že každý strážník MP rozezná dodávku od SUV atd.

ABCD

Předvídatelnost práva je báječná věc.

Ddd

Technická. Umožňuje vůbec zákon omezit parkování podle hmotnosti vozidla? Zejména, pokud to není vázáno na nějaké konstrukční omezení parkoviště. Ale jde o plošné omezení z důvodu těžkosti jinak definovat dodávky (řada z nich je úředně osobní vozidlo).

Doplňková technická. Jaká hmotnost se má počítat? Většina značek s omezením hmotnosti se pojí s okamžitou hmotnostní. Budou tedy strážníci zaparkované dodávky převažovat?

Dělá to dojem amatérského nevymahatelného populismu.

Jaaa

Tohle je místní vyhláška a reguluje věc, která není zákonem upravena a ani není proti základním principům.

Greta

Značka s dodatkovou tabulkou zakáže vjezd a pobyt vozidel nad 2,1 tuny ve vymezených hodinách. Naprosto běžná věc, stejně tak je na řadu parkovišť zákaz vjezdu LPG, vysokých aut, nebo všech aut v nočních hodinách.

Frantík

V Uherském Hradišti je to už takto druhý rok a v podstatě problém není ve váze, ale že se kašle třeba na autobusy, které to nemají povolené („mimo zásobování a autobus*ů* MHD“). Zase mi ukažte dodávku, co má míň než 1.5 tuny.

pavelvyrubal

Tady se někdo zbláznil.
Chcete mi říct, že jako majitel bytu na sídlišti nesmím zaparkovat před svým domem svoji dodávku, kterou jako živnostník používám pro výkon práce – převoz nářadí a zboží?

Ano, parkovací místa jsou malá, mnohdy svojí délkou nebo šířkou dodávka zabírá místa dvě. Ale za to nemůže ta dodávka. Za to může radnice, že není schopná postavit prodloužená a širší parkovací místa pro dodávky.

MajsterN

Složte se v SVJ na parkovací dům.
A jéje. To stojí peníze.
Starosto, postav mi garáž.

Nikolaj M.

Kde je ta hranice, že město nemá stavět parkovací stání, ale má stavět školku, lavičky, květinové záhonky, … ? Na to vše se taky může složit ta část sídliště, které se to týká…

Osobně na to mám názor smíšený… jen mi to přijde trochu komplexnější záležitost, kde je hranice pro služby, které má obec svým obyvatelům poskytovat.

Jaaa

Garážování soukromého majetku je obrovsky drahej špás a žádnou přidanou hodnotu nikomu kromě majitele nepřináší. Na rozdíl od školek, laviček a záhonků.

Nikolaj M.

Beru názor.
Parkovací místa – přidaná hodnota je lepší kvalita bydlení, menší stres pro obyvatele s parkováním, …

Město má poskytovat služby svým občanům – kdyby více občanů chtělo parkovat než chtělo třeba provozovat lázně, nemělo by se tím město zabývat?

Neříkám, že jo, říkám, že města ne vždy hledají cesty pro naplnění potřeb jejich obyvatel.

PetrH

Menší stres pro kolik obyvatel? Spočítejte si náklady na parkovací místo, zabraný prostor a kolika lidem to pomohlo. V porovnání třeba se školkou, květinovými záhony a lavičkou.

Filip Jirsák

Výhodu z parkovacích míst mají akorát ti, kteří tam parkují. Ostatním to přináší naopak zhoršenou kvalitu bydlení a větší stres.

Ze škol, školek, laviček, nemocnic apod. mají užitek všichni. Děti, které získají lepší vzdělání, budou mít lepší a lépe placenou práci a zajistí vám pak lepší důchod. Například.

Karel

Ta já mám zhoršenou kvalitu bydlení z hřiště a laviček, na kterých lidi řvou, popíjejí, tlučou míčem často až do pozdních večerních hodin, kdežto o zaparkovaných autech ani nevím. Panelák, 5. patro, na jedné straně parkoviště, na druhé 2 hřiště (dětské + sportovní) s lavičkami

Michal Bartoníček

Takže když budu chtít mít autobus, postaví mi pro něj obec parkovací místo na ulici?
A musí ten předmět mít kola? Chtěl bych tam zahradní domek.

Karel

Pokud Vám obec povolí zábor veřejného prostranství tak tam ten zahradní domek mít můžete. Parkování vozidel má zcela odlišný režim, jedná se o obecné užívání pozemní komunikace (parkoviště jsou obvykle místní komunikace), které je podle zákona bezplatné.

Radek

Doporučuji si dostudovat základy tržní ekonomie. Pak nebudete psat tady ty hovadiny o květinových záhonech.

martin749

Tak je normální, že město investuje do svého majetku jako je školka. Kdežto parkoviště je investice do cizího majetku a ještě za to město dostane jen problémy v dopravě.

Nikolaj M.

Město vlastní parkoviště, kam si dáte svůj majetek – auto.
Město vlastní školku, kam si dáte své děti.

V obou případech to není investice a v obou případech to je/není úplně stejně.

Frantík

Někdy by stačilo, aby dotčení mohli mít pozemek, kde parkovat, který ale město taky neprodá. A ten by už stačilo vysypat štěrkem atd.

Michal Bartoníček

Vy si nesmíte koupit parkovací místo? Nebo postavit parkovací dům?
Pokud se do parkovacího místa určených rozměrů nevejdete, nemáte tam co dělat. Tady není o čem diskutovat.

Ares

Sím, sím, já jako živnostník mám Tatrovku a chtěl bych jí parkovat před vlastním bytem, starosta mi určitě vybuduje široké parkovací místo.

Pavouk

Tak jo, furt lepší, než kombajn.

Radek

A jakej je c tom rozdíl oproti komukoli, kdo takhle zebra u starosty kvůli parkování osobního auta? Jen teda zabere o trochu míň místa.

Pavouk

Takže v tom případě tam tedy zřejmě mohou stát zaparkované kamiony, traktory, harvestory, bagry, …

Greta

Jako podnikatel máte mít provozovnu, parkujte u ní.

Petra

Nemáte pravdu, provozovnu definuje živnostenský zákon jako prostor k nabízení služeb a provozování živnosti. Pokud jako řemeslník jezdí k jednotlivým zákazníkům, provozovnu už z podstaty věci mít nemůže. Provozovna není zákonnou podmínkou pro podnikání. Naopak – u jiných druhů živnosti (třeba kadeřnice) ano.

Radek

Jako občan co chce parkovat svoje auto máte mít garáž, parkujte v ní.

A. Mikulka

Ano, nesmíš a je to tak zcela v pořádku. Jako živnostník si pronajmi nebo kup garáž.

PetrH

Spočítejte si taky, jak dlouho by se z vaší daně z příjmu to jedno parkovací místo stavělo…

Pavouk

To bychom potřebovali ve Volarech také. U nás ale neparkují úplně všude jen dodávky, ale i dodávky betonářů s míchačkou v závěsu a to leckdy i na zákazech.
Jenže u nás holt vládne těžká anarchie, v každý okamžik by v obci člověk napočítal tak 50 parkovacích přestupků, aniž by to někoho na naší radnici trápilo.

Koub

Zákazu nočního parkování dodávek na sídlištích (a je jedno, jestli jde o Olomouc, Prahu nebo Plzeň) jednoznačně tleskám, protože sídlištní parkoviště opravdu nemají být odkladištěm „pracovních nástrojů“ na úkor osobních aut obyvatel. Nicméně bych se pozastavil nad formulací „Zákaz nočního parkování vozidel s hmotností nad 2,1 tuny.“ Jako zastánce elektromobility ve městech bych jako případ použil aktuální Volkswagen ID.7, který není nabobtnalým SUV, ale prostorným sedanem/liftbackem vyšší střední třídy, jeho hmotnost je cca 2,2 tuny a prostorově odpovídá Passatu. Znamená to, že i tato auta budou mít problém? Neříkám, že zrovna jejich majitelům půjdou úřady po krku, ale přeci jen… Číst vice »

J.K.

Tak tam pan závozník zaparkuje svoje auto kterým ráno dojede za dodávkou, co jste vyhrál?

Luk

Třeba to, že vedle jeho auta (na rozdíl od dodávky) půjdou otevřít dveře. Nebo že dodávka nebude zabírat chodník, vozovku nebo i obojí zároveň, jak se při kolmém nebo šikmém parkování leckde děje, když se dlouhá dodávka postaví na místo pro běžný osobák. Jinde zase taková dodávka parkuje napříč přes několik míst, takže sice nepřekáží průjezdu a průchodu, zato ale sebere ta místa.

J.K.

Jj, jo já koukám na foto z úvodky, to asi nevybrali nejlépe, tam zabírá vše jedno místo…

Modré zábradlí

Vyhrál jsem to místo, kde svým autem parkoval předtím, což bude patrně hned vedle, když tam bydlí.

PetrzOlomouce

Ano, protože to vozidlo, kterým ráno odjede za dodávkou, uvolní parkovací místo autu jiného občana – třeba vám. Jinak by tam blokovalo místo celý den do doby, než se navečer s dodávkou vrátí a buď najde na parkování další místo (takže má už 2), anebo bude parkovat vedle toho svého soukromého auta (tímhle si vlastně vytváří takové „maličké soukromé parkováníčko“.

Honza

Zamyslete se, než něco napíšete. Problém je v tom, že takový člověk má i to auto osobní a kde pak parkujey než před domem… Takže zabírá 2 místa (svoje auto + dodávka) a třeba jeho zaměstnavatel šetří za parking (nemusí pronajímat prostory). Ono to nevadí, dokud to dělá jeden člověk, ale když už jich jsou stovky? Ona ta sídliště v 60-80. letech nebyla projektována na to, že každý byt bude mít dvě osobní auta a ještě k tomu služební dodávku…

Zuzana

U nás máme souseda, který má dvě auta – jedno terénní do lesa a druhé je dodávka od pošty. Pravidelně si zabírá dvě místa vedle sebe a to tak, že si ráno vyjede z dodávkou a druhé auto zaparkuje tak, aby tam už nikdo nezaparkoval. Takže pak večer přijede, přeparkuje si jedno auto a zaparkuje druhé. A to nemluvím o tom, že zasahuje do silnice a sanitka nebo hasiči mají problém.

Zrzek

Tak on stačí pitomý VW Transportér/Multivan/Caravelle který se používá jako osobní auto. Zase o tolik větší než některé tvarově osobní není.

Tom

Je to jen pro dodávky nákladní, tedy pokud má v techničáku kategorii M, je to osobák a může.

Jan Sova

Pokud máte ID7 registrováno jako kategorii N1, máte rázem problém.

David

To bych chtěl v Praze na Břevnově také. Jen v naší krátké rezidenční ulici přes noc parkuje cca 13 převozových sanitek.

leos

To chci na Velké ohradě taky.

Brum

To musíte ale brečet u Vodrážky a ne tady.

Frantík

Neměli by na Vohradě první vymáhat stávající pravidla, konkrétně parkování aut vevnitř kruháče? A dle nedávné reportáže z daného místa, případné odření auta hasiči by se mělo řešit až po zásahu.