Olomouc zakáže noční parkování dodávek na dalších sídlištích
Parkování dodávek na olomouckém sídlišti Povel. Foto: Google Street View

Podobné opatření platí již tři roky na sídlišti Tabulový vrch.
Podobné opatření platí již tři roky na sídlišti Tabulový vrch.
Všichni jsou si rovni jenom IAD je si rovnější.
A co z toho? Vejde se na parkoviště víc menších aut?
Není cena rohlíků v pyramidě potřeb společnosti výše než ultradotované parkování pro osobáky před barákem (často pro lenochy)?
2.1t jsou i větší SUV, EV … teda mĕšťák se bude u každého vĕtšího auta do registrů, kolik má v techničáku? A užitkáč s více sedačkami vadí taky, jo?
To vymýšlel někdo s VŠŽ u pivka?
Předvídatelnost práva je báječná věc.
Technická. Umožňuje vůbec zákon omezit parkování podle hmotnosti vozidla? Zejména, pokud to není vázáno na nějaké konstrukční omezení parkoviště. Ale jde o plošné omezení z důvodu těžkosti jinak definovat dodávky (řada z nich je úředně osobní vozidlo).
Doplňková technická. Jaká hmotnost se má počítat? Většina značek s omezením hmotnosti se pojí s okamžitou hmotnostní. Budou tedy strážníci zaparkované dodávky převažovat?
Dělá to dojem amatérského nevymahatelného populismu.
Tohle je místní vyhláška a reguluje věc, která není zákonem upravena a ani není proti základním principům.
Značka s dodatkovou tabulkou zakáže vjezd a pobyt vozidel nad 2,1 tuny ve vymezených hodinách. Naprosto běžná věc, stejně tak je na řadu parkovišť zákaz vjezdu LPG, vysokých aut, nebo všech aut v nočních hodinách.
Tady se někdo zbláznil.
Chcete mi říct, že jako majitel bytu na sídlišti nesmím zaparkovat před svým domem svoji dodávku, kterou jako živnostník používám pro výkon práce – převoz nářadí a zboží?
Ano, parkovací místa jsou malá, mnohdy svojí délkou nebo šířkou dodávka zabírá místa dvě. Ale za to nemůže ta dodávka. Za to může radnice, že není schopná postavit prodloužená a širší parkovací místa pro dodávky.
Složte se v SVJ na parkovací dům.
A jéje. To stojí peníze.
Starosto, postav mi garáž.
Kde je ta hranice, že město nemá stavět parkovací stání, ale má stavět školku, lavičky, květinové záhonky, … ? Na to vše se taky může složit ta část sídliště, které se to týká…
Osobně na to mám názor smíšený… jen mi to přijde trochu komplexnější záležitost, kde je hranice pro služby, které má obec svým obyvatelům poskytovat.
Garážování soukromého majetku je obrovsky drahej špás a žádnou přidanou hodnotu nikomu kromě majitele nepřináší. Na rozdíl od školek, laviček a záhonků.
Takže když budu chtít mít autobus, postaví mi pro něj obec parkovací místo na ulici?
A musí ten předmět mít kola? Chtěl bych tam zahradní domek.
Doporučuji si dostudovat základy tržní ekonomie. Pak nebudete psat tady ty hovadiny o květinových záhonech.
Vy si nesmíte koupit parkovací místo? Nebo postavit parkovací dům?
Pokud se do parkovacího místa určených rozměrů nevejdete, nemáte tam co dělat. Tady není o čem diskutovat.
Sím, sím, já jako živnostník mám Tatrovku a chtěl bych jí parkovat před vlastním bytem, starosta mi určitě vybuduje široké parkovací místo.
Tak jo, furt lepší, než kombajn.
A jakej je c tom rozdíl oproti komukoli, kdo takhle zebra u starosty kvůli parkování osobního auta? Jen teda zabere o trochu míň místa.
Takže v tom případě tam tedy zřejmě mohou stát zaparkované kamiony, traktory, harvestory, bagry, …
Jako podnikatel máte mít provozovnu, parkujte u ní.
Nemáte pravdu, provozovnu definuje živnostenský zákon jako prostor k nabízení služeb a provozování živnosti. Pokud jako řemeslník jezdí k jednotlivým zákazníkům, provozovnu už z podstaty věci mít nemůže. Provozovna není zákonnou podmínkou pro podnikání. Naopak – u jiných druhů živnosti (třeba kadeřnice) ano.
Jako občan co chce parkovat svoje auto máte mít garáž, parkujte v ní.
To bychom potřebovali ve Volarech také. U nás ale neparkují úplně všude jen dodávky, ale i dodávky betonářů s míchačkou v závěsu a to leckdy i na zákazech.
Jenže u nás holt vládne těžká anarchie, v každý okamžik by v obci člověk napočítal tak 50 parkovacích přestupků, aniž by to někoho na naší radnici trápilo.
Zákazu nočního parkování dodávek na sídlištích (a je jedno, jestli jde o Olomouc, Prahu nebo Plzeň) jednoznačně tleskám, protože sídlištní parkoviště opravdu nemají být odkladištěm „pracovních nástrojů“ na úkor osobních aut obyvatel. Nicméně bych se pozastavil nad formulací „Zákaz nočního parkování vozidel s hmotností nad 2,1 tuny.“ Jako zastánce elektromobility ve městech bych jako případ použil aktuální Volkswagen ID.7, který není nabobtnalým SUV, ale prostorným sedanem/liftbackem vyšší střední třídy, jeho hmotnost je cca 2,2 tuny a prostorově odpovídá Passatu. Znamená to, že i tato auta budou mít problém? Neříkám, že zrovna jejich majitelům půjdou úřady po krku, ale přeci jen… Číst vice »
Tak tam pan závozník zaparkuje svoje auto kterým ráno dojede za dodávkou, co jste vyhrál?
Třeba to, že vedle jeho auta (na rozdíl od dodávky) půjdou otevřít dveře. Nebo že dodávka nebude zabírat chodník, vozovku nebo i obojí zároveň, jak se při kolmém nebo šikmém parkování leckde děje, když se dlouhá dodávka postaví na místo pro běžný osobák. Jinde zase taková dodávka parkuje napříč přes několik míst, takže sice nepřekáží průjezdu a průchodu, zato ale sebere ta místa.
Jj, jo já koukám na foto z úvodky, to asi nevybrali nejlépe, tam zabírá vše jedno místo…
Vyhrál jsem to místo, kde svým autem parkoval předtím, což bude patrně hned vedle, když tam bydlí.
Ano, protože to vozidlo, kterým ráno odjede za dodávkou, uvolní parkovací místo autu jiného občana – třeba vám. Jinak by tam blokovalo místo celý den do doby, než se navečer s dodávkou vrátí a buď najde na parkování další místo (takže má už 2), anebo bude parkovat vedle toho svého soukromého auta (tímhle si vlastně vytváří takové „maličké soukromé parkováníčko“.
Tak on stačí pitomý VW Transportér/Multivan/Caravelle který se používá jako osobní auto. Zase o tolik větší než některé tvarově osobní není.
To bych chtěl v Praze na Břevnově také. Jen v naší krátké rezidenční ulici přes noc parkuje cca 13 převozových sanitek.
To chci na Velké ohradě taky.