Olomouc v novém rozpočtu nepočítá s investicí do nové tramvajové trati
Vizualizace nové tramvajové trati v Olomouci. Foto: Moravia Consult
Olomoucká městská rada včera schválila návrh rozpočtu města na příští rok, který proti původním plánům neobsahuje stamilionové investice do stavby
Děláte si z lidí prdel-každý rok tramvajovou trať na Nové Sady oddalujete o rok.Tak je to se vším ve městě.O všem nejmíň 20 let mluvíte a píšete,než se k něčemu odhodláte.Raději nic neplánujte!
Vi prosim nekdo, co se mini opravou ulice Foerstrova? Na prvni pohled tam neni videt neco, co by vyzadovalo opravu. Snad to nepovede k dalsimu zvyseni objemu provozu?
Má jít o nákladnou a docela zbytečnou realizaci tzv. koordinovaného tahu, tj. řízení semaforů.
Vůbec co se týče semaforů, tak v Olomouci dokážou efektivně vyhazpvat prachy s nulovým užitkem – viz jakási centrála za 30 mega minulý rok. Co dělá, to doteď nevím.
Olomouckou dopravní raritou jest přednádražní prostor, kde tramvaje musí dávat přednost vozidlům na hlavní pozemní komunikaci. Paradox je ten, že kdyby se řízení provozu světelnými signály zapnulo, nastane dopravní kolaps v dané lokalitě. Názorný příklad předchozího utrácení peněz za projektové neumětele….
Jmenovalo se to myslím koordinace tahu a jde o zelenou vlnu, v rámci Foersterovy počítám včetně rekonstrukce křižovatek Pražská, Svornosti a Na Vozovce, někde jsem zahlédl i informaci o proměnném DZ regulujícím MPR dle hustoty provozu
Podchod krizovatky Foestrova a Na Vozovce byl nedavno kompletne opraveny. Muzete prosim vysvetlit DZ, MPR, dekuji. Ta dalnice pretinajci sidliste je opravdu hrozny udel pro lidi, co tam ziji. Vsechna doprava, co nejede do Olomouce, by se mela vytlacit na okruh. To se myslim stalo jen do urcite miry (kamiony). Stacilo by mit par registracnich bran na Foestrove a Velkomoravske a kdyz pak behem nekolika minut nekdo stejnym vozidlem vyjdede po nejake dalnici z Olomouce, tak pokuta.
DZ = dopravni znaceni
MPR = tak tady nevím, co kolega owlsattack myslel. Běžně se to používá pro městskou památkovou rezervaci :-))
Bez prodloužení tramvajového tělesa do Nových Sadů se Olomouc obejde, ale jde to proti logice rozvoje moderního města. Doufejme, že je to jen jedna z variant, na tento projekt snad dobře pasují fondy EU, i když třeba ne na celou investici . Pravda, když se x let v hanácké metropoli rozpadají dlaždicové chodníky ( mimo centrum), je nutné zvažovat priority
Tak Olomouc se jistě obejde i bez odpadového centra, vodovodů, elektrické sítě nebo protipovodňových opatření. Můžeme se tu ráchat v blátě a svítit svíčkama. Otázka je, jak moc se Olomouc obejde bez nutných investic do infrastruktury, pokud chce být konkurenceschopná alespoň na vnitrostátní úrovni.
Ano, fondy na to pasují, ale buď jsou na radnici úplní nýmandi a nedokážou si fondy zajistit (pravděpodobnější varianta), nebo prostě nemají ani na zaplacení té spoluúčasti, která je u dotací vždy.
takže v zásadě jsme zajedno, Tady.. 🙂
Trochu to připomíná dění v Jablonci. Chtějí prodloužit trasu tramvajové trati z Liberce do centrs města, ale nechtějí, aby koleje vedly městem…
Oprava :.. do centra města
Jablonec to je jiná věc..
To je docela jiný případ. Tady se proti stavbě nezvedl žádný významný odpor občanů ani politiků. Stavba je dá se říct všeobecně podporovaná a vítaná. Vše je připraveno – pozemky, stavební povolení, dokumentace. Už stačilo jen vybrat zhotovitele a kopnout do země. Ale jaksi někdo zapomněl na to sehnat peníze.
No, hádali se asi 3 roky o barák za nynějším šturcem a když už se to povedlo vyřešit, tak nastoupila na radnici „nová vlna“ místo „zlodějů z ODS a ČSSD“, pro kterou jsou důležitější priority. Nějaká jakž takž finanční soběstačlost veřejné dopravy (jako ještě před nějakými 10 lety) mezi ně nepatří. At již jde o tento případ (i nadále musí na sídliště vedle tramvají autobusy, už víc než rok po městě jezdí – a občas se ani nedají zastavit – 3 vozy za zhruba 70 milionů zakoupených právě na pokrytí dalšího úseku trati na NS) či o uplácení voličů 75%… Číst vice »
V této stavbě už dokonce bylo vypsané VŘ na zhotovitele. Radní otočili o 180 stupňů v naprosto poslední chvíli, protože nějak zjistili, že jedna kapsa prázndá a druhá jak když se ucho utrhne. Větší bída než v kase je pak už jen v personálním oddělení úřadu, protože jestli tohlencto nevěděli aspoň půlroku předem, pak to jsou fakt amatérští nýmandi. Jenom by mě zajímalo, co si náměstek Bačák představuje pod důležitějšími investicemi. Jih města zažívá desítky let budovaný dopravní kolaps. Infrastruktura extrémně poddimenzovaná, MHD nepoužitelná, protože věčně zpožděná a s intervaly jak na vesnici, takže každý sedne do aut. Do toho… Číst vice »
Neznám fiskální situaci Olomouce, ale v době, kdy má většina municipalit rekordní daňové příjmy (velmi často nad plán), mi přijde neuvěřitelné, že jedno z největších měst v zemi nedokáže sehnat peníze na něco, co má v plánu už roky a o co tak dlouho usilovalo. Např. u Liberce by se to dalo pochopit, protože ten je zadlužený až za uši a tak i plánovaná tram. trať do Rochlic je stále jen v říši bájek… ale Olomouc to dotáhla až téměř před výkop.
Bohužel, Olomouc není mezi velkou čtyřkou {Praha, Brno, Ostrava, Plzeň}, takže o vyšších dotacích do infrastruktury může pouze snít. Stejně tak Liberec nebo Hradec. Kdy tozo nesmyslné dělení skončí??
Dotace do infrastruktury pro Prahu, máte? A mohla bych je vidět?
Kdo hledá najde. Zkuste si to vyhledat….
Olomouc tam paradoxně je. (tzv. Olomoucká aglomerace (Olomouc, Přerov, Prostějov)). Je však třeba také jisté spolufinancování, a v tomto pravděpodobně dostanou přednost investiční akce Třídírna odpadu a rekontrukce 8.května a mostu přes Moravu na Masaryčce. Holt nejde všechno hned.
I když i toto je důležitá akce.
Máte celkem pravdu. Když si srovnám finance Olomouce a třeba Brna http://monitor.statnipokladna.cz/2018/porovnani/zobrazeni/00299308-44992785 (příjmy Prahy léta raději přehlížím), tak je fakt, že nějakých 400 mil. je v rozpočtu 2,6 mld. celkem znát. Navíc má OL aktuální sekeru 1 mld. To ale radnici neomlouvá v tom, že nedokáže najít prostředky na tak důležitou akci a riskuje propadnutí stavebního povolení. Pak se bude znovu platit za aktualizaci projektu. A třeba se objeví sdružení, které bude požadovat zastřešení dráhy hluku nebo nějaký docent P. bude po srandě.
O propadnutí stavebka bych neměl obavy. Stavebko na 8. května je platné už asi 10 let a jeho prodlužování je pořešeno. Ruka ruku myje.
To bylo „honem honem vypadněte, musíme stavět“ na obyvatele domku, stojícím za současnou konečnou. Podobně jako část obchvatu ve Znojmě, kde se zkracovaly zahrádky. V jednom případě je to politikaření a sledování vlastních zájmů, v dalším pak přehnaná byrokracie státu a příležitost pro zdržování staveb třetími osobami. Co z toho vyplývá? Že se těch krásných vizí někdy ani nemusíme dočkat.
Město vykoupilo podle zákona a teď si s majetkem může dělat co chce. Čím dřív vykoupeno, tím samozřejmě lépe. Nemluví z vás závist?
Jenže město si se svým majetkem nemůže dělat co chce. Musí se chovat jako dobrý hospodář.
Proč město něco vykoupilo a teď nechává svůj majetek ležet ladem?
Buď mělo město vykoupit a postavit tramvajovou trať, anebo s výkupem počkat až před kopnutí do země. Úroky by něco hodily, případně jiné vylepšení cach flow zaručeno, a obyvatel domku mohl déle bydlet ve svém.
Prý vyčkávat s výkupem. Vzhledem k známé realitě v tomto státě to považuji za špatný pokus o vtip.