Olomouc řeší opravu tramvajové trati do Hodolan, vyjde na více než půl miliardy korun
Tramvajová trať v Hodolanech. Foto: Google Street View

Dopravní podnik preferuje modernizaci s opravou tramvajového svršku i spodku a novými zastávkami.
«Dopravní podnik proto musí počítat i s variantou, že by tramvaj při rekonstrukci měla konečnou u autobusového nádraží.»
To by snad mělo být základní podmínkou, ne variantou.
Zvažuje se, jak provést případné křížení trakčních vedení na přejezdu na Bělidlech? Aby se pak opravená trať za 10 let zase nerušila.
Mám takový dotaz, trošku z jiného soudku. Byla někdy projednávána možnost propojit pomocí tramvají ulice Zikovou a Brněnskou?
V Deníku se kdysi objevila jakási mapka, ale v územním plánu to není, takže je to spíš sci-fi. V přípravě je prodloužení ze Schweitzerové do Jižní, tam běží výkup pozemků. V územním plánu je ještě navržená trať ke Globusu, kde se chystá masová bytová výstavba, ale to je zatím u ledu.
Bylo to v územních plánech 80. a 90. let.
Byla to jedna z možných variant tramvaje na Nové Sady. Byla zvolena trasa kolem Santovky.
Čistě ze zvědavosti se zeptám: V 80. letech už byla v územních plánu (nebo aspoň v úvahách) nakonec realizovaná trať kolem Šantovky, respektive kolem tehdy ještě plně fungujícího Mila?
Od tržnice rovnou Rooseveltovou ulicí. Do fungující továrny Milo se samozřejmě nijak nešahalo, to bylo nemyslitelné v 80. letech.
Aha, tak to mě nenapadlo. Díky.
Na tohle jsem se ptal taky, když jsem spolupracoval na realizaci toho posledního prodloužení. I jeden člověk z DPMO se mnou souhlasil, ale bohužel není v pozici, ve které by mohl rozhodovat. Ale určitě by to stálo za to. A prodloužení z Nové Ulice do Neředína taky.
Nechápu co se řeší. Bez těch tramvají by ta doprava byla podstatně horší. Spíše než o omezování by se mělo mluvit o výstavbě a přemýšlet o pořádné údržbě.
Jakým způsobem by byla doprava v Hodolanech „podstatně horší“ bez tramvají?
Je tam obsluha 4× za hodinu, to je kapacitně nahraditelné autobusy. Jako novostavba by to nikdy nemělo ekonomickou zdůvodnitelnost.
Kdyby ta tramvaj měla větší dosah, byla by využívaná víc.
Nevím co tím máš namysli, ale tady se na kdyby nehraje. Buď takhle nebo nijak.
Těch možností je víc. Viz zde: https://zdopravy.cz/opravit-nebo-zrusit-olomouc-zvazuje-co-dal-s-dozivajici-tramvajovou-trati-do-pavlovicek-179296/?comments=1#comments
V diskuzi jsou oceňované komentáře s rozumnými nápady, moje myšlenka není nic nového.
Větší dosah kam? V lokalitě, kde jsou především průmyslové objekty? Nejlidnatější část Olomouce jsou Nové Sady, Povel, Tabulový vrch, Neředín. Především tam je třeba směřovat a zkapacitňovat tramvajovou trať. Pavlovičky jsou marné. Minimální obsazenost a trať vedoucí tak, že v porovnání s přímým autobusem od hl.n. ztrácí atraktivitu protože je to spíše okružní jízda a tu na cestě z práce nebo do práce absolvovat zbytečně nechcete.
To se nevylučuje. Pokud se ale bavíme výhradně o této trati v Hodolanech, pak je vhodné ji naopak prodloužit do Chválkovic, jak navrhovali přede mnou.
Nikoliv, mluvíte z neznalosti. Chválkovice jsou městská perfiferie, která je až do průmyslových zón například na Železniční ulici obsluhována autobusy. Nikdo kdo jede z práce do práce opravdu nebude absolvoval Hodolanskou okružní jízdu, to je prostě fakt. Tramvaje by měly být ukončeny na točně Fibichova dál už jen obsluha autobusy.
Nesouhlasím.
NO to asi můžete a já má doplňující dotaz, vy sám v těch Chválkovicích bydlíte? Nebo máte k oné trati jiný, kupříkladu byznysový interes? Ona totiž většina šotoroztleskávačů zde má takové manýry, kdy po oné trati nikdy nejeli nebo nejezdí, nebo jsou i odjinud, ale místním obyvatelům budou určovat čím by měli jezdit do práce. Takže jaký je váš interes k této tramvajové trati. Já jako Olomoučák jsem pro její zrušení, nahrazení autobusy a zkapacitnění jiných ramen tram tratí. Bydlím na Nových Sadech, takže m.j. i tam, abych ozřejmil můj interes.
Ono je to těžký, ta částka je fakt „obří“. Problém je, že se do toho roky neinvestovalo. Zastávky tak jak tam jsou, kdy k ním přebíhají lidé přes komunikaci I třídy, to je fakt dopravní peklo. Protáhnout to dál? Kam? Na Chválkovice se dostanete autobusem 11 co cca 10 – 15 minut od nádraží. Nikdo to nebude objíždět přes celé Hodolany. Kdo může, tak to proběhne pěšky podchodem u nádraží, nebo „myší dírou“. 90% lidí Vám vystoupí na autobusovém nádraží. Pokud se to zařízne, tak se to už nikdy neobnoví. Protože ekonomicky to už nikdy nedá smysl. Sám jsem zvědavý… Číst vice »
To neinvestování souvisí i s tím, že TT je umístěná na pozemcích ŘSD. A tomu se asi představa x měsíců trvající úplné uzavítky úseku Hodolanská-Divišova-Pavlovická za situace, kdy nemá za tento tranzitní tah díky dosud neexistující Východní tangentě kapacitní náhradu, moc nezamlouvá. Bylo ohledně tohoto tématu hodně reportáží v TV a pokaždý zaznělo z úst zástupců magistrátu, že vyjednávání není jednoduchý. S tím protahováním (po Chválkovické ?) mi to taky není jasný. Jednak tam vzhledem k spíš vesnickýmu charakteru této MČ nejsou paneláková sídliště, který by generovaly poptávku po přepravě, naopak tam vzniklo mnoho novostaveb RD. A druhá věc je… Číst vice »
A viděl jste jízdní řád toho autobusu do prům. areálu? Já tam nedávno brigádničila a taky jsem jezdila autem, jízdní řád je tam horší, než noty na buben…
Dneska jezdí autem do fabriky každá lopata. Provoz vrakoidni oktafky je levnější než roční tramvajenka. I kdyby tam jezdil spoj co 5 minut.