Olomouc připravuje další zóny se sníženou rychlostí na 30 km/h
Tramvaj EVO 1/o v Olomouci. Foto: DPMO
Snahou města je zklidňovat dopravu a přiblížit se trendům západní Evropy.
Snahou města je zklidňovat dopravu a přiblížit se trendům západní Evropy.
Já pořád nechápu to množství aut v ulicích. V Německu lidé žijící v centru města, nebo poblíž, žádná auta většinou nevlastní. Jezdí většinou na kole, případně MHD. Němečtí kolegové mi říkali, že by to prostě neuplatili, ale i tak, že to nepotřebují. Auta mívají zejména ti, co dojíždějí z okolních předměstí a vesnic. Ale, pravda, není pro ně problém si vzít taxi, nebo auto z půjčovny. U nás jsou tyto služby poněkud drahé vzhledem k platům a důchodu. Já v Olomouci prostě nechápu, proč mnoho lidí pořád jezdí jen autem, i když je to třeba jen pár ulic. Že by… Číst vice »
Vidím, že Olomouc „jede“. Někdo si myslí, že lidé jezdí a parkují z nudy.
Z nudy ne, z lenosti ano.
Tak to s Vámi souhlasím, že mnoho řidičů dodávek jezdí proto, že spoustě z nás se nechce do obchodu.
Nejde mi o dodávky, ale o ty jednoválce.
Jaké jednoválce máte na mysli?
A někteří to taky používají jako záminku.
Místo zastavení na volném místě 100m od vchodu a převezení nákladu na rudlu, prostě zastaví přímo před vchodem bez ohledu na provoz.
Proč to prostě není zóna se zákazem stání pro nákladní vozidla? Z jakého důvodu by těžké osobní auto nemohlo stát tam, kde lehké stejně velké osobní auto stát může?
Protože tam maj problém se sedmimetrovejma dodávkama, který maj papírově do 3,5 tuny.
A to není nákladní auto? Je, jen do 3.5t.
Hrubě nad 30 by v těch uličkách jel beztak jen blb, takže OK. Jinak Ol. je tak zadlužená, že se snaží ze všeho co existuje vytřískat každý halíř a vymačkat poslední kapku krve. Stává se z ní velmi drahé a komplikované místo pro život.
Jak vytriskate penize z tricitky, kterou mestapo nemuze kontrolovat a pcr na kontroly kasle?
Velice jednoduše. Jak jste na to přišel že městapo nemůže kontrolovat 30? Spíš jde o to že by to pro ně bylo moc práce za málo peněz.
Nemuze, protoze na stacionarni mereni rychlosti musi mit mestapo povereni od PCR a olomoucka PCR ho zasadne nevydava.
Tak když to zavádí progresivni levicový západ,tak to zavede idiot aji v ,,Olomooocu,, co takhle vy idiot z radnice řešit parkování,když není na sídlišti kde zaparkovat. Hlavně,že budou všude kola a koloběžky. Že vy radní IDIOTI.
A jak chceš řešit parkování na sídlišti? Vedle paneláku pro lidi postavíš další panelák pro auta? Roztahovačný točvolante.
Jiné řešení není.
Když myslíš… Za tvoji mizernou fantazii už nemůžu. 😀
Nějaká parkovací místa by se mohli získat efektivnějším využitím prostoru. Jenže to by se někomu nemuselo líbit, protože by se trošku zmenšila plocha zeleně. Bohužel až na vyjímky se problém parkování systematicky neřeší.
Pokud nebudou na sídlišti parkovat firemní dodávky, tak bude víc místa pro auta bydlících.
Jak se liší rozliší firemní dodávka od firemního kodiaku?
A kde ti lidi mají zaparkovat? Každý by chtěl všechno a hned. Ale to je třeba nějak dopravit.
Nejde přece o parkování vozidel při zásobování, ale o dodávky odstavené přes noc, kdy firma jednoduše šetří, protože když hodí povinnost parkování „někde venku“ na řidiče, nepotřebuje žádné vlastní firemní parkoviště. Jenže na tohle spoření doplácí lidi, kteří nemají kde zaparkovat, protože řidiči celkem pochopitelně dovezou dodávky k sobě domů na sídliště.
Spíš si myslím, že jde o to že řidič dodávky má hned po ránu auto k dispozici. Takže se šetří čas, PHM i emise. Jen toho místa dodávky zaberou trošku více.
Větší blbost jsem už dlouho neslyšel.
Ono to tak skutečně je. Bez ohledu na vaši nedoslýchavost.
To řeší, příští rok se začnou rozšiřovat parkovací zóny. Problém je ten, že rodiny v paneláku mají často 2 i 3 auta, ale převážně jezdí jedním. Schválně se projděte po sídlišti, kolik aut napočítáte, že parkují celý týden na jednom místě. Naštěstí na sídlišti nemusím bydlet.
Sorry, ale auto parkující týden na jednom místě fakt neznamená, že je to druhé nebo třetí auto v rodině. Spousta jich budou jediný auta lidí, kteří po městě velmi rozumně využívaj převážně MHD a auto maj na cesty mimo město, kde je pokrytí veřejnou dopravou horší, nebo když potřebujou převézt něco, co se MHD převézt nedá.
Kola a koloběžky zabiraji misto na parkovani na sídlišti?
To nezabírají, ale také nejsou základním dopravním prostředkem většiny lidí.
A nejsou jimi v řadě případů proto, že mezi ta přemnožená auta s nemalým podílem nervózních spěchajících řidičů, na většinou mizerné nebo rovnou neexistující oddělené infrastruktuře, si na kole nebo koloběžce do města troufnou jen ti nejotrlejší nebo nejmotivovanější. A protože auta jsou prostorově extrémně neefektivní, je město skoro furt ucpané. Takže přidáme další pruhy a parkovací místa pro auta, což odradí od MHD, chůze a kol další lidi, atd. A dokud se nenajde někdo, kdo tenhle začarovanej kruh rozetne, protože mu dojde, že na to, aby se v autech do města vešli všichni, tam prostor nikdy nebude, i kdyby… Číst vice »
Ony to radnice moc nepřiznávaj, ale velkou motivací pro ty 30 zóny je pro ně právě parkování – v těch třicítkovejch zónách totiž platí o dost jiný možnosti, kam všude se daj legální parkovací místa nacpat. Zůstat tam 50, kde jsou požadovaný úplně jiný rozhledový poměry, musela by minimálně v budoucnu řada parkovacích míst zmizet. A hodit to na cyklisty je pro komunálního politika, kterej ví, že se to části automobilistů dotkne, tak snadný a lákavý… Na druhou stranu jen houšť a větší kapky, tyhle zóny s 30 a nerozlišenejma křižovatkama maj leckdy pro člověka na kole skutečně přínos větší,… Číst vice »
Nad 2,1 tuny. Tesla S 85 je přes limit, tentýž vůz se slabší baterií se už do limitu vejde. Místa zaberou stejně. Služební čepice pak bude pokutovat oba a vztekat se, že řidiči zneužívají správní řízení k neplacení pokut.
Myslím si, že služební čepice bude řešit jenom to, co vypadá jako dodávka.
Víc bych přemyšlel, jak zrychlit tramvaje přes centrum města. Od náměstí hrdinů až po žižkovo náměstí se to hrabe sotva 10km/hod.
Plus by to chtělo ještě vyřešit zákaz stání aut v kolejích a blokování tramvajové dopravy.
Zákaz stání aut v kolejích existuje, problém je, že kolem nás jezdí spousta tydýtů, kteří mají problém brát ohled na své okolí a neznají šířku svého vozidla. Pokud jsou podél tramvajového pásu bezprostředně místa na stání/zastavení, tak se blokování dopravy takovými tydýty nikdy nevyhnete. Jediné řešení je taková parkovací místa vůbec nezřizovat a např. jít cestou pěší zóny, kde zásobování může zastavit bezprostředně blízko kraji ulice/budovy a chodec může takovou dodávku/auto obejít směrem do kolejiště. Pokud je ulice striktně rozdělena na tramvaj-parking-chodník (protože bububu, bojíme se pěší zóny / woonerfu), tak se tomu, že z parkingu bude čouhat auto do… Číst vice »
Přes centrum jezdím tramvají pravidelně a 10 km/h tam opravdu není.
Prumerna cestovni rychlost, pane/i.
Zmerte si vzdalenost mezi zastavkami a vydelte jizdni dobou. Pokud se tramvaj plazi 20 km/h, nasledne minutu stoji v zastavce a minutu v krizovatce, tak ta cestovni rychlost spadne klidne na 10.
V Ceskuje, priblizne, normalni na tram. linkach nejakych 19-21 km/h, v Olomouci to je, jestli se nemylim, nejakych 16 km/h. V useku skrz centrum to klidne muze byt 10.
V úseku nad Korunou mají tramvaje omezenou rychlost, tuším že to platí až k hotelu Palác, rychleji prostě jezdit nesmějí…
Oni ji tam maji omezenou vsichni ridici, protoze to je pesi zona, kde plati max. 20.
Po těch uvedených ulicích se stejně nedá bezpečně jet víc než 30. 50 to šlo jedině v noci ale to byl na těch kostkách rachot.
Nedá, přesto po nich většina jezdí víc jak 30. Žiju tady a jezdím po nich denně. Za volantem sedí lidi, co tam nemají co dělat.
A to je ten problém, který nikdo neřeší. Nikdo neřekne, že Pepa nemá za volantem co dělat, protože sice formálně vše splňuje (odjel krokem 27h autoškoly a při jízdě s komisařem zrovna nenastala žádná nečekaná situace), ale zákon o pozemních komunikacích nikdy neviděl a otázky na test se nabifloval stylem – na tuto otázku je to ta nejdelší odpověď.
Nevím jak jsi na to přišel, ale většina z těch chystaných 30 nemá kostky a jestli myslíš ty na třídě Svobody a jezdíš tam 30, tak bys mohl rovnou začít jezdit pěšky, abys neotravoval všechny okolo
Tak mezi náma, Tř. Svobody bývá tak zasekáná, že bývá rychlejší jet jinudy.
Sokolská, 1.máje, 8. května, Zámečnická a Hanáckého pluku kostky mají.
Nábřeží Přemyslovců má „kostky“ z asfaltu 😀
U reálky a Jiřího z Poděbrad jsou kousky.
Proc pouzivat mozek, kdyz bude ve svete 10km, taky ji prevezmem? Lol
Ale oni používají mozek. Postupně ale jistě dochází k ořezávání svobod a zániku západního způsobu života jak jej známe.
Chcete naznacit, ze jet 50 je svoboda a jet 30 je diktatura?
A prasky jste si vzal?
Proč bych měl brát prášky? Chci jen říci, že v poslední době je osekávána jedna svoboda za druhou pod pláštíkem tu boje s terorismem, s CO2 tu za větší bezpečnost. Už pomalu nesmíte nic říct co nekoresponduje se správným názorem.
Ve jménu dobra se dějí velice smutné věci ze kterých ti vyvolení mají patřičný prospěch.
Nesplet jste si webovky?
Jeste jednou se zeptam – jak souvisi zona 30 s bojem s terorismem a s vasim boomerstvim?
Přímo s terorismem samozřejmě nijak. Ale to, že se nám ve jménu dobra osekávají svobody je fakt. Jinak máte pravdu toho je na jinou diskusi.
V pohode, nikdo to nedodrzuje a uz vubec to nikdo nekontroluje.
Ve velke casti se jedna o rezidencni ulice obestavene auty, s krizovatkami bez úpravy prednosti, kde nad 30 i v soucasnosti jezdi jen nezodpovedni agresivni tocvolanti. Takze 90 % vlastníků ridicskeho opravneni.
do té doby něž nekdo navrhne, že by bylo lepší 20km/h 😀
30, 20, 10, 5, 0 start 🙂
Což bude super pro MHD. Konečně osadili výhybky 30 km/h do přímé, ale zároveň se po nich může jezdit jen o 5 km/h víc, bylo 15 km/h.
No hlavně aby někdo nepředjel cykloaktivistu, který to bere jako podvádění, že tramvaj není poháněna pouze lidskou silou.