Olomouc plánuje miliardovou opravu ulic s tramvajovými tratěmi, částečně je zklidní

Ulice Litovelská a třída Míru Olomouci po rekonstrukci. Zdroj: Statutární město Olomouc / Tomáš PejpekUlice Litovelská a třída Míru Olomouci po rekonstrukci. Zdroj: Statutární město Olomouc / Tomáš Pejpek

Schválená studie počítá i s bezpečnějšími přechody pro chodce a obousměrnou cyklotrasu.

38 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
vjkm

Když tramvaj postavili tak jezdila stromořadím (viz staré fotografie), ale postupem doby se stromy zrušily jako přežitek, ještěže zůstala aspoň ta tramvaj.

IGCT

A kdy začne Olomouc splácet své astronomické dluhy?

PeDazOl

Proč? Tady je koalice ANO a dalším kutilů, ti pouze vymýšlí co jak utratit. 🙂

Gouda

Za posledních asi 8 let město snížilo dluh ze 2 miliard o nějakých 500 milionů, v nominální hodnotě. Plus se dá zjednodušeně říct, že dluh navíc ještě silně devalvovala inflace.

Problém ale je, že kvůli tomu splácení město neinvestuje, i když mohlo. Prostou organizační neschopností promrhalo možnosti dotací ve výši stovek milionů Kč.

PvvS

Až přestane nakupovat nejdražší tramvaje široko daleko…

TnM

Pripomente mi prosim kolik zaplati Brno za posledni dodavku 45T

PvvS

Jinde kupují kloubáky levněji, jak Olomouc sólo.

Milan

Jinde nekupují TRAMvaje po jednotlivých kusech, ale minimálně po jejich desítkách a Praha rovnou po stovkách!

Tak až se jedině DP Olomouce, Liberce s Jablncem a Mostu s Litvínovem spojí a vyhlásí společnou zakázku čítající objednávku odběru minimálně 20ti kusů TRAMvají + nejlépe nějakou případnou opci na další kusy, tak pak se může teprve logicky přiblížit cena jednoho kusu objednávanmu většími provozovateli v násobně větších sériích.

Pajas

Raději opravit chodníky vyměnit odpadní koše u HL.nádraží atd..😦

Ludwig

Exituje ještě stále územní rezerva napojení třídy Míru přímo na Hynaisovu? Myslím, že by balo dobré toto zvážit a dopravu vyvést mimo Litovelskou a Palackého, které pak můžou plnit roli klidných „bulvárů“

TnM

Neexistuje. Slo by to skrz nekolik baraku a lukrativnich pozemku, to je nerealizovatelne.

Ludwig

Škoda, tato varianta byla tenkrát navržena prozíravě. Je ale fakt, že v proluce vedle Komerční banky už se chystá výstavba i v traktu za ní, takže už je asi rozhodnuto jinak, dle pohybů v katasrtu….

Milan

Tady https://mapy.cz/s/huvacocefa mi to vychází na nějaká pouhá dvě stávajcíí malá stavení, a když by se to postavilo jako hloubený tunel (zejména kvůli mimoúrovňovému křížení se železnicí), tak pak se nad ním dají i stavět nové domy.

Milan

Mysle jste cca tudy – https://mapy.cz/s/huvacocefa ?

Což by dle mě vypadalo zajímavě, a pro potřebu křížení s železniční tratí by dle mě nejízajmabější bylo většinu té nové komunikace postavit jako hloubený tunel (+ jeho vjezdové/výjezdové rampy), a pak bezproblémů nad ním stavět nové budovy.

Zdrasa

Dovedete si podobný projekt představit v Praze? Zklidnění, přidání stromů… Nebo jsem jen já moc velký pesimista?

DavidS

Takové plány třeba na část magistrály už jsou, ale hádejte můžete třikrát hádat, kdo proti tomu protestuje…

TnM

„Zklidneni“ se tyka jen kratkeho useku v Palackeho ulici. Zbytek ulice – od Hynaisovy po Prazskou – je navrhovan ve stejnem rezimu jako nyni, s vlastnimi jizdnimi pasy pro silnicni dopravu. Naopal tim, ze dojde k vydeleni cyklodopravy do vlastních stezek, premisteni zastavek do sirsich mist, vytvoreni parkovacich zalivu a tim zruseni zivelneho parkovani v jizdnich pruzich, tak tim dojde k zprujezdneni celeho jizdniho profilu a lze tedy predpokladat i k „zneklidneni“

Lukáš Kníže

Moc hezký projekt je rekonstrukce Revoluční ulice.. a vlastně celý projekt Hradebního korza: https://www.petr-hlavacek.eu/projekt/hradebni-korzo
Nyní to bohužel blokuje pražská ODS. 😕

PeDazOl

Kdybyste byl z Olomouce, tak byste věděl, že jste moc velký optimista. 🙂 Takovou změnu v Olomouci nikdo neprosadí. Pro další legrace sledujte pravidelně záznamy z jednání zastupitelstva města Olomouce. 🙂 Jedna věc jsou plány a druhá věc je schopnost je realizovat, třeba naše Plecharéna by vám mohla povídat, kdyby uměla mluvit. 🙂

Michal Bartoníček

K tomu výkresu s návrhem dopravy by to chtělo legendu. Co znamenají ty tlusté černé čáry? A u křižovatky tř. Míru-Pražská-Foerstrova je nějaká tramvajová odbočka na sever. Co se tam plánuje a kde to má končit?

TnM

Tluste cerne cary jsou vedeni tranzitni silnicni dopravy v navrhu.
Odbocka tramvaje do Prazske je zohledneni vyhledu dle uzemniho planu

Michal Bartoníček

Děkuji.

jva

Ekosny o Palackého, zatímco TT na Brněnské se blíží ke stavu havarijnímu…

TnM

Brnenska se bude od kvetna delat.

Mech

Hlavně je ostuda Masarykova třída, která vůbec neodpovídá tomu, že jde o historickou ulici, která by měla být vstupní branou do města. Město nevyužilo příležitost ji dát novou tvář, když se stavěl nový most přes Moravu a dva roky nejezdily po ní tramvaje.
Olomouc je velmi bita na tom, že v jejím čele stojí nekompetentní lidé a místní bohatí podnikatelé jsou malí lidé, kterým na městě nezáleží.

Gouda

Olomouc má hlavně velké dluhy. V posledních letech se je daří splácet, ale znamená to omezení investic, a ještě spoustu let znamenat bude. Administrativní neschopnost/zlomyslnost jsou samozřejmě jedny z důvodů, proč k tomu došlo. Ale možná ještě základnější důvod je to, že rozpočtové určení daní se v ČR dělá neuvěřitelným způsobem, který absolutně ignoruje roli aglomerací. Olomouc má více méně stejný rozpočet, jako České Budějovice, ale Olomouc obsluhuje více něž dvakrát větší aglomeraci, a na rozdíl od ČB je navíc i dopravní křižovatkou celorepublikového významu. Ještě více kvůli tomu trpí ostravská a ústecká aglomerace. Stát tedy dává nejvíc tam, kde… Číst vice »

PeDazOl

Olomouc dopravní křižovatkou celorepublikového významu? Ježišmarjá odkdy? Jenom proto, že tu zastavují rychlíky z a do Čobolandu a okolo města vede nevede dálnice nedálnice je Olomouc křižovatkou republiky? 🙂

Xhj

A jaká je vaše představa o příjmu malých obcí? My máme asi 2000 obyvatel a 15000 na obyvatele, krajské město má 34000 na obyvatele. Což je dle mě velký nepoměr.

Granja

Když jsem to četl, pojal jsem podezření, že podle jeho představ by ty menší obce měly zavést hnojem, následně zahrnout, zatravnit nebo zalesnit.

Martin Verner

Zavézt, prosím…

TnM

Stacilo by je administrativne sjednotit do celku aspon o 10 tis. obyvatelich.
Tady v Cesku ma kazda osada o 3 chalupach vlastni rozpocet.
A zatimco v meste musi stavet a opravovat ze sveho silnice a koleje (at muzou i navstevnici z tech vesnic po cem jezdit), tak v osadach si jednou za 10 let opravi chodnik a 12krat do roka vyvezou odpad.

Sebesta

A ta vesnice nemusí opravovat silnice, chodníky ???
A největší koeficient má Praha – město s jednou největší hustotou obyvatel (a každý platí daně, jejichž část jde městu). A snejvětší hustout registrovaných firem (hromada firem má záměrně sídlo v Praze) a i z těch jdou daně tam kde mají sídlo (ne tam kde fungují).
Takže ty vesnice mají mnohem menší příjem na obyvatele než města (které to mají ještě zvednuté koeficientem) už jen kvůli mnohem menší hustotě obyvatel.

Gouda

Ne ta docela. Podle mě by malé obce měly mít možnost čerpat stejné či dokonce mírně větší množství peněz. Ale neměly by je dostat automaticky. Měly by je dostat až na konkrétní investice.
Hnojem by se měla zavést Praha. Ta momentálně utrácí naprosto extrémní část prostředků země, což prohlubuje mnoho strukturálních problémů. Stát, pakliže by se choval rozumně. by se měl snažit zastavit vylidňování regionů. Místo toho se chová, jako by chtěl celou zemi přestěhovat do Prahy. Do hlavního města zcela přirozeně peníze stahuje soukromý sektor, a úkolem státu je takové nerovnováhy vyrovnávat, ne zhoršovat.

Gouda

Malé obce by měly automaticky dostávat jen finance na základní provoz. Peníze na investice by měly dostávat z celostátních fondů až na základě jasného záměru, za co a jak je utratit. Současná výše rozpočtů by byla plus minus v pořádku jako horní limit čerpání těchto prostředků. S přípravou těchto záměrů a jejich naplněním by malým obcím měl pomáhat úřad z některé vyšší samosprávné jednotky, jelikož malé obce samozřejmě často nemají zastupitele způsobilé nebo schopné něco takového organizovat. A ano, města – ta centrální aglomeracím především – mají správně mít nárok na vyšší příjem na hlavu obyvatele, než malé obce. Důvodů… Číst vice »

PeDazOl

Naděláte, ale zase máme Aquapark, Namiro a jiné zhůvěřilosti. 🙂

Nepovim

Primárni problém olomouce je pokles obyvatel pod 100tis, coz povede ke skokovemu vypadku přijmů mésta od 2027. Což v kombinaci s drahým provozem města povede k prohloubení potíží.

Jinak plány jsou hezké, jen je zaplatit.Provozně jde o rekonstrukci nepřinášející nic nového,oproti současnosti. Je pak potřeba to dělat za 900 mil?

Jan Sova

Tak ta tř. 17 listopadu od Drápala k Letadlu je mega-letitý problém, to opravdu zasluhuje řez…. Ty kočičí hlavy jsou super a hodí se k Červenému kostelu, no naproti něho je moderno-zástavba, k čemuž se to nehodí…. Hrozně se to tam bije a zklidnění dopravy to chce i s tou Litovelskou….

Jan Sova

Taky máte super křižovatková řešení u nádraží, které vyžadují permanentně vypnutý stav, spoustu přechodů pro chodce na každém rohu a zastávky tramvají mezi KÚ a hotelem, kde nestaví tramvaje…. Prostě rarity nevymřely….