Olomouc chce protáhnout tramvaj až do Slavonína. Má zpracovaný projekt a čeká na výkup pozemků
Tramvaje v Olomouci. Foto: Jan Meichsner / Zdopravy.cz
DPMO představil plány na další rozvoj tramvajového provozu ve městě. Chystá i řadu rekonstrukcí a oprav.
Pohledem na mapku je to město nových začátků… Začínáte v Holicích, kde se postarají o Vaší zarostlou tvář…následují Bělidla, kde Vám vybělí vše možné včetně zubů, abyste si následně užili trochu toho hýčkání v Lazcích, na mezicestě za lepším životem. Následuje Neředín, kde Vám před novým začátkem nalijí čistého, neředěného vína. Přesouváte se na Novou ulici, která Vás do nového startu náležitě navnadí. Pak už dostáváte Povel k přesunu do Tržnice, kde si koupíte nový oděv odpovídající Vaší nové image. V Centru to pak můžete roztočit a nalézt novou lásku, kterou v příjemném letním večeru můžete následně sklátit (bude-li chtít!)… Číst vice »
Velice poetické. 🙂
Až na to, že to nejsou Holice, ale ta Holice, takže jste o cca 100km vedle. A v Nových sadech žádné sady nejsou, takže klácení leda jako public disciplína rovnou na ulici.
Ale no tak, nekaž to. Vždyť to napsal hezky. 🙂
Váš život musí být neuvěřitelně smutný.
Nebo nemám rád nepovedené infantilnosti?
Proč je ve všech článcích o tramvajích v Olomouci psáno, že přes zastávku U Bystřičky jely tramvaje před zahájením výměny mostu naposledy na podzim 2019? Reálně to bylo až na začátku března 2020…ani ne minuta hledání.
Já hlavně nechápu, proč v Olomouci – s veřejně známou nedostačující tramvajovou vozovnou dávno někdo z odpovědných neplánuje alespoň ve výhledu kolejové propojení stávající TT v ul. Brněnské (od její křižovatky – kolejového oblouku do západní části ul. Hraniční) severně podél východní části ul. Hraniční (a jejího prodloužení) až k již nově budované TT v ul Schweitzerově – https://mapy.cz/s/hosucoceno, což by nebylo ani 1km včetně větvení v obou kolejových křižovatkách napojujících na stávající (či již budované) TT! Přičemž pokud by toto propojení bylo (jako napojení stávající vozovny TRAM v centru) jen manipulační, tak by mohlo být v převážné části (mimo… Číst vice »
Kilometr jednokolejky pro tramvaj narazí na problém toho, že se sjedou dvě vozidla proti sobě. Tak daleko člověk nemá šanci uvidět za horšího počasí. Takže zabezpečovač a do všech vozidel.
Zjevně nechápete, že by ta jednokolejná TT byla jen manipulační – pro býjezd a za tažení TRAM z/do vozovny = provoz by byl běžně v určitý čas jednosměrný, a zejména pro vyjímečnou jízdu mimo pravidelný JŘ by muselo být nějaké povolení jízdy po ní dispečerem či pomocí SSZ napojené na detekci obsazenosti/volnosti jednokolejného úseku! Počítám, že na nějakém stejném principu se musí v Olomouci jezdit po jednokolejném napojení stávající vozovny v centru, byť to je dlouhé jen 300m, ale jsou na něm hned 2 tzv. esíčky, takže vidět přes celý jednokolejný úsek také není možné – https://mapy.cz/s/cokotubozo. Navíc pokud by… Číst vice »
Naše projekční firma měla jednu dobu na stole jednokolejnou spojku v Zámečnické ulici, ale přestalo se o tom mluvit, takže Olomouc od záměru upustilo.
a to je správně – investovat (včetně jejího napojení na síť TT) dále do vozovny na naprosto nevyhovujícím místě je nesmysl! Jak jsem psal je dobré aktuální budování krytého odstavu pro TRAM vedle železničních kolejí tzv. za zast, TRAM Hlavní nádraží vedle obratiště Fibichova, prostě se tam mohou schovat nepotřebné TRAM přes tzv. polední dopravní sedlo, aniž by zajížděly daleko od hlavní trasy jimy obsluhovaných linek + na noc se tam schovají TRAM poslední končící v této části města/sítě TT (místo do obratiště Fibichova zajedou do krytého odstavu + po zkončení v Pavloničkách manipilačně dojedou jen sem a do krytých… Číst vice »
Nejsem si jistý, jestli je to správně. DPMO tu spojku docela ocenil kvůli najíždění vozidel na linky.
Jestli by byla napojená uprostřed, tak prosím prosazujte dvojkolejku na obě strany. Případné komplikace fakt nestojí zato, aby se zastavil provoz a tramvaje nevyjely.
Už jsem toho v Brně zažil nemálo a veřte mi, že komplikace nastanou ve chvíli, kdy to bude stát zato. Aby těch nadávek napadalo co nejvíc, zcela v souladu s Murphyho zákonem.
znova opakuji, že jednokolejka přes Povel kolem mnou prosazované nové olomoucké TRAM vozovny by byla určena jen pro manipulační jízdy – výjezdy a zatažení TRAM z/do vozovny, tak jak se dosud děje u stávající vozovny v centru města, ale ta má napojení na síť TT pro TRAM linky jen jedno, zatímco v případě vozovny Povel by ta napojení byla hned dvě = tzv. zlepšení dosavadní situace o 100%!
umístěním mezi dvě TRAM TT (a potažmo jejich obratiště) by olomoucká TT na Povelu – napojené manipulační tratí v prodloužené Hraniční ul. byla podobná: – nejvíce nové podobě aktuálně přestavované plzeňské TRAM vozovny, protože ta leží také mezi dvěma TT a jejich obratišti – https://mapy.cz/s/mokaruvaca + vlatsně celá vozovna bude funkční jako obratiště, protože v konečné podobě bude mít východně vjezd a severně výjezd – http://www.vlcoun.cz/index.php/odjinud/plzensky-kraj/4637-pripravy-na-prestavbu-vozovny-jdou-dle-planu – pražské TRAM vozovně Motot – https://mapy.cz/s/rezorekuco, která také má na jednom konci vjezd a na druhém výjezd a objízdná kolej kolem její haly (a skrz tzv. DO) se dá použít jako obratiště/smyčka, ale… Číst vice »
Koukám, že jsme s tou tratí u Hraniční ulice měli stejný nápad. 😀
https://www.matehromaduduvodu.cz/olomouc – tady koukám, že v Olomouci bylo v plánu letos – v roce 2022 „“Rozhodnutí o umístění nové vozovny na základě umísťovací studie.“, tak to by mě zajímalo, jestli taková studie již byla alespoň zadána …
O chybějících financích nemá smysl se zmiňovat, už stavbu tramvaje do Nových Sadů dost lidí zkritizovalo kvůli prázdné kase.
Ale chybí mi v tom návrhu jakási koncepce. Osobně bych si představoval spojení mezi křižovatkou Schweitzerova x Zikova a Brněnskou ulicí na trati na Novou Ulici. Jednak bych v oblasti Hraniční ulice předpokládal nějakou výstavbu, jednak by lidé z Nové Ulice měli v případě problémů náhradní trať. DPMO by tak nemusel být odkázaný na autobusy. Uměl bych si představit i obsluhu tramvajemi sídlišť na Okružní ulici. Řekl bych, že by dávala větší smysl než tramvaj kamsi do Slavonína.
Sídlišť na Okružní ulici? By mě zajímalo kterých..
Koukni se do mapy.
Tramvaj má vést středem sídliště, ne po okraji.
To ano, ale tohle je nejekonomičtější řešení, které existuje. Ta tramvaj tam měla být vyprojektovaná už při výstavbě sídliště. Je možné ji vést třeba po Hněvotínské, když vyřešíš uspokojivě napojení na jejím konci. 🙂
sídliště na Okružní ulici nejsou na ní, ale východně od ní a hlavně jižně od existující TT do Neředína! = je nesmysl tahat do/z centra lidi z těchto sídlišť – mimo ty z docházové vzdálenosti od současné konečné Nová ulice přes tuto konečnou a TT Brněnskou ul. či dokonce přes (mnou prosazovnou pouze manipulační TT) Povel (kdy by bylo stategické umístění pro dostatečně velkou/kapacitní TRAM vozovnu), protože tím nesmyslně zaplníme na dlouhou trasu a čas kapacitu vozidel MHD potřebnou pro obyvatele či návštěvníky oblaatí, jimiž ta vozidla projíždí! Uvedená sídliště účelně obslouží jedině TT uvažovaná Hněvotínskou ulicí (viz. č. 3… Číst vice »
Ta tramvaj po Hněvotínské není všespásná. Docházková vzdálenost z okolí Jílové a parku Malého prince by byla příliš dlouhá jak na třídu Míru, tak i na Hněvotínskou.
Pro lepší obslužnost sídliště by bylo vhodné z Hněvotínské odbočit směrem na Kmochovu a nahoru Jílovou.
https://mapy.cz/s/cosupeluru,
To sidliste neni tak velky aby melo samostatny usek pres 2.5 km…
Navic lidi nyní chodi bud na zastávky Jílová, Kmochová nebo Stupkova na bus jedouci buď do centra nebo na nadrazi. Tohle tramvaj nenabidne, tok lidi trasuje pres vystaviste k Drapalovi, kde nic není. Tj budete muset dojet buď na Namesti hrdinu kvůlu přestupu nebo na trznici. Oboje bude vyrazne pomalejší oproti stávajícímu luxusnímu stavu obsluhy pomocí busů.
Tak vykřičníky, Milane, snad nejsou potřeba, ne? 🙂
Taky je mi jasné, že tramvaj na Hněvotínské by byla lepší, jenže myslím taky ekonomicky. Nicméně trať na Hněvotínské úplně nezavrhuju.
To ze je Hnevotinska v navrhu rozvoje trati je pekny, ale zavisi na nové zastavbě byvalych kasaren. Bez toho tqm neni dostatecná hustota, aby se to ekonomicky vyplatilo. Navic pod tou ulici je hlavni vodovodni privadec E, tj bude to draha stavba. Jediny, co by bylo pozitivni ze fakultni nemocnice by mohla byt obsluhovana 2 tratemi ze drou stran, to snad nema ani Praha. Tak ted zase zpet do reality. Vedeni tramvaje tou ulici NEDÁVÁ smysl. Stejne jako vedeni spojky tramvaji po Okruzni ať do neředína nebo směrem na brnenskou. Leda by se tam by se tam postavil tunel, aby… Číst vice »
V jakém návrhu ta Hněvotínská je?
Argumentace Prahou je úplně zcestná, protože každé město má úplně jiný charakter a topologii.
Hrb jak sviňa? Dětská nemocnice na ulici Milady Horákové je taky na vrcholu a jede se nahoru a pak dolů. Tunel není třeba.
Té finanční stránky jsem si vědom, proto jsem ji taky zmínil. 😉
Tato etapa rozhodně nebude tak rychlá, jak si DPMO myslí. Výkup pozemků bude pomalý a hlavně moc drahý. Raději bych oprášil myšlenku tramvaje na Lazce. To má větší smysl
Kudy by to tam mělo vést?
Zase ta lež o tramvaji do Slavonína z tiskového oddělení magorsrátu? XD
Co konkrétně je ve zprávě lživého? Mohl bych současně poprosit o používání spisovné češtiny?
Lživé je to, že dle projektu žádná tramvaj do Slavonína nepojede. Slavonín, ve všech jeho definicích, se nachází až dál za křižovatkou po ulici Jižní. Je to snaha mediálně zveličovat úspěchy. Je-li zveličování v hranicích pravdy, pak je to možná neetické, ale není to špatně. Nicméně zde se již pohybujeme ve zveličování za těmito hranicemi. Prostě klasické věšení bulíků na nos.
Požádat můžete. Spisovnou češtinu používám. Nebo někde vidíte v mém textu hrubky? Slovo magorsrát je vtip, ale není nespisovný.
Ano, Slavonín je až dále. Celkově točna bude na ulici Schweitzerova. Aby byla na ulici Jižní, museli by odkoupit a pobořit baráky a tu slavnou (dotační šmelo) rozhledno-automyčku, co zmrvila kdysi přehlednou křižovatku.
OK, pokud vám přijde vtipné používat vulgární mluvu, tak přeji hodně štěstí v diskuzích jinde.
Vím, že je to tady Vaše, ale všiml jsem si, že i Vy jste tu a tam použil něco vulgárního.
Stačí do mapy mrknout, co je Slavonín: https://mapy.cz/zakladni?x=17.2462016&y=49.5695608&z=17&base=ophoto&q=olomouc%20slavon%C3%ADn&source=ward&id=10009&ds=1 Takže tím, že se od doby prvních slibů těsně u Jižní postavila myčka, tramvaje na katastr Slavonína nazajedou ani při obratu. A co je nejhorší – tím, že je to prodloužení o jednu bus zastávku další etapou a ta letos dokončovaná etapa končí kuse, nakoupily se 4 EVO1/o za nějakých 90 milionů (ta nejdražší, doobjednaná – protože v minulé dodávce nějaký jouda naplánouva liché počty jedno i oboustranných – má přijít pozítří) v podstatě k využití na pár let. Peníze se mohly použít třeba na to prodloužení se smyčkou a pak šetřit… Číst vice »
Naprosto s vámi souhlasím, je to do očí bijící výsměch (zřejmě se snahou někomu dobře zaplatit), anebo naprosté diletantství.
Město platí za atypické tramvaje při nákupu po jednotkách kusů astronomické částky, které mohlo vložit do kompletní stavby se smyčkou a bylo by šul-nul.
Olomouc je nejzadluženější město. Obrací se každá koruna na provozu MHD, takže se omezují páteřní linky a výluková náhradní doprava je tragická, ale pak se tam vyhodí 40 mega za jedno EVO, tam stovky milionů do nájmu úřední budovy, předtím módní aquapark, sportovní stánky se financují. To je tak, když si Hanáci vládnou…
Nelži. Tu cenu tramvaje jsi skoro 2x přestřelil. Bude stát 27 mil. Kč.
Ale no tak, pane řediteli DPMO, přece si tu nebudeme hrát na to, že „malá domů“ pro kamarády, aneb servis za 15 milionů, není součástí ceny:
https://zdopravy.cz/olomouc-nakoupila-dalsi-tramvaj-z-krnova-pujde-o-nejdrazsi-solo-vozidlo-v-cesku-48131/
Chlapče pleteš to. Kupní cena tramvaje je 27 mil. CZK a o tom jsi mluvil.
Navíc to je zakázka podepsaná bývalým ředitelem.
Všechny tvé argumenty jsou mimo 🙂
Každý ví, že je to myšleno tak, že tramvaj, přestože bude končit pár metrů před Slavonínem, má sloužit především obyvatelům Slavonína. Psát tady něco o lži může leda tak někdo, kdo je přehnaně formalistický.
Asi by se nádraží v Ústí nad Orlicí mělo přejmenovat na Kerhartice-Ústí nad Orlicí https://mapy.cz/s/pazokofale
Akorát sa ‚ně to nevleze do teho formulářa!
Že se nebouříš proti označení konečné TRAM Pavlovičky, obsluhované linkou 4, protože jestli zastávka/obratiště leží těsně za či před/vedle hranice katastru – https://mapy.cz/s/jubavovako je dle mě nepodstatné. Při opaku by správně názvem katastru měla být nazvána zastávka pouze ležící v centru dané obce či jeho části!
Ale toto pravidlo neplní mnoho železničních zastávek v ČR, které se mnohdy nalézají daleko mimo zástavbu obce – např. Troubelice ( https://mapy.cz/s/lajagatugu )!
Jinak navíc nejsem si jist, že obratiště prodloužení TT, o němž je článek, pod nímž diskutujeme se má jmenovat Slavonín.