Olomouc čeká železniční sláva. Do města se sjedou „legendy koridoru“
Setkání legend završí jízda expresu z Olomouce do Prahy, který potáhne lokomotiva E 499.085 z roku 1958. Potáhne historickou soupravu Ostravan. Foto: České dráhy
Hlavní program čeká Olomouc v sobotu.
Bobina E499.085 je dýzlová lokomotíva. Česká televize tohle tvrdí v hlavní zpravodajské relaci Události v čase 25:53 https://www.ceskatelevize.cz/porady/1097181328-udalosti/224411000101228/. 🙂
Akce ve výsledku povedená, odjelo se všechno. A že bylo zpoždění? A na který akci není – na žádný. Zmatek tam byl, hlavně ráno. Ale ve výsledku jelo všechno, co mělo. Jediný, za co si ČD Nostalgie zasluhuje záhlavec, je ta druhá souprava. První – paráda Aa + ABa + BDa + Ba od Ostravanu. Druhá 3xBd, nebo co to přesně bylo a v Najbrtu. A ráno dokonce, se dvěma zelenejma doprovodnejma, přijelo Bdmtee. Tohle bylo na ránu. Ale počasí 100%, odjelo se to, fotek halda, jen pro příště by se šotouši měli trochu ukáznit, někteří tam předváděli typické darwinowské… Číst vice »
Zatím se akce pořadatelům moc nedaří, zpoždění desítky mimut, chaos a zmatek
můžete to více rozepsat co se děje? rádi si to přečteme
CDP se nejspší snaží připomenout, že s ETCS už budeme jezdit bez zpoždění.
Titulní foto je Horní Lideč, víte někdo? Děkuji.
Ano, nejspíš z povedené akce „Bobinou do Tater“.
Regiojet taky věnoval jeden nepojízdnej exponát?
Skoro ano. Zdechlý RJ do Košic s 5 hodinami zpoždění stále v Olomouci.
Nakonec 330 minut = 5,5 hodiny.
Dobrý den,
asi 50 lidí slušně psalo všude možné, jestli existuje rozpis konkrétních strojů na konkrétní vlaky? Je až neuvěřitelné, že někdo pořádá akci a nedokáže toto pro širokou veřejnost zveřejnit.
Lísko, Lísko 😀 Vloni to bylo za fotopas. Mělo se to tak udělat i letos a byl by klid.
Ty fotopase ! Je to pro širokou veřejnost tak ta má snad nárok na informace. Pokud je to soukromá akce, tak ať příště nikdo nic nezveřejňuje ! Jako sorry, ale zveřejnit něco den před akcí je propadák nejvyššího stupně. Co se týče programu, působí to spíše jako rychle připravená akce bez hlubšího konceptu. Například použití vozů (bdt najbr) za historická vozidla nepůsobí příliš autenticky. Samotná trasa – krátká jízda 20-30 minut tam a zpět – postrádá zajímavost. Proč nebylo uvažováno o nasazení T478.1001 na atraktivnější trasu, například do kopců kolem Hluboček? To by akci přidalo na zážitkovosti i smyslu. Pokud… Číst vice »
Jste zbytečně příliš kritický a zjevně si neuvědomujete, že je obrovský rozdíl v pořádání nějaké takové velké akce v letní sezóně a v zimě! Hlavním faktorem je samozřejmě počasí, a to jak ta jeho „klimatická“ složka (periodické změny ročních období), tak i jeho aktuální vývoj v době konání akce: třeba i před průtrží mračen, která navíc obvykle netrvá příliš dlouho, se obvykle lze někam ukrýt, ale velkému mrazu nebo ani inverzi s hnusně lezavým vlhkým „dušičkovým“ počasím úniku přímo „v terénu“ (kde se taková akce koná) většinou není. V zimě proto návštěva takové akce konané venku vyžaduje i mnohem teplejší… Číst vice »
Máš nárok akorát tak víš na co…
Chováš se jak malý děcko.
A ta legenda 150/151……. ? ve článku zdopravy.cz ještě figuruje a na ofic. stránkách akce už není….. Nemáme prosím někdo info jestli a případně kdy je nasadí na vlaky Praha – Ostrava -Slovensko?
https://zdopravy.cz/zeleznicari-se-rozlouci-s-banany-na-koridoru-praha-ostrava-slovensko-230966/
Tohle nestačí?
A co tedy pojede vlastně na těch vlacích do Hranic a Zábřehu není opět zmínka ani zde….takže trochu zajíc v pytli ….
Redakce – nešlo by to doplnit ?? Díky
Něco málo mají zde v tabulce: https://sledovani.55p.cz/vyletni-vlaky_2025/
Nutno dodat, že bez záruky.
A co navrhujete, zakázat to?
když si člověk představí že s koridorem se loučí i jedna z „nejmodernějších“ lokomotiv ČD, tedy řada 380, tak si člověk říká zda by tu někdo neměl nést osobní zodpovědnost za počin jménem E109 „Emil Zátopek“.
A proč to loučení je dané jen rozhodnutím vlastníka. Jinak výrobce je umí dodat i tak aby jezdit mohli. Celé to loučení je i tón že vlastníci už dále s těmito strojů jezdit dále nechtějí.
380 už maji15 let takže žádná novinka to také není.
navíc není všem dnům konec, pokud se je nepodaří rozumně udat, tak možná to etcs i dostanou
380 už mají 15 let, zato koženky a šukafony jsou nesmrtelné.
Takové akce nejsou skoro nikdy vhodné pro děti, ale dobře, že to pořadatel explicitně zmiňuje.
Co na takové akci není vhodné pro děti?
Jistě nepočítám opravdu malé děti, miminka, ale takový už normální věk, třeba kolem 8 let, nerozumím proč by to nebylo vhodné
Vhodné pro děti není pouze páteční focení v depu , které se musí rezervovat. Za mě to je z pochopitelného důvodu už jen proto že se to koná v depu ČD a ne v muzeu
Jasně, ale pokud to má být informace i pro veřejnost dráhou nepolíbenou, tak by bylo fajn i ten důvod tam nějak zkonkretizovat.
Moje chyba je , že jsem to na poprvé špatně přečetl, a přehlédl jsem informaci, že se doporučení týká pátečního programu.
Rozumný rodič ví, proč na nějakou akci sebou své dítě ne/bere, protože má rozum. Pro ty ostatní je tu ono upozornění pořadatele a Mastercard.
Ano moje chyba je, že jsem napoprvé přehlédl odkaz na detaily akce, kde je ten důvod i konkretizován.
A samozřejmě dává smysl, ale bez té informace (nebude možnost prohlídnout si lokomotiva, atd…), by člověk nepolíbený drahou opravdu neměl šanci tušit, proč to není vhodné pro děti.
Ještě mi tam ale chybí i apel na ohledplnost šotoušů (když se jim dělá soukromá páteční akce), kvůli sobotní veřejné akci, protože snad na každé takové akci jsem viděl (nestalo se to přímo mně), kdy některý z šotoušů vyhazoval z nějakého konkrétního místa rodiče s dítětem, protože on tam musí nutně fotit/točit.
Jak už zde bylo zmíněno, páteční program v depu je pro fotografy, přístup k lokomotivám nebude, je tedy v pořádku, že pořadatel toto zmiňuje.