kmax

Obrazem: Olbrachtova hlásí hotovo. Metro D má kompletně vyraženou první stanici

Budovaná stanice metra D Olbrachtova. Foto: DPP - Petr HejnaBudovaná stanice metra D Olbrachtova. Foto: DPP - Petr Hejna

Ve stanici Pankrác ražby pokračují ve středním dílčím výrubu.

47 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
looking4bucho

Za me je to pro tohle volebni obdobi jasna hala Martiny Sablikove!

Matyáš

A můžete nám fotky ze stavby haly nasdílet? 🙂

ldx

Perfektní, o jeden nouzový kryt CO více.
Možná jednou to najde uplatnění i coby to metro, ale nevěřím, se by se v něm člověk mohl v dohledné době smysluplně dopravovat – případné 3 nebo 4 stanice nic neřeší, zbytek je soudně zablokován a kdoví, kdy se to vyřeší.

Martin

Docela me zajima prestupni st. Pankrac, pac na Cecku je nesikovne resena s vystupy primo na nastupistich, tedy dost malo peostoru v samotne stanici,… jak to bude s prestupem na Decko?

Ivan_pha

Bude v místě původního výtahu na povrch, tedy v čele směr Budějovická.

Martin

Nechcete ji uz prejmenovat….

hyper9

Letos v květnu jsem byl na dni otevřených dveří a bylo to úžasné. Dole ve stanici jsem si poprvé v životě uvědomil, že zcela bude chybět střední loď a budou jen 2 boční lodě s 3 propojkami. Hodně mi to připomnělo řešení mnoha stanic v Londýně. Navíc: stanice jde do oblouku. Ptal jsem se, proč se zvolilo pro Prahu tak netypické řešení. Prý vzhledem k nepříznivé geologii pod ulicí Na Strži bylo nutné navrhnout co nejmenší profily staničních tunelů.

Ivan_pha

Však ono to v reálu stačí. Kobylisy působí vzdušně, velký prostor je sice příjemný, ale není potřebný.

RDP

No jak dlouho bude reál že na Pankráci D vystoupí celý vlak a půjde na Pankrác C?

pao

Proč tomu pořád říkají „Olbrachtova“? Snad se to tak nebude fakt nakonec jmenovat…

Y.K.

Protože se to tak pracovně jmenuje. Jestli pak dostane pro provoz jiné jméno bude pak.

Daniel Jablonecký

Doufám že ne. Komoušských názvů si pražské metro užilo už dost.

Frantisek X

Nicméně je dobré pojmenovávat stanice po místech na povrchu. Za mě pořád lepší název podle ulice (byť po spisovateli jiného než dnešního smýšlení), než orientačně slabší Vltavské, Pražského povstání apod. (nic proti povstání samotnému, ale Náměstí Hrdinů by bylo přesnější).

Lukáš F.

Podle konvence by se stanice měla jmenovat Strž. (ulice Na Florenci → Florenc, ul. Na Můstku → Můstek)

Honza Vrba

Však se to může jmenovat Ryšánka. Ta sice není úplně přesně v těch místech, ale v době tramvají tam u jižního vestibulu bývala konečná, stejnojmenná

Matyáš

To je sice pekný, ale jinak mi připadá, že metro D je nekonečný příběh

Matyáš

To je sice pěkný, ale jinak..metro D = nekonečný příběh

PetrJukl

To je to metro od nikud nikam ?

Daniel Jablonecký

Ne. To je metro z Pankráce na Olbrachtovu (pracovní název).

ldx

🤣🤣🤣

To by se jeden po....

Ne. To je to metro, jaký svět neviděl.
Teda ty navazující úseky. 🙂

Jeník

Jsou to borci, že dokážou něco takovýho vykutat 😎👍

MrMarkus

Je to tak. Osobně se nejvíce těším na Nové Dvory, protože tam se chystá „laparoskopická“ metoda. Vedle Libušské bude vjezd do dolu – vykutají přístupovou štolu a celou stanici pak postaví zespodu.

Tomáš Flaška

To bude krásný přestup a výlet do Olbrachtovy a zpět. Pěší exkurze. Ještě pěkně obložit, osvětlit a ozvučit. Výklad by mohl hovořit o nádherných záměrech a nedokončení kvůli …. .

Frantisek X

No, pokud mi to z Pankráce pojede dříve než autobus a budu tím doma i se sestupem a výstupem rychleji, rád se svezu i jednosměrně, byť taková cesta asi není hlavní účel té stavby (jakkoli kdysi propagovali i rychlost oproti tramvaji například z Klárova ku Špejcharu či Rudolfinu 🙂 ).

Martin

Tak, a pak se to dokončí a bude se na to X let prášet, protože zprovoznění navazujícího klíčového úseku je v nedohlednu. 🙂

Adam Ř

Pokud tam po sobě zametou, tak se prášit nebude –bude to pěkná podzemní umělá jeskyně.

Mohly by se tam klidně pořádat nějaké koncerty, nebo alespoň prohlídky

Martin

Myslel jsem nejen prášit, ale obecně že to bude nevyužíváné. 🙂
Ale koncerty, akce, prohlídky by byly skvělý. Dokážu si tam představit i nějaký běžecký závod Olbrachtova – Pankrác a zpět 😀

Petr Drozda

Vzhledem k rychlosti dostavby bych z toho udělall oficiální nocleznu pro bezdomovce a xalši smraďochy. po letech vyplachnout, vydezinfikovat a jezdime.

ldx

Nebo tak… A případný kryt CO, když se něco geopoliticky zvrtne. Což není tak nemožné.

Frantík

CO bych tam moc neukrýval, ten by se měl vyvětrat…

holy.james067

Dobrá zpráva.
A co dál?

Honza

Dál? Dál budeme čekat 😀

MrMarkus

Krajský soud v Brně

MrMarkus

Samozřejmě strašně rád bych řekl, že to zas tak nevadí, protože od Q2 2024 běží příprava a realizace části Pankrác (mimo) – Náměstí Míru (délkla realizace 69 měsíců). Bylo předvídavé zahájit stavbu do centra už takhle brzy, takže nakonec je reálné otevřít Nové Dvory (případně Libuš) – Náměstí Míru najednou. Jo jo moc rád bych to řekl, ale co platilo v harmonogramu z března 2022 ne tom aktuálním 🙁

Václav Pašek

Nebojte. U úseku Pankrác – Nám. Míru nás čeká stejný cirkus jako s úsekem na Nové Dvory, takže najednou neotevřou.

ldx

Musíte trénovat dlouhověkost, cvičení, jóga a zdravý styl. Bo dřív než za 20 let to nebude 🤣

Frantisek X

Už dnes je možné v tom směru zavést relativně kapacitní dopravu tramvajemi, časem snad bude i ta druhá kolej pro vlaky od Krče až do Vršovic (když už ne z Modřan do Krče), takže je otázkou, zda ten souběh s C bude až tak chybět.

Marvin28

Jen zbývá dokončit technologie, aby zdrželo stav než plně dokončí druhá etapa linky D. Krátký úsek nemá smysl provozovat.

Jiří Kadlec

Proč nemá smysl krátký úsek provozovat? Mohlo by tam pendlovat 1 souprava tam a zpět.

ldx

Jako pro šou, jak funguje automatické metro? Něco jako návštěva muzea futurologie? 🤣

Zbyněk

Mohla by první souprava najíždět homologační kilometry

Twix

A řešilo by to něco v dopravě? Autobus 193 bude muset jezdit nadále a na tu jednu stanici to metro prakticky nebude rychlejší.

Frantisek X

Autobus 193 nebude muset jezdit v dosavadní podobě, stejně se tam chystají překopat linkové vedení s ohledem na zprovoznění mostu od Lihovaru k plaveckému stadionu, tak to mohou vzít „jedním vrzem“; byť uznávám, že přestup z čehokoli dalšího do hlubin D na jednu stanici je násilím na cestujících. 🙂 Ovšem, při mimošpičkových intervalech, kdyby byly návaznosti lepší, než třeba teď u Kotorské… 😀

Michal141

Teď to tam bude tak 8-10 let hnít v konzervaci, než tam bude jezdit reálně metro… :-))

Tomáš Záruba

A pak se změní normy… 🙂

ldx

Pán je optimista 🤣