Okružní křižovatka navíc, stěny na ochranu netopýrů. ŘSD ukázalo novou podobu obchvatu Břeclavi

Okružní křižovatky u Fosfy na obchvatu Břeclavi. Foto: ŘSDOkružní křižovatky u Fosfy na obchvatu Břeclavi. Foto: ŘSD

ŘSD ještě letos požádá o společné povolení.

40 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jirka

Že bychom se po třiceti letech slibů konečně dočkali?

Nemanic

Zase kruháč na silnici 1. třídy… Ach jo 🙁

Dálnice

Pro tranzit Polsko – Viden – Jadran bude defaultne urcena trasa D1-D52-A5. Nicmene s dostavenim D55 a obchvatu Breclavi vzroste atraktivita i teto trasy. Otazka zni jak se na tento vyvoj pripravuje Rakousko a jak moc maji vyreseny Reintal a Grosskrut…

Adam BV

Defaultně určena určitě nebude. Pokud by trasa D1 a D52 byla výhodnější než D55 (I/55), tak by přes Břeclav nikdo nejezdil – a jezdí i nyní, kdy tato trasa rozhodně není bez problémů – nicméně letos se uvede do provozu cca 22 km D55, které odvede provoz z většiny obcí (dál na Břeclav zůstává velkorysá I/55 bez průjezdu obcemi); přelom 25/26 bude hotová D1 kolem Přerova; už se také staví most přes Moravu – zmizí nutnost průjezdu kruháče ve směru na Břeclav; Rakousko má v plánu obchvaty Reintalu a Grosskrutu. Naopak D1 bude kolem Brna kontinuálně rozkopaná ještě několik let.

Dálnice

D55-D2 je urcena k tranzitu Polsko-Bratislava a dale na Budapest a jihovychod. Pokud ma Rakousko v plánu obchvaty Reintalu a Grosskrutu, tim lepe. Snad se s tim nebudou crcat jako s S10. Ano, na D1 u Brna se bude jeste 9 let stavet. A co? porad se nejde neco stavi. Az se dostavi, bude hotovo a bude se zase stavet nekde jinde. To nic nemeni na tom, ze na Jadran budou Polaci jezdit pres Brno…

Adam BV

D55 určitě není určena pro tranzit Polsko Bratislava, byť v současné situaci je výhodnější… ale cílový stav Polsko Bratislava je z Polska přímo na Slovensko přes slovenskou D3 a následně D1. Pokud by byla I/55 (D55) tak nevýhodná pro tranzit Polsko Vídeň, tak po ní nebudou jezdit ani teď…

Tomáš

Jako nyní již bývalý obyvatel Břeclavi, kdy jsem žil přímo na hlavní trase můžu všem sdělit, že ten provoz je opravdu neúnosný. Snad požadovaný výsledek dostavěného obchvatu přinese tížený výsledek. Jak se říká, včera bylo pozdě. Ale bez povzdechů a stesků, napadají mě otázky jako: Je kapacitně dostačující a je dostačující i šířka tělesa? Protože silnice I/55 v úseku Břeclav – Hodonín je dostatečně široká, tady dle vizualizace mi to nepřijde. Kdysi uvažovaný záměr že obchvat bude v dálničním uspořádání , přičemž by D2 složila jako dálnice směr Vídeň a pak směr Poysdorf byl z mého pohledu dobrý počin. Co… Číst vice »

Milan

Hlavní tranzit mezi Moravou a Rakouskem nemá jít po D2 a přes Břeclav, ale po D52 a Mikulov, a to je správný počin – při opaku by D2 mezi Brnem a Břeclaví musela mít dvojnásobnou šířku, a proti tomu jsou lepší 2 samostatné dálnice o 4 pruzích!

Adam BV

Doporučuju přečíst si diskuzi k poslední příspěvku D52, kde jsou napsány důvody, proč je by mělo být dálniční napojení do Rakouska přes Břeclav. Jde zejména o tranzit Polsko Vídeň, který nemá žádný důvod jezdit přes Brno, ale vždy pojede přes D55! Narůst dopravy na D2 by tedy nebyl takový a její rozšíření na 3+3 pruhy není problém. Navíc se bude stavět jižní tangens, tedy D52 se před Brnem napojí na D2 a až pak na D1 – viz mapa staveb ŘSD.

SYN

Napsány tam sice jsou, ale zdaleka ne všechny se shodují s realitou… a ty co hovoří proti jsou s klidem ignorovány.

Adam BV

Nejvíc je bohužel ignorovaný fakt, že osobní auta ve směru Polsko Vídeň nemají žádný důvod jet přes D52. Nákladní doprava využívá I/40 hodně již nyní.

Takže ze dvou variant dálničního napojení do Rakouska jsme vybrali tu horší – na našem území jsou ekologicky problematické obě. D52 neřeší dopravu z Polska/severní Moravy a budeme mít dvě dálnici pouze pár kilometrů od sebe.

SYN

Víte co je na tomto záběru z I/40 divné? Vidím tam 8 vozidel od hranice po I/52, ale jako na potvoru ani jedno po 40 (teda kromě motorky, a to ještě není jisté kam pojede).
https://mapy.cz/zakladni?pano=1&pid=107941229&newest=1&yaw=3.805&fov=1.571&pitch=0.333&x=16.6329681&y=48.7989458&z=17
Kromě toho, nejhorší problém I/52 řeší 3km obchvatu „za nádražím“ v Mikulově… a samozřejmě dokončení rozšíření D1 Brno, ale to už se staví to prostě bude.

Adam BV

Tvrdit podle jednoho záběru, že po I/40 nic nejezdí opravdu není argument. Navíc osobní auta přejedou hranici v Břeclavi, proto na I/40 nebudou.

malejjarda

Někteří už se naučili jezdit z Rakouska tak, že na koncí A5 odbočí na Schrattenberg a přes Valtice a Lednici v Podivíně najedou na D2 a pokračují na Brno. Ono se není co divit, když vidím ty krokem jedoucí kolony na průjezdu Mikulova.

Adam BV

Zajímavá varianta. Napojení na D2 v Podivíně má smyl i pro lidi z Charvátské a Poštorné (části Břeclavi) ve špičce, protože je to rychlejší než projet Břeclav a tam se napojovat na D2.

SYN

Jojo, a zase, toto řeší 3km obchvatu Mikulova (tedy, když se stavěl ten „současný“ tak tehdy ještě nevedl přímo mezi obytnými domy, ty se tam rozšířily až později, ale ten nový „pravý“ obchvat vede až za železnicí a mimo katastr obce, takže snad zůstane takovéhoto osudu ušetřen aspoň několik dalších desetiletí…)

Adam BV

Netuším, jaký obchvat Mikulova máte na mysli. Poslední úsek D52 je cca 10,7 km od Nových Mlýnů až po státní hranici. Pokud se rozdělil a stavěl by se dříve úsek od MÚK Mikulov sever, tak to stejně není řešení, protože tato MÚK není na současné I/52, tak stejně by bylo potřeba část Mikulova projet. A předchozí MÚK Perná je prakticky na začátku úseku – takže rozdělení posledního úseku D52 nedává smysl.

ukulele

Jaký smysl má kruháč a o kousek dál další křižovatka?

Alibaba

Kruháč napojuje Poštornou a Fosfu a křižovatka I/40.

ukulele

Tak to sice ano, ale takto to prostě nemělo být.

Alibaba

A jak to mělo být?

Něco nenapojeno?

malejjarda

Mě není jasné, proč by hlavní silnice měla být směrem na Reintal a ne na Valtice a Mikulov. Tam je mnohem silnější dopravní proud, hlavně kamionů.

Alibaba

Se uvidí, tipnu si, že se tam stane několik nehod s kamionama a udělá se tam taky kruháč.

David

Styková křižovatka dvou silnic první třídy je podle mě hazard s lidskými životy. Tam měla být také alespoň okružní křižovatka.

Peeetr

Pěkný kruháč. Tohle je podle mě limitní velikost pro silnice první třídy, a cokoliv menšího je nakonec omezující, a nemělo by být povoleno na jedničkách stavět.

Ing. Vladimír Bílý

Takže z tranzitní komunikace pro 10000+ vozidel denně máme nakonec zase dopravní hřiště se stykovými i okružní křižovatkou a když už MÚK, tak na neexistující směr. Bizarní, nelogická, ne bezpečná a hlavně neplynulá dopravní řešení obchvatů od ŘSD bohužel neberou konce.

kix

ty kruháče tam budou výhledově dva..jeden bude ještě u D2 až se dostaví D55..je to směšný, tady je to spojka dvou dálnic (D55 a A5) a udělá se to v takovém nesmyslu

Milan

D55 je spojkou D35 a D1 u Olomouce ( https://mapy.cz/s/kuhotodafe ) a Přerova/Hulína s D2 do/ze SR u Břeclavi.

Spojkou Olomouce/Přerova/Hulína s Rakouskem nemá být D55 a I/55 přes Břeclav, ale D1 s D46 do Brna + D52 u Mikulova se napojující na A5, protože D52 (prot D55) má pobrat i směr od Brna (severo)západně, a tímto nezatěžovat D2, která by kvůli němu musela být o dvojnásobné šířce!

Adam BV

Nemáte pravdu, veškerá doprava z Polska na Vídeň pojede přes D55.

Tomáš Gottschalk

Veškerá asi ne, zejména po dostavení polské rychlostní komunikace od Kladska pojede nemalá část tranzitu po doufejme D43-

SYN

Jasně, a „prorazí“ přes hraniční zátaras u Rheinthalu, protože kamiony mají přes tento přechod zakázaný průjezd…
Anebo pojedou přes Valtice klikaticí do Mikulova, aby to měli o 5km dál než přes Pohořelice, zato horší cestou…
Okolo Břeclavi si to můžou možná zkrátit nějaký osobáky, pár km ušetří ale čas ne. Teda, ne že by to s dotažením D52 vypadalo nějak skvěle, ale s dostavbou D55 + tuhle obchvatu Břeclavi to vypadá o nic rychleji, spíš naopak…

Adam BV

Samozřejmě vím, že kamiony do Reintalu nemůžou. A pokud jste byl někdy v Břeclavi, tak víte, že ani toto je nezastaví a nejedou přes I/52… a jelikož je zlepšení D55 a obchvat Břeclavi daleko bližší budoucnost než dostavba D52, tak budou z Břeclavi do Mikulova jezdit ještě víc než dosud…

Lubošek

Vysvětlete to polským kamioňákům.

kix

už teď se tam masivně tak jezdí, až bude obchvat a dokončená d55 v celé délce, tak ten provoz ještě stoupne, je chyba, že se nepostavila D55 až na hranice místo nesmyslu D52, tohle centralizovaný myšlení „vše“ do Brna, ačkoliv to přes Brno vůbec nemusí je špatně. D55 přes Břeclav do Rakousko spojit s A5 a od Hatí R(D)38 až po D11..tahle kombo by udělala mnohem více radosti..D52 má snahu dotáhnout do Brna transit, který tam vůbec nemá co dělat a zatěžuje jak Brněnškou aglomeraci, tak přilehlé úseky D1, 2/3 transitu přes Mikulov vůbec nechce jet přes Brno, ale dálnice… Číst vice »

SYN

A až bude vést D52 nikoliv krajem Mikulova přes padesátku, tak to zase bude důvod proč bude rozumější jezdit tama. Kde berete tu sebejistotu že víte předem jak to bude??

Adam BV

Až bude vést D52 mimo Mikulov je rozhodně vzdálenější budoucnost než již nyní rozestavěná D55… takže D55 bude ještě víc vyhodná. A raději ignorujete naprosto správný argument, že D52 tahá do Brna tranzit, který tam jet nemusí.

Alibaba

Moje tradiční otázka: Kolik jste ochoten platit na silniční dani jako fyzická osoba?

rogo01

Co je ta rezerva pro připojení přístavu? U kanálu Dunaj Odra Labe se plánuje nějaké zmrtvýchvstání?

PvvS

DOL je naštěstí mrtvola…

Jan

Pokud vím, tak průplav Odra-Dunaj bez Labe nebyl úplně pohřbený, protože je stavebně o dost jednodušší, než labská větěv. Přístav Břeclav však může v budoucnu teoreticky existovat ve směru od Dunaje jako koncový i bez průplavu…